Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Jotain juttua täällä on XR:n välityksistä ollutkin, mutta onko niitä kukaan vaihtanut..?

    Haluaisin hieman pidentää lyhyehköä välitystä, koska ajelut ovat lähes 100 % maantietä. Myös siksi, että se 120 km/h ja 5500 r/min alkava pieni värinä siirtyisi hieman kovemmille nopeuksille. Loppuukohan se muuten jossain vaiheessa kierrosten noustessa.. Kiihdyttäessä sitä ei ennätä huomaamaan ja pitempiä matkoja olen ennättänyt ajella vain kutakuinkin sallittuja moottoritienopeuksia.

    Orggis välitykset ovat 17/45. Eturattaan vaihto olisi helppo keino kokeilla, mutta pykälääkään isompaa sinne ei mahdu. Onko kukaan vaihtanut taakse pienempää ratasta ja jos, niin minkä kokoisen ja millaisin seurauksin? Kiihtyvyyteen tuolla tuskin on siviilikäytössä merkitystä, mutta meneekö esim. ykkösvaihde liian suureksi? Siirtyivätkö värinät isomppin nopeuksiin, aleniko bensan kulutus jne..

    Kokemuksia siis lähinnä kaipailen, kun en viitsisi mutulla kokeilla. Yritin ulkomaiden foorumeiltakin katsella, mutta löysin vain jotain tuosta isomman eturattaan sopimattomuudesta.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 29.06.2016 klo 11:18.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  2. #2
    wanhan zetorin ratastus vakiona tuo 17/45. edellinen ratassetti oli kokeena 17/47, jolla hain papua alakierroksille. tuo 2 piikkiä takarattaalla vaikutti 100 vauhissa noin 300 rpm muutosta moottorissa.
    onko tuo 1 piikin muutos edessä, mikä vastaa 3 piikkiä takana sitten riittävä muutos???
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

  3. #3
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Onkos tuo mopo jo Gearing Commanderissa, vai mikä se oli, löytynee googlella.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  4. #4
    Eipä tuo takaratas nyt montaa kymppiä kustanna. Mä voin kattoo, että onko jäänyt nurkkiin 44 hampaista.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  5. #5
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  6. #6
    Vähän huonosti dataa xr:stä, mutta jos samat rattaat (525 ketjulle) käyvät kuin RR:ään, niin 42 piikkiä näyttäisi ainakin löytyvän taakse. Kuinka paljon sitten on säätövaraa taka-akselissa taaksepäin, pitäisi löytyä varmaan noin 15mm, jotta ei tarvitse lyhentää ketjua. Laittaisin tuon -3 hammasta suoraan, niin tulee jotain eroa. Eikä se ykkönen liian pitkäksi mene. Kierrokset laskevat jonkin verran, mutta ei siinä mitään hurjaa tapahdu. Edelleen noin 5100@120. Värinätuntemuksen muutosta on paha sanoa. Mutta eihän tuo iso juttu ole kokeilla.
  7. #7
    Vakioväleillä ykkönen 7700 rpm @ 50 kmh, -3 takaratas 7200 rpm.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  8. #8
    Yllättävän ylhäällä on sulla ne tärinät. Mun omassa ne tuntui välillä 4500-5500 rpm, mutta kun laitoin Evotechin painavat tangonpäät niin nyt ne loppuu jo 5000 rpm:ssä kuin seinään ja vähenivät muutenkin. Tangossa ne tuntuu eri kierroksilla kuin esim. T-kappaleissa. Itse aioin vaihtaa 43 tai 42 takahampin, mutta en enää kun nyt ne tärinät sopivasti loppuu sallitun matkavauhdin kohdalla. Jos pitentäisin välitystä niin 80 ja 100 alueilla taas tärisisi. Ja näköjään niihin koviin kierroksia tottuu helpommin, ei ne putoaisi kuitenkaan kuin n. 300 rpm.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  9. #9
    Helpotta laskemista
    http://www.gearingcommander.com/
    samat näytäis olevan kuin s1000rr

    jos tarvis on rattaille niin nim 10pro on nippu uusia erikokoisia afam merkisiä
    525 ketjulle
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  10. #10
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Mutta eihän tuo iso juttu ole kokeilla.
    Periaatteessa ei olisi iso homma vaan kokeilla. Säätö on nyt hieman yli puolivälin ja saattaa olla, että ketjua joutuisi lyhentämään (pitäisihän siihen jäädä sätövaraakin). Ei siinä mitään, mutta jos välitykset ei miellytäkään, niin sitten menee leikkimiseksi.
    Siksi käytännön kokemuksia kyselen. Taitaa vaan olla täällä kirjoittelevat, XR:llä ajavat melko harvalukuisia..?

    Tangon värinöitä vaimentamaan tilasin eilen Evotechiltä kahvapainot. Saa nähdä sitten, miten vaikuttavat. On ne ainakin reilusti painavammat kuin alkuperäiset.
    Tilauksesta jäi vaan vähän epävarma olo, kun sieltä ei tullut minkäänmoista tilausvahvistusta. Jollain tästä kokemuksia?
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  11. #11
    No et löydä välityksiä pidentänyttä! Jos säätövaraa on se 15mm, niin kokeile ihmeessä. Sijoitat 40€ ja jos on huono, niin laitat rattaan tallin seinään koristeeksi tms... Homma on helposti tehtävissä, tosin joitain työkaluja tarvitaan. Jos olet epävarma, niin joku varmaan jeesaa.
  12. #12
    Eipähän tartte ainaakaan miettiä pleksiä ja tuulenpyörteitä enää J@ck kun oot vaihtanut XR:ään. Vaihteiston kolinatkin taitaa olla historiaa?
    F800GSA
  13. #13
    Lainaa jite kirjoitti Katso viesti
    Eipähän tartte ainaakaan miettiä pleksiä ja tuulenpyörteitä enää J@ck kun oot vaihtanut XR:ään. Vaihteiston kolinatkin taitaa olla historiaa?
    XR alkuperäinen pleksi ei ole pyörteetön, mutta huomattavasti parempi kuin 1600GT:ssä. Gessussa on huippuhyvä originaaliksi. XR:stä tuli minulle tosi hyvä MRA:n kaksiosaisella pleksillä vaikka onhan se lippa ruma monen mielestä. Pyörteet poistuu sillä eikä tarvitse säätääkään eri vauhteihin.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  14. #14
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    No et löydä välityksiä pidentänyttä!
    Mutta miksi en löydä? Lukemastani päätellen en ole ainoa, jonka mielestä välitykset voisivat olla pidemmätkin. Luulisi niitä myös vaihdetun..
    Vaikkapa tässä: http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jut...a-bmw-s1000xr/
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  15. #15
    Lainaa jite kirjoitti Katso viesti
    Eipähän tartte ainaakaan miettiä pleksiä ja tuulenpyörteitä enää J@ck kun oot vaihtanut XR:ään. Vaihteiston kolinatkin taitaa olla historiaa?
    Vaihteisto on jopa herkempi ja hiljaisempi kuin ässässä. Myös ylös ja alaspäin toimiva shifteri on sarjassa niitä varusteita, että kaikki muu on vanhanaikaista.
    Sen verran tuossakin tuuli pyörii, että tällaisen tilasin. Kun nyt kesällä vaihdan, niin luulisin huomaavan eronkin..

    http://www.storm-motor.fi/osat/moott...-savu-s1000xr/
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  16.  
  17. #16
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Mutta miksi en löydä? Lukemastani päätellen en ole ainoa, jonka mielestä välitykset voisivat olla pidemmätkin. Luulisi niitä myös vaihdetun..
    Vaikkapa tässä: http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jut...a-bmw-s1000xr/
    Olisko niin, että paljon jahkataan, eikä toimita!