Millaisia ratkaisuja pienen koiran kuljetukseen? Itsellä on se laukku tankin päällä, mutta sekin tuntuu vähän pieneltä jopa kääpiömäyrikselle. Olen ajatellut sellasta muovista jossa yläosa läpinäkyvää muovia...mutta. Ei vaikuta hyvältä koska ihan kirkasta muovia ei ole. Ei sen puoleen sopivia aihioitakaan, mistä alkaisi rakentaa.
Niin, ja vaikka ton kuljetushomman vielä ratkaisisikin, niin onko mitään kokemusta siitä, millasia matkoja uskaltaa tehdä, noin pituudeltaan?
Meille on riittänyt sellaset 50 km mutta miten on, jos pitemmälle lähdetään?
Sellasta tankin päälle asennettavaa systeemiä olen suunnitellut, joka olisi kovarakenteinen, että jos jollain sellasesta kokemusta tai tietoa, niin kerro ihmeessä.
Koiruli pitää moottoripyöräilystä niin paljon, että miksi ei tehdä senkin matkasta yhtä mukavaa kuin kuin kuskin![]()
GHOSTWRITER
Minun 3-vuotias 3,8 kiloa painava reissukaverini tekee matkaa rintarepussa (kennelkaupasta ostettu) ja viihtyy vallan mainiosti reissussa. Eipä tahdo yksin edes minua ajelulle mokoma päästää.
Koiruus on valjailla kiinni tuossa repussa ja fleecesukasta tehty puffi suojaa korvia, ajolasit silmiä ja kuvassa olevan nahkakypärän tilalle on tulossa ihka oikea avopotta USA:sta. Reppu on lämmin viileimmilläkin keleillä sillä siitä ei tuuli mene läpi.
Oma koirani ei suostunut reissaamaan ns. kuljetuslaukussa ja ymmärtäähän sen, että kuskin rinnuksilla on aitiopaikalla ja näkee ja kokee enemmän. Elokuussa ostamani Aprilian tuulisuoja on vielä parempi koiran kannalta kuin tuon kuvassa olevan vanhan mopottimeni omatekemä-kyhäelmä.
Ajelemme noin sata kilsaa pisimmillään ilman taukoa ja siinä vaiheessa sitä itsekin jo mielellään oikoo koipiaan ja nauttii mehua tai kahvit termarista samalla kun koira jättää käyntikorttejaan maastoon ja juo omia vesi-eväitään.
Melkoinen vakionopeussäädin koirani tuntuu olevan sillä heti kun nopeus on 90-100 km/h koira katsahtaa minuun määrätietoisesti ja vauhdin laskettua kahdeksaankymppiin on "pomo" taas tyytyväinen ajovauhtiini.
hauska
Ei meidän koiraa uskaltais kyytiin lähteä, avoautossa jo tärisee ja hakeutuu ihan kiinni. Saatikka mopossa![]()
Joku sai takavuosina sakot eläinrääkkäyksestä ku laitto koiralle kypärän... Ilman rällää kulettaminen ois ollu ihan ookoo![]()
maxiskootteri
-Punainen on edelleen väreistä nopein -
Ois se näky kun mun reilu 50 kiloinen koiranmötikkä istuis kyykyn takatarakalla.
Autossakin täyttää koko takakontin..
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Ehkä tiettyjä asioita voisi jättää tekemättä vaikka lemmikeistä pitääkin![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Jos koiralta kysyy, niin kyllä se mieluummin moottoripyörän kyytiin haluaa kuin autoon(Matso @ Loka. 14 2007,21:16) kirjoitti
Näkee kyllä käytöksestä pitääkö vai ei. Jos ei tykkäisi niin en tietenkään sitä kuskaisi. Eikä se mikään "matolaatikko" ole missä hauva matkustaa. Ihan tarkoitukseen valmistettu laukku. Mutta on vaan vähän liian pieni pituussuunnassa, niin tarvisi varmaan teettää jostain muovista sopiva. Ehkä jostain takalaukusta saisi mutta pitäisi se yläosa olla sitten vaikkapa jotain akryyliä?
GHOSTWRITER
onko sun laukkus tommonen:
Bagster
mulla olis tuollainen ylimääräisenä jos joku tarvitsee.
K1200RS
Ei ole tommonen, kun sellanen dogbag. Tossa kuvassa jonka laitoit on se sama ongelma kun muissakin pehmeissä laukuissa: ei saa mitään suojaa päälle. Itte rakentelin sellasesta tiheästä siivilästä "visiirin". Siihen jää hyttyset ja ei sadekaan juuri haittaa. Mutta ongelma on vaan siinä että noi laukut on vähän liian pieniä. Tai sitten toisaalta, koira on liian pitkä
Ei viitti lyhentää koiraa..
Kait se on ostettava perälaukku ja teetettävä siihen läpinäkyvä kirkas yläosa.
GHOSTWRITER
Olisiko tuollainen Senjan ratkaisu koirallesi sopiva? Ainakin on mäyräkoira tuonne mahtunut !Körmyn koppi
Mä vaan ajelen . . . . . ajelen . . .Transalp 700
No siinä se!
Missä on tehty vaiko ihan omavalmiste? Just jotain tollasta olen ajatellutMistä laukusta toi on modifioitu?
GHOSTWRITER
mä teetin tohon zx12r kwaakkkuuuni motokärry tmi:ssä pienen persökärryn koiruuksille. kolme hurttaa menee kevyesti jaoteltuina eri lokeroihin aisapainon vakaudenkin vuoksi. jossain mp-maailmassa oli juttua siitäkin ja ainakin koiramme-lehesä 05/2007.
mitään linkkejä tai kuvia ei mulla ole tähän laittaa, mutta palio ovat ihmiset kuvia räpsineet. kärry on kawan vihertävään sävysävyyn maalaamani ym. soppeli. ajoa vakauttaa huomattavasti, huomasin esim. pikipaikkauksissa, joissa jouduin ajelemaan kesällä kun niissä oli juuri menehtynytkin motoristi, ei paljoa hetkuttanut. tai takakumi jos sutaisi, niin isommin ei lähde sivuluisuihin kumminkaan.
ite nukun kans reissuissa usein kärryssä. tai lisälaite virallisemmin se lienee. wagon vaikka.
alun alkaen tuo corginpoika meni tankkilaukussa pentuna ihan ok. leikkelin ja ns. modasin laukun sopivaksi.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Heh
Edellisellä koiralla (Cavalier) oli aika arat silmät; piti autossakin olla varovainen ilmastoinnin/puhaltimen suuntauksen kanssa kun koirimus tykkäsi lojua jalkatilassa naama kohti ilma-aukkoja tai silmät alkoivat rähmimään.
Mutta jos silmät saa suojattua niin aika moni koira tuntuu nauttivan kyydistä, itse en ole mopolla kuskannut mutta autossa noilla on ollut tapana kiivetä kojetaululle tai syliin tiirailemaan maisemia.
Dirty Nasty Furriner
En voi olla puuttumatta vaikka jokainen tietysti määrää omasta itsestään...(Staga @ Loka. 15 2007,23:44) kirjoitti
Oletko ajatellut mitä tapahtuu autossa matkaaville irtonaisille koirille hätäjarrutuksessa tai törmäyksessä?
Kolmisen vuotta sitten eräs rouva tuli minulle itkemään kun hänen tiibetinspanielinsa oli menehtynyt kolarissa. Lentänyt tuulilasista läpi. En kyllä tuntenut sitten minkäänlaista sympatiaa tätiä kohtaan. Itse hän oli tilanteen aiheuttanut. Pienen koiran paikka on turvavöihin kiinnitetyssä kuljetuskopassa tms tai peräluukussa ristikon takana.
Siinä saattaa omakin henki säästyä kun ei lennä "pommeja" niskaan.
***En tienny pienenä kuin hauskaa on isona***
kärrystä ei lentele kolarissakaan mihkään. on jopa kolaritestattu tuon saman valmistajan eräs kärry, kun auto ajoi perään, sakemanni oli kärryn kyydissä. säikähti vain pahasti, muttei vammoja tullut. pyörä meni ojaan ja kuski kärsi pieniä kolhuja toki. kärry säilytti muotonsa ja toki kolhiutui. auto oli tullut kuulemma 80 kmh seisovan pyörän persiiseen, siis kärryn.
kärryssä myös mahdolliset silmäongelmat ovat pois päiväjärjestyksestä.
ps. olen itse ollut epävirallisesti oman kärryni kyydissä erään "tuntemattoman lähisukulaiseni ajaessa reippaalla kädellä prätkääni" oli ylättävän hiljainen kärry sisältä. eniten olin epäillyt huutoputken aiheuttavan kakofoniaa, vaan ei, oli todella hiljainen, keskustelu hiljaisella äänellä onnistui helposti. ainoastaan soratien kuopat hieman ryttyyttivät. mukava oli siinä patjalla loikoa kuin omassa sängyssään. pitemmällä matkalla olisin voinut nukahtaa. yhtään ei tullut edes pakokaasunhajua sisälle. aivan upea ratkaisu.
kun tavarat, pehmeät nyssäkät ja muut, ovat sopivasti jaoteltuina lokeroihinsa, niin keskimäärin kolariturvallisuuskin lienee rakeille hyvä, parempikin kuin hyvä ja turvallisempi kuin monissa henkilöautoissa. kaikkia koiria ei voi kunnolla laittaa edes vöihin, tai niille ei ole sopivia vöitä olemassakaan autoissa.
toki rähmiminen esim. tankkilaukussa kuljetettaessa on myös koirakohtaista, esim. juuri spanielintyyppiset silmät rähmivät muutenkin niin helposti, kun taas corgin silmät eivät silloin pentuaikana kuljetettaessa eivät juurikaan ja koira pääsi halutessaan pois viimasta laukun sisälle, muutenkin ollessaan katteen takana jo toki.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Taidettiin tuo yhdistelmä bongata Kokkoontumisajoissa kesällä, ihan asiallinen rakennelma(kawabata @ Loka. 15 2007,17:19) kirjoitti
![]()
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Kuten lehtijutustakin ilmenee on se Giwin laukku jossa on polykarbonaatista tehty korotuspala välissä. Jopa modifioijan nimikin on mainittu (Kimmo Riski). Kyselepä Senjalta lisää.(timo1 @ Loka. 15 2007,14:05) kirjoitti
PS. Teetin muuten rst-pellistä laserilla leikkaamalla tuohon Senjan pyörään (Drag Star 1100 Custom) takapenkin tilalle telineen johon saa kiinni vaikka mitä (ja lujasti). Itselläni oli sellainen myös edellisessä pyörässäni, nykyään ajelen 1300 Pannarilla.Yksi sellainen uusi teline on jemmassa jos joku tarvii Drag Star 1100:een (ei sovi Classic malliin).
Mä vaan ajelen . . . . . ajelen . . .Transalp 700
Täytyy laittaa korvan taakse ettei unohnu(Moosehunter @ Loka. 19 2007,18:09) kirjoitti
Givin laukuksi toki sen tunnistin, mutta onko sama merkki nykyään Kappa? Aikoinaan oli noi laukutkin, ja wingräkki, mutta hävitettyähän se kaikki tarpeellinen tulee..valitettavasti.
Mutta tuo on kuitenkin se idea jota hain, ja tarpeellisten rensseleiden hankinnan jälkeen siis jollekin asian osaavalle modifoitavaksi.
Sopivan telineen löytäminen on nyt asia numero yksi. Tuskin mistään enää saa tollaseen vx800 mallikohtaista. Liekö saanut ikinä? Mutta näin se homma etenee. Kiitoksia paljon näistä ideoista.![]()
GHOSTWRITER
Mites olis tällänen ratkasu?
![]()
premier
emeritus
Tuntuu ainakin hauva tykkäävään, kun alkaa jo viimeisessä kuvassa naurattamaan.![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Tai sitten nauro kuvaajalle(Moto guzzi @ Tammi. 27 2008,17:01) kirjoitti
![]()
Tai sitte yrittää haukkua apua kuvaajalta...(urpooo @ Tammi. 27 2008,19:54) kirjoitti
![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Onhan toi kieltämättä hauskannäköinen ratkaisu.En vaan oikein usko että toimii suuremmissa kuin tuon scootterin nopeuksissa. Etenkään kun muistaa lapsuudesta, millasta oli istua selkä edellä menosuuntaan kaverin kyydissä.
Vaan oli se jännää...jos ette ole kokeillut.
On tässä viritelmiä tehty ensi ajokautta silmälläpitäen. Koira tosin on päässyt pulskistumaan talven aikana..![]()
GHOSTWRITER
Voi ku sulonen näky(bikerpappa @ Loka. 14 2007,23:56) kirjoitti
Minäki haluan
Kaksi ihanaa asiaa yhdistyy.. moottoripyöräily ja koirat!![]()
Kun on korviaan myöten k*sessa, on parempi pitää suunsa kiinni..
Oli GSX-750-F - nyt pelkät jalat alla..
Voi ei(premier @ Tammi. 27 2008,20:47) kirjoitti
tuo mua vähän säälittää.. sillä on katse sellanen, että pelottaapi
![]()
eikö ne koirat ja kissat kuulu neljällä jalalla maahan eikä mopon kyytiin,, juuri nauroin katketakseni kun näin eläin kaupassa koiravaunut... siis lastenvaunut koiralle.. voi hyvää päivää.. mielestäni tämä uusi villitys ostaa pikku fifi ,sullotaan se trendi laukkuun ja raahataan mukanan joka paikkaan mihin mennään, on ihan.
mutta tämä on vain mun mielipide, eikä siitä tarvitse loukkaantua
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
Mä veikkaan että APUA pyytää... mitähän lie koirapolon selkä tykkää tuommoisesta asennosta.(SenioRR @ Tammi. 28 2008,01:04) kirjoitti
Honda CBR1100XX
No niinpä(CebariTonni @ Maalis. 13 2008,19:45) kirjoitti
voi raukka!
Heh, mitä kuvia. Meidän kissat kulkee kyllä kotilolla.
CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
Tassa Ameriikasta.![]()