Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 53:een 53:sta
    Day 20
    Ajettiin Puolassa 520 kilsaa tähän malliin.
    Edelliseen päivään verrattuna ajaminen oli helppoa ja lepppoisaa. Matka eteni lähes 70 km/h keskivauhdilla. Tauot tietenkin hidasti etenemistä.
    Sadetta saatiin aina välillä, esim. allekirjoittanut pukeutui/ riisuuutui sadevaatteisiin n. 5 kertaa! Mutta sadekuurot olivat lyhyitä ja vaatteet pysyivät kuivina.
    Reitin varrelle osui yksi oikeasti mielekkäämpi tie jota voi suositella ajettavaksi!! Oikein mukavat 57 kilsaa metsän keskellä!
    Muutamaa fotoa voit katsella täältä!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Day 20
    Ajettiin Puolassa 520 kilsaa tähän malliin.
    Edelliseen päivään verrattuna ajaminen oli helppoa ja lepppoisaa. Matka eteni lähes 70 km/h keskivauhdilla. Tauot tietenkin hidasti etenemistä.
    Sadetta saatiin aina välillä, esim. allekirjoittanut pukeutui/ riisuuutui sadevaatteisiin n. 5 kertaa! Mutta sadekuurot olivat lyhyitä ja vaatteet pysyivät kuivina.
    Reitin varrelle osui yksi oikeasti mielekkäämpi tie jota voi suositella ajettavaksi!! Oikein mukavat 57 kilsaa metsän keskellä!
    Muutamaa fotoa voit katsella täältä!
    Aikalailla sama reitti tullut ajettua toisinpäin, Suwalkista aloitin niitä pikkuteitä ja päädyin Lubiniin. Taukoja oli vähemmän
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Day 19
    ........
    Ja vaikka ajaisi kunnollinen sadehaalari päällä niin tulee se vesi jostain kuitenkin sisään. Itselläni lähinnä etumus (rintakehä, vatsa ja munat) olivat märät........
    Ihan vaan tähän pakko kommentoida, että mikä se "kunnollinen sadehaalari" on, jos vesi tulee sisään. Me ei ajeta sateessa kuin pakon edessä (eli ei suunnitella saati buukata juuri mitään etukäteen, koska mennään sinne missä aurinko paistaa) mutta viime vuonna ajettiin Ruotsin läpi ja Saksassa 2 pvää (1400km) periaatteessa enemmän tai vähemmän sateessa, että päästiin mestoille. Välillä tuli myös joku ihan maksimaalinenkin kuuro, mutta silti vaan nuo Alpinestarsin Quickseal kaksiosaiset pitivät vedet ulkopuolella. Niiden etu on myös se että ne ei käytännössä vie mitään tilaa, eikä paina mitään. (paino alle 500g, ja pussin voi tunkea ihan mihin vaan, yleensä sivulaukun sisälaukun päälle) Se on vallan mukavaa, koska tarkoitus on, että niitä ei sitten suurimman osan aikaa tarvita! Että voi suositella, varsinkin niille jotka ajavat enempikin ja usein sateessa!
    Ehkä tuon mahd hinnan eron voisi kärsiä mukavuuden nimissä.
    Ja kun sadeasu oikeasti pitää vettä niin ei ole pakko lähteä etelän helteisiin goreasussa. (nahkatakki ja ajofarkut auttaa paremmin kestämään kuumuutta - viime kesänä osuttiin Saksan ennätyshelteisiin ajamaan pitkiä pätkiä +40C varjossa)

Näiden vinkkien nimissä samalla kiitokset matkaraporteista - mukava seurata, ja pistetään mieleen hienoja reittivinkkejä!

- p & D
    ...
    Hihoista vesi tulee vähitellen ylemmäs ja ylemmäs kun sadehaalarin sisäkangas saa kosteutta märistä hanskoista. Sama juttu lahkeiden kanssa.
    Etumuksesta vesi todennäköisesti tulee sisään kun vetoketjun edessä oleva tarra jää huonosti laittamatta kiinni tai kun housut putoaa alemmas ja takki nousee ylemmäs pyörän päällä istuessa.
    Lainaa pxu kirjoitti Katso viesti
    pistetään mieleen hienoja reittivinkkejä!
    Motocaching.netistä näitä löytyy!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Sulla on liian pieni sadeasu? Ei saa olla mikään "kortsu", vähän "liian" iso on myös nopea ja mukava sujauttaa päälle kunjos sade yllättää. Mulla on miesten ällä, onkin housut melkein kainaloihin mut sehän on vaan hyvä!
    ...
    Jos hanskat ja saappaat on kohdallaan, asun lisäksi, ei niistä pidä tulla mitään läpi 24h saderundeilla. Eikä taatusti tule Noissa pidemmissä IB-keikoissa Bemun Prorain on kova sana, ei ole kukaan valittanut että mitään sisälle tulisi - sen pukeminenkin siten että vetoketjut jäisivät fuskaamaan on puolimahdotonta. Kehon oma hikoilu toki on aina ongelma sadeasujen kanssa, kun pidetään niitä vuorokausitolkulla.
    Vantaa-Vyborg
    Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
    No okei, kaikilla muilla sadeasut pitää ja mulla falskaa. Myös esim Rukka Apollo hanskat kastuu jo parin tunnin ajelun jälkeen läpimäriksi.
    Tänään 575km tähän malliin.
    Aluksi Ihan kivoja teitä Puolan pohjoisosassa. Nopea visiitti 3:n valtakunnan rajatolpalle (Puola, Liettua & Venäjä)

Sitten Kääntyminen Liettuaan ja pohjoiseen. 100km myöhemmin lähes suora tie muuttui erittäin suoraksi kun siirryttiin ajamaan E77:aa. Hill Of Crosses käytiin tsekkaamassa ja mun mielestä se on kaatopaikka!

Riikan Pato toi edes vähän piristystä suoralla tiellä ajamiseen. Kuvia täällä.
    Aikaa meni 9h 30min. Eli keskinopeus ihan kohtuullinen.
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 22.07.2016 klo 09:02.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    On ollut mukava seurata matkanne etenemistä näin sohvalta käsin, upeita maisemia sekä kuvia, mukava että olette jaksaneet päivittää kuulumisianne
    Toivottavasti vielä reissunne viimeiset kilometrit sujuvat onnellisten tähtien alla..

Sadeasukeskusteluun haluan mainita että ajelimme toukokuussa pitkän siivun kaatosateessa ja oltiin kieltämättä aika märkii poikii, juurikin kirjoittajan mainitsemista paikoista! Vaikka kaikki tarrat sekä vetoketjut olivat vimeisen päälle kiinni niin siitä huolimatta meitä piiskannut sade tunkeutui ajoasujemme alle...mutta kuten tässä viestiketjussa aikaisemmin mainittiin niin tuo sadeasu estää myös hikoilun haihtumisen. Tuossa sateessa ajellessamme, ei myöskään pyöriemme katteissa ollut sateen hellittäessä itikoiden rippeitäkään jäljellä
    Viimeinen päivä, eli Day 22 ajettu. Kaikki onnellisesti kotona!
    Reitti Siguldasta Tallinnaan meni näin!
    Aivan loppumetreillä huomattiin että Ducatin rengas tyhjeni vauhdilla, korjattiin renkaanpaikkausaineella.
    Eli koko reissun tappiona oli Ducatin ketjut ja rattaat + rengas (joka toki olisi mennyt muutenkin vaihtoon aika pian kulumisen takia!)
    Hondasta sivulaukku rikki + teline poikki (osuma kaiteeseen)
    BMW kesti reissun ilman mitään tappioita, toki loppumatkasta alkoi jännittämään kestääkö takarengas ja kestihän se. Scorpion Trail 2 ei kyllä silti ole mikään tourinkirengas kun alle 8700 km on rengas jo aivan loppu.
    Itselle reissun huippukohtia olivat Kuurinkynnäs, Col des Champs, Col de Turini, Col de la Bonette ja tuo Lörrachin lähellä ollut Wehra. Mutta hienoja muistoja jäi myös majoituksista, ruokahetkistä ja ennenkaikkea hyvästä seurasta! Kiitkset Maaemo ja thasa!
    Videooita alan tuupata nettiin pikapuolin! 4K-matskua kaikki!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Hihoista vesi tulee vähitellen ylemmäs ja ylemmäs kun sadehaalarin sisäkangas saa kosteutta märistä hanskoista. Sama juttu lahkeiden kanssa.
    Etumuksesta vesi todennäköisesti tulee sisään kun vetoketjun edessä oleva tarra jää huonosti laittamatta kiinni tai kun housut putoaa alemmas ja takki nousee ylemmäs pyörän päällä istuessa.

Motocaching.netistä näitä löytyy!
    Aika kultaa sullakin muistot, eikä siihen mene edes kovin pitkään .
    Mut on se vesi väärissä paikoissa aina yhtä herkistävää... se ei miksikään muutu .

Kyllä minäkin yhtenä vuotena naureskelin jo muutama viikko reissun jälkeen,
    kun jossain Gynttereissä löysi itsensä, ties monettako kertaa päivän aikana,
    ujuttautumassa huoltsikan seinustalla...... kortonkiautomaatin edessä.....kortonkiin .

"Mulkku mikä mulkku" tuli kyllä mieleen.... mutta luontaisen vaatimattomuuden kannustamana
    koitti siinä sitten pitää yllä hyvää mielialaa... että ei kai nyt sentään.... näin mulkku .

Positiivinen asenne ei liioin, tilanteen ollessa päällä, lämmittänyt siinäkään kohtaa kun "jossain päin
    luvattua maata" (ruattin pualella), Esterin pyhimmässä.... illan pimetessä ja kylmetessä.....
    tukossa olleen vetskarisolan pohjan keräämä tuopillinen kylmää vettä hulahtaa lopulta vetskarin läpi
    tunteita viilentämään.

Niin...se positiivinen asenne tuossa kohtaa.....
    Se lähti tietty siitä, kun tajusi ettei kuset tullutkaan housuun.....
    Silloin olis edes hetken lämmittänyt, mutta tuossa pähkinät otti ja surkastusisisi...... vielä ennestäänkin.

Näin se Go-Za menee. Asenteella ihminen kerää ittensä.... ja pysyy kasassa..... palasinakin
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Näin se Go-Za menee. Asenteella ihminen kerää ittensä.... ja pysyy kasassa..... palasinakin
    Ei mulla asenteessa ollu ongelmia, ajokumppanilla ehkä hieman enemmän kun kylmyys ja märkyys aiheutti jos jonkinlaista viivästystä ja taukojen venymisisä. Me tsempattiin loppuun asti ja kenenkään on turha tulla selittämään "että kyllä meilläkin satoi silloin ja silloin..." -Itse en tommosessa kelissä ole ikinä ennen ajanut eikä toivottavasti koskaan enää tarvitse!
    (Tsekkaa tämä!)
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Ei mulla asenteessa ollu ongelmia, ajokumppanilla ehkä hieman enemmän kun kylmyys ja märkyys aiheutti jos jonkinlaista viivästystä ja taukojen venymisisä. Me tsempattiin loppuun asti ja kenenkään on turha tulla selittämään "että kyllä meilläkin satoi silloin ja silloin..." -Itse en tommosessa kelissä ole ikinä ennen ajanut eikä toivottavasti koskaan enää tarvitse!
    (Tsekkaa tämä!)
    Niinivirta, muiden muassa, jeesaa kummasti noissa " Extended Mäntsälä" ongelmissa .

On monia asioita, joita nyt vaan on mukavampi touhuta sellaisilla hoodeilla, joissa
    säätä ei arvota pitkin palveluntuottajien sivustoja.... vaan se yksinkertaisesti katsotaan kalenterista.
    Yksi hassu "sattumapäivä" kuukaudessa pitää olla se huonomman kelin päivä.... eikä toisin päin.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    Ei mulla asenteessa ollu ongelmia, ajokumppanilla ehkä hieman enemmän kun kylmyys ja märkyys aiheutti jos jonkinlaista viivästystä ja taukojen venymisisä.
    Hattua tarvii nostaa Maaemolle, olin varma että se olis ollut väsyneenpi jo reissun puolivälissä.
    Sen verran urakkaluonteista toi ajaminen on ollut sinun seurassa.

Löytyyhän sieltä etelästä Moto-vuoraamojakin, muun muassa http://www.we-rent-motorcycles.com/
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
    Ei mulla asenteessa ollu ongelmia, ajokumppanilla ehkä hieman enemmän kun kylmyys ja märkyys aiheutti jos jonkinlaista viivästystä ja taukojen venymisisä.
    No joo, ei sitä vaan kaikesta asenteella selviä... Siinä vaiheessa kun on kylmä ja märkä ja toinen on kadonnut jonnekin (etenkin kun sulla oli kaikki tiedot majoituksista, mun passi yms.) ja vielä kaataa pyöränsä niin kyllä sitä vähän alkaa epätoivo iskeä. Mutta siitäkin selvittiin, kiitos tsekkiläisen kundin joka tuli nostamaan mun pyörän pystyyn. Sitten sitä vaan kasaili itseään hetken, totesi, että ei voi mitään muuta kun jatkaa matkaa ja lähti liikkeelle. Ja pääsihän sitä sitten lopulta perillekin, kun sitkeästi vaan ajeli minne navigaattori näytti.

Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Hattua tarvii nostaa Maaemolle, olin varma että se olis ollut väsyneenpi jo reissun puolivälissä.
    Sen verran urakkaluonteista toi ajaminen on ollut sinun seurassa.
    Noh, ite oon paljon pidempiä ajopäiviä itselleni suunnitellut kun oon yksin reissannut. Tosin tietty vähän eri asia
    sillon kun ajaa vaan kun on siedettävä keli ja tulee aina yöksi kotiin, että eka tällainen pitkä reissuhan tämä mulle oli (aiemmin enintään 3 yötä pois kotoa). Mutta eipä mulla ollut valittamista muuten kun sen rankkasadepäivän kanssa (ja ei säälle mitään voi), ihan sopivaiset reitit oli Goza suunnitellut .
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    No joo, ei sitä vaan kaikesta asenteella selviä... Siinä vaiheessa kun on kylmä ja märkä ja toinen on kadonnut jonnekin (etenkin kun sulla oli kaikki tiedot majoituksista, mun passi yms.) ja vielä kaataa pyöränsä niin kyllä sitä vähän alkaa epätoivo iskeä. Mutta siitäkin selvittiin, kiitos tsekkiläisen kundin joka tuli nostamaan mun pyörän pystyyn. Sitten sitä vaan kasaili itseään hetken, totesi, että ei voi mitään muuta kun jatkaa matkaa ja lähti liikkeelle. Ja pääsihän sitä sitten lopulta perillekin, kun sitkeästi vaan ajeli minne navigaattori näytti.
    Joo täytyy pitää suoranaisena ihmeenä sitä miten jaksoit ajaa ko. päivänä. Sen verran pahalta näytti tilanne kun sun kasvoja, ilmeitä ja kroppaa luki! Kiitos siitä!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    No joo, ei sitä vaan kaikesta asenteella selviä... Siinä vaiheessa kun on kylmä ja märkä ja toinen on kadonnut jonnekin (etenkin kun sulla oli kaikki tiedot majoituksista, mun passi yms.) ja vielä kaataa pyöränsä niin kyllä sitä vähän alkaa epätoivo iskeä. Mutta siitäkin selvittiin, kiitos tsekkiläisen kundin joka tuli nostamaan mun pyörän pystyyn. Sitten sitä vaan kasaili itseään hetken, totesi, että ei voi mitään muuta kun jatkaa matkaa ja lähti liikkeelle.
    On kaikenlaisia miehiä.....

On herrasmiehistä TOOOSImiehiin saakka.....
    Sitten on piiiitkä väli... tulee PAARMA......
    ja sen jälkeen PIRSSIMIES! . .

Tässä tapauksessa se ei tainnu tulla.... vaan mennä .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    Day 4
    Syd-Berlin - Edersee
    Aluksi oli hieman sadetta mutta parinkymmenen kilsan jälkeen ripottelu loppui!
    Sitten eksyttiin Hitlerin kiveksienhoitosairaalaan!
    Ja myöhemmin päivällä löydettiin kämänen, kälynen ja kärähtänyt kirkko.
    Sekä lossi Elbe joen yli joka on ns. Reaction ferry.
    Lopuksi päädyttiin Edersee -järvelle tällaista reittiä
    Hienoja reittejä tuollapäin!
    Surffailtiin vähän reittivinkkejä ja todettiin mainita että jos joku ottaa tän teidän päivän reitistä mallia, niin sen verta läheltä jos menee (Harzin kaakkoisreunaa), kannattais ehdottomasti poiketa tossa Kyffhäuserin mutkilla (vähän Kelbran eteläpuolella) Semmoset 36 mukavaa mutkaa 4,5 kilsan matkalla ja paikalliset vetomiehet tuntuu tulevan pitkältäkin sinne "harrastamaan". Viime kesänä ajettiin eestaas kahteen kertaan ja olishan siellä voinut pitempäänkin olla.

http://www.racedepartment.com/thread...llclimb.81163/
    ...
    Olen tiennyt että Harzin alueella on loistavia pätkiä mutta en ole "vaivautunut" tutustumaan sen tarkemmin mitä kaikkea sieltä löytyy! Kiitos tästä... tuonne tulee varmasti vielä lähdettyä!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Vedin tuon pätkän pohjoisesta etelään 2015 ja toiseen suuntaan tänä kesänä. Hieno pätkä mutta tietyöt katkoi ajorytmin tänä kesänä. Harziin kannattaa pari ajopäivää uhrata ja ajella mutkatiet ristiin rastiin.
    Puolet reissusta saatu kirjoitettua blogiin! Eli Day 11 löytyy täältä!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Seuraava blogikirjoitus tulee päivästä 17... silloin ajettiin toi Wehra. Ja olihan siitäkin lyhyt videopätkä!
    Ihan huikea tie!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa AyrtonO kirjoitti Katso viesti
    Jos hanskat ja saappaat on kohdallaan, asun lisäksi, ei niistä pidä tulla mitään läpi 24h saderundeilla. Eikä taatusti tule Noissa pidemmissä IB-keikoissa Bemun Prorain on kova sana, ei ole kukaan valittanut että mitään sisälle tulisi - sen pukeminenkin siten että vetoketjut jäisivät fuskaamaan on puolimahdotonta. Kehon oma hikoilu toki on aina ongelma sadeasujen kanssa, kun pidetään niitä vuorokausitolkulla.
    Onkohan kellään kokemuksia Rukkan AquaAir Gore-Tex -haalarista? Ideana mitä tervetullein, kun voi sadehaalaria pitää varmuden vuoksi päällä, tai rei'itetyn nahkojen päällä ihan vaan tuulenpitoa varten..
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  23.  
    Vihdoin pari kuukautta reissun päättymisen jälkeen on koko reissu saatu kirjoitettua myös rallenglammiksi blogiin!
    Blogin kirjoitus tietysti jatkuu edelleen, kannattaa seurata! Täällä!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12