Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Nyt kun tuo kauniimpi sukupuolikin meidän perheessä saa prätkäkortin, tule vastaan toisen Hondan hankiminen perheeseen. Nykyään ajossa on Hornet 600 vm 2001, mutta vaimo haluaa katteella varustetun ajokin. Itse pidän kovasti paljon Cebarista, mutta VFR on myös sydäntä ja lompakkoa lähellä.

Tämä tumpelo osaa tehdä perushuollot ja o kiinnostunut tekniikasta sen verran, että tarvittaessa huoltotoimenpiteet voivat Haynesin oppaan avulla (ja mp-kerhon tietotoimisto vahvistamana) varmaan monimutkaistuakin.

Cebariin ja VFR:ään saa LSL:n tankokorottajan ja sitä kautta uuden tangon, mikä on myös yksi syy siihen, miksi olen näihin malleihin päätynyt.

Kertokaahan hyvät motoristit jotka olette näillä pyörillä kurvailleet hyviä ja huonoja puolia niistä.
    5 x Honda
    CB125 Twin vm 1979
    CB125 Twin vm 1983
    NS125R vm 1987
    CB600F vm 2001
    CBR900R vm 1992

&

Kawasaki GPX 750R vm 1988

http://alalainaa.com/
    https://www.facebook.com/alalainaapratkaasi/
    https://www.instagram.com/alalainaa/
    Lainaa iankaikkinen kirjoitti Katso viesti
    Nyt kun tuo kauniimpi sukupuolikin meidän perheessä saa prätkäkortin, tule vastaan toisen Hondan hankiminen perheeseen. Nykyään ajossa on Hornet 600 vm 2001, mutta vaimo haluaa katteella varustetun ajokin. Itse pidän kovasti paljon Cebarista, mutta VFR on myös sydäntä ja lompakkoa lähellä.

Tämä tumpelo osaa tehdä perushuollot ja o kiinnostunut tekniikasta sen verran, että tarvittaessa huoltotoimenpiteet voivat Haynesin oppaan avulla (ja mp-kerhon tietotoimisto vahvistamana) varmaan monimutkaistuakin.

Cebariin ja VFR:ään saa LSL:n tankokorottajan ja sitä kautta uuden tangon, mikä on myös yksi syy siihen, miksi olen näihin malleihin päätynyt.

Kertokaahan hyvät motoristit jotka olette näillä pyörillä kurvailleet hyviä ja huonoja puolia niistä.
    Minulla nyt toista kesää -95 VFR ajossa, ajettu noin 48 tkm (mittarin mukaan), itse olen ajanut 10 tkm eikä ole ollut mitään vikaa, kuluvia osia olen alkanut järjestelmällisesti uusia: ketjut, rattaat, etupään stefat+pölysuojat (vuotivat), näiden lisäksi talvella venttiilien tarkistus (2 pytyn imuvenat alarajalla, joutui säätämään), kaasareiden synkronointi jne. Olen melko ämatööri moottorihommissa mutta huolto- /korjausmanuaalin avulla nämä kaikki edellämainitut onnistui joskin esim.etummaisten pyttyjen työskentelytila on ahdas mutta toisaalta V4-moottorin venttiilienkannet saa ehkä helpommin uitettua pois kun ovat pienempiä kooltaan kuin suorassa neloskoneessa. Synkronointihomma sen sijaan kysyi hermoja ennenkuin oikeat työkaluyhdistelmät löytyi, säätöruuvit on pyttyjen välissä niin ahtaasti että isommat nyrkit on vaikea saada mahtumaan mutta ei siis mahdoton tehtävä tämäkään kun sen kerran tekee... ja tankkikikin voi olla ihan omalla paikallaan. Noin pääsääntöisesti tähän on helpompi tehdä huoltoja kuin vaikka allekirjoituksen Kawan kusiaiseen josta piti laskea jäähdytysnesteet pihalle, irroittaa termostaatti ennekuin sai venakannet irti... Niin ja Vifferissä ei ole nokkaketjua (rattaat) niinkuin cebarissa, eikä siis näin ollen säätämistä/huoltamistakaan. Kulutuksessa pääsee helposti 5-6 l lukemiin ja olen tykännyt ajo-ominaisuuksista, toimii lyhyellä ja pidemmällä vedolla. Cebaria en ole ajanut mutta onhan siinä kai potkua paljon enemmän jos sitä kaipaa.
    Moto Guzzi Mandello V100 S -23
    Moto Guzzi V85TT -21
    Victory Hammer S -10
    Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Honda NX 650 Dominator -93
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
    osta kumpi vaan cbr nokka ketju vähän rallataa vfr rattailla hoidettu .jännitteen säädin kummassakin heikko,joutuu ehkä kerran vaihtaa ,kilometrejä ei kannata pelästyä ,kestää paljon ,itellä ajettu nyt 140tuh ei vie nesteitä ei öljyä ja saa aikast kovaa kättä ,kokoajan hyviä vehkeitä osia saa uutta ja vanhaa jos niitä joskus tarvii ,onhan ne vähän mauttomii näkymättömiä hajuttomii ja äänettömii mutta menee vaan eteen päin
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
    Minullakin on ylimääräinen jännitteensäädin aina mukana jos pidemmälle lähden mutta vielä ei ole ollut mitään oireita.
    Moto Guzzi V85TT -21
    Victory Hammer S -10
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
    Eka pyörä oli VFR, se V4-koneen rähinä sliparin läpi.....
    Mahdottoman nöyrä ajettava, teki mitä pyydettiin.
    Raskaaseen (2päällä) matkailuun 1000F ehkä mielummin.
    Tarpeeksi voimaa murskata kiviä, tarpeeksi herkkyyttä murskata perhosia.
    VFR750F-> XT600-> GS640LC4-> ZZR1100 ja CR250R
    Otsikossa CBF, mutta tarkoittanet CBR1000F.
    Olen omistanut ja ajanut kumpaakin. Jos kaksipäällä niin mieluummin CBR. Jos yksin ajelee niin tosiaan makuasia. Suuremmat huollot olen vierestä seurannut ja pienemmät tehnyt itse. Ei suurta eroa. Se nokkaketjun kiristin on ehkä vaihdettava 100tkm aikana, ehkä ei. Kumpaankin menee esim Givin Wingrack ja sopii kolme laukkua. Matkailu isommalla hieman mukavampaa kuitenkin.
    Kumpikin kestää käytössä paljon kilometrejä. Itsellä CBR1000F -00 ollut nyt 12 vuotta, edellinen CBR1000F -92 sitä ennen 4 vuottaa ja VFR -87 vain 2 vuotta.

jussi
    Semmoinen juttu tuli mieleen että kuinka pitkäsäärinen se sinun parempi puolisko mahtaa olla ? Ei muuten mutta en sanoisi VFR:ää kovin matalaksi, ainakin oma vaimo (alle 160 cm) sanoo että pitäsisi madaltaa jotta yli 200 kg:n käsittely paikallaan olisi varmempaa. Eihän tämä mikään ongelma tietenkään ole, Stormilta ja varmaan muualtakin on saatavana madallussarjaa taakse ja edestä voi tietenkin laskea putkea yläkolmion läpi.
    Tonnicebarin satulakorkeudesta ja painosta en tiedä mutta tuskin Cebari ainakaan kevyempi on, tuskin matalampikaan ?
    Moto Guzzi V85TT -21
    Victory Hammer S -10
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
  8.  
    Kiitoksia paljon vastauksistanne. Koeajoin muutamaa kumpaakin ehdokasta ja muutamia muitakin värkkejä.

Kallistuin VFR-settiin. Nyt on Hornetti kaupan ja ostohousut VFR:ää varten puettuina. Vaimolle ostettiin oma pyörä, Kawasaki GPX750R. Huima peli :-)
    5 x Honda
    CB125 Twin vm 1979
    CB125 Twin vm 1983
    NS125R vm 1987
    CB600F vm 2001
    CBR900R vm 1992

&

Kawasaki GPX 750R vm 1988

http://alalainaa.com/
    https://www.facebook.com/alalainaapratkaasi/
    https://www.instagram.com/alalainaa/