Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
    (Pahoittelut, jos vastaava ketju on jo olemassa – en löytänyt)

Kaveri on kiinnostunut ajamaan A-luokan ajokortin pääkaupunkiseudulla. Pohjalla on ennestään B-kortti ja ikää reilut 30 vuotta.

Oisko täällä jollain tuoretta tietoa hintatasosta (missä onnistuu edullisimmin? suuruusluokka näemmä noin 1000 eur) ja hyväksi koetusta opetuksesta?

Kiitti!
    Strada Myyrmäki. Suosittelen . Opetuksen taso todella hyvä, joustavat maksamismahdollisuudet, uusi kalusto. Mokasin liikenneajon ja he hoitivat inssin heti seuraavalle viikolle, inssin työpäivän jälkeiselle ajalle! Itse suoritan tosiaan juuri A2-korttia. Kirjallinen ja käsittely hoidettu. Liikenneajossa yksi virhe, mutta ensi viikolla uusiksi. Pohjalla piikkikortti. Mikäli kaverisi pääsee kaikesta ekalla läpi, niin hintaa tulee 660€ + viranomaismaksut/kuvat jne.

No mitä paikkaa taas en suosittele? Moviaa. Piikkikortin ajoin vuonna 2014 Tikkurilan Moviassa ja oli kyllä kauhea kokemus. Olin tuolloin vielä epävarma 16v poika. En omistanut mopoa ja viimeisimmästä kerrasta kun olin edes ajanut polkupyörällä, oli kauan aikaa. No ensimmäinen ajotunti koitti ja oli aika tehdä hidasajopujottelu. Opettaja neuvoi ensinnäkin väärin sisääntulon ja sitten tulin pari kertaa "väärin päin" tehtävään. No ei se mitään. Uutta yritystä ja jalka meni luonnollisesti maahan. Miten reagoi opettaja? Alkaa huutamaan naama punasena, että "Mitä vittua sä teet!!? " Opettaja ajoi autolla takana ja kertoi itsekkin, kuinka moottoripyörät eivät ole hänen juttunsa. Joku siinä pujottelussa vaan mätti, mutta neuvoa en saanut. Pelkästään haukkuja. Käsittelykokeessa kävin yhteensä 3 kertaa ja kolmannella se viimein meni läpi, liikenneajo ja kirjallinen ensimmäisellä. Kalusto oli suoraan sanottuna vanhentunutta. Eka ajoin wanhalla Honda CBR:llä, jossa roikkui toinen takavilkku ja jarruvalo paloi jatkuvasti. Pyörä sitten vaihtui juuri ennen toista inssiyritystä, koska joku oli hukannut avaimen . Olin vielä ottanut ylimääräisiä ajotunteja, että varmasti onnistuisi pujottelu sillä pyörällä. No menikö se sitten läpi tokalla kerralla? Ei tietenkään, kun toisessa pyörässä (Honda CBF) ihan erilainen kytkin ja muutenkin erilainen pyörä. Mainosten mukaan heillä olisi pitänyt olla Duke piikkioppillaille, mutta minun lähemmäs 3 kuukautta kestäneen kevarikoulutaipaleen aikana se oli huollossa. Kaveri ajoi korttinsa samassa paikassa ja hänenkin aikanaan se oli huollossa. Kyseistä pyörää tuskin edes oli olemassa . Loppujen lopuksi sain kortin vasta 22.7.2014 joten tästä syystä halusin suorittaa tutkinnon uudestaan, niin ei tarvitse odotella taas koko kesää, että pääsee ajamaan. Movialla hinnaksi tuli 1600€.

PS: Stradalla, Jonin opetuksessa opin pujottelussani tekemän tekniikkavirheen kirjaimellisesti parissa minuutissa. Stradan opettajat myös ajavat itse pyörällä kanssasi ja näyttävät miten ne hommat hoidetaan ja teet vaan perässä.
    EX Honda CBR 125 Repsol (vm 2012)
    EX Suzuki GSX 650F (vm2011)
    Nyk. Honda CRF250R (motocross, kilvetön)
    Oman korttini ajoin Keravan Autokoulussa.

Opetus oli ensiluokkaista, opettajat ovat tukena myös kortin saamisen jälkeen ja koko autokoulu kokonaisuutena oli todella mukava (ajoin myös b-kortin tässä autokoulussa). Yllätyksenä pääsin molemmat käsittelykokeen ja ajokokeen ensimmäisellä läpi (ensimmäistä kertaa 2-pyöräisellä ajelin täällä) lisätunteja otin myös. Hintaa löytyy n. 800e + viranomaismaksut (jos B-pohjalla). Kalusto on hyvin pidettyä vaikka nyt aina muutama naarmu taitaa näistä opetuspyöristä löytyä ja mukavaa sekä helppoa oli ainakin omasta mielestä Hornetilla opetella ajelemaan.

Suosittelen ainakin tutustumaan!
    Suzuki GSX-R 1000 K8

Ex: Suzuki GSX-R 600 K9 (RIP)
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Olikos meillä vielä se mikäseoli autokoulu jäsenetuna? Eli jos on niin maksat MotOrgin jäsenmaksun niin saat rahat takaisin jäseneduista, esim Eurobikersilta.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Järvenpäässä oli seitsemän huntin luokkaa. Muutenkin tykkäsin paikasta http://autokoulujarvenpaa.fi/
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Olikos meillä vielä se mikäseoli autokoulu jäsenetuna? Eli jos on niin maksat MotOrgin jäsenmaksun niin saat rahat takaisin jäseneduista, esim Eurobikersilta.
    AUTOKOULU FRENDIT
    - ORGin jäsenkortilla saa A, B ja C luokan ajokortin suorittamisesta -10% alennuksen normaalihintaisesta ajokortista. Etu koskee kortinhaltijan koko perhettä. Alennus ei koske viranomaismaksuja.
    "Voiko kyykkypyörää ajaa ylipäänsä?"
    Reilu neljäkymppinen kaveri suorittaa tuolla parhaillaan A-korttia B:n päälle. Kevättalvella tekemänsä hintavertailun perusteella heillä oli kuulemma ollut edullisin tarjous Helsingistä "järkevän" matkan päässä. Kouluttaja ollut kuulemma asiansa osaava ja mukava. Kortin suorittaminen on myös edistynyt hyvää vauhtia.

Lainaa AVJ kirjoitti Katso viesti
    Järvenpäässä oli seitsemän huntin luokkaa. Muutenkin tykkäsin paikasta http://autokoulujarvenpaa.fi/
    "The dogs bark while retinue of Black Metal warriors ride through the city" -Vulcano
    Toissasyksynä kävin BC kortin päälle ottamassa A kortin Pasilassa. Hintaa aika tasan toimintatonni, käsittelykokeen mokaaminen teki sit 200e kustannuksia päälle.
    Kawasaki z1000 2006
    Kawasaki zzr1400 2006
    Yamaha fjr1300 2007
    Vähän heittää offtopicin puolelle...
    Tampereen kupeessa Nokialla b-kortin omaavalle kuskille, A-kortti makso 550e + viranomaismaksut. Eli 654e kaikkinensa. Tampereen puolella ois ollu melkeen kaikkialle sen tonnin keikaus.
    Eli kannattaa kysellä vähän syrjemmästäkin hintoja. Erotuksella saa jo hyvän kypärän kaupasta.
    rane77(ät)moottoripyora.org
    Lainaa Rane77 kirjoitti Katso viesti
    Vähän heittää offtopicin puolelle...
    Tampereen kupeessa Nokialla b-kortin omaavalle kuskille, A-kortti makso 550e + viranomaismaksut. Eli 654e kaikkinensa. Tampereen puolella ois ollu melkeen kaikkialle sen tonnin keikaus.
    Eli kannattaa kysellä vähän syrjemmästäkin hintoja. Erotuksella saa jo hyvän kypärän kaupasta.
    Jep, myös Ylöjärvellä sai ilman viranomaismaksuja perus b:n ja a2:n sekä a1:n samaan hintaan (siis kaksi eri henkilöä..) kuin hieman etelämpänä pelkän b:n. Eli kun nuo niputtaa kaikki yhteen on alennuksetkin melko rapeat, paitsi easydriversissä jossa tarjous tuli suoraan listahinnoin
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Vähän ohi aiheen, millä tavalla prätkäkortin hankinta menee nykyisin jos pohjalla B? Hurjimmat väitteet mitä kuullut että pitäisi piikkikortti ajaa, kai sentään A2 ja sitten tietyn ajan päästä A. Itse en näistä tiedä kun sain prätkäkortin lahjaksi.
    K8-1000
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Vähän ohi aiheen, millä tavalla prätkäkortin hankinta menee nykyisin jos pohjalla B? Hurjimmat väitteet mitä kuullut että pitäisi piikkikortti ajaa, kai sentään A2 ja sitten tietyn ajan päästä A. Itse en näistä tiedä kun sain prätkäkortin lahjaksi.
    Jos 24 niin suoraan A, jos 18-24 niin ensin A2 ja sen korotus 2v ajelun jälkeen tai kun täyttää 24.

http://www.trafi.fi/tieliikenne/halu...oran_ajokortti
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Siis tä?

Jos B-kortti löytyy, niin iän mukaan siitä uutta korttia tulille. A2 -tai A- kortin saa kyllä suoraan jos ikää riittää, eikä ajettavaakaan tai teoriaa tule hirveästi ylimääräistä sen B:n takia.

Sekin riippuu toki onko mitä pyöräkorttia alla, vai onko ollenkaan.

"A1-luokan ikäraja on 16 vuotta ja A2-luokan ikäraja 18 vuotta. A-luokan ikäraja on 24 vuotta, jos ajokortti suoritetaan kuljettajantutkinnolla ensimmäisenä moottoripyöräluokkana." Näin Trafin sivuilta.
    Jepjep. ja Venäjällä A-kortin hinta about 200. Noin vertailun vuoksi Sen kun saa hyväksytettyä täälläkin. Viisumi ja hiukan reissuja Viipuriin
    Vantaa-Vyborg
    Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Jos 24 niin suoraan A, jos 18-24 niin ensin A2 ja sen korotus 2v ajelun jälkeen tai kun täyttää 24.

http://www.trafi.fi/tieliikenne/halu...oran_ajokortti

Joo tuo vaikuttaakin järkevälle, sössin vähän tuon kysymyksen. Eli osana ihmettelyä oli MP-maailman uutinen http://goo.gl/xvKmDy jonka mukaan piikkikortti vaaditaan 18 vuotiaalta vaikka EU ei sitä edellytä.
    K8-1000
    Kiitti vastaajille.

Mainitut vaihtoehdot:
    - Autokoulu Järvenpää 730 € + viranomaiskulut
    - Keravan autokoulu 800 € + viranomaiskulut
    - Autokoulu Frendit 810 € + viranomaiskulut (810 € - MotOrg-ale 10 % + MotOrg-liittymis- ja jäsenmaksu 45 eur = 774 €)
    - Helsingin Liikennekoulu 849 € + viranomaiskulut
    - Strada Myyrmäki 1029 € + viranomaiskulut
    Viimeksi muokannut: ttuomas; 09.06.2016 klo 00:35. Syy: päivitin hinnat
    Lainaa ttuomas kirjoitti Katso viesti
    Kiitti vastaajille.

Mainitut vaihtoehdot:
    - Strada Myyrmäki 660 € + viranomaiskulut (ei hintoja verkkosivuilla)
    = 774 €)
    ...
    Itse kyllä löysin Stradan sivuilta hinnaston (Kurssit, jonka alta valikosta löytyy hinnasto). Jos ymmärsin oikein niin tarkoituksena kaverillasi olisi korottaa B -> AB. Stradan hinnasto kertoilee "A-kortti (B-kortti pohjalla) 1029€ + viranomaiskulut 136€ (Linkki hinnastoon)

Itse aloitan tuon kortin suorittamisen B -> AB huomenna Helsingin Liikennekoulussa, jossa hinta 849€ + viraonmaiskulut. Eihän tuo halvin ollut, mutta pähkäiltyäni aikani päädyin tuohon. Ei oikein kehdannut Tuusula/Kerava/Järvenpää akselille lähteä täältä Espoosta.

-Jani
    Lainaa JaSa kirjoitti Katso viesti
    Itse aloitan tuon kortin suorittamisen B -> AB huomenna Helsingin Liikennekoulussa, jossa hinta 849€ + viraonmaiskulut. Eihän tuo halvin ollut, mutta pähkäiltyäni aikani päädyin tuohon. Ei oikein kehdannut Tuusula/Kerava/Järvenpää akselille lähteä täältä Espoosta.

-Jani
    Korotin itse viime kesänä B->AB tuolla Helsingin Liikennekoulussa ja pakko suositella. Teoriatunnit hoitui kahtena perättäisenä iltana ja ajotunteja sai melko helposti varattua halutuille ajankohdille, kun tuolla on kaksi prätkäopettajaa.

Hinta oli muistaakseni tuota samaa luokkaa, ehkä kympin tai kaksi halvempi.
  19.  
    Itse ajoin BC -> ABC Tornion liikennekoulu Vottosella, kokonaissummaksi tuli 836e. Satasen sain alennusta kun olen samassa firmassa ajanut BC ja kakkosvaiheen. Tyytyväinen kouluun olen, mitä nyt ajot jäi vähän kauas teorioista kun henkilökuntaa rajallisesti ja paljon eri kursseja yhtäaikaa. Koulun pyörä oli 750 Virago.
    Kawasaki ZX9R-B2