Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 36:sta
  1. #1
    Uusimmassa Motorrad lehdessä (nro 17 ja siis Saksalainen paperilehti) oli juttua että Metzeler ja Pirelli siirtää osan tuotannostaan Kiinaan, saa nähdä muuttuuko laatu minnepäin. Joku saksaa enempi oaava voinee laittaa lyhyen referaatin tänne jos jaksaa.
    Taivas saa odottaa
  2. #2
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Uusimmassa Motorrad lehdessä (nro 17 ja siis Saksalainen paperilehti) oli juttua että Metzeler ja Pirelli siirtää osan tuotannostaan Kiinaan, saa nähdä muuttuuko laatu minnepäin. Joku saksaa enempi oaava voinee laittaa lyhyen referaatin tänne jos jaksaa.
    Mulla on tällä hetkellä kiinalainen Rosso II edessä. Vähän epäilytti aluksi, mutta ei tuossa ole mun mielestä mitään vikaa ollut. Laajemmalla otannallahan noita pitäisi tietysti katsoa. Ei yhden renkaan perusteella pysty minkäänlaisia johtopäätöksiä tekemään.

    Kiinassa taitaa olla tällä hetkellä uusimmat tehtaat ja tuotantolinjat. Laadunvalvonnasta sitten niin tiedä... Joku tosin joskus oli sitä mieltä, että Kiinasta tulee juuri sen tasoista tavaraa, kuin sieltä tilataan. Mikä toisaalta osin kuulostaisi järkeenkäyvältäkin. Pirustako noista tietää.
    Ducati Monster S2R 1000 -07
  3. #3
    Lainaa Hurvatti kirjoitti Katso viesti
    Mulla on tällä hetkellä kiinalainen Rosso II edessä. Vähän epäilytti aluksi, mutta ei tuossa ole mun mielestä mitään vikaa ollut. Laajemmalla otannallahan noita pitäisi tietysti katsoa. Ei yhden renkaan perusteella pysty minkäänlaisia johtopäätöksiä tekemään.

    Kiinassa taitaa olla tällä hetkellä uusimmat tehtaat ja tuotantolinjat. Laadunvalvonnasta sitten niin tiedä... Joku tosin joskus oli sitä mieltä, että Kiinasta tulee juuri sen tasoista tavaraa, kuin sieltä tilataan. Mikä toisaalta osin kuulostaisi järkeenkäyvältäkin. Pirustako noista tietää.

    Itsellä on tällä hetkellä alla ihan "oikeat" Kiinalaiset renkaat, CST merkkiset (Cheng Shin Rubber) ja toimivat kyllä ihan loistavasti!
    Mutta vaikka kiinalaiset tekevät ja kopioivat kaikkea ihan hyvin jo nykyään, niin heidän laatuntarkkailunsa on usein aika kirjavaa.
    Kayo K6 450 -2018
    MV Agusta Brutale 910S - 2008
    Aprilia Shiver 750 -2008 SOLD
    Kawasaki GPZ900 -1993
    Honda CBR1000r -2008 SOLD
    CFmoto 650NK -2012 SOLD
  4. #4
    Niinkuin tuossa ylempänä jo kirjoitettiinkin, kyllä kiinasta saa ihan kunnon tavaraakin (aitona kopiona). Mutta taitaa sen tuotanto, kuljetus + muut kulut nostaa hinnan niin korkeaksi ette täällä kukaan osta kiinalaista tuotetta samaan hintaan, mitä eurooppalaisesta tuotteesta joutuu maksamaan.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  5. #5
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Uusimmassa Motorrad lehdessä (nro 17 ja siis Saksalainen paperilehti) oli juttua että Metzeler ja Pirelli siirtää osan tuotannostaan Kiinaan, saa nähdä muuttuuko laatu minnepäin. Joku saksaa enempi oaava voinee laittaa lyhyen referaatin tänne jos jaksaa.
    Pari viikoa sitten tuli hyllyyn Metzen Z-6 180/55-17 joka oli valmistettu Kiinassa. Hieman se pistää miettimään vaikuttaako kysyntään, millaiseksi kiinassa valmistettu rengas mielletään vaikka onkin eurooppalainen laatumerkki ?

    Hintaan ei valmistusmaalla näytä olevan merkitystä. Valmistus lienee jonkinverran edullisempaa Kiinassa mutta kuljetus eurooppaan tietysti maksaa.
  6. #6
    Taitaa se olla juurikin niin, että sitä saa mitä tilaa. Kun katsoo mitä tahansa elektroniikkaa, olkoon minkä merkkinen tahansa, valmistusmaa on aika suurella todennäköisyydellä Kiina.

    Kerran kuulin yhdeltä kuljetusalan ammattilaiselta, että kontti Kiinasta Eurooppaan maksaisi jonkun parisataa dollaria.
  7. #7
    Olin yhdellä länkkärien omistamalla tehtaalla Kiinassa pariin otteeseen töissä. Kyllä se laatunäkemys on siellä erittäin heikko jolloin kuljetuksen lisäksi kustannusta nostaa saanti-%. Ts. jos 100 renkaasta 60 hyväksytään myyntiin tulee niille 60:lle 100 renkaan kustannus. Jos saanti on heikolla tasolla, ei tuolta saa hyviä kappaleita yhtään sen halvemmalla kuin euroopastakaan. Valitettavasti heikkoa laatua kompensoidaan yleensä pudottamalla vaadittua vähimmäislaatutasoa, jolloin myyntiin tuleekin sitten niitä ns. maanantaikappaleita
    Honda Transalp XL700 ABS -08
  8. #8
    Mää jo kevällä kattelin, kun z6 metselerssin kyljessä luki Made in China... Samalla lailla se kyllä pyori kun etunenki, joka oli tehty germaaniassa.

    Tässä kiina-kama-on-p*skaa keskustelussa pitää muistaa ero.
    Eurooppalainen kertoo mitä tuote maksaa. Kiinalainen kysyy, mitä se sais maksaa.

    Lisää tähän sitte monta välikättä ja kaikki haluaa ison siivun siitä.
    Hyvä esimerkki on nää kiinalaiset skootterit.
    Jos sitä lelua myydään pihalle 499e, sisältää kotiinkuljetuksen.
    Kun laskette mitä jää valmistajalle skootterista kappale, niin onko ihme jos ne on täyttä kuraa.

    Saa kiinasta hyvääkin kamaa.
    Mut se sitten maksaa. Kyllä ne osaa ja laaduntarkkailukin on kohdallaan, mut se näkyy tuotteen hinnassa.
    Esim. Lenovo tietokoneet...
    Ja se puhelimes/aipädin/tapletin näyttö, jne...
    Se oli jo rikki...
  9. #9
    Lainaa Miihkaili kirjoitti Katso viesti
    Valitettavasti heikkoa laatua kompensoidaan yleensä pudottamalla vaadittua vähimmäislaatutasoa, jolloin myyntiin tuleekin sitten niitä ns. maanantaikappaleita
    Tilaaja vissiin määrittää sen vähimmäislaatutason? Jos/kun niin on, niin se on jälleen kerran tilaajasta sitten kiinni, tuleeko huonolaatuista tavaraa myyntiin asti vai ei. Eikö?
    Ducati Monster S2R 1000 -07
  10. #10
    On ollut jo vuoden kiinalaisten pikkukätösissä tämäkin homma. Metz ja Pirelli, kuten M3, Diablo, Angel ST ja muutamat Tourancet. Kiinalainen sanoo että "kotimainen rengas". Huomionarvoista on ettei hinta ole noussut.

    Kiinasta saa sellaista laatua, mistä on valmis maksamaan. Eurolla saa euron tavaran.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  11. #11
    Lainaa Hurvatti kirjoitti Katso viesti
    Tilaaja vissiin määrittää sen vähimmäislaatutason? Jos/kun niin on, niin se on jälleen kerran tilaajasta sitten kiinni, tuleeko huonolaatuista tavaraa myyntiin asti vai ei. Eikö?
    Juuri näin tapauksissa joissa toimittaja on alihankkija, jos siellä on oma tehdas niin kulu jää itselleen kuten tuossa yritin kuvata ja jossain välissä tulee se kannattavuuden raja vastaan.
    Honda Transalp XL700 ABS -08
  12. #12
    Täytyykin tutkailla tuota valmistusmaata. Ostan kyllä mieluummin eurooppalaisen eli merkitsee minulle.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  13. #13
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Täytyykin tutkailla tuota valmistusmaata. Ostan kyllä mieluummin eurooppalaisen eli merkitsee minulle.
    Samoin minulle, kahdestakin syystä.
    Toinen on laatu ja toinen seikka on se että jos kohta kaikki tuotanto on tuolla niin ei tässä kohta ole enää työpaikkoja eikä rahaa mitään ostellakaan.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  14. #14
    Niin pitkään kun vielä Euroopassa/länsimaissa tekevät renkaita, ostan eurooppalaisia/länsimaisia renkaita, vaikka maksaisivatkin enemmän. Koskee kyllä mitä tahansa muutakin tuotetta. Miseliiniä sentään saa vielä eurooppalaisena. Jokainen kiinaan viety € ajaa meitä kohti Kiinan (suurempaa) maailmanvaltiutta, johan ne ovat Amerikan maailmanpoliisiuteenkin rahat lainanneet.
    ex Kawasaki Z1000SX -14
    ex Yamaha FZ6SA -06
    A-AND-B-CZ-DK-E-ENG-EST-FIN-F-D-I-LV-LT-L-PL-N-S-SCO
  15. #15
    Piti oikein käydä katsomassa missä kaikkialla valmistettuja "eurooppalaisia" renkaita pyörien alta ja varastosta löytyy.

    Continental - Korea
    Michelin - Tsekin tasavalta ja Thaimaa
    Dunlop - Ranska
    Avon - Britannia
    Metzeler - Brasilia
    Pirelli - Brasilia

    Jatkossa varmaankin nämä kaukoidässä ja etelä-amerikassa tehtyjen renkaiden valmistus siirtyy Kiinaan ja muiden eurooppalaisten paitsi Avonin kaukoitään tai etelä-amerikkaan. Avon taas on niin peribrittiläinen etten usko heidän siirtävän tuotantoaan pois saareltaan. Ikävintä näissä tuotannonsiirroissa on että pitkällä aikavälillä siirtyy myös osaaminen ja tällä tarkoitan sitä fyysistä tekemistä, en suunnittelua. Kun aikaa kuluu tarpeeksi ja perusteollisuus on siirretty ties minne niin euroopassa ja etenkin Suomessa tuskin osataan muuta kuin pestä toistemme paitoja, jos sitäkään.
    Kiinan väkimäärä on lähes 2,5 kertaa euroopan väkimäärä samoin Intian, näissä kahdessa valtiossa asuu lähes kolmasosa maapallon väestöstä, Suomi on sijalla 116. Tämän kokoisten kansantalouksien kanssa on euroopan lähes mahdotonta kilpailla vapailla markkinoilla, niin halvalla emme pysty tekemään etteikö kiinalainen tekisi vielä halvemalla.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 19.08.2013 klo 14:28.
  16. #16
    Ei nyt mopojen renkaisiin suoranaisesti liity, mutta Venäjän suurin vientiyritys on Nokian Renkaat. Eli mitäpä noita ihmettelemään, työpaikat on jo ulkoistettu.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  17. #17
    Onneksi tässä voi pieni ihminen äänestää lompakolla ja siitä kuinka meitä kohdellaan kuluttajina. Omat Rosso Corsat on (vielä) valmistettu Saksassa ja hyvä niin sillä kiinan ihmeitä en alle laita. Vaihtukoon merkki sitten. Toivottavasti ei tarvitse sanoja syödä...
    Mitäköhän muuten ne hyvät tuotteet on mitä Kiinassa tuotetaan, kun ei ole tainnut silmiin osua?
    <br />
  18. #18
    ^^OT mutta ei varmasti ole Nokian Renkaat edes lähellä tuota. Ei taida olla kuin promilleluokkaa... Ja oli renkaat tehty missä vain niin laatu on se mistä maksetaan. Jos kiinassa tehdään 30% voitolla renkaita niin ne erittäin todennäköisesti ovat aivan yhtä laadukkaita kuin muualla tehdyt. Muutenhan sinne ei tehtaita perustettaisi ja ne uudet tehtaathan juuri ovat moderneimmat ja niillä on kyky tehdä sitä korkeaa laatua.
    Triumph Street Triple
  19. #19
    Lainaa Crassus kirjoitti Katso viesti
    ^^OT mutta ei varmasti ole Nokian Renkaat edes lähellä tuota. Ei taida olla kuin promilleluokkaa... Ja oli renkaat tehty missä vain niin laatu on se mistä maksetaan. Jos kiinassa tehdään 30% voitolla renkaita niin ne erittäin todennäköisesti ovat aivan yhtä laadukkaita kuin muualla tehdyt. Muutenhan sinne ei tehtaita perustettaisi ja ne uudet tehtaathan juuri ovat moderneimmat ja niillä on kyky tehdä sitä korkeaa laatua.
    Uusi tehdas ei ole enää sen jälkeen moderni kun sen on kiinalaiset kasanneet.

    Ainiin katsoin että omat Pirellit valmistettu jossain Germany ja siltakivet Japanissa, ja hyvä niin.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  20. #20
    Siellä tehdään, missä halvimmalla saadaan, jotta jokaikinen irti lähtevä ropo saadaan osakkeenomistajan salkkuun - ympäristöstä ja ihmisistä välittämättä. Lainsäädäntö molempien suhteen kun on paljon löysempää kuin Euroopassa.
    Ympäristökatastrofialueita tuolla on ihan riittämiin ja viime talvena ilmanlaatuasteikot menivät kerralla uusiksi.

    http://www.scmp.com/news/china/artic...t-smog-worsens
  21. #21
    Itte olen töissä firmassa, jonka tuotteita tehdään siellä ja täällä ja vielä muuallakin. Periaatteessa jokaisesta valmistuspaikasta pitäisi tulla suurinpiirtein samanlaista ja samannäköistä tuotetta. Mutta meidän tapauksessa eroja kyllä on, mutta lähinnä kosmeettisia.
    Pirelli ja Metukan brändi on sen verran "arvokas", että sitä ei kannata heikolla laadulla pilata. Jos kinukkien valmistamat Pirelli tai Metukka renkaat alkaisivat räjähtelemään ennenaikojaan, menee kyllä koko firman maine samantien. Ei edes kottikärryn pyörät tekisi enää kauppaa.

    Tänäpäivänä se on melkein luotettava siihen brändiin, oli tuotteet valmistettu missätahansa. Jos toisessa maassa valmistetut tuotteet on huonompia kuin toisessa, on kyseessä selvä osoitus ko firman globaalin laadunhallinan huonoudesta.
    Uskallan ostaa Pirelli renkaat seuraavaksi, koska nyt on alla ko. valmistajan rinkulat ja hyväksi todettu. Ovat kyllä saksalaista alkuperää. Jos seuraavat Pirellit on kiinalaiset ja tulee huonoja kokemuksia, vaihdetaan rengasmerkkiä. Ei se sen vaikeampaa ole. Ostamani Migatronicin RallyMig on kiinalainen vaikka ko. firma on tanskalainen ja hyvin pelittää. Mitä nyt aluksi koko kone tuoksahti normaalilta kiinalaiselta laitteelta.
    Tämä nyt on vain sitä kuuluisaa globalisaatiota, johon on vain totuttava.
    Honda Varadero 1000 2007
    ex.Yamaha FZ-6 2004
  22. #22
    Aikamme kun tässä ihmetellään valmistusmaata ja rajataan maita pois, niin voi käydä niin että jos haluaa länsi-Eurooppalaisen mp- renkaan, jää ilman renkaita.

    Aika monen renkaan kyljessä lukee made in EU, jaa...ja mitäs niitä EU maita olikaan? Perinteisissä länsi Euroopan maissa ei kannata tällaistä bulkkituotetta kuin mp renkaat valmistaa. Ja toisaalta mistä me tiedetään että renkaan kyljessä oleva valmistusmaa on todellinen valmistusmaa? Siellä nyt voi lukea melkein mitä vain.

    Muistanpa vielä ajan kun Michelinit valmistettiin Ranskassa, Made in France. Ainut oikea Michelinin valmistusmaa. Mutta kauhistus kun yhtä äkkiä olikin Made in Spain. No siihenkin totuttiin. Sitten luki Made in Brazil, hm... no jaa , onhan sentään Michelin. Nyt voi lukea Made in Vietnam, China, Indonesia jne. Onneksi ihminen sopeutuu.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  23. #23
    Piti huvikseen kattoa mistä omat Italialaiset on kotosin:
    Edessä pyörivä Rosso II on Saksasta ja takasena oleva Sport Demon on kotoisin Brasiliasta...
    Moto Guzzi Breva 750
  24. #24
    Mynetmotosta tuli PR kolmoset. Etukiekko oli paistettu 10/13 Espanjassa ja takarinkula 50/12 Thaimaassa.
    Bussilla mennään
  25. #25
    Nyt siirtyy koko pulju Kiinalaisille. http://finance.yahoo.com/news/chemch...043531002.html
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  26. #26
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Nyt siirtyy koko pulju Kiinalaisille. http://finance.yahoo.com/news/chemch...043531002.html
    Mitäs renkaita jatkossa laitetaan Italian ratsuihin?
  27. #27
    Omistus siirtyy, ei tehtaat.
  28. #28
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Nyt siirtyy koko pulju Kiinalaisille. http://finance.yahoo.com/news/chemch...043531002.html
    Kas kas. Raha puhuu! Näin taitaa käydä pikkuhiljaa isolle osalle läntistä maailmaa, nouseva talous ostaa velkaiset pois kuleksimasta.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  29. #29
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    Omistus siirtyy, ei tehtaat.
    Eikös ne tehtaat jo ollu Kiinassa?
    Superbike #7
  30.  
  31. #30
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Eikös ne tehtaat jo ollu Kiinassa?
    Alihankintana teettävät joissakin tehtaissa, kaikkea ei kannata itse tehdä.
    Kovin monimutkaiselta näyttää tuo kauppa, isosta rahasta kun on kyse. Toivottavasti kiinalaiset hallitsevat rahankäyttönsä. Muutama viikko sitten tuli telkkarista dokumentti Kiinan valkaantumisesta, 7% BKT:n kasvu ei riitä Kiinan velanmaksuun, 8,5-9% pitäisi olla. Kaikkea voi ostaa toisten rahalla mutta sitten kun tulee maksun aika.....
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen