'87 K75S ja taitaa olla joku 120tkm paukuteltu menemään. Ihan normaalilla pidolla, en laiminlyö mitään tahallaan.
?
Suzukini seisoo ties mistä syystä korjaamolla kolmatta kuukauttaOstin edullisesti vuoden 1992 ZZR1100:n. Onhan siinä kaikkea pientä, mutta kyllä sillä matkaa taittaa. Mittarissa on 14 500 kilsaa, mutta taitaa Yläkerran Isä yksin tietää, paljonko sillä on rullattu ja mitä sille on historiansa aikana tehty. Itse asiassa se on yllättävän mukava vekotin. 2000 kilsan ajon jälkeen lisäsin öljyä pienen tilkan, että pinta on taas ylärajassa. Jos se nyt tämän suven kestää, niin hyvä. Jos ensi kesänäkin vielä ajelen sillä pitemmälti, hankinta on suorastaan erinomainen
Edit: soitin Suzukin korjaamolle. Kampiakseli on joutunut sorvaamoon. Jos ao. korjaamon omistaja tunnistaa tän jutun, niin en tarkoittanut tuittuilla pahalla.
Viimeksi muokannut: ted; 29.06.2016 klo 15:19.
Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
Kulkineena -95 vfr750 ja tuntuu ihan uudelta, varsinkin kun eilen sain siihen uuden satulan.
Suzuki VS800
-92 vfr. Mittarissa vasta 105000. Juuri ostin uuden takaiskarin. Taisi pyörän arvo tuplaantua.
Muutoin kaikki vielä alkuperäistä. Myös katteet, ja sen kyllä huomaa![]()
-91 KAWASAKI ZZR 1100 joka vuosi on jotain "pientä" Tosin tämä saattaapi päästä kohta eläkkeelle kun/jos
-91 super tenere valmistuu.. zetorin seikkailuja tuola, tosin ei mitään erikoista.
http://www.vkukko.fi/MP/mp.html
-vk-
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
Yamaha fzr 1000 vm. -93 tollasella ajelen 88 000 just tuli mittariin. Pikku kaasari rempan joutus heti kohta oston jälkeen tekemään, talvella sit mahdollisesti isompaa huoltoa, jos en innostu vaihtelemaan mihinkään nykyaikasempaan nintendoon![]()
Ei niin pientä hommaa etteikö sitä saa sössittyä
Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
Vuoden 1990 Sportster,joka on ollut minulla vuodesta 1993. Nykypyöristä se on vanhin ja kauimmin minulla ollut,joten se saa erityistä huolenpitoa osakseen. Eipä ole paljoa ongelmia ollut näinä vuosina.
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
Pienellä pintapäivityksellä voi vanhaa herraa taas käyttää huonommallakin tiellä. Dirt Road racer.
http://forum.kawazi.net/download/file.php?id=2024&t=1
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
Itselläni vm. 1995 Suzuki GSX600F, jonka harkinta-arvo vuonna 2014 oli 1400€ ja tämäkin vain koska 25kW papereissa (A2 silloin).
Jälleenmyyntiarvo tällä hetkellä jotakuinkin pyöreä nolla muutaman mylläyksen ja katteiden tuhoutumisen sekä perustavanlaatuisen customoinnin sekä tee-se-itse räpellysten tuloksena (vehkeen tämänhetkinen kunto käy selväksi allekirjoituksen päiväkirjalinkistä) mutta tunnearvoa sitäkin enemmän. Jokapäiväisessä käytössä ja enempi tai vähempi priimakunnossa mekaanisesti (mitä nyt 107000 ajettu).
Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.
Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
En tällä hetkellä (ainakin haluaisin ajatella niin) mutta ensimmäinen pyörä oli F2 cbr. Ei se paskapuhetta ole mitä kuulin jo sillon aikoinaan että se on sellanen pyörä jonka myymistä kaikki aina on myöhemmin katunut. Sillä kyseisellä yksilöllä oli vaan veetty jo toistasataa huonolla huollolla, muuten se toimi moitteetta mut olihan se vaihteisto jo selvästi kulunut väljäksi... tänään vein tavaraa yhteen firmaan jonka pihassa oli kuulemma kiinalaisella katesarjalla höystetty alkuperäisiä teippauksia mukailevalla kuvioinnilla varustettu mutta mustavihreä äfkakkonen, ai hitto että tuli nostalginen olo...
Seuraava pyörä sais kyl olla mahdollisimman yksinkertainen, alkaa kyllästyttää tuo kilometrin johtosarja ja ruiskut yms äms... tekis hirveesti mieli hankkia joku KLE kawasaki tai muu safaritwini jota ei säälittäis ryvettää jossain kaseikossa ihan surutta. Sellanen jonka saa lenkkisarjalla, ruuvimeisselillä ja kuusiokolosarjalla purettua kannettaviin palasiin ja kasattua takasin tien päällä.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Vuoden 1982 Yamaha XS400 on ajossa ja samanikäinen Suzuki GS500 Katana on palasina, jos vaikka joskus vielä sekin ajossa.
Edit. Ei tuo jammu mikään romu ole. Toimii kuin junan vessa (samalta aikakaudelta).
Honda VFR 750F -93
EX: Suzuki GS500M Katana -81
EX: Yamaha XS400 -82
Ei eksyvä tietä kysy
Mulla nyt ekana mopona Kawa Zephyr 750 -91Mittariin pyörähti just 37 tkm. Ei pidä edes pahaa Z-kolinaa
![]()
Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.
Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
Pitänee mainita vielä vanha mopo eli fzs 600 - 01 mallinen, kone toimi kuin kello ja ajoin 116 tkm mittariin ennen myyntiä. Myyntitapahtuma oli aika nopea kun nettimoton ilmoituksesta meni 7 tuntia niin mopo vaihtoi omistajaa![]()
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Katos perkele nyt on pakko myöntää olleeni väärässä, joskin ymmärrettävää koska helvetin harvinainen mopo.Eihän tosta löydy netistäkään tietoa. GS500M Katana on epäpyhä hybridi GSX550E:tä ja GS500E Fouria, ilmeisesti vain Saksassa myyty(?). GSX550E:n runko ilman katteita, GS500E Fourin kone. Koska byrokratia.
Kannattaa pitää kunnossa, sillä alkaa olemaan museo- ja/tai keräilyarvoa kohta.![]()
Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.
Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
Yamaha XJR 1200 -95, paranee vaan vanhetessaan![]()
Timo
http://www.kurakartta.net
CBR1000f vm88. Mittarissa 36tkm. Just käytin koneen auki,startin ja öljypumpun ketjut vaihdoin. Ostaessa ajattelin et 136tkm ajettu,vaihdettujen ketjujen pituudesta arvailen josko 236tkm rullattu... Matka jatkuu.
Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...
Huomenna hakemaan uusi halpa "romu" jos myyjälle passaa![]()
Yamaha FZR600 -93 3HE
Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
Eipä noissa kampuroissa yleensä mitään pinnoitteita ole, siivotaan vaan pinnasta sen verran että kaulat ovat taas suorat ja pyöreät ja sit vaan kympän pari paksummat laakerit (riippuen siitä mitä kokoja saa, akseli koneistetaan sen mukaan. Ja sit taas uutta vastaavalla kampiakselilla baanalle
Itse ajelen tällä hetkellä -91 zxr 750:ä, kilometreistä ei tiedä kukaan, roudattu joskus suomeen ilmeisesti saksasta, käy ku betonimylly, tosin tyhjäkäynnillä ei niin paha koska sitä ei aina olemutta tänäänkin vedettiin päivä Alastarolla keskihitaassa ja hauskaa oli 25v pyörällä ja mulle toi vauhti riittää ihan hyvin
![]()
Kawasaki ZXR 750R K1
Honda VF 500F
Honda VFR 750F
Honda CBR 1000F
Honda CBR 1000F
Honda VF 1000F II
Honda CB 750K
IMG-20160717-WA0000.jpg
En halunnut paljastaa ettei joku vie mun pyörää. Hintaan 580e hain Kawasaki GPZ 550 VM.84.
Kaikki toimii.Tulpat ja öljyt vaihdoin heti. Yks tulppa öljyinen että taitaisi vähän venttiiliremppaa olla luvassa, mutta antaa nyt mennä vaan loppukesän. Jostain kun löytäisi alkuperäisen ilmansuodatinkotelon. Vapaavirtaussuodattimet rajoittaa vähän sateella ajoa. Jaman 2-1 pakoputket.
Yamaha FZR600 -93 3HE
Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
Vaimolle ostettiin ensipyöräksi kahdeksalla sataa Kawan GPX 750R vuosimallia 1988. Renkaat ja jarrut laitettiin heti kuntoon, katsotaan ulkokuoren rupisuutta myöhemmin. Hauska laite ajaa mutkissakin. Ja kun vaimo tuota kankeaa möhkälettä oppii käsittelemään, ei mikään enää oo vaikeeta :-)
5 x Honda
CB125 Twin vm 1979
CB125 Twin vm 1983
NS125R vm 1987
CB600F vm 2001
CBR900R vm 1992
&
Kawasaki GPX 750R vm 1988
http://alalainaa.com/
https://www.facebook.com/alalainaapratkaasi/
https://www.instagram.com/alalainaa/
Tuli kesäloman kunniaksi haettua R1:n seuraksi -93 xl600v transalp. Ohan se kumma kun saa ihan uudet fiilikset jo muuten tutuista reiteistä, ja halutessa voi poiketa taas sorateillekin. Kummasti "kiire" loppui kun pyörän tyyppi vaihtuu niin vastakkaiseen. Tuolla fiilis tulee enemmän maisemista kuin vauhdin hurmasta. Sanoisin että hyvin täydentävät toisiaan.![]()