Hankin tuossa pari viikkoa sitten XJ900:n Yamahan. Nyt pitäisi saada lisää kuljetuskapasiteettia, jotta ei tarvitsisi aina kuljettaa reppua mukana jos käy vaikkapa töitten jälkeen ruokakaupassa.
Olen katsellut Bagster Spideria, joka vaikuttaa asialliselta. Mutta toisaalta löysin myös pehmeät sivulaukut, joilla saisin vielä enemmän kapasiteettia. Bagsterissa tosin hinta nousee melko korkeaksi, 109€ motonetissä.
Ottaisin ideoita vastaan, millainen laukku kannattaa hankkia. Tarve olisi kuljettaa eväät töihin ja mahdollisesti töiden jälkeen ruokakaupasta pieni määrä evästä kotiin. Ja ei olisi pahitteeksi jos kypäränkin saisi laukkuun laitettua esimerkiksi ruokakaupassa käynnin ajaksi. Katselin netistä eri vaihtoehtoja, mutta eihän niistä tiedä kuinka sopivat omaan pyörääni.
Aiemmassa pyörässä oli pieni, Motonetistä ostettu kova takalaukku, mutta uudessa pyörässä ei ole telinettä sellaiselle. Eikä ehkä ulkonäöllisesti sovi uuteen pyörään.
Hommasin Ebaysta (http://www.ebay.de/itm/381420649211) Yhdysvaltain armeijan ammuslaukut, jotka kiinnitän pyörässä jo valmiina oleviin kiinnitysrautoihin.
Todella edullinen ratkaisu, hintaa posteineen kahdelle laatikolle 37€. Laatikot ovat vesitiiviit, tukevat ja juuri oikean kokoiset tarkoitukseeni. Ebay:ssa on myynnissä eri kokoja, itse otin isommat.
Ei tuohon varmasti ole kuin yksi oikea vastaus ja se löytyy sinulta. Mulla on hyvä reppu jolla kulkee työmatkoilla työvaatteet, sadepuku sekä läppäri tarvikkeineen. JOS joskus käyn kaupassa mopolla, reppu on myös siinä erittäin hyvä. Pienen 30l tavararullan korvasi tälle kesää Bagster Spider ja siihen menee mun matkailussa vajaan parin viikon vermeet mitä Alppiturneella tarvii.
Sitten on niitä jotka tarvii 45l takalaukun pitäjän rajan ylitykseen. Pehmeitä sivulaukkuja ei kukaan tuttuni ole kehunut, ainakaan halpisversioita. On olemassa semipehmeitä laukkuja joissa on kunnon kiinnikkeet, ne on kai ihan hyvät mutta hintakin sitten jo satasia.
Reppu on muutoin ihan hyvä, mutta se pitäisi aina muistaa ottaa mukaan, jos vaikka satunnaisen mopoilun jälkeen sattuu käväsemään kaupassa.
Katsoin minäkin noita valmiita sivulaukkuja ja hinta alkoi huimata päätä. Siksi aloin miettiä DIY -ratkaisua. Pehmeät sivulaukut mielestäni eivät oikein sovellu, koska hankaavat maalit irti kyljistä ja eivät ole vedenkestävät... Nuo ammuslaatikot saan kiinteästi ja tukevasti kiinni pyörässä jonkun itse tekemiin kiinnikkeisiin.