Katso äänestykset tulokset: Onko pyörääsi vaihdettu pakoputket?

Äänestäjät
359. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Ei ole

    124 34,54%
  • Kyllä on

    122 33,98%
  • ...slipari

    156 43,45%
  • ...kokoränni

    63 17,55%
Monivalintainen kysely
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 56:een 56:sta
  1. #31
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Menee prosentit ihan miten sattuu. Slipareita on useammalla kuin ihan vaan yleensä vaihdettuja pakoputkia
    Huonosti laaditut vastausvaihtoehdot
    Eiköhän kyse ole vastaajissa, selkeet ohjeet mun mielestä, mutta jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia...
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  2. #32
    koko setti vaihdettu
    Rock!
  3. #33
    voi paskan kökkö... adville:n avatar
    Liittyi Jun 2008
    Nokian parkkitalon takapiha
    MotOrg ry jäsen
    mulla on maxissa vakiovaimentimet mutta decatpipe , äänet on melko kovat ja exup lähti pöntön mukana.

    gixussa oli josimurha jo mulle tullessa ja musta se "kuuluu" siihen, vakiopöntön äänet ei vastaa ulkonäköä ,eikä mielikuvaa..

    HRD;ssä on giannelli vakiona, kisakireet 2T äänet luo muistoja

    Zetorissa oli joku nexus korvausputkisto joka oli tosi (liian)hiljainen, siihen laitoin V&H täysrännin ja vot...

    kaveri otti sen pois kun osti kawan multa ,sanoi että liian kova ääni ,mutta se on sillä taas paikallaan

    muissa on alkuperäiset.
    HRD vh125 silverhorse -86
    V-max 1700 "Tohatsu"
    GSX-R 1100
    huskyTE410
    Yamaha XJ650 Turbo -84
    Triumph Legend TT -01
    600sec V12
    Jaguar xj6
  4. #34
    Jos puhutaan äänistä niin onko sillä periaatteessa väliä onko koko ränni vai pelkkä pönttö vaihdettu? Onko jollain akran putki vakiopöntöllä? Mites yhtälöön lasketaan mukaan killerit ja e-merkit.
  5. #35
    En ole vaihtanut, kun olen tälläinen köyhä, eikä ole varaa. Tulee varmastikkin joskus vaihdettua, koska tuo nykyinen ei miellytä silmää ja pitäähän oman pyörän olla kaunis.
    "I am the King of Rome and above grammar"

    Alla Kawasaki Z800
  6. #36
    On tullu suhattua tota Tampereen Teiskontien vartta fillarilla ja ainahan siitä prätkiä menee ohi sieltä täältä. Melkein kaikki aina vakioputkilla. Siitä kun ottaa otannan niin aika marginaalistä on että pakoputki pitää lujempaa ääntä kuin ketjut.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  7. #37
    Edelliseen pyörääni gixxeriin vaihdoin heti uutena Devilin pöntöt, kun alkuperäiset oli niin pahan näköiset
    Nykyiseen Firebladeen kelpaa orkkisputki niin äänen kuin ulkonäkönsäkin puolesta. Ei herätä huomiota, vaikka sutikeupäks...
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013
  8. #38
    Pyörässä oli ostaessa kiinni sellainen savustuspöntön kokoinen vanha 90-luvun Ixilin slipari, jossa lukee isolla komeasti FOR COMPETITION USE ONLY Sillähän ei ole niin väliä, kun ennen vuotta 2003 valmistettujen pyörien pöntöiltähän ei vaadita E-merkintää. Pyörä on myöskin valmistettu ennen vuotta 1992, joten sille sallitaan kovempi möykkä 106db.

    Ei silti, voisi siihen Stormilta ostaa killerin ihan kokeilumielessä kesällä. Tuo Ixilin pönttö ei kyllä ole mitenkään äänekäs, se on niin helvetin suuri. Äänet ovat itse asiassa juuri sopivat omaan makuun. Just sellainen sopivan murea pörinä alakierroksilla ilman wagneriaanista pauhua yläkierroksilla. Hyvä pönttö. Satasen vauhdissa pakoääntä ei kuule pukille ollenkaan, mutta kaupungissa pörisee kivasti. Sellaista pönttöä mikä pauhaa korvan lukkoon matka-ajossa en jaksaisi kuunnella.
    Entiset: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

    Honda CBR 1000 F
  9. #39
    Elä helevetti ainakaan sellasta haitarihuilua sinne paa, opin ite kantapään kautta ettei niitä oo tarkoitettu siihen käyttöön olleskaan. Muuan täälläkin vaikuttaneen herran, joka muistaakseni taidettiin tuntea nikillä Raaseri, opastuksella askartelin ite omaan pönttöön just sopivan bäfflen. Kiloäffässä kuiteski sitä virtausta jo sen verran että liian ahistavalla tehot laskee helposti kun ei huuhtele kunnolla tai sit ääni muuttuu sellaseksi takakireeksi nasaaliksi kun eikös noissa ollu tehtaalta vielä tupla pöntöt.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  10. #40
    Ajattelin käydä näyttämässä sitä keväällä konttorilla ihan tuollaisenaan. Ei oikeasti ole kovat äänet, mitä nyt parinkymmenen pyörän kokemuksella uskaltaa arvioida. Hiukan hämmästynyt olen, jos menee yli 106db plus oliko se nyt päälle vielä se 3db. Mulla on ollut monta äänekkäämpää pyörää. Kovaäänisin oli ehkä aikanaan CB900 Laserin pikkupöntöllä. Pauhasi satasen vauhdissa ihan huolella. Pitsituuttiin laitoin aikanaan kauan sitten sellaisen auton pyöreän takapöntön väliaikaisesti autotarvikeliikkeestä. Tuli tosi hiljainen.

    Konttoriin otinkin jo yhteyttä kirjallisen tiedustelun muodossa, mutta ei ole vielä mitään kuulunut. Tuo on sen verran vanha pyörä, että ei taida runkokilvistä mitään äänimääriä löytyä, eli sillä 106 desibelillä mennään jonka tuo mielestäni alittaa, olen valmis laittamaan rahani sille. Sellaisenkin juridisen nyanssin huomasin, että jos pyörä olisi kahdeksan kuukautta uudempi, niin se pitäisi pönttötarkastuksessa pakokaasumitata. Vuosimallin 1990 kiloseepra on ihan paras! 1991-mallista eteenpäin pitäisi päästömitata.

    Monet asiat ovat tiukentuneet siitä, kun viimeksi ajelin 2000-luvun alussa. Katupysäköintikin oli ilmaista. Kyllä mä konttorilla käyn tuota näyttämässä, jos nyt ei ihan mahdottomia tule maksamaan. Jotenkin ajatus, että maksaisin 530 euron liikennevakuutuksen ja 300 euron asukaspysäköintitunnuksen ja olisin silti hurja outlaw on jotenkin niin koominen, että kai se tarttee käydä, jos heidän arvolleen nyt sellainen visiitti sopii.
    Viimeksi muokannut: Zen; 21.10.2017 klo 10:18.
    Entiset: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

    Honda CBR 1000 F
  11. #41
    Mä kävin just muutoskatsastamassa tuon allekirjoituksen mopetin tänä kesänä eikä siitä mitään päästöjä otettu, kiekkarikaan ei toiminu niin katsuri vaan sano että kierrätä, lisää, lisää, lisää, juu ei mee yli sadan missään vaiheessa ihan hyvä on. Otteeseen merkattiin pöntön merkki, malli ja ulostulon halkaisija.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  12. #42
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Mä kävin just muutoskatsastamassa tuon allekirjoituksen mopetin tänä kesänä eikä siitä mitään päästöjä otettu, kiekkarikaan ei toiminu niin katsuri vaan sano että kierrätä, lisää, lisää, lisää, juu ei mee yli sadan missään vaiheessa ihan hyvä on. Otteeseen merkattiin pöntön merkki, malli ja ulostulon halkaisija.
    Ok. Noissa vanhoissa pyörissähän on se ja sama vaikka pönttönä olisi sinkkiämpäri, kunhan melutaso alittuu.
    "muutoskatsastettu äänenvaimentimella IXil for competition use only", näyttäisi mageelta otteessa.
    Motonetistä saa autojen ns. jälkivaimentimia. Sellaisia lyhyitä ja ihan hyvännäköisiä. Sellaista voisi kokeilla, vaikka kyllä tuo alittanee 106db ilman sitäkin. Vartiokylästä saa yhdestä karaokeyrityksestä halvalla vuokralle desibelimittaria, ja eihän ne uutenakaan maksa kuin kolmekymppiä.

    Toi on sellainen pönttö, että tyhjäkäynnillä pörisee ihan kivasti mutta kierroksilla ei piere. Missähän olisi halvin melumittauskatsastus Uudellamaalla? A-katsastuksen satanen pelkästä melumittauksesta on vähän suolainen, rangaistuksen makua ilmiselvästi haettu hinnoitteluun niille jotka kilvet takaisin saadakseen joutuvat sen ottamaan. Pitäisi olla halvempi etukäteismittaajille, varmaan 2/3-osaa käytetyistä pyöristä Nettimotossa on slipari. Vanhoissa pyörissähän on usein tarvikeputki jo ihan siksi, että orkkis on ruostunut romuksi.

    Aika paljonhan tästä aiheesta näköjään on jo Orgissa keskusteltu näköjään. En ole seepraa vielä tutkinut, onko siinä aito 4-1 putki, vaiko tulpattu. Toi Ixilin pönttö on niitä 90-luvun isoja malleja, toi on ollut tossa varmaan jotain parikymmentä vuotta. Muistan kun käytiin niitä porukalla ostamassa silloin Tattarisuolta jossa yksi liike myi niitä halvalla silloin. Asensin niitä pariin kaverin pyörään.
    Entiset: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

    Honda CBR 1000 F
  13. #43
    Mukavan hiljaista ajella vakioputkilla, ei tarvitse korvatulppia, eikä kuulokojetta .... Ja ihan tarpeeksi kulkee tuo Zetori, kunhan vain kahvaa käntää
    Kawasaki ZZR1400, Solifer Export-64, Zundapp Bella
    x 2, Yamaha Virago 535
    Muulloin: 5 x Tähtikeula (W186/W180/W123/C126/W210), alkaen vm 1952-
    Ex: Suzuki:-76,-82,Yamaha:-88,-92,-95,Kawasaki:XZ-9R/-99, ZX-12R/-00,ZZR1400/-09
  14. #44
    "If it's too loud you are too old!" rocknroll-miehiä lainaten.....

    Ei vaan, jokainen tyylillään. Melko moneen oon ite vaihtanut, ei niinkään mökän takia vaan ulkonäön ja hevosvoimien.
    Nyt just oottelen että tulis kovia paketteja eli titaanisettiä Akralta - orggistötteröt ja kattipöntön kun repii pois ja säätää niin lupaavat 13HP lisää....sit pitäisi olla 213 ja Kawan tyyliin ilmoitettuna 223HP (RAM).
    <p>ZX-10R 2016</p>
  15. #45
    Vaihdettu on, ei äänien tai kilowattien, vaan moottorin ajettavuuden ja lisääntyneen alaväännön takia. Myös -10kg oli yksi ratkaiseva syy putkiston vaihtoon sekä +60mm kasvanut maavara.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  16. #46
    Hirveän moni ajaa tehoputkella, jota ei ole pyörään itse vaihtanut vaan joka oli pyörässä ostaessa.
    Jotkut sliparit saattavat jo täyttää vanhan museoajoneuvolain vaatimukset (25 vuotta). Jos tällaisesta pyörästä sitten sinivuokko repii kilvet irti tien päällä voimakkaassa paheksunnan tilassa, niin onhan se tragikoomista.
    Alkuperäisputket saattavat maksaa alkuperäisosana enemmän, kuin pyörän arvo on. Netti on täynnä myynnissä olevia vanhoja pyöriä slipareilla.

    Sinänsä kunnioittamani virkavalta toteaa huolettomasti, että "kannattaa käyttää merkitsemässä putki papereihin konttorilla". Juu juu, mutta kun se maksaa lähes 200 euroa kaikkineen. Melumittaus 100e, muutoskatsastus 50-60e, uusi rekisterikoira, bensaa, hikeä. Saman verran, kuin uusi rengassarja. Aivan järjetön hinta siitä, että kansalainen haluaisi noudattaa lakia etukäteen. Melumittauksen hintaan on leivottu sisään hirvittävä rangaistuksenomaisuus. Satanen viiden minuutin operaatiosta. Ihmiset, jotka hankkivat vanhan moottoripyörän eivät ansaitse rangaistusta.

    Pykälän laatija ei ole ajatellut ollenkaan niitä, jotka vain ostavat vanhan moottoripyörän vailla sen kummempaa draamaa sillä pöntöllä, mikä niissä nyt milloinkin on. Hyvin harvoin alkuperäinen. Nykyinen pykälistö sallii jopa sen, että pyörästä vietäisiin kilvet pakoputken takia kun sillä ajetaan ostopaikalta kotiin. Ei mitään tolkkua. Toki moni poliisi omaa suhteellisuudentajua, mutta tällainen tulkinnanvaraisuuden omaava pykälistö antaa suuren vallan virkamiehelle, joka tykkää viilata pilkkua tien päällä. Melumittaus tien päällä on muutenkin aika hazardia. Olosuhteet ja tilanne ovat joka kerta erlilaiset. Vanhan seepran jakopäästä lähtee mahdollisesti jo se 40db
    Sitä ei ole merkitty tyyppikilpeen. Excessive cam chain noise when engine is not fully warm.
    Entiset: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

    Honda CBR 1000 F
  17. #47
    Enpä oo muuten tainnu (kehdannu) ajaa edes kaupasta koskaan kotiin orkkiksilla .

    Mahdollisimman huomaamatta ja hissukseen veto päällä pakun kyytiin kaupan takapihalla....
    ja perillä käsipelillä ulos & työn alle .

    Pointtina ei koskaan ole ollut pelkkä helvetillinen metelin tuottaminen maailmaan,
    vaan laittaa paketti kuntoon.

    Toimivampi peli... joka myös kuulostaa edes hieman lajinsa edustajalta.

    2t- kaudella tosin taisi tulla hieman ylilyöntejä.... vaikka silloinkaan tavoite ei ollut vain metelin määrä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  18. #48
    Sinänsä huvittavaa, että vaikka pyörässä olisi tehtaalta miten paljon tehoa tahansa, niin se on aina sen 5-10 heppaa liian vähän
    Itse olen vaihtanut aikoinaan vain ulkonäön takia, mutta nykyään on jo ihan onnistuneestikin (tai ylipäätään jotenkin) muotoiltuja vakioänkkäreitä, joten se ei enää olisi välttämätöntä. Nykypyörään tuli mökäpöntöt valmiina, joten olkoon nyt, mutta tuskin olisin enää vaihtanut.
    http://pakkouskonto.fi
  19. #49
    Nykyään noiden pasuunoiden paino alkaa lähestyä 10% koko laitteen painosta. Jos autossa olisi 200-kiloinen putki, se lempattaisiin ensimmäisen p-paikan ojaan.
    Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä motoristeista.
  20. #50
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Jos autossa olisi 200-kiloinen putki, se lempattaisiin ensimmäisen p-paikan ojaan.
    Ehkä niin, mutta prätkässä 5-10 kg:lla ei ole oikeasti mitään merkitystä.
    http://pakkouskonto.fi
  21. #51
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    Ehkä niin, mutta prätkässä 5-10 kg:lla ei ole oikeasti mitään merkitystä.
    Kyllä ihmisessä on jotain pahasti vialla jos ei luokkaa 10kg:n painon katoamista
    esim. suoraan penkin alta huomaa... vaikka lähtöpaino naputteli neljännestonniakin .

    Ihan oikeesti hei .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  22. #52
    No ei todellakaan huomaa 5-10 kilon painoeroa, jos pyörä painaa 260kg, kuski 100kg ja ajokamat 10kg
    Kawasaki ZZR1400, Solifer Export-64, Zundapp Bella
    x 2, Yamaha Virago 535
    Muulloin: 5 x Tähtikeula (W186/W180/W123/C126/W210), alkaen vm 1952-
    Ex: Suzuki:-76,-82,Yamaha:-88,-92,-95,Kawasaki:XZ-9R/-99, ZX-12R/-00,ZZR1400/-09
  23. #53
    200 kilonen pyörä, 100kg kuski. Huomaan eron. Tulee välillä kerrattua kun vaimentimista hukatun painon verran on välillä romua ritsillä.
    Sijainti vaikuttaa paljon, kaikenlaisissa momenteissa on voiman kaverina varsi.
    Kotarissa on kannut perässä ylhäällä.
    Jos saman verran romua olisi mahan alla, en huomaisi.
  24. #54
    No kuka huomaa kuka ei, ei siinä mitään. Itselle on ainakin tärkeää tietää että numerot on kohdillaan, eli painoa alas ja tehoa ylös. Nytkin märkäpaino pitäisi saada tuohon max. 190 kg'n huitteille, mielellään vielä alemmas ja teho sitten +210. Suhdeluku kuntoon
    Mihinkään sitä ei tarvitse.....mutta mukava sitä on olla..

    Ja sopivasti omakin paino on pudonnut kesän aikana 8 kg, vaakan näyttäessä 75kg. Hyvä yhdistelmä, kokonaispaino kuskin kanssa jää alle esim. Zetorin pelkän pyörän painon. Sen jo huomaa.
    <p>ZX-10R 2016</p>
  25. #55
    Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    No kuka huomaa kuka ei, ei siinä mitään. Itselle on ainakin tärkeää tietää että numerot on kohdillaan, eli painoa alas ja tehoa ylös. Nytkin märkäpaino pitäisi saada tuohon max. 190 kg'n huitteille, mielellään vielä alemmas ja teho sitten +210. Suhdeluku kuntoon
    Mihinkään sitä ei tarvitse.....mutta mukava sitä on olla..

    Ja sopivasti omakin paino on pudonnut kesän aikana 8 kg, vaakan näyttäessä 75kg. Hyvä yhdistelmä, kokonaispaino kuskin kanssa jää alle esim. Zetorin pelkän pyörän painon. Sen jo huomaa.
    Korkeempi painopiste muuten mahdollistaa kovemman mutkanopeuden. ;) Ja jo k9 gixun saa ajokunnossa 175kg painoon, joten pitäs onnistua kawassakin.
  26.  
  27. #56
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    Ehkä niin, mutta prätkässä 5-10 kg:lla ei ole oikeasti mitään merkitystä.
    XTR:ssä vaihtui 2-2 putkisto 2-1 putkistoon joka on 10kg kevyempi ja eron huomasi välittömästi ajettavuudessa kun sai painoa pois takaa/ylhäältä. Samoja havaintoja muistakin pystypyöristä missä vaimennin on ylhäällä mutta XTR äänesti kevennyksestä kaikista selkeimmin. Katupyörät voi olla eri juttu kun vaimennin on alhaalla.
    Kylätason kurapyöräilijä.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12