Norjan reissua pukkaa ja liput on varattu autojunaan, jolla puksutellaan Kolariin. Osaako joku neuvoa miten pyörä kannattaa sitoa junassa? Kyseessä siis täyskatteellinen Honda Cbf 1000 Hondan omalla laukkusarjalla. Olin juuri C-luokan reissulla Saksassa ja vilkuilin miten mopot oli sidottu laivassa. Näytti olevan suurin osa sivujalalla ja sitten neljällä liinalla kiinni etummaisen jalkatapin yläpuolelta. Täältä olen lukenut että pyörän voi sitoa myös ilman jalkatappia niin, että jostain edestä kiinni ja kiristää niin että etuiskarit painuu puoleen väliin. Tosin tällä menetelmällä omassa pyörässä liinat pitäisi varmaankin kiinnittää kahvoihin?
CBF600SA ==> CBF1000FA
Kun oma zx6r nostettiin hinaus auton kyytiin niin katsoin kuinka näppärästi kuski sitoi sen kahdella liinalla. Yksi liina eteen joka pyöräytetään molempien kahvojen ympäri ja sen jälkeen etuviistoon veto. Taakse vanteesta yksi liina takaviistoon veto. Takaliina vain pitää pyörän pitkittäin paikoillaan ja etuliinalla painetaan pumput kasaan jolloin pyörä pysyy sivuttain pystyssä. Ehkä vaikea selittää tämä tyyli, mutta tukeva se oli.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Kesällä -14 tuli käytyä pohjoisessa juuri tollee autojunaa hyödyntäen. Kun olet varannut autopaikan prätkälle (=järjetöntä rosvousta...) niin paikan hintaan kuuluu neljä liinaa (pyytämällä saa kuulemma lisääkin) ja sellainen tuuman teräsputkesta tehty haarukka, mikä sujautetaan lattiassa oleviin koloihin ja mopon etupyörä tuupataan sinne haarukan perukoille. Mä tyrkkäsin ykkösen sisään ja sitaisin omalla pikkuremmillä etujarrun kiinni ja vedin yhden liinan sivujalan puolelle etuviistoon lattiaan ja funtisn että kyllä tuo tuossa pysyy. Joku VR:n juitsari tuli siihen selittämään että pitää laittaa enemmän liinoja, joten muodon vuoksi vetäsin toisen liinan vastakkaiselle puolelle, vaikka harvoinpa nuo prätkät sivujalan puolelle kellahtavat...
Paluumatkalla samalla tavalla, paitsi että kun ketään ei kiinnostanut, jätin sen toisen liinan laittamatta. Ja siis hyvin pysyi molemmat mopot pystyssä mennen-tullen.
-jp-
Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black