Aina ennen on pyörä vaihtunu ennen ketjuja mutta tästä en halua luopua kun parempaa mallia ei ole saatavilla
Eli 990 SMR:n ketju alkaa vetään viimeisiään eikä takarataskaan enää uudelta näytä. Koittanu tässä tonkia että mitkähän ketjut laittais. Motonetistä sais helpolla noudettua D.I.D 100/120e hintaan ja Stormilla RK:ta about samaan hintaan. Ulkomailla ei äkkiseltään ollut merkittävästi halvempaa (Louis, Ebay UK)
Sitten toinen ongelma on toi hiton työkalu. Motonetissä DIDin työkalu satasen. Saiskohan jostain halvemmalla RK:n X-rengasketjulle sopivaa työkalua? Rälläkän ja vasaroiden kanssa en ala puljaamaan!Vinkkejä/ideoita?
KTM 990 SMR -11
ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
Moni on tilaillut ketjupaketteja Saksasta, mutta juuri tällä hetkellä kauppa näkyy olevan jonkin sortin huoltotilassa. Jos se sattuu toipumaan, niin kannattaa tarkistaa, hinta toimituksineen on ainakin järeimmissä DIDeissä ollut selvästi halvempi kuin esim Motonetin hyllyhinta.
http://www.motorradteile-hamburg.de/
Halpaan työkaluun ei ole vinkkiä, Bilteman hyväksi havaittu versio maksaa myös satasen. (Tuote 82358 jos linkki ei toimi)
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...0/?artId=82358
Taitaa suurin osa ketjuista olla juuri noita epäsopivia.
http://www.storm-motor.fi/tyokalut/k...-ketjutyokalu/
Jäsenalennuskoodilla 85€. Ajaisiko tuo asiansa.
...
Ai katos perhana joo. Eipä tosiaan tunnu käyvän pätkääkään kovemmalle ketjulle mut onpahan halpa![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Missä asut? Multa (pk-seutu) löytyy tuo motonetin kalliimpi DID työkalu. Voin lainata sitä panttia vastaan.
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Iso kiitos tarjouksesta mutta asun Hämeenlinnassa niin tulee vähän ehkä liikaa matkaaKyllä mä voisin tommosen työkalun melkein itellekin hommata kun kyllä sitä saattaa toistekin tarvita.. Tietäis vaan että minkä noista/ja mistä sen hankkis
Saako sillä DID kalliimmalla mallilla laitettua esim RK ketjua lainkaan?
KTM 990 SMR -11
ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
Jotain 85 euroa tuolle kaavailin. Keravalle tuo kulkeutuu sunnuntain aikana. Kunhan löydän tuon vekottimen niin laittelen tarkempia infoja jos siinä semmoisia on.
Honda GL1800 -06
Vanhat: VF750C, GL1500C
Jos ette pääse kauppoihin, niin tuo Stormin Kellermanin työkalu on passeli, muutamatkin ketjut katkaistu ja niitattu. Itse työstin RK:n 525 ketjut ja oli kivutonta. Umpiniitille tarvitsee vain ostaa erilainen niittauspää, mukana tulee avoniitille sopiva.
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Mä katkaisin ja niittasin 530 ketjut tuolla motonetin halvemmalle vehkeellä. (Jtc 530Z1R X-Rengasketju)
Sen verran avustin, että katkaistavasta niitistä hioin pään ensin pois, ettei tuurna nurjahda.
Niittauspuoli toimi ihan ok, joskin niittauskärjestä oli havaittavaissa kuluneisuutta homman jälkeen. Luulisin sillä neljät kovemmat ketjut pistävän kasaan, ennen kuin aika jättää niittauskärjestä.
itellä käytössä tuo bilteman ketjutyökalusetti. kahdet ketjut katkonu ja niitannu. toimii varmasti tuolla rk rw ketjulla. työkalu käy ainakin 520, 525, ja 530 ketjun työstöön.
ostin samalla tuon 8,99 maksavan varaosasetin. siinähän tulee 3 tuurnaa ja niittauspää.
Viimeksi muokannut: kake1969q; 16.07.2016 klo 15:32. Syy: edit
kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
edelleen voimaa tarvittaessa.
http://www.moottoripyora.org/keskust...juty%C3%B6kalu
Nyt löytyy tuolta torin puolelta.
Honda GL1800 -06
Vanhat: VF750C, GL1500C
Edit: tuo epäsopivahan oli tuo: " Edullinen työkalu D.I.D ketjulle. "
kun tuli kaverilta kyselyä ja tulin kaivaneeksi tietoa niin tuon DID´n halvemman työkalun voi päivittää vaihtamalla piikin: www.didchain.com
ja kyseinen piikki on tuo: ZVM-X-piikki
JA mitä tuohon vain DID-ketjuille niin tuolla on monenlaiset ketjut katkottu ja niitattu, ihan on toiminu eikä ykskään purkautunu tuon työkalun takia.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Mulla on just toi halpa D.I.D työkalu ja monet 525 ketjut katkottu ja niitattu ... hyvä työkalu![]()
Linkin työkalu näyttäis ihan Biltsun sadan euron vastaavalta, joten varmaan Biltsun varaosasettikin (á 9 €) toimii.
https://www.24mx.fi/ketjutyokalu-proworks
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Rälläkkä, vasara, alasin (esim käsipaino), työntömitta. Miksi asioista pitää tehdä niin vaikeita.
---
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tai sitten vaan rälläkkä, 10 mm kiintolenkkiavain ja tämä..
https://www.louis.eu/artikel/enuma-m...list=198122355
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
No korjataan sen verran, että jos olet tehnyt jonkin verran metallitöitä eläissäsi. Itse en saa 100€ niittauslaitteesta sitä lisäarvoa, että painan päivän töitä säästääkseni siihen. Isommalle porukalle tai hifi ti miehelle (naiselle) varmasti hyvä ja se oikea työkalu tähän tarkoitukseen. Ketjuja tulee niitattua omiin laitteisiin noin 4-6 kertaa vuodessa.
---
Itse en enää D.I.D-ketjuja hommaa. Edellisessä gixxerissä kestivät noin 10tkm/setti ja jouduin vaihtamaan siihen niitä pari kertaa ja aina sama juttu. Jokaisessa sarjassa ei o-renkaat kestäneet jostakin syystä. Voitelin Motulin öljysuihkeillä kuten nykyisen Firebladen RK-ketjuja. Tutkin ne nyt taas neljännen kesän ajojen jälkeen ja yhtään rengasta ei vielä puutu & ketjut on kuin uudet vaikka takana on jo 25tkm![]()
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Niinhän se menee, että tumpeloilta viedään rahat. Hyväksyn tämän omalla kohdallani. Tosin olen lainannut työkalua tähän asti.
Toi viiden kympin versio vaikuttaa sen verta houkuttelevalta, että pakko ehkä hankkia, kun ketjun niittaus on kerran kesässä/ joka toinen kesä. Pitää silloin jo työkalu olla![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.