Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    ...niinkuin järkikin.. Eli huollossa vetäneet kateruuvin (kuusiokolokanta) oikein kiinni. Minä kun yritän avata niin se pyörii vaan. Siinä on siis kaksi katteen osaa toisissaan tällä ruuvilla kiinni ja alemmassa on se ruuvin vastakappale joka pyörii nyt tyhjää mutta siihen ei oikein pääse käsiksi. Jossen saa tuota irti, niin pitää ottaa pohjapanssari ja kaatumaraudat pois että pääsen nytkyttämään sen puolen katteet irki.. Laiskottaakin valmiiksi...

    Yritän kotikonsteilla avata, ja hylsysatsia kummempia työkaluja ei juuri ole... Yritin löytää haulla vinkkejä, olisiko tähän niksejä raadilla??
    Husqvarna 701LR
  2. #2
    Onko ihan varmaa, että se on ruuvi? Usein katteissa on näitä painettavia "klipsuja", jotka ulkoisesti muistuttavat ruuvia.
  3. #3
    Laitapa kuvaa paikasta. Yritän huomenna vilkaista omaani, josko sais idean tynkää
  4. #4
    Kuvauksesta päättelin, että alemmassa katteessa muovinen ruuvinpaikka/uloke, johon upotettu sisäkierteinen metalliholkki, johon kuusiokoloruuvi tulee kiinni. Tuo metalliholkki nyt sitten pyörii siellä muovin sisällä.

    Omasta pyörästä aukesi kun sain hiukan höllättyä kateruuvia, jolloin pääsin työntämään ruuvimeisselin ruuvin kannan alle ja varovasti käänsin ruuvia ulospäin samalla kiertäen auki. Voisi onnistua myös jos katteen välistä pääsisi hiukan antamaan pitkittäispainetta eli katteita kääntäisi meisselillä erilleen. Tuossa tietty riski, että korkkaa kokonaan ulos...

    Kuvaus voi olla kehno, mutta Juhannusaamuna ei tämän parempaan pysty
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  5. #5
    Omalle kohdalle on pari kertaa osunut vastaava ongelma, toisessa vastapuolelle pääsi helpohkosti käsiksi ja toiseen sen joutui raivaamaan katteita löysäämällä.

    Helpommassa tapauksessa vastakappaleena oli kumimutteri, joka elämänkaarensa lopussa päästi kierreosan pyörimään sisällään ruuvin mukana.

    Hankalammassa lohkoon kiinnitettyyn kierretankoon oli huollossa juntattu kateruuvi väärille jengoille riittävällä voimalla eli koko pituudeltaan ja tietysti sivukatteen keskikohdalta ettei liian hyvin pääse käsiksi. Sen verran aiheutti vaivaa ja verenpainetta että sittemmin olen yrittänyt vältellä "ammatti"apua suunnilleen kaikessa mihin kuvittelen ite kykeneväni.
    YZF600R -> RSV1000R
  6. #6
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    Kuvauksesta päättelin, että alemmassa katteessa muovinen ruuvinpaikka/uloke, johon upotettu sisäkierteinen metalliholkki, johon kuusiokoloruuvi tulee kiinni. Tuo metalliholkki nyt sitten pyörii siellä muovin sisällä...
    Jep, taitaa olla juuri näin. Enkä pääse katteiden taakse kun raudat on edessä. Ne katteet pitää sen takia saada irti toisistaan, koska päällimmäinen vedetään keulaan päin auki ja alempi perään päin. Olen kyllä veivannut katteita muutaman kerran irti minäkin (ilmansuodattimen pesun takia..). Enkä uskalla niitä isolla voimalla väännellä..

    Koitan liittää tähän kuvan, kuvassa nuolella merkattu ruuvi ja katteiden irroittamissuunnat. Taidan joutua irroittamaan tämän puolen raudat, ja sitä varten ensin veivaamaan pohjapanssarin irti.. Taitaa olla sama sankari kun on vetänyt yhden pohjapanssarin kuusiokoloruuvin kolon pyöreäksi.. Taidan hakata siihen torxin että saan edes sen irti...
    Husqvarna 701LR
  7. #7
    ...ja tässä vielä se kuva
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Husqvarna 701LR
  8.  
  9. #8
    Irroitin katetta sen verran, että näin mutterin. Sen "kanta" on piilossa toisen katteen alla ja on vaikeaa päästä käsiksi siihen ilman, että purkaa enemmän ja sitten yrittää saada kantaan pitkäkärkisillä pihdellä otetta. Ei ole helppo. Toivottavasti olen väärässä. Toinen vaihtoehto on porata varovasti kanta irti varoen ettei liikaa lämpene sekä olettaen, että sen verran kitkaa, ettei ruuvi ala poratessa pyörimään/saa jotensakin otetta. Kyllä tuo kannattaa purkaa ja korjata kunnolla, jotta ei tarvi uudestaan taistella.


    Laitan kuvan oheen, jos jollakulla parempia neuvoja. Vastakappale on toi kirkkaapi osa tekstin alla.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat