Pieni, satunnainen mutta sitäkin ärsyttävämpi ongelma Hayabusan (vm13) kanssa. Eli satunnaisesti kun lähtee 1-vaihteella kiihdyttämään ja antaa vähän kierrosten nousta (~3000-5000rpm välillä suunnilleen) niin pyörä pätkäisee. Tulee sellainen n. 1 sekunnin katkos vetoon ja kone meinaa sammahtaa. En ole toistaiseksi huomannut ongelmaa, kuin 1-vaihteella ja sekin satunnaisesti eikä ole merkitystä, että onko kylmä vai lämmin kone. Tasakaasuajossa ei mitään ongelmia ja hienosti vetää woimalla läpi koko kierrosalueen, kun kelaa askin läpi
Pyörässä
- putkisto
- shifteri
- säädetty omalla eculla
- k&n filtteri
Ideoita, että mistä voisi johtua?
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Kuis vanha sun akku on? Daytona tekee saman tyyppistä jos virta on vähissä tosin katkos ei ole noin pitkä vaan vain sellanen nykäsy.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Käykö mittarit nollilla tai sammuuko valot? Lähteekö virrat pyörästä vai pätkäiseekö vaan sytkä/ruisku?
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Onko käännetyllä vaihdekaaviolla? Jos on, niin olisko sifterin säätö vähän pielessä
Itse en ole alunperin tuota shifteriä asentanut, vaan se oli pyörässä jo valmiina kun pyörän ostin. Epäilen ainakin tässä vaiheessa, että shifteri olisi syyllinen tähän ongelmaan.
Tuli mieleen, että eikö tuossa shifterissä ole jokin ohjelmoitu kierrosalue missä se aktivoituu? Sehän voisi osua juuri tuohon kierrosalueelle missä pätkäisy tapahtuu.. Lisäksi mahdollinen pyörän tärinä kiihdytyksessä voisi aiheuttaa tuohon shifteriin jotain.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Taisi siinä olla ei nyt ole EE tälää koneella että vois varmistaa mutta vaihde kohtisia katko aikoja oli
eikä olis ensimäinen sfiteri mikä sekoilee
jos ei täälä kukaan muista kysy
busanisti palstala tuosta kieros activoinista jospa siellä jollain olis muistissa tai
konella EE niin että voisi katsoa vika vois koitta selvitää myös niin että ottaa sifterin pois käytöstä
muistaksenin ritti että ottaa johdot pois eikä tarvitse softaan koskea(ei toki poista softa vikaa jos siinä on jotain niin käytä tuolla saminautopaja samalla muutkin säädot tarkistella)
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Onko sellasia shiftereitä sitten kiihdytyskäyttöön? Mikä kiekkojen mukaan pätkii? Normi shifteri vissiin pätkäsee syöttöä/sytytystä silloin kun vaihdepolkimesta painetaan isompi pykälä, ettei tarvi kytkintä käyttää.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
En tiedä enkä usko, mutta siis ymmärtääkseni näiden toiminta voidaan säätää siten, että shifteri itse aktivoituu käyttöön vasta kun koneessa on X -määrä kierroksia.
Cordonan manuaalissa maininta:
*Automatic rpm controlled ON/OFF, fully adjustable, to prevent the engine from stopping when put in neutral from 1st gear while at idle.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Eipä ole enää pätkinyt. Valohoito näköjään auttoi![]()
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Mun pyörä (FZS1000) pätki juuri näin, että valot (mittaristo- ja ajovalot) kävi sammuksissa ja syttyi heti uudestaan. Akulta lähtevän maadotuspisteen (muita en edes löytänyt) auki käyttäminen ja puhdistaminen auttoi tähän vaivaan. En tiedä onko toimenpiteesta välttämättä apua ketjun aloittajalle, mutta ei haittaakaan taida olla.
Mulla oli vastaavia oireita busassa. shifteriä kanssa epäiltiin. Mutta tulppien vaihto korjasi kaiken.
MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
Valtiovarainministeri