Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Mikä olisi ensipyöräksi sopiva kokemuksiesi perusteella? Seikkailuhenkinen eteneminen asfaltilla ja hiekkatiellä kiinnostaa eniten. Yhteispainomme on noin 140kg ja pituudet 175+164. BMW F 700gs viehättää silmää ja muutaman tonnin ajattuja saa ja selvästi alle kympillä. Mutta... kokemus on arvokasta ja mielelläni kuulen puolesta ja vastaan sekä muita ehdotuksia. Onko tuo kokoluokka ensinkään hyvä jos kaksi matkustaa pääsääntöisesti yhdellä pyörällä? Hyvän oloisia pyöriä on myös Triumphilla, KTM:lla, ja Yamahalla. Tykkään enemmän hyrräävistä kuin moottorisahoista (tiedostan kyllä, että endurot ei ole ihan hissukoita). Arviolta 1-3h ajoa/pv pääsääntöisesti. Ps. Kun viimeksi ajoin moottorivoimaista kaksipyöräistä, se oli Honda Monkey
    Koneenpolkija
  2. #2
    Itse lähtisin liikeenteeseen vähintään tuhatkuutioisesta pyörästä. Varsinkin jos kaksipäällä tykätään ajella.
    ...
  3. #3
    Lainaa Bh5891 kirjoitti Katso viesti
    Itse lähtisin liikeenteeseen vähintään tuhatkuutioisesta pyörästä. Varsinkin jos kaksipäällä tykätään ajella.
    Ok. Ajattelinkin, että ehkä juuri 1000 voisi olla järkevä. Taitaa monilla hypätä sinne 1200 paikkeille.
    Koneenpolkija
  4. #4
    Jos ego vaan sallii alle tonnisen ja ajot ei oo ihan poluilla niin yksi vaihtoehto olis Suzuki DL650. Noita on käytettynä hyvin myynnissä ja eivät oo hinnankiroissa varusteltuinakaan.
    Peli on tosi hyvä ja tilava 2-päällä matkailuun ja kulkukin riittää yllättävän hyvin. Luotettavuus on parasta japsi tasoa (eli siis parempi kuin euro-peleillä) mutta imago ehkä vähän tylsempi.
    Tonninen versiokin on mutta sitä myytiin vain 2002-07 ja sitten uutta mallia 2014 -->.

    Aikanaan Suomalaiset Pekka & Anne kiersivät 650:llä maailmaa vähän enemmänkin:
    http://www.moto1.fi/blog.htm
    Hessu; Suzuki DL1000 + Husse TE310
  5. #5
    Itsellä ollut kaksi vuotta ajossa Tiger 800XC. Itselläni elopainoa 115kg, pituutta 186.
    Ajettu reilu 22tkm. Toissa kesänä rouvan kanssa Norjassa ja viime kesänä Hollannissa. Hyvin on keretty ja hyvin on mopo pelannut. 3 sylinterisen ääni kuulostaa myös hyvällä. Huonoa pyörässä on pleksi, tekee ainakin minun mittaiselleni pyörteen pään kohdille, toki siihen on saatava ladonovi, joka on harkinnassa.
  6. #6
    Lainaa Hsippe kirjoitti Katso viesti
    Jos ego vaan sallii alle tonnisen ja ajot ei oo ihan poluilla niin yksi vaihtoehto olis Suzuki DL650. Noita on käytettynä hyvin myynnissä ja eivät oo hinnankiroissa varusteltuinakaan.
    Peli on tosi hyvä ja tilava 2-päällä matkailuun ja kulkukin riittää yllättävän hyvin. Luotettavuus on parasta japsi tasoa (eli siis parempi kuin euro-peleillä) mutta imago ehkä vähän tylsempi.
    Tonninen versiokin on mutta sitä myytiin vain 2002-07 ja sitten uutta mallia 2014 -->.

    Aikanaan Suomalaiset Pekka & Anne kiersivät 650:llä maailmaa vähän enemmänkin:
    http://www.moto1.fi/blog.htm
    Ääni tuolle, oma oli aikanaan tonninen mutta tuota 650:ä tuli ajettua myös kakspäällä lomalla Kreetalla eikä siitä nyt oikein voima loppunut, ehkä germaanian motereilla loppuisi mutta voihan sielläkin ajella alle kahtasataa.

    Tuttava oli tuolla kuuspuolilla ajellut toistasataa tuhatta pääosin 2 -päällä matkakamoissa (eli lastia se ~190-200 kiloa), hyvin oli pelannut normaalihuolloilla, olikohan pyöränlaakerit menneet jossain 70 tienoilla
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
    CBR 125R 07/2016 jälkikasvulla ajossa
  7. #7
    Uusi Africa twin ei petä.
    Testit luettuani ostin ja nyt vajaat kolmisen tonnia ajettuani en pois antaisi.

    Kurapyöräfoorumilla näistä juttua enemmänkin...
    Historia opettaa vain sen, ettei historiasta koskaan opita mitään.
  8. #8
    Lainaa Mottimies kirjoitti Katso viesti
    Itsellä ollut kaksi vuotta ajossa Tiger 800XC. Itselläni elopainoa 115kg, pituutta 186.
    Ajettu reilu 22tkm. Toissa kesänä rouvan kanssa Norjassa ja viime kesänä Hollannissa. Hyvin on keretty ja hyvin on mopo pelannut. 3 sylinterisen ääni kuulostaa myös hyvällä. Huonoa pyörässä on pleksi, tekee ainakin minun mittaiselleni pyörteen pään kohdille, toki siihen on saatava ladonovi, joka on harkinnassa.
    Kuulostaapa hyvältä. En ole vaativinta tyyppiä mitä tehoihin tulee ja kommenttisi kokemuksineen rohkaisee miettimään nyt 800-luokkaa. Tuo Tigerikin kiinnostaa
    Koneenpolkija
  9. #9
    Lainaa Hsippe kirjoitti Katso viesti
    Jos ego vaan sallii alle tonnisen ja ajot ei oo ihan poluilla niin yksi vaihtoehto olis Suzuki DL650. Noita on käytettynä hyvin myynnissä ja eivät oo hinnankiroissa varusteltuinakaan.
    Peli on tosi hyvä ja tilava 2-päällä matkailuun ja kulkukin riittää yllättävän hyvin. Luotettavuus on parasta japsi tasoa (eli siis parempi kuin euro-peleillä) mutta imago ehkä vähän tylsempi.
    Tonninen versiokin on mutta sitä myytiin vain 2002-07 ja sitten uutta mallia 2014 -->.

    Aikanaan Suomalaiset Pekka & Anne kiersivät 650:llä maailmaa vähän enemmänkin:
    http://www.moto1.fi/blog.htm
    Ego sallii hyvinkin pienemmällä koneella ajamisen, mutta toi on hiukan liian katupyörämäinen mun makuun. Järjestys kun menee tällä hetkellä näin: 1) matkaenduro 2) maskuliininen custom 3) katupyörä. Tiukat henkiset vaalit tässä on käyty ja customeita katselin viimeksi tänään
    Koneenpolkija
  10.  
  11. #10
    Lainaa suntsa kirjoitti Katso viesti
    Uusi Africa twin ei petä.
    Testit luettuani ostin ja nyt vajaat kolmisen tonnia ajettuani en pois antaisi.

    Kurapyöräfoorumilla näistä juttua enemmänkin...
    Ois varmasti superhieno. Ehkä sitten seuraavaksi pyöräksi...
    Koneenpolkija