Eli olis tuollainen RF, ostin pari kuukautta sitten. Nyt ilmeni moinen vika että kun ajaa täydellä tankilla, niin kone käy nätisti, mutta kun tankki suunnilleen puolillaan tai vajaampi, niin kone alkaa käymään vajaalla, röpöttää ja lopulta sammuu. 15-30 minuuttia huilia ja sitten suostuu käymään, mutta saattaa sammua uudestaan pienen ajan kuluttua. Käytin pyörää eräällä minua viisaammalla kaverilla, joka sanoi että bensapumpun kärjet oli loppu, eikä pumppu muutenkaan toiminut. Kaveri vaihtoi vielä iridiumtulpat uusiin.Tilasin uuden bensapumpun, joka pelittää kyllä, mutta vika ei poistunut. Onko kellään vinkkiä tai parempaa tietämystä, mistä voisi olla kyse? Bensahana tuntuu minusta oudon jäykältä, mutta en tiedä onko sillä mitään syy-yhteyttä asiaan kun kuitenkin täydellä tankilla toimii. Bensat olen vaihtanut tankista uusiin, eikä alipainettakaan tunnu kehittyvän tankkiin.
Kyllä mä sanoisin että tankissa vika, eli ei saa korvausilmaa tms. koska se on ainut muuttuja tässä tapauksessa. Mitä toi tankki "puolivälin tai yli" tarkoittaa kilometreinä? Ei ole harvinaista että bensahanan letkut on väärin ja ON asento onkin varatankki ja toisin päin.
Letkut ja liittimet kävin tänään läpi. Niissä ei huomauttamista. Mitä nyt hanasta pumpulle menevän letkun kangaspäällys vähän rispaantunut päistään. Tankin ilmaisin lapolla myös tyhjäksi. Hieman oli rojua pohjalla, mutta ei paljoa. sitten tällainen aloittelijan kysymys: Mistä tankki ottaa korvausilman?
Se on hyvä kysymys... Nimittäin tankin alta tulee yksi letku tai ainakin paikka letkulle mikä kai on tankin korkn vesiletku, eli se mistä sadevesi valuu ulos. Onko sitten sieltä joku haara tankin sisään, en tiedä eikä missään räjäytyskuvassakaan ole mitään tankinsisuksista. Muistelen kyllä että mun tankki omis pihissyt parkkisella helteessä.
No, niin tai näin. Mä varmaan ottaisin bensahanan tankista irti ja kattoisin että sihti/sihdit on kunnossa ja samalla huuhtoisin tankin kunnolla. Jos ruostetta on havaittavissa niin ehkä joku ruostewnpoistotökötti vois olla hyvä ? En tiedä muistanko ihan väärin kun mielen tulee nimi Annitrol tms??? Niin ja melkein sitten uudet o-renkaat/tiiviste siihen bensatankkiin. Ehkä tulee mukana jossain vaikka stormin bensahanan korjaussetissä.
Ei oo mullakaan tarkkaa tietoa kyseisen Suzukin tankin sielunelämästä. Mutta korvausilmaongelma on sinänsä hyvin helposti poissuljettu sillä, että heti oireiden alkaessa pysähtyy ja avaa korkin. Tankissa pitäisi olla melkoinen imu, jotta se aiheuttaa käyntihäiriöitä tai sammumisen, ja toisaalta oireen pitäisi loppua melkeinpä heti kun korkkia raottaa.
Juu ei kerää alipainetta tankkiin. Olen kokeillut korkkia raottamalla. Tänään tyhjensin tankin ja puhaltelin sihdit, hanan ja letkut ilmalla . Jonkun verran oli rojua tankin pohjalla, mutta ei paljon. Kävin ajamassa pikku lenkin vajaalla tankilla ja ainakin silloin toimi normaalisti. Pitää vielä huomenissa ajella pitempi lenkki jos olis parempi sää niin näkisi että pelittääkö.
Nyt on tankit huudeltu Annitrolilla, uudet sihdit vaihdettu tankkiin ja juu alkoi pelittämään. Kiitokset vinkeistä shyhander ja Sami 1024. Viikon päästä pitäis päristellä Liperiin Heinolasta.
Viimeksi muokannut: Antza 64; 19.07.2016 klo 18:36.