Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    No niin

    Nyt on ensimmäiset kilometrit takana ja huomasin tuollaisen että tankkiin kertyy ilmeisesti alipainetta koska korkin aukaisu vaatii jopa vähän voimaa, aukeaa sitten suhahduksen kera, onko jossain joku ilmaputki tukossa vai? Vaihteisto vaatii määrätietoista otetta, alaspäin vaihtaessa pakkaa rasahtelemaan, saattaahan olla että en vain osaa Suzukin jälkeen.
    Hieman pidemmät kädet pitäisi löytää jostakin tai hommata raiserit, sarvet jää hieman liian eteen, muutama sentti taaksepäin tekisi hyvää.
    Muuten pyörä menee tiellä kuin juna, potkuakin löytyy tarvittaessa.
  2. #2
    Itse kuvittelen omassa tankin suhisevan, avatessa en ole kuullut mitään. Eikä kyllä ole sen kummemmin ongelmia ollut. Vaihteistosta sen verran, että itsellä uudehkon japskin jälkeen samoja huomioita, että vaatii käskemistä ja sitten välillä paukahtelee riippuen kytkimen säädöstä. Ei tuota automaista käytöstä saa pois, se on ominaisuus.
    ?
  3. #3
    Bemarin loota nyt on Bemarin loota - varsinkin noiden vanhempien. Ei voi verrata Jaappanialaisiin Toyotoihin...
    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    Lainaa PerttiTee kirjoitti Katso viesti
    No niin

    Nyt on ensimmäiset kilometrit takana ja huomasin tuollaisen että tankkiin kertyy ilmeisesti alipainetta koska korkin aukaisu vaatii jopa vähän voimaa, aukeaa sitten suhahduksen kera, onko jossain joku ilmaputki tukossa vai? Vaihteisto vaatii määrätietoista otetta, alaspäin vaihtaessa pakkaa rasahtelemaan, saattaahan olla että en vain osaa Suzukin jälkeen.
    Hieman pidemmät kädet pitäisi löytää jostakin tai hommata raiserit, sarvet jää hieman liian eteen, muutama sentti taaksepäin tekisi hyvää.
    Muuten pyörä menee tiellä kuin juna, potkuakin löytyy tarvittaessa.
    Varmaan sama rakenne kuin K100-mallissa, kumiletku koneen taakse, olikohan takahaarukassa valettu paikka letkulle.
    Taistelin aikoinaan, 1989 Barcelonan Fimistä tullessa tehonpuutteen ja sammahtelevan koneen kanssa. Dramaattisin tilanne Italiassa matka stoppasi tunneliin, hämärää ja rekat pyyhki vasenta hihaa, eukko kyydissä,yritin kallistaa oikealle, pitää pyörää pystyssä ja repiä tankinkorkkia auki. Onnistuihan se lopulta kauhusekuntien jälkeen ja kone suostui käynnistymään. Tunnelista poispäästyä sivuun tutkimaan tilannetta, ensin bensansuodatin, siis se tankissa oleva, eikä tietenkään ollut sitä rautalankakoukkua mukana, sitä mikä oli alkuperäistyökalupussissa. Sain kuitenkin ongittua suotimen ylös, mutta ei ollut vika siinä, lopulta seurailin tankista lähteviä letkuja ja takahaarukan ja koneen välissä oli kumiletku litistyneenä ja tankissa oleva alipaine veti sen aivan tukkoon ja meno puutui kunnes loppui kokonaan. kone sammutettuna joiksikin minuuteiksi, lähti taas käymään. Ostin vielä samalla reissulla muovisen pissapoikaletkun t-kappaleen kumiletkun päähän ja vedin psrilla nippusiteellä kiinni johonkin, en muista mihin, mutta niin ettei enää pääse litistymään. Olisihan tuo pitänyt arvata jo menomatkalla kun aina tankatessa korkki piti suhauksen ja vaati voimaa avaukseen. Tilannearviointia sotki eräs moottoripyöräkorjaamon omistaja/asentaja joka väitti leirintäalueella kivenkovaan ettei missään moottoripyörässä ole korvausilmaletkua, vaan kaikista otetaan kyseinen ilma tankinkorkin kautta.
    No onhan se nyt kyllä vuosien myötä huomattua, että on erikseen moottoripyörät ja Bmw:t, on nää niin erilailla rakennetut. Ja hyvä näin.
    Mare/K16GT
  5.  
  6. #5
    Juu

    Vaihteisto vaatii näköjään vain määrätietoista otetta, kilometrien lisääntyessä rasahtelut vähenee. Joskus jää alaspäin vaihtaessa kolmosen ja kakkonen väliiin vapaalle, siiitä ei rasahtelematta selviä.
    Tankin ajoin varoitusvalolle asti, pikkasen suhahtaa korkkia aukaistessa, muita oireita ei ole ollut. Täytyy katsoa kuiten tuo letku miten se siellä menee, mutta on se vaan pyörä.