Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Ajattelin iltalenkin jälkeen rasvata ketjut. Perä ylös Bilteman pukille ja siitä se sitten lähti kyljelleen kesken nostamisen.

    Tässä pukissa saa leveyden säätää haarukan ja nostorullien mukaan. Säädön lukitusruuvi oli antautunut ja kun pukille nostaessa alussa pyörä on hieman kallellaan, niin se kulman aiheuttama vääntö kai riitti vetämään koko säätöpalan pois paikaltaan.

    Tutkin hieman tarkemmin mikä siinä mättää ja kierrehän siellä on paskana vastapuolella. Vastapuoli on tässä tapauksessa mutteri, joka on hitsattu putkirunkoon kiinni. Harmi, olisi pitänyt huomata aiemmin tuo ja olisi tältäkin säästynyt.

    Onneksi oli kaatumatapit ja jäi pari senttiä varaa auton kylkeen. Ei mennyt kuin tangonpää, peili, takavanne ja äänenvaimennin naarmuille. Sen verran ketuttaa, että periaatteesta rekloimoin tuotteesta ja myös sen aiheuttamista vaurioista.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  2. #2
    Sama täällä mutta ei kerinnyt kaatumaan. Laitoin läpipultit niin jos se nyt kestäisi. En kyllä uskalla sillä omaa nostaa mutta emännän 690 sillä kyllä nousee.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  3. #3
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Sama täällä mutta ei kerinnyt kaatumaan. Laitoin läpipultit niin jos se nyt kestäisi. En kyllä uskalla sillä omaa nostaa mutta emännän 690 sillä kyllä nousee.
    Ehdin napata kiinni, mutta kun meni vastakkaiselle puolelle ja pääsi jo heti lähdössä putoamaan liikaa kyljelleen, niin ei vaan pystynyt kuin hidastamaan kaatumista. V-mäinen tunne se, korvissa alkoi jo soida varaosakaupan kassakoneen kilinä.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  4. #4
    Saisiko tarkemman kuvauksen mikä bilteman pukki kyseessä?
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  5. #5
    Tätä vastaava eli se vanhempi mikä oli väriltään punainen petti meillä.

    Hetkinen nyt kun tarkemmin muistelee niin sepä taisikin olla Motonetin hyllystä mutta hyvin on samanlainen..
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  6. #6
    Lainaa Salmon kirjoitti Katso viesti
    Saisiko tarkemman kuvauksen mikä bilteman pukki kyseessä?
    Juuri tuo, jonka Suzu-ukko laittoi: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ki-2000028550/
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  7. #7
  8. #8
    Käytän tuollaista: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ki-2000034126/ takapäänostimen kanssa, on helppo ja turvallinen nostaa ja laskea takapää kun pyörä on tukevasti pystyasennossa. Myös mopon sitominen tarvittaessa kärryyn on helppoa ja sitä varten alunperin tollasen hainkin.
  9. #9
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hoplaa kirjoitti Katso viesti
    Niin sehän pyörän koko paino onkin sen takapukin päällä, Eiks je?
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  10. #10
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Joo täälläkin on onnistuttu kaataa pyörä pukilta ketjuja rasvatessa.
    Ei tosin ollut Bilteman pukki.
    Hyvä kikka pukin tukevoittamiseksi on lyhentää pukkia niin paljon että takarengas nousee vaan sentin ilmaan.
    Ainakin Busan kanssa toimenpide muuttui paljon kevyemmäksi. Ja etupyörälle semmonen telakka, niin perää kammetessa pyörä on valmiiksi suorassa.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  11. #11
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Niin sehän pyörän koko paino onkin sen takapukin päällä, Eiks je?
    En oo ikinä vakiomopoa punninnut (muistaakseni), mutta kilpureissa mulla on takarenkaalla ollut painoa n. 80-90kg, eli kestää vielä kuskin istumaan mopon päälle tommonenkin pukki ilman ongelmia.
    Superbike #7
  12. #12
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    En oo ikinä vakiomopoa punninnut (muistaakseni), mutta kilpureissa mulla on takarenkaalla ollut painoa n. 80-90kg, eli kestää vielä kuskin istumaan mopon päälle tommonenkin pukki ilman ongelmia.
    Jep, eli kyllä tuolla bilteman pukin max. painon mukaa pitäs busaaki nostaa kohtuu köykäsesti
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  13. #13
    Mä nostan aina pyörän pystyyn ensin, haarukat rulliin ja ylös, ei ongelmia.
    Kawasaki ZXR 750R K1
    Honda VF 500F
    Honda VFR 750F
    Honda CBR 1000F
    Honda CBR 1000F
    Honda VF 1000F II
    Honda CB 750K
  14.  
  15. #14
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jarhe kirjoitti Katso viesti
    Mä nostan aina pyörän pystyyn ensin, haarukat rulliin ja ylös, ei ongelmia.
    Sama juttu täällä.
    Superbike #7