Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
No ainakin ne moikkailee eikä heristä nyrkkiä.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Inssissä pitäis olla muuten käyntiin työntäminenkin, mutta sitä ei varmaan ole sen vuoksi, koska silloin jäis aika monta korttia saamattaItelle tuli viime syksynä tällainen eteen, kun eräänä aamuna ei mopo startannut. Kyl sitä 1200:n käyntiin työntää, mut kyl siin kuuma tulee jos monta kertaa pitää yrittää
![]()
Meikän mopot on saaneet olla rauhassa vaikka kerrostalossa asunkin.
Ilmeisesti liian vanhoja ja huonoja malleiltaan jotta kelpaisivat varkaille.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Joo kerrostaloihin sopii pyörät jotka on parempia kuin miltä näyttävät ja jotka ei harmita sinua vaikka se olisi aamulla kyljellään.
Joskus säilyy hyvin muuten, mutta suuret juhlat kuten vappu/juhannus voi olla ne ongelmakohdat.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Muutama vuosi takaperin Kööpenhaminassa parkkeerasin pyörän hotellin pihaan ja kipusin huoneeseen kolmanteen kerrokseen. Katselin ikkunasta, kun pyörää tuli ihailemaan/kauhistelemaan äiti, jolla oli sylissään arviolta vuoden ikäinen lapsi. Hetken pyörää ihailtuaan lapsi potkaisi sylissä sätkiessään pyörän takalaukkuun, jolloin koko kortteli täyttyi hälyttimen ulinasta. Loppui pyörän ihastelu siihen.
Hälytin ei ole huono sijoitus - estää todennäköisesti varastamisen ja ilkivallan paremmin kuin äänettömät tankolukot, ketjut tai jarrulevylukot. Ja napin painalluksesta lähtee päälle ilman kyykkimistä ja säätämistä.
Noissa hälyissä on se ongelma, että ihmiset ei vaan välitä (pl. vehkeen omistaja) vaikka viereisellä parkkiksella häly huutaa hinaajan lailla. Nykymentaliteetti on se, että mikäli jokin asia ei koske suoraan itseä, niin paskat siitä välitetään![]()
Kalliossa asuttua oli pyörä vähänväliä kaadettu kumoon. Joko auto tai muuten? Peili paskana ja katteet naarmuilla. Pakko muuttaa taloon jossa on autohalli kameravalvonnalla. Nyt saannu olla kolme vuotta rauhassa.
![]()
Honda 1100 XX Superblackbird -08
Kawasaki Monster ZX-10 R -09
Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
Kawasaki H2 SX SE -18
Enpä ole tullut ajatelleeksi, etten kerrostaloasukkina uskaltaisi pyörää ostaa. Harvoinhan noille kuitenkaan mitään käy ja varastelu on kovin merkki- ja mallikohtaista. Osakaskossani on ilkivalta- ja varkausvakuutus, mutta osakaskon hankin muista syistä, mm. autopalveluvakuutus). Tanko lukkoon ja etupyörä ketjulla kiinni teräskaiteeseen (ja jarrulevylukko vielä, jos olen pidemmän aikaa poissa) ja aina peite päälle. Kyllähän se sieltä mukaan lähtisi, jos joku varta vasten haluaa viedä, mutta kun on vanhempi pyörä ja riittävästi rälläköimistä, niin se satunnainen tuurivaras vie sitten jonkun muun pyörän. Uudemmissa taas on ajonestot yms., joten pitää vaan tehdä pakettiautoon kärrääminen vaikeaksi ja uudemmissahan saa vakuutuksestakin jo jotain takaisin![]()
Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
Ride like the wind
Joo no itte meinasin kanssa viime vuonna laittaa mopoon tuollaisen vekottimen ja kysyin eräästä mp-huollosta, että laittavatko mihin hintaan kiinni ja he vaan totesivat, että yleensä he ottavat hälyttimiä irti, mutta harvemmin laittavat niitä kiinni. Perustelu oli jokin sellainen, että rattilukon murtaminen ja käyntiin laittaminen vie 45sek kahdella eri työkalulla ja jos mopo siinä vähän huutaa samalla, niin eipä kauaa huuda. Uudemmissa on tietty ajonesto, mutta itellä sitä ei ole vielä. Olivat sitä mieltä, että hälyttävä levyjarrulukko herättää huomiota ja on todella vaikeasti saatavissa pois eli estää pyörän liikuttamisen paremmin, kuin pelkkä hälytin. Tietty mikä estää käyttämästä sekä hälytintä, että levyjarrulukkoa?
Suzuki GSF 1200
Ensin mopo pari vuotta ja sen jälkeen moottoripyörä 8 vuotta kerrostalon ulkoparkissa. CBR:n heijastin on pöllitty ja takavilkku väännetty poikki. Aika rauhallista seutua. Kait. Ei ollut vissiin juuri noina öinä hälytin päällä, kun ei ollut lauennut. Pieni akku on vähän ongelmallinen hälyn kanssa.
Mielestäni pihamme toiselta parkkikselta pöllittiin CBR pari vuotta takaperin.
Mopo vähän kärsii tosta ulkoilusta muutenkin. Ruuvin kannat ruostuu ja aurinko haalistaa.
Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
Kyllähän tuosta tarvike-häläristäkin saa ajoneston kun kytkee senkin toiminnon kiinni, mutta eihän tuo toki ole läheskään niin pätevä kuin se alkup. fillarivalmistajan jo sinne elektroniikkaan ymppäämä, esim. ruiskuyksikkö kun on täysin hiljainen jos ajonesto-chippi ei ole lähistöllä niin rupea siinä sitten yrittämään fillaria saada tulille = se satunnainen piripää sen ruuvarinsa kanssa jatkaa matkaansa kävellen, mutta tuosta kyr...nä toki voi aiheuttaa sillä ruuvarillaan muuta lisävahinkoa kohteelle
Vaan eiköhän melko iso osa noista lähde ihan vaan pakuun nostamalla ja tälllöin ei se valmistajankaan ajonesto ole tuota estämässä. Toki oman paininsa tuo sitten kyllä aiheuttaa kun sitä mopoa aletaan tulille laittamaan, mutta eiköhän näihin tunnetuimpiin valmistajiin ainakin ole jo alan ammattilaisilla kiertokeinot olemassa, onhan ne jo autoihinkin niin miksei sitten mopoihin![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Mikä on pieni akku ja miten on ongelmallinen? Jos ees sillon tällö käy mopoileen niin ei kyllä häly syö akkua tyhjäksi. Riippuu tietenkin käykö sielä joku potkimassa jatkuvasti että huutamisen takia kuluttaa akkua. Tai on säädetty turhan herkälle ja pirisee ohi kävelijöille
Hälylliset levyjarrulukotki kestää käyttää kuukausia ennenku tarttee patteria vaihtaa..
Kawasaki ER-5 -97
Kun ostin pyörän, kuulosti akku olevan finaalissa startatessa. Nyt siihen on tottunut, että startin tahdissa mittarivalot vilkkuu ja startti ei ole mikään kovin vaivattoman kuulonen.
CBR:n akku on peräti 6Ah. Jonkun valmistajan akku oli vain 5Ah tähän pyörään. Pari viikkoa pyörä ajamatta, niin ei lähde käyntiin uudella akulla. Jatkuva purku ja lataus syö akun vaihtokuntoon kahdessa ajokaudessa. VAihdan siinä vaiheessa uuden, kun ei lähde käyntiin viikon seisomisen jälkeen. Hälytin sammuksissa kestää seisotustakin.
Piaggion moposkootterissa oli melkein tuplaten tuhdimpi akku. 9Ah.
Viimeksi muokannut: Zuhnu99; 14.06.2016 klo 15:29.
Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
Jos halpishälyttimen asennushinta ihmetyttää, niin se toimii niinkin että kytkee vaan halyn plussan akun plussaan (sulake väliin) ja hälyn miinus (akun miinukseen tai) runkoon. Muut johdot voi unohtaa jos ei halua/tarvi ajonestoa tai suuntavilkkujen vilkkumista hälyn tahtiin.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Omassa pihassa (Helsingin lähiö) on ajankohdasta riippuen 4-7 prätkää parkissa, kalleimpina matka-Kawa ja joku KTM:n kyykky, sekä viereisellä pihalla muutama lisää, lähinnä jotain Harrikoita. Näiden lisäksi muutama mopo. Yhteenkään ei ole kahden asumisvuoteni aikana koskettu, suurinta draamaa aiheutti kun myrskyn jäljiltä Kawa-kuskin pressu oli kadonnut, mutta löytyi läheisestä puskasta (tuuli, ei ilkivalta).
Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.
Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
Edellisessä osoitteessani prätkä sai olla neljä kautta ihan rauhassa. Kerran joku naapuri oli käynyt runttaamassa tuulen viemän peitteen sinne pyörän alle. Tässä nykyisessä osoitteessa on menossa toinen kausi. Kieltämättä hiukan huolettaa, tässä on lähempänä levottomia asuinalueita. Naapurin vanhasta Hondasta oli nyplätty letkuja irti ja valutettu bensat omaan pyttyyn.
Jokin halpa, huutava hälytein olisi jees. Pyörä on aina peitteen alla, eikä se juuri käy ohikulkijain silmiin tuosta kulmalta. Mutta kyllä tuo pihassa töröttäminen hiukan silti huolestuttaa.![]()
Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.