Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    eilen laitoin uuden akun kun vanha sammahti, ajoin noin 100km ja tänään ei enään startannut. ei lataa? vanha akku sammahti samalla tavalla, suoraan ajosta menin tankkaamaan, yritin käynnistää mutta startti ei pyöritä vaan akun + napaan menevässä johdossa liitin jossa 30A sulake, siitä kuuluu vaan sellanen poliisin teiserin tyylinen säksätys. mikä hajottaa akut? moottorin vasemmasta poskesta lähtevä johto vähän sulannut liittimen kohdalta. perskeles. kiitos vastauksista.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  2. #2
    Lainaa Antton Kuukasjärvi kirjoitti Katso viesti
    eilen laitoin uuden akun kun vanha sammahti, ajoin noin 100km ja tänään ei enään startannut. ei lataa? vanha akku sammahti samalla tavalla, suoraan ajosta menin tankkaamaan, yritin käynnistää mutta startti ei pyöritä vaan akun + napaan menevässä johdossa liitin jossa 30A sulake, siitä kuuluu vaan sellanen poliisin teiserin tyylinen säksätys. mikä hajottaa akut? moottorin vasemmasta poskesta lähtevä johto vähän sulannut liittimen kohdalta. perskeles. kiitos vastauksista.
    Vaikee sanoo mittaamatta mutta haiskahtais laturivialta.
    Kawasaki ZXR 750R K1
    Honda VF 500F
    Honda VFR 750F
    Honda CBR 1000F
    Honda CBR 1000F
    Honda VF 1000F II
    Honda CB 750K
  3. #3
    Tyyppivika noissa cebareissa on jännitteensäädin joka rikkoo akkuja.. Löytyy oikean takakatteen alta.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  4. #4
    joo eli pyörä toimii muuten, mutta ei lataa. tsekkasin yleismittarilla. voiko tämä johtua vielä jännitteensäätimestä vai pitääkö alkaa miettimään laturiremppaa? kiitos vastauksista.
  5. #5
    Jännitteensäädin meni ainakin itellä just noin...ja pitkään ajaminen viallisella jännitteensäätimellä rikkonee myös laturin
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  6. #6
    Lainaa Antton Kuukasjärvi kirjoitti Katso viesti
    joo eli pyörä toimii muuten, mutta ei lataa. tsekkasin yleismittarilla. voiko tämä johtua vielä jännitteensäätimestä vai pitääkö alkaa miettimään laturiremppaa? kiitos vastauksista.
    Yleismittari siis pysyy käsissä.
    Ota irti jännitteensäätimelle menevän johdon liitin, kolme keltaista johtoa tulee siihen.
    Jotain tämän suuntaista.



    Sitten vain mittailemaan staattorin kuntoa vaikka suurinpiirtein näin ja sitten siis mitataan niistä staattorille menevistä johdoista.
    https://www.youtube.com/watch?v=5v2LtHlvcqI

    Jos staattori osoittautuu kunnossa olevaksi niin vaihda se jännitteensäädin.
    Harvoin (siis harvemmin) pelkkä staattori on rikki, yleisimmin se on tuo säädin.
    Älä korjaa ehjää....
  7. #7
    Lainaa Maintenanceman kirjoitti Katso viesti
    Yleismittari siis pysyy käsissä.
    Ota irti jännitteensäätimelle menevän johdon liitin, kolme keltaista johtoa tulee siihen.
    Jotain tämän suuntaista.



    Sitten vain mittailemaan staattorin kuntoa vaikka suurinpiirtein näin ja sitten siis mitataan niistä staattorille menevistä johdoista.
    https://www.youtube.com/watch?v=5v2LtHlvcqI

    Jos staattori osoittautuu kunnossa olevaksi niin vaihda se jännitteensäädin.
    Harvoin (siis harvemmin) pelkkä staattori on rikki, yleisimmin se on tuo säädin.
    Kyllä näin pääs käymään että laturi on rikki.. mistäs sitä uuden repäisee, onko millanen homma vaihtaa?
  8.  
  9. #8
    Tuosta vaihtoon apuja https://www.youtube.com/watch?v=I4O5ua2P1lg
    Uuden hankkimiseen on vaihtoehtoja, alkuperäinen Honda varaosista, ulkomailta alkuperäinen esim. DavidSilver UK etc, e-bay (voi olla edullisin mutta ei ehkä nopein)
    Itse vaihtaisin myös jännitteensäätimen samalla kerralla.
    Muista myös hankkia uusi tiiviste tuota staattorin koppaa varten, miltei varmasti hajoaa irroitettaessa.
    Älä korjaa ehjää....