Päivää! Nyt sitten tekis mieli otsikon mukaista vanhaa Amerikan-Hondaa, jota ei kai koskaan ole tänne pohjolaan maahantuojan kautta tullut. Euroopastahan noita jokunen kappale löytyy, mutta ainakin suurin osa ellei kaikki käytettyinä USA:sta sinne tulleita nekin. Onko jollain kokemusta tällaisen tai vastaavan suomen kilpiin saattamisesta?
Ainakin vaatimustenmukaisuustodistus kai olisi oltava, mutta mistäs sellaisen saa pyörätyypille, jota ei ole maahantuojan kautta tullut? Jos sellaisen saisi, niin kelpaisiko pyörä siinä tapauksessa katsastajalle, vai pitäsikö siihen vaihtaa joka tapauksessa esim. lamput, ohjauslukko, ym?
Jos tähän löytyy vastaukset jostain muusta ketjusta, niin tämän saa poistaa. En vain onnistunut itse löytämään vastauksia muualta.
Minun nykyisen Valkyrien on Suomeen tuonut sellainen firma kuin Motoforum, kysäiseppä heiltä vinkit.
Honda GL1800 -06
Vanhat: VF750C, GL1500C
Itse saatoin juuri Koreasta tuodun Honda VT1300CX Furyn kilpiin. Otin yhteyttä Maahantuojaan, jolta pyysin vastaavuustodistusta. Ensin vastaus oli tämä: vastaavuustodistusta ei voida tarjota tähän pyörään, koska se ei vastaa Euroopan säädöksiä.
Pienen tutkailun jälkeen huomasin mallia sc61 tuodun Eurooppaan ja tämä oli sama malli. Uudelleen yhteyttä maahantuojaan ja kerroin kyseistä mallia tuodun Eurooppaan ja seuraava Maili alkoikin: Olin väärässä.
Monikohan olisi lopettanut jo tuohon ekaan vastaukseen? No, maahantuojalta ohjeistivat ottaa yhteyttä Tuv Nord Finlandiin, josta sain tuon vastaavuustodistuksen lähettämällä kuvan tyyppikilvestä ja moottorinnumerosta.
Tuo vastaavuustodistus sitten kertoo, mitä joudut vaihtamaan pyörästä. Itse jouduin vaihtamaan ecun ja putket. Muut olivat (lamput, vilkut, Renkaat etc.) E-hyväksyttyjä.
Kiitoksia erittäin asiallisista vastauksista! Pitääpä kysellä noilta tahoilta asiasta vielä lisää.