Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Mikähän tota vaivaa (GS 1200 -09)

    Noin 6000 rpm kohdalla kiihdyttäessä tapahtuu nykimistä.
    Varsinkin pitkään tasakaasulla ajaessa ja esim ohituksiin lähdettäessä ilmiö esiintyy usein.
    Sanomattakin on selvää että vika on vaarallinen.

    RM-Heino tutki asiaa huollon yhteydessä, mitään ei löydetty (vikakoodia yms.)

    Pyöräällä ajettu rapiat 30 000

    Onko vinkkiä mistä aloitan? -uula-

    Lisäyksenä vielä: vika esiintyy vain nopeasti kaasun auki kierrettäessä, ikään kuin ei saisi bensaa, samalla kone "yskähtää"
    Viimeksi muokannut: uula; 02.06.2016 klo 12:26.
    BMW R 1200 GS
    Yamaha Diversion XJ 900
    Honda 350
    MZ 175
    Solifer speed 50
  2. #2
    Hei

    Mulla oli samaa vikaa 1100r:ssä jota metsästin monta vuotta, ja huollon mukaan vikaa ei ollut missään, tosin kyseessä ei ollut bensan puute vaan aivan törkeästi liikaa bensaa.

    Vaihdoin tulpat, johdot ja puolan --> auttoi vain vähän.

    Polttoainepaineensäädin oli jumissa ja painetta 4bar, pitää olla 3bar, vaihdettu --> auttoi jonkin verran, tilanne muuttui niin että täyskaasukiihdytyksessä nopasti kaasua avattaessa alkoi nykimään ihan erkkinä. (tosin musta savu hävisi )

    Tarkastettu ja mitattu ruiskusuuttimet, toisessa heikko ja vino suihku, 11% pienempi kokonaistuotto kuin toisessa, uusittu kummatkin ruiskusuuttimet --> vika hävisi kokonaan.

    Nyt vielä hierotaan ideaaliasetuksia TPS ja CO-POT säädöillä, tällä hetkellä 0.350v ja 750 ohm. ja CO-pottiahan ei ole katillisissa vehkeissä.

    finjector Hesassa tarkastaa ja huoltaa suuttimia.
    -- Julius K -- R1200R & XL700v --
  3. #3
    Lainaa uula kirjoitti Katso viesti

    RM-Heino tutki asiaa huollon yhteydessä, mitään ei löydetty (vikakoodia yms.)
    Mahtoiko asentaja käydä kokeilemassa?
    Mittarit eivät välttämättä näytä vikaa kun pyörä on testipenkissä.
    Mikään ei voita koeajoa.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  4. #4
    Voisi olla hyvinkin Juliusk.n mainitsemia ongelmia, ruikusuuttimia epäilen vahvasti..

    Enpä tiedä tehtiinkö koeajoa, pitää tiedustella.. -uula-
    BMW R 1200 GS
    Yamaha Diversion XJ 900
    Honda 350
    MZ 175
    Solifer speed 50
  5. #5
    Menee mielenkiintoiseksi.
    Heinolla rempan alla RT jossa ihan samat vaivat.
    On vaihdettu tulpat, puola, suuttimet bensapumppu, mitään vikakoodia ei anna mutta ei vaan toimi!

    Alkaa olla neuvoton olo, kausi edessä ja alla hengenvaarallinen kulkupeli, pitäisköhän siirtyä takaisin japskipyöriin?
    BMW R 1200 GS
    Yamaha Diversion XJ 900
    Honda 350
    MZ 175
    Solifer speed 50
  6. #6
    Lainaa uula kirjoitti Katso viesti
    Menee mielenkiintoiseksi.
    Heinolla rempan alla RT jossa ihan samat vaivat.
    On vaihdettu tulpat, puola, suuttimet bensapumppu, mitään vikakoodia ei anna mutta ei vaan toimi!

    Alkaa olla neuvoton olo, kausi edessä ja alla hengenvaarallinen kulkupeli, pitäisköhän siirtyä takaisin japskipyöriin?
    Omakohtaisia kokemuksia ei ole koska edellinen pyörä (R 1200 GS -09) meni 60 tkm ilman ensimmäistäkään vikaa mutta tiedossani olevat vastaavat oireet R 1200 malleissa ovat yleensä joutuneet siitä että joku neljästä sytytyspuolasta on viallinen. Ei anna yleensä vikakoodia. Juvander (iaj) olisi varmaan asiantuntija, taitaa olla reissun päällä parhaillaan.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  7.  
  8. #7
    Omassa gessussa oli viime kesän reissulla noita oireita, vaihdoin tulpan ja puolan ja näillä ongelma katosi.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN