Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 74:sta
  1. #1
    Niin arvoisat raatilaiset...

    JOs ja jos tuo spyder vaihtuu..vaihtuu se matkapyörään

    pannari..gtr..fjr..vaiko bemari(vierastan tosin)..gessua vai muita

    ja nyt puhutaan lähinnä uudesta laitteesta

    100kg..174cm ...ja lyhyet jalat

    antaa ajattelemisen aihetta..ilman vittuiluua kiitos
  2. #2
    Jokainenhan sitä omaansa kehuu, koska on siihen jostain syystä päätynyt. Eli täältä lähtee ääni FJR:lle.
    Hyvä matkavehje, jolla pärjää myös mutkapätkillä.
  3. #3
    Lainaa lehtimaa kirjoitti Katso viesti
    Niin arvoisat raatilaiset...

    JOs ja jos tuo spyder vaihtuu..vaihtuu se matkapyörään

    pannari..gtr..fjr..vaiko bemari(vierastan tosin)..gessua vai muita

    ja nyt puhutaan lähinnä uudesta laitteesta

    100kg..174cm ...ja lyhyet jalat

    antaa ajattelemisen aihetta..ilman vittuiluua kiitos
    Siinähän sä ne luettelit .

    Kaikki hyviä ja omalla tavallaan hieman "erinomanlaisiaan".
    Bemuksi ottaisin tuohon uuden RS:n
    Olis paha noista itsekin arpoa.

    Kai se on, taas kerran, lähdettävä enemmän siitä mitä TARVITSEE, kuin mitä haluaa.
    Näin vaikka vehkeen genre onkin hyvin haarukoitu.
    On noi kaikki kolme kuitenkin "sielultaan" aika erilaisia, joten siitä löytynee se "oikea".

    Omalta kohdalta matkanorsuksi taitaisi noista tulla GTR ihan sen "rouheuden" takia.
    Peliin kun vaihtaa putkiston ja laittaa säädöt kohdilleen, alkaa tilanteen niin vaatiessa
    löytyä hieman tunnelmaakin ..... ja silti voi cruisalla ryhdikkäänä herrasmiesmäisesti.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  4. #4
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Eli täältä lähtee ääni FJR:lle.
    Mites FJR pelittää vertikaalisesti rajoittuneille? En ole itse edes päällä istunut koskaan, mutta sivusta katsottuna vaikuttaa korkeahkolta kapineelta...
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
  5. #5
    Ei se FJR mitenkään kovin korkea ole. 174 centtinen klaaraa varmasti.
    Itsekin olen harkinnut FJR:ää, mutta jotkut ovat kokeneet vanhempien mallien viisivaihteisen lootan hieman vajavaiseksi - kuudetta pykälää ovat kuulemma kaipailleet. Mutta jos budjetti riittää uuteen, niin sillähän se korjaantuu.

    BMW:n uusi R1200rs tuntui kyllä aivan järjettömän hyvältä pyörältä. Motarille saakka en päässyt koettamaan, mutta ajoasento erinomainen ja muuhunkin kuin matka-ajoon erittäin hyvän oloinen.

    Ketjun aloittaja ei maininnut budjetistaan mitään, etsiikö uutta vai käytettyä? Uusissa ja vanhoissa on mallien suhteen ainakin Bemarilla aika isoja eroja
    BMW K1200rs
  6. #6
    Lainaa Tannisto kirjoitti Katso viesti

    Ketjun aloittaja ei maininnut budjetistaan mitään, etsiikö uutta vai käytettyä? Uusissa ja vanhoissa on mallien suhteen ainakin Bemarilla aika isoja eroja
    Aloittaja kirjoitti: ja nyt puhutaan lähinnä uudesta laitteesta
  7. #7
    Mites vähän eksoottisempi matkakumppani? Italiaanoilta löytyis esim. tuommoinen: MV Agusta Turismo Veloce. Siinä tosin satula on jo merkittävästi korkeammalla, kuin vaikka FJR:ssä...
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
  8. #8
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kum1ankka kirjoitti Katso viesti
    Mites vähän eksoottisempi matkakumppani? Italiaanoilta löytyis esim. tuommoinen: MV Agusta Turismo Veloce. Siinä tosin satula on jo merkittävästi korkeammalla, kuin vaikka FJR:ssä...
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  9. #9
    Lainaa kum1ankka kirjoitti Katso viesti
    Mites vähän eksoottisempi matkakumppani? Italiaanoilta löytyis esim. tuommoinen: MV Agusta Turismo Veloce. Siinä tosin satula on jo merkittävästi korkeammalla, kuin vaikka FJR:ssä...
    Tiedän että tästä lähtee taas " Italialaiset lynkkayspartiot" liikkeelle;
    Eikös matkapyörän kriiteireihin kuulu myös luotettavuus....
  10. #10
    174 senttinen kuski hanskaa vaikka 1190 Kotarin 888cm istuinkorkeudella. Älkääpä viljelkö täysin käsittämätöntä istuinkorkeuskammoa.

    Oma suositukseni kohdistuu tuonne möhköenskapuolelle. Ihan eri tavalla löytyy hauskaa kuin tavallisista katupyöristä. Renkaat valitaan tiepinnoitteen mukaan ja ominaisuudet riittävät todella monipuoliseen menoon.
    Useimmissa adv-mopoissa pleksin aiheuttamat pöhinät ovat olleen valitettavasti aika mahettomia. Tapauskohtaisesti kannattaa kokeilla, säätää ja miettiä lisävarustevaihtoehdot.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  11. #11
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    174 senttinen kuski hanskaa vaikka 1190 Kotarin 888cm istuinkorkeudella. Älkääpä viljelkö täysin käsittämätöntä istuinkorkeuskammoa.
    En tietenkään tiedä, millaiseen käyttöön aloittaja on pyörää hommaamassa, mutta mikäli tarakalla on tarkoitus kuljettaa vaikkapa parempaa puoliskoa, niin kyllä se nyt vaan meikäläisen mielestä olisi mukava saada jalkaa vähän pelkkiä varpaankärkiä enemmän maankamaraa vasten pysähdyttäessä...
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
  12. #12
    Itse ajellut fjr:llä 6 vuotta. Pituutta huikeat 168cm...
  13. #13
    GSF 1250 Bandit
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  14. #14
    En tiedä sotkenko turhaa jonkun toisen ketjua, mutta kun osuu melkoisen lähelle omaa tulevaa tarvetta niin kysäisen tästä muiden mielipiteet myös. Uutta en ole siis hommaamassa, mutta käytettynä kohtuu hintaista, parempaa puoliskoa pitäisi kuljetella, pituutta 170cm. Esim zzr, cbr xx, yms hieman sporttisemman näköiset miellyttää. Voi olla myös suoratankoinen, mutta silloin mielummin nakun oloinen kuin varsinainen matkapyörä.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  15. #15
    Lainaa juu-zo kirjoitti Katso viesti
    En tiedä sotkenko turhaa jonkun toisen ketjua, mutta kun osuu melkoisen lähelle omaa tulevaa tarvetta niin kysäisen tästä muiden mielipiteet myös. Uutta en ole siis hommaamassa, mutta käytettynä kohtuu hintaista, parempaa puoliskoa pitäisi kuljetella, pituutta 170cm. Esim zzr, cbr xx, yms hieman sporttisemman näköiset miellyttää. Voi olla myös suoratankoinen, mutta silloin mielummin nakun oloinen kuin varsinainen matkapyörä.
    Varmaankin xx ihan sopiva, ite 186 niin tuo jäi jotenkin pieneksi
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  16. #16
    Fzs 1000 01-05 Löytyy varttikatetetusta katettuun tai Fz1-S 2006- sama ruiskulla ja vähän kevyempi/matalampi.
    Honda CBR650R 2022
    BMW F800R 2011
    Yammaha FZS1000 2004
    Honda CB600F 2004
    Honda CBR600F 2006
  17. #17
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Varmaankin xx ihan sopiva, ite 186 niin tuo jäi jotenkin pieneksi
    Näköjään jos vertaa aikaisempaan ninjaan istuinkorkeutta niin xx on jopa 1cm matalampi tuolta osin ja nykyiselläkin on menty oikein hyvin. Voi olla vahvoilla vaihtoehdoissa tuo.

    ^Ei tuo mainittu fazukaan ole ollenkaan pahan oloinen vaihtoehto. Saisi ehkä hieman tuoreemman pyörän. Täytyy tutkailla mitä eroja esim 2000 luvun alun xx:llä on 2006 fazuun verrattuna.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  18. #18
    Lainaa messerschmitt kirjoitti Katso viesti
    Fzs 1000 01-05 Löytyy varttikatetetusta katettuun tai Fz1-S 2006- sama ruiskulla ja vähän kevyempi/matalampi.
    Tuo FZ1S ei kyllä bensan kulutuksen vuoksi sovi matkavehkeeksi, muuten varmaan ihan ok. Vaikka 18 litran tankki kuulostaa isolta niin toimintasäde taitaa olla kuitenkin noin 250 kilsaa. Mun mielestä se on matkapyörälle turhan vähän. Tuosta ei paljoa matka pitene edes hissuttelemalla. Jos tuon tietää ja tuon pysyy hyväksymään jo ennen ostopäätöstä niin sitten.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  19. #19
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Tuo FZ1S ei kyllä bensan kulutuksen vuoksi sovi matkavehkeeksi, muuten varmaan ihan ok. Vaikka 18 litran tankki kuulostaa isolta niin toimintasäde taitaa olla kuitenkin noin 250 kilsaa. Mun mielestä se on matkapyörälle turhan vähän. Tuosta ei paljoa matka pitene edes hissuttelemalla. Jos tuon tietää ja tuon pysyy hyväksymään jo ennen ostopäätöstä niin sitten.
    Erittäin tärkeä pointti. Tuo 250km ei nyt ole mikään katastrofi kun nyt on tottunut kyykyn toimintasäteeseen joka on nimenomaan noin 250km. Mielelläni ottaisin kyllä pelin jolla ei tarvitsisi reissussa miettiä tankkauksia ennen kuin persaus sanoo, että tauko olisi paikalla.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  20. #20
    Mulla on siis tuo nakuversio, kaverilla sitten S, kulutus on suurin piirtein samaa luokkaa. Jos vauhti pysyy siinä 80 pinnassa, mun pyörällä vois mennä oikein hyvällä tuurilla jopa 270 kilsaa, mutta silloin se pitää lorottaa ihan piri pintaan ja ajaa ihan sukkasillaan.

    Satasen rajoituksilla kun ajaa tasaisesti ja revittämättä (ei siis ruuhkassa, mutta ohitus silloin tällöin) menee juuri ja juuri 250 kilsaa.

    Kaupunkiajoa ja vähän revittelyä niin ei paljoa yli 200 kilsaa pääse.

    Itselläni on juuri tuo sama fiilis, bensa sais riittää reippaasti yli sen mitä persus kestää. Nyt kun Norjan reissua suunnittelen niin vähän huolettaa että pitää joka asemalla tankata. Vähämmällä stressillä pääsis kun matkaa riittäis edes 50 kilsaa pidemmälle, mielellään 100 kilsaa enemmän.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  21. #21
    Tossa vanhemmassa mallissa on 21L tankki,mut kyllä sekin hörppää ku kahvaa kääntää.Vaikeet sanoo enempää ku testiajot vielä kesken.
    Vanhoista ketjuista jääny mieleen,että noin 6l/100 olis keskiarvo kaasarivehkeellä....?
    Viimeksi muokannut: messerschmitt; 06.06.2016 klo 23:02.
    Honda CBR650R 2022
    BMW F800R 2011
    Yammaha FZS1000 2004
    Honda CB600F 2004
    Honda CBR600F 2006
  22. #22
    Lainaa juu-zo kirjoitti Katso viesti
    Näköjään jos vertaa aikaisempaan ninjaan istuinkorkeutta niin xx on jopa 1cm matalampi tuolta osin ja nykyiselläkin on menty oikein hyvin. Voi olla vahvoilla vaihtoehdoissa tuo.

    ^Ei tuo mainittu fazukaan ole ollenkaan pahan oloinen vaihtoehto. Saisi ehkä hieman tuoreemman pyörän. Täytyy tutkailla mitä eroja esim 2000 luvun alun xx:llä on 2006 fazuun verrattuna.
    Tsekkaa myös vakuutukset, joskus katselin tuota isoa fasua ja ne oli aika suolaiset, xx paljon pienempi. Toisaalta xx venttiilinsäädöt 24tkm, fasu 40tkm. Tankillisella pääsi xx:llä ainakin n. 330-350
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  23. #23
    Osakasko 610€ 45% liikenne bonuksilla+alet,mutta ite jos ajaisin pääsääntöisesti pitkää matkaa miettisin kyllä tota löpön kulutusta.
    Viimeksi muokannut: messerschmitt; 06.06.2016 klo 23:16.
    Honda CBR650R 2022
    BMW F800R 2011
    Yammaha FZS1000 2004
    Honda CB600F 2004
    Honda CBR600F 2006
  24. #24
    Keppiveto kun matkapyörässä on sellainen ehdoton vaatimus, niin löytyy myös trumpalta ja guzzilta vaihtoehtoja. Bemarista yksi entinen omistaja totesi, että ei kun ei ollut mopoilemassa, niin ei ollut vapaa-ajan ongelmia, aika kun meni pyörää korjaillessa.. Bemari tuo uusia malleja markkinoille liian kovalla hopulla ja sähkösysteemejä on, jotka sitten eivät pysy kunnossa kahta vuotta kauempaa.
  25. #25
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Tsekkaa myös vakuutukset, joskus katselin tuota isoa fasua ja ne oli aika suolaiset, xx paljon pienempi. Toisaalta xx venttiilinsäädöt 24tkm, fasu 40tkm. Tankillisella pääsi xx:llä ainakin n. 330-350
    Vilkaisin jo tuotakin. xx tosiaan melkein puolet halvempi niiden osalta jammuun verrattuna. Noista vaihtoehdoista siis xx vie voiton. Kaasari on ilmeisesti vaihtunut ruiskuun 2000 luvun paikkeilla? Mitäs xx:n ostossa muuta pitäisi huomioida?
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  26. #26
    Lainaa juu-zo kirjoitti Katso viesti
    Vilkaisin jo tuotakin. xx tosiaan melkein puolet halvempi niiden osalta jammuun verrattuna. Noista vaihtoehdoista siis xx vie voiton. Kaasari on ilmeisesti vaihtunut ruiskuun 2000 luvun paikkeilla? Mitäs xx:n ostossa muuta pitäisi huomioida?
    Eikähän noi aika "Hondia" ole. Kulutusosat, huollot ja varusteet, heikkoja lenkkejä voivat olla nokkaketjun kiristin ja jännitteensäädin, jälkimmäisestä en ole varma....itellä oli vajaan vuoden ja pelasi kuin junan vessa. Kai ne 01 --> ovat teknisesti samoja pelejä
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  27. #27
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Tiedän että tästä lähtee taas " Italialaiset lynkkayspartiot" liikkeelle;
    Eikös matkapyörän kriiteireihin kuulu myös luotettavuus....
    Tuossahan saa kaupan kylkiäisinä Fluken mittarin ja sähköteippiä jos ostaa maahantuojalta.


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  28. #28
    Jos et uutta ole hankkimassa, käy kokeilemassa BMW K 1300S.

    Jää ketujen rasvaukset pois ja voi pitää kunnon matkanopeutta siellä missä voi ajaa ilman seuraamuksia. Eikä laukkuja varten tarvitse mitään kauheita häkkyröitä asentaa.
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW F900R K23
    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  29. #29
    Lainaa Sytky kirjoitti Katso viesti
    Jos et uutta ole hankkimassa, käy kokeilemassa BMW K 1300S.

    Jää ketujen rasvaukset pois ja voi pitää kunnon matkanopeutta siellä missä voi ajaa ilman seuraamuksia. Eikä laukkuja varten tarvitse mitään kauheita häkkyröitä asentaa.
    Myös GT täyttää noi kriteerit..ja FJR
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  30.  
  31. #30
    Mulla on ollut sekä FJR, että Kawan GTR ja myös Bemarin LT. Kaikki omalla tavallaan hyviä matkapyöriä ja jos nyt pitäisi yksi noista valita uudelleen, se olisi GTR. Kaunis, tehokas ja hyvä ajaa. Niin yksin kuin kaks päälläkin täysissä matkavarusteissa. Kaikilla noilla kierretty Pohjois-Norjassa aika pienilläkin mutkateillä.
    Aikansa kutakin...
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen