Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Mulla on Suzuki GSX 1100 G. Hankin sen keväällä. Pyörä oli seisonut viisi vuotta ja oman ja ammattilaisen käsittelyn jälkeen pyörä lähti vihdoin käymään kaikilla pytyillä. Olen ajanut sillä noin 1000 kilometriä ja mieltäni on alkanut askarruttaa öljyn sopivuus vaihdelaatikolle. Käytän Motul 10W-40 5000 öljyä.
    Aluksi vaihdelaatikko toimi moitteetta ja XJ:n jälkeen Suzukin vaihdelaatikko toimi kuin unelma. Parin sadan kilometrin jälkeen alkoi kuitenkin ilmetä ongelmia. Kun vaihdoin isommalle, niin poljin nousi mutta vaihdetta ei löytynyt. Tämä ilmenee lähes jokaisen vaihteen kohdalla satunnaisesti. Ei läheskään aina mutta silloin tällöin. Varsinkin kovaa kiihdyttäessä ja silloin menee hyvät kiihdytykset ns. pieleen. Kytkin toimii moitteetta.
    Mahtaako öljyn laatu vaikuttaa kyseiseen ongelmaan?
    Mikä muu voisi korjata ongelman?
    Olisiko vika ajosaappaassa, vaihdepolkimen kulmassa tms. Itellä toisilla saappailla ajaessa tulee helposti juuru ylöspäin vaihtaessa huti.
    Taivas saa odottaa
    Vaihda öljyt uudestaan. Se vaihtamasi uusi öljy on todennäköisesti saanut kaiken moottorissa vuosia maanneen paskan liikkeelle ja se nyt siellä tekee kiusaa.
    Samaa mieltä. Kuumat öljyt vaihtoon niin paskat lähtee koneesta. Voisi vaikka jollain halvalla öljyllä pestä moottoria. Vaikka iso D käyttöön? Ajelee sillä ja vaihtaa pariin kertaan niin luulisi olevan puhdas..

Jos ei ala toimia, niin sitten mietitään lisää..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
    Katos ihan ekana että poljin ei ole löysällä tai poljin/vivusto ota johonkin kiinni.
    Öljyä tuosta on hankala epäillä, pitää olla aika karheaa likaa että siirtorummun toiminta häiriintyy.
    Ota eturattaan koppa pois ja putsaa se vaihdeakselin reikä ja voitele se hyvin.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
    Lainaa eerolehtinen kirjoitti Katso viesti
    Aluksi vaihdelaatikko toimi moitteetta ja XJ:n jälkeen Suzukin vaihdelaatikko toimi kuin unelma. Parin sadan kilometrin jälkeen alkoi kuitenkin ilmetä ongelmia. Kun vaihdoin isommalle, niin poljin nousi mutta vaihdetta ei löytynyt. Tämä ilmenee lähes jokaisen vaihteen kohdalla satunnaisesti. Ei läheskään aina mutta silloin tällöin. Varsinkin kovaa kiihdyttäessä ja silloin menee hyvät kiihdytykset ns. pieleen. Kytkin toimii moitteetta.
    Mahtaako öljyn laatu vaikuttaa kyseiseen ongelmaan?

Mikä muu voisi korjata ongelman?
    Vivuston voitelu eli vaseliinit niveliin ja jos niissä on väljyyksiä niin niitä pienemmäksi jos mahdollista.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
    Kyllä tuo , että alkuun öljynvaihdon jälkeen loota toimii ja sitten alkavat vaikeudet siihen, että öljy on likaantunut koneesta irroinneista karstoista. Kannattasia ehkä siis vaihtaa öljyt ja suodatin ja sisään mieluummin mineraaliöljyt, ne vaan pelittävät "vanhanliiton" aikaisissa moottoripyörän vaihteistoissa paremmin. D on kirosana tosimopmiesten suussa, mutta kokeilemisen arvoinen, pesevä öljy ja mineraalipohjainen.
    Lainaa battaglin kirjoitti Katso viesti
    D on pesevä öljy
    Onko se jotenkin pesevämpi kuin muut öljyt ja jos on niin miten se on aikaansaatu? Olen antanut kertoa itselleni, että kaikki moottoriöljyt olisivat peseviä.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
    Kyllä niitä ei-peseviäkin lienee, kun moottoripyöräni ohjekirja varoittaa niiden käyttämisestä. Ehkä nämä ei pesevät eivät noita karstoja irroita ja kun kymmeniä tuhansia ajetaan, niin sitä karstaa keryy. Sitten kun pesevä öljy moottoriin pistetään, niin taitaa käydä niin kuin kysyjälle on käynyt
    Lainaa battaglin kirjoitti Katso viesti
    Kyllä niitä ei-peseviäkin lienee
    Ei liene.
    .
    Kyllä niitä ei-peseviäkin lienee. Yleensä race-hommiin tarkoitetut öljyt on semmoisia joissa ei peseviä aineita ole, ainakaan niin paljon kuin normaaliöljyissä, siksi niitä ei suositella katukäyttöön. Kisavehkeiden kattilat kun käy levällään vähän taajemmin, niin muhjun kertyminen ei ehdi aiheuttaa ongelmia.

Ja ei, tämä ei tarkoita sitä että jokainen öljy jonka purkissa lukee Racing keräisi kampikammion täyteen muhjua. Mutta on olemassa öljyjä joita ei suositella katukäyttöön tuon takia, esimerkiksi Red Line kertoo sivuillaan että ralliöljyjä ei parane katuvessoihin kaataa.
    1835
  13.  
    Omakohtaisia löydöksiä samaan ropleemaan:
    -ajosaappaan kärkiosa sen verran korkea että vaihdevipu ei pääse kunnolla palautumaan vaihdon jälkeen
    -helppo korjaus: siirrä mono kokonaan pois vaihdevivun alta vaihdon jälkeen
    -vaihteensiirtovivuston nivelet jumissa. Irrota, puhdista ja voitele kunnolla.
    -väärin säädetty vaihdepoljin. Tosin minulla tämä haittasi pienemmälle vaihtaessa mutta kuitenkin...
    NT700V Deauville