Ajattelin iltalenkin jälkeen rasvata ketjut. Perä ylös Bilteman pukille ja siitä se sitten lähti kyljelleen kesken nostamisen.
Tässä pukissa saa leveyden säätää haarukan ja nostorullien mukaan. Säädön lukitusruuvi oli antautunut ja kun pukille nostaessa alussa pyörä on hieman kallellaan, niin se kulman aiheuttama vääntö kai riitti vetämään koko säätöpalan pois paikaltaan.
Tutkin hieman tarkemmin mikä siinä mättää ja kierrehän siellä on paskana vastapuolella. Vastapuoli on tässä tapauksessa mutteri, joka on hitsattu putkirunkoon kiinni. Harmi, olisi pitänyt huomata aiemmin tuo ja olisi tältäkin säästynyt.
Onneksi oli kaatumatapit ja jäi pari senttiä varaa auton kylkeen. Ei mennyt kuin tangonpää, peili, takavanne ja äänenvaimennin naarmuille. Sen verran ketuttaa, että periaatteesta rekloimoin tuotteesta ja myös sen aiheuttamista vaurioista.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Sama täällä mutta ei kerinnyt kaatumaan. Laitoin läpipultit niin jos se nyt kestäisi. En kyllä uskalla sillä omaa nostaa mutta emännän 690 sillä kyllä nousee.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Saisiko tarkemman kuvauksen mikä bilteman pukki kyseessä?
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Tätä vastaava eli se vanhempi mikä oli väriltään punainen petti meillä.
Hetkinen nyt kun tarkemmin muistelee niin sepä taisikin olla Motonetin hyllystä mutta hyvin on samanlainen..
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Juuri tuo, jonka Suzu-ukko laittoi: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ki-2000028550/
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ki-2000028550/Nostokapasiteetti: 160 kg.
Käytän tuollaista: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ki-2000034126/ takapäänostimen kanssa, on helppo ja turvallinen nostaa ja laskea takapää kun pyörä on tukevasti pystyasennossa. Myös mopon sitominen tarvittaessa kärryyn on helppoa ja sitä varten alunperin tollasen hainkin.
Joo täälläkin on onnistuttu kaataa pyörä pukilta ketjuja rasvatessa.
Ei tosin ollut Bilteman pukki.
Hyvä kikka pukin tukevoittamiseksi on lyhentää pukkia niin paljon että takarengas nousee vaan sentin ilmaan.
Ainakin Busan kanssa toimenpide muuttui paljon kevyemmäksi. Ja etupyörälle semmonen telakka, niin perää kammetessa pyörä on valmiiksi suorassa.
MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
Valtiovarainministeri
Mä nostan aina pyörän pystyyn ensin, haarukat rulliin ja ylös, ei ongelmia.
Kawasaki ZXR 750R K1
Honda VF 500F
Honda VFR 750F
Honda CBR 1000F
Honda CBR 1000F
Honda VF 1000F II
Honda CB 750K