Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 52:sta
    Olisi edullinen paketti tarjolla ko. rengasta.
    Onko kokemuksia tehokkaamman pyörän alla moisista kumeista?
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
    Hyvä rengas niin pidon kuin kulutuskestävyydenkin kannalta. Itse olen tykänny. Oma pyöräni ei taida kyl lukeutua näihin tehokkaisiin pyöriin mutta on noita kumeja näkynyt radalla usein kilokyykyissäkin. Testeissäkin on hyvin pärjännyt mikäli niihin nyt mitään uskomista on.

Kulutusta kestää ainakin paremmin kuin "vastaava" Michelin Pilot Power

636 -06
    Pirellin halpismerkki, halpa hinta, mutta ei mitenkään "halpa" ominaisuuksiltaan. Hyvin toimii kadulla ja radalla. Painii samassa sarjassa kuin esim. Diablo Corsa(/III), Qualifier, Pilot Power 2(/2ct), mikä näistä on paras - - makuasia. Minä olen suosinut M3:sta. Ei ole näistä mikään sitten tourinkirengas, 5-8 tuhatta kilometriä omassa käytössä kestäneet, ajotavasta riippuen...

Tomorrow is just your future yesterday.

K1 Gixxeri
    ostin kokeilumielessä M3set ex K7 kilogixuun, ostin myös toiset samaan mopoon. nykyisessä R1ssä on myös M3set alla.
    eli mulle renkaat.
    sopii sekalaiseen ajoon, ja kesti kilogussa takana yli 8tkm.
    Tosi hyvä katurengas, suosittelen.
    Radalla tosin muuttui tosi nopeaan ja yllättäen liukkaaksi kun sopivasti hieman kului.

Edit. K8-kilogixxerissä oli nuo alla.

Supermoto
    Hyvin toimii K1200S:ssä.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Mun mielestä renkaan valinta on enempi kiinni siitä, ajeletko paljon radalla, vai onko ajelut mutkaa ja matkaa..
    Yleiskäyttöön on varmasti parempiakin renkaita kuin nuo mainitsemasi, esimerkkinä vaikkapa Mezelerin kutoset. Kyllä sport-touring renkaissa tavalliselle tallaajalle riittää pitoa radallakin, vaikka tosi harrastaja ei niitä rata-ajoon kelpuuttaisikaan.

Sillain ei oikein oivalla (en tosin oivalla paljon muutakaan), että hommataan ratarenkaita yleiskäyttöön.. Niissähän loppuu ominaisuudet tavallisessa yleiskäytössä pahimmillaan jo 3000 km jälkeen ja 5000 km, niin ovat vaihtokunnossa. Ja jos ratakumeja vertaa vaikkapa noihin mainitsemiini Mz 6:siin, niin 5000 km jälkeen normaalikäytössä olleet kuutoset ovat vielä lähes uuden veroisia.

Mulla on ollut sellanen kriteeri rengasvalintojen suhteen, että kumin täytyy toimia ja pitää kaikissa olosuhteissa, mutta kuitenkin kestää keskivertokesän kilometrit, joka tarkoittaa minulle 10 tkm luokkaa. Sekin on kyllä häkellyttävän vähän, jos vertaa sitä auton renkaiden kestävyyteen.

S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Paras yhdistelmä olisi varmaankin "supersport-luokan" kumi eteen ja "Sport-touring" taakse, siis omaan ajooni, jos ajatellaan sitä talouspuoltakin.
    12R:n tyyppinen pyörä, 95kg kuskin alla, syö takasta suoraan mentäessä rotanlailla ja mutkapätkällä etusta melkoisesti.

Viimekesän oli BT021 edessä ja 8000km jälkeen pintaa oli oikeastaan vain keskellä se 20mm kaistale, kun taas takasen se pyyhkii kaljuksi siinä max. 6000km korvilla. Ollut viimenpänä pari BT020 kumia.

Kuitenkin nyt otin tuon M3 satsin. Onpahan välistä mukava kokeilla vähän sporttisenpaakin rengastusta, vaikka noilla "tourinki"kumeillakin ihan riittävän kovasti, omiin tarpeisiin pääsee...
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
    Lainaa (J@ck @ Marras. 30 2009,18:48) kirjoitti
    Mun mielestä renkaan valinta on enempi kiinni siitä, ajeletko paljon radalla, vai onko ajelut mutkaa ja matkaa..
    Yleiskäyttöön on varmasti parempiakin renkaita kuin nuo mainitsemasi, esimerkkinä vaikkapa Mezelerin kutoset. Kyllä sport-touring renkaissa tavalliselle tallaajalle riittää pitoa radallakin, vaikka tosi harrastaja ei niitä rata-ajoon kelpuuttaisikaan.

Sillain ei oikein oivalla (en tosin oivalla paljon muutakaan), että hommataan ratarenkaita yleiskäyttöön.. Niissähän loppuu ominaisuudet tavallisessa yleiskäytössä pahimmillaan jo 3000 km jälkeen ja 5000 km, niin ovat vaihtokunnossa. Ja jos ratakumeja vertaa vaikkapa noihin mainitsemiini Mz 6:siin, niin 5000 km jälkeen normaalikäytössä olleet kuutoset ovat vielä lähes uuden veroisia.

Mulla on ollut sellanen kriteeri rengasvalintojen suhteen, että kumin täytyy toimia ja pitää kaikissa olosuhteissa, mutta kuitenkin kestää keskivertokesän kilometrit, joka tarkoittaa minulle 10 tkm luokkaa. Sekin on kyllä häkellyttävän vähän, jos vertaa sitä auton renkaiden kestävyyteen.
    Lisätään tähän vielä semmoinen seikka, että JOS rengas ei lämpene tarpeeksi eli useimmiten kylmällä ja/tai sateella sekä heti ajoon lähdettyä.
    (Lähtökohtana sport-touring rengas) niin yleensä mitä sporttisempi rengas niin sitä liukkaampi se on.

YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen

M3:t on pyörineet useampaan kertaan bleidissä. Kestoiltaan ja ominaisuuksiltaan samaa luokkaa tosiaan Powereiden (nyt alla 2CT) ja Corsa III:sten kanssa. Käytettävyys tiellä pitenee jos ajaa rataa tai alppipätkää koska tällöin keskelle kuluva pykälä kuluu pois.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, ettei ainakaan kilokyykkyyn kannata laittaa mitään Z6:tta tai muuta sport touring rengasta. Ainakin allekirjoittanutta hirvitti ajella kun renkaan reunat tulivat vastaan ennen pyörän omia kallistusvaroja. Z6 myös tuntui aika liukkaalta ja se on profiililtaan maltillisempi kuin sporttirenkaat. -> ketteryys kärsii. Ei ne rengassuositukset ihan tuulesta temmattuja ole, eikä esim Saksassa saa alle edes renkaita joita ei ole ko. pyörätyyppiin hyväksytty.

Kumin kuluminen puolestaan on merkki sen pitävyydestä. Ikävä kyllä prätkäkäyttöön ei ole vielä keksitty rengasta joka pitää kaikissa olosuhteissa, kestää 20tkm, mahdollistaa profiililtaan suuret kallistuskulmat ja kaarrenopeudet sekä olisi halpa valmistaa. Noista ominaisuuksista ehkä kaksi saa yhdessä paketissa, mutta kolmen vaatiminen alkaa olla jo aika utopiaa neljästä puhumattakaan.

Itse valitsen mielummin pitävän ja luotettavan kumin kuin sen puustavestetyn touring-kumin jonka kanssa joutuu sateella ajelemaan sukkasillaan eikä radallakaan uskalla rapsutella jalkatappien tuntosarvia. Kyllähän niistä joutuu sitten n. 5-7tkm välein maksamaankin, mutta mielummin pulitetaan vähän ylimääräistä kuin ajellaan kuin mummo matkalla sunnuntaikirkkoon.

Omassa käytössäni en näe järkeä kuitenkaan "oikeille" katulaillisille ratakumeille, sillä ajan pyörällä kelistä välittämättä. Huhupuheiden mukaan racetekit ja supercorsat ovat liukkaita märällä ja kylmässä. Niille jotka ajavat lähinnä rataa ja kadulla vain kuivina päivinä nekin voivat soveltua.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Ei kai noi m3:set mitkään liian sportit oo. Lämpee aika nopsaan ja ei oo kadullakaan liian liukkaat. Onhan metzeler:iltä sitten vielä racetec kumit, joita voi kutsua ratarenkaaksi.

Eikö noi m3:set luokitella juuri sporttikumeiksi, jotka toimivat ylesikäytössä ihan hyvin. Ja onhan sport renkaat paremmat ajaa ku touring kumit. Jotku ratarenkaathan vaativat sitten lämppäreitäkin radalle, ja maantiellä voivat olla kylmänä/sateella liukkaat.

Mulla on ollu pilot powereita muutama kierros ja nyt viime kesänä koitin noita m3:sia. Radalla uskaltaa mennä paremmin m3:lla, vaikkakin noi renkaat elää ehkä vähän enemmän.

Mutta joku tosi kuski, joka ajaa radallakin kovaa, niin vois kommentoida! Kiinnostaa itseänikin se millai noi toimii ku vedetään renkaiden äärirajoilla...
    Ja vielä, että kaverilla oli K5 kilosessa alla joskus pilot powerit. Sanos vaan et vesikelilläkin löi hyttiä pystyyn mielluummin ku ois sutinu. Et ainakin misukassa on hyvä märkäpito, kuten testeissäkin on sanottu.

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Sillain ei oikein oivalla (en tosin oivalla paljon muutakaan), että hommataan ratarenkaita yleiskäyttöön.. Niissähän loppuu ominaisuudet tavallisessa yleiskäytössä pahimmillaan jo 3000 km jälkeen ja 5000 km, niin ovat vaihtokunnossa.
    Jos ns. ratarengas loppuu 3000 tai 5000km ajolla katukäytössä niin kyllä vika on silloin käyttäjässä eikä renkaassa. Reippaalla ajotavalla tuollainen ratarengas kestää enemmän kilometrejä kuin touring-rengas.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
    ^ Reippaalla käytöllä..?
    Kirjoitin tuossa tavallisesta yleiskäytöstä, siis sellaisesta mitä varmasti suurin osa harrastaa. Tarkoitan siis sekalaista maantieajoa, nurkka-ajeluita, mutkapätkää, 2 päällä ajoa, reissaamista matkustaja ja tavarat mukana. Se on mielestäni yleiskäyttöä, ainakin isolla osalla meistä.

Kyllä mullakin on ollut pehmeitä kumeja joskus alla ja siihen kirjoittamani perustankin. Kantikkaalla kumilla on kamala ajaa ja pehmeä rengas menee kantille liian nopeasti. Meneen vallankin reissussa, jota painava kuorma vielä tehostaa. Huomaahan sen kantikkuuden vaikutuksen jokainen viimeistään siitä, kun saa uudet kumit alle - tunne on kuin eri pyörällä ajaisi.

Pahin kokemus vuosien takaa Bt 021 (en ole enää varma mallista). Uutena todella hyvät, mutta jo 3 tkm jälkeen pahasti kulmikkaat, eikä ajo-ominaisuuksista tietoakaan. Piruako keskivertokäyttäjä tällaisilla ja vastaavilla kumeilla tekee?

Kyllä mullekin on noita M kolmosia tarjottu. Oli vaan sen verran rehellinen kauppias, että totesi niiden kestävän minun pyörän alla +-5000 km. Ei kiitos.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa (J@ck @ Joulu. 02 2009,12:59) kirjoitti
    Kyllä mullekin on noita M kolmosia tarjottu. Oli vaan sen verran rehellinen kauppias, että totesi niiden kestävän minun pyörän alla +-5000 km. Ei kiitos.
    Minä ajoin noilla noin 9100 km ja sitten takanakista näkyikin nahat!

V.Vesterinen
    Lainaa (ttuttu @ Joulu. 02 2009,13:13) kirjoitti
    Minä ajoin noilla noin 9100 km ja sitten takanakista näkyikin nahat! *
    Miten te pääsette millään renkaalla yli 3000km? *Eturengas saattaa tosin kestää jopa 5000km, mutta vähääkään revittelemällä takarengas on kankailla 2500-3000km.

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Tomberttone @ Joulu. 02 2009,13:21) kirjoitti
    Miten te pääsette millään renkaalla yli 3000km? *Eturengas saattaa tosin kestää jopa 5000km, mutta vähääkään revittelemällä takarengas on kankailla 2500-3000km.
    Käyttämällä sopivia paineita.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    ^ Reippaalla käytöllä..?
    Kirjoitin tuossa tavallisesta yleiskäytöstä, siis sellaisesta mitä varmasti suurin osa harrastaa. Tarkoitan siis sekalaista maantieajoa, nurkka-ajeluita, mutkapätkää, 2 päällä ajoa, reissaamista matkustaja ja tavarat mukana. Se on mielestäni yleiskäyttöä, ainakin isolla osalla meistä.

Kyllä mullakin on ollut pehmeitä kumeja joskus alla ja siihen kirjoittamani perustankin. Kantikkaalla kumilla on kamala ajaa ja pehmeä rengas menee kantille liian nopeasti. Meneen vallankin reissussa, jota painava kuorma vielä tehostaa. Huomaahan sen kantikkuuden vaikutuksen jokainen viimeistään siitä, kun saa uudet kumit alle - tunne on kuin eri pyörällä ajaisi.

Pahin kokemus vuosien takaa Bt 021 (en ole enää varma mallista). Uutena todella hyvät, mutta jo 3 tkm jälkeen pahasti kulmikkaat, eikä ajo-ominaisuuksista tietoakaan. Piruako keskivertokäyttäjä tällaisilla ja vastaavilla kumeilla tekee?

Reipas käyttö on juuri tuota. Mitä enemmän rengasta rasitat, eli ajat vauhdikkaasti (esim 200+ nopeuksia) vaikkapa baanaa, niin sitä paremmin ratarenkaat kestää verrattuna tourinkirenkaisiin (tarkoitan tourinkirenkailla sporttipyöriin tarkoitettuja esim Metzin Z6, Bridgen 020 tms). Matkapyörissä ja kakspäällä ajettaessa en osaa sanoa kun en sellaista harrasta.

Viime kesänä tuli käytyä Dolomiiteillä, Sloveniassa, Meri Alpeilla yms. n. 6000km (ehkäpä 2-2.5 tuhatta km baanaa) käytetyillä kisarenkailla. Eivät olleet missään vaiheessa kantikkaat. Pintaa oli vielä reilusti kun palasin kotimaahan. Tosin päivä Kemorassa tuhosi sitten oikean reunan renkaasta. Katukäytössä kisarenkailla ajaessani en ole takarengasta saanut kulumaan loppuun alle 7000km kertaakaan. Lopussakaan ne eivät ole olleet kantikkaita. Tosin siihen varmaan vaikuttaa enemmän ajaako suoraan vai mutkia.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
    Kun ei revittele ja käyttää yli 3 paineita. TTA?

V.Vesterinen
    Lainaa (Reisi @ Marras. 30 2009,10:14) kirjoitti
    Pirellin halpismerkki, halpa hinta, mutta ei mitenkään "halpa" ominaisuuksiltaan. Hyvin toimii kadulla ja radalla. Painii samassa sarjassa kuin esim. Diablo Corsa(/III), Qualifier, Pilot Power 2(/2ct), mikä näistä on paras - - makuasia. Minä olen suosinut M3:sta. Ei ole näistä mikään sitten tourinkirengas, 5-8 tuhatta kilometriä omassa käytössä kestäneet, ajotavasta riippuen...
    [QUOTE]

Miten niin halpisrengas? Käsittääkseni Pirellin rinnakkaisrengas.

Omia kokemuksia -97 Bladen alla. Etusena maantieajossa aina ollut Sporttech M3, pitää, toimii ja kestää 8-10tkm. Takasena M3, kesti 3 tkm, piti erinomaisesti ja oli todella hyvä ajaa, ts profiili istui M3 etusen kanssa.

Kaksi kokeilua takana etusena M3 ja takasena Z6. Takasen profiili loppuu kantattaessa jo maantieajossa ja kesto max 5 tkm. Seuraava takanen ehdottomasti M3.

Niin täsmennyksenä:mopo 121hp takapyörätehoinen museomopo ja kuski 40+ pappamallin köröttelijä

* Joka kaasua säästää, se moottoriaan vihaa
    [QUOTE= (Mopottelija @ Joulu. 02 2009,16:36)]
    Lainaa (Reisi @ Marras. 30 2009,10:14) kirjoitti

Miten niin halpisrengas? Käsittääkseni Pirellin rinnakkaisrengas.

Omia kokemuksia -97 Bladen alla. Etusena maantieajossa aina ollut Sporttech M3, pitää, toimii ja kestää 8-10tkm. Takasena M3, kesti 3 tkm, piti erinomaisesti ja oli todella hyvä ajaa, ts profiili istui M3 etusen kanssa.

Kaksi kokeilua takana etusena M3 ja takasena Z6. Takasen profiili loppuu kantattaessa jo maantieajossa ja kesto max 5 tkm. Seuraava takanen ehdottomasti M3.

Niin täsmennyksenä:mopo 121hp takapyörätehoinen museomopo ja kuski 40+ pappamallin köröttelijä
    Pirelli omistaa Metzelerin yrityksenä (ainakin suurelta osin), mutta Metzeler ei todellakaan ole mikään Pirellin "halpis"-merkki.

Heillä on oma tuotekehitys Saksassa ja paljon erinomaisia rengasmalleja erilaisiin pyöriin aina katurenkaista radalle ja maastoon.

Metzeler on lisäksi ainoa merkittävä vain ja ainoastaan kaksipyöräisiin ajoneuvoihin renkaita tekevä tehdas.

Niin ja suosittelen M3-mallia lämpimästi. Sen verran paljon on positiivista palautetta Orggilaisilta tullut kyseisestä kumista.

t. Spagu
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    Lainaa (ttuttu @ Joulu. 02 2009,14:20) kirjoitti
    Ei kyllä sitten saa lainkaan revitellä, kun paineet ovat olleet suositusten mukaisia (ehkä hitusen alle) ja silti kestä kolmea tonnia enempää.
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kumma juttu, kun mulla kesti M3 zzr1400:n takasena 13 tkm. Siinä oli kaikenlaista ajamista kaupungista rataan.
    1000

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Hannula @ Joulu. 02 2009,18:48) kirjoitti
    Kumma juttu, kun mulla kesti M3 zzr1400:n takasena 13 tkm. Siinä oli kaikenlaista ajamista kaupungista rataan.
    sä oot vaan lussu kuski!
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kohta maistuu banaani. *
    1000
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Tomberttone @ Joulu. 02 2009,18:44) kirjoitti
    Ei kyllä sitten saa lainkaan revitellä, kun paineet ovat olleet suositusten mukaisia (ehkä hitusen alle) ja silti kestä kolmea tonnia enempää.
    Kyllähän tuolla mikä tahansa kumi savuks muutettuna kuluu loppuun alle parin kilometrin, mutta kyllä nuo sporttikumit aika kivasti kestää reipasta ajoo.

Tällä hetkellä Michelin Pilot Power 2CT on kestänyt edessä suurinpiirtein 15tkm, ja vielä on pari milliä pintaa jäljellä. Pitoakin tuosta renkaasta löytyy sen verran, että endot nousi vielä tänäänkin vaikka lämpötila oli pakkasella. Vaati tosin pari lämmittelyjarrutusta alle. Samaa merkkiä oleva takanen on pyörinyt alla nyt muistaakseni 5-6tkm, eikä vielä ole kulunut edes kantikkaaksi.

Kannattaa oikeasti etsiä syytä renkaiden kulumiseen, jos ei etunenkaan kestä kuin 5000km. Olettaen, että on katuajosta kyse. Ensimmäisenä tarkastaisin paineet luotettavalla mittarilla ja seuraavaksi tarkistaisin alustan perussäädöt kohdalleen. Etusessa olen pitänyt kadulla suurinpiirtein 2.5-2.7bar ja takana 2.7-3.0bar, eli jonkin verran yli suositusten.

Edit. Alustan säätöön löytyy vinkkiä foorumin rataosiosta.

Superbike #7
    Lainaa (Nitrous @ Joulu. 02 2009,20:00) kirjoitti
    Kyllähän tuolla mikä tahansa kumi savuks muutettuna kuluu loppuun alle parin kilometrin, mutta kyllä nuo sporttikumit aika kivasti kestää reipasta ajoo.

Tällä hetkellä Michelin Pilot Power 2CT on kestänyt edessä suurinpiirtein 15tkm, ja vielä on pari milliä pintaa jäljellä. Pitoakin tuosta renkaasta löytyy sen verran, että endot nousi vielä tänäänkin vaikka lämpötila oli pakkasella. Vaati tosin pari lämmittelyjarrutusta alle. Samaa merkkiä oleva takanen on pyörinyt alla nyt muistaakseni 5-6tkm, eikä vielä ole kulunut edes kantikkaaksi.

Kannattaa oikeasti etsiä syytä renkaiden kulumiseen, jos ei etunenkaan kestä kuin 5000km. Olettaen, että on katuajosta kyse. Ensimmäisenä tarkastaisin paineet luotettavalla mittarilla ja seuraavaksi tarkistaisin alustan perussäädöt kohdalleen. Etusessa olen pitänyt kadulla suurinpiirtein 2.5-2.7bar ja takana 2.7-3.0bar, eli jonkin verran yli suositusten.

Renkaan polttaminen ei ole koskaan ollut mun juttu, enkä sellaista ymmärrä, kun kuluvat muutenkin turhan nopeaan.

Paineita oon käyttänyt jotain 2.5 etu ja 2.7 taka.

Ehkä se on toi mun ajotapa, ku tykkään leikkiä vehkeellä ja annan sit kans kakkua sen minkä löytyy enkä himmaile turhan aikaisin.

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Tomberttone @ Joulu. 03 2009,09:53) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Joulu. 02 2009,20:00) kirjoitti

Renkaan polttaminen ei ole koskaan ollut mun juttu, enkä sellaista ymmärrä, kun kuluvat muutenkin turhan nopeaan.

Paineita oon käyttänyt jotain 2.5 etu ja 2.7 taka.

Ehkä se on toi mun ajotapa, ku tykkään leikkiä vehkeellä ja annan sit kans kakkua sen minkä löytyy enkä himmaile turhan aikaisin.
    Edelleen väittäisin että jos nostat paineita esim eteen 2.8-2.9 ja taakse 3.1-3.2 baria niin renkaittesi kulutuskestävyys tuplaantuu.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
    Voihan tuo M3 jossain pyörässä ollakin oikein hyvä, vaikka on vaikea ymmärtää miten se olisi mahdollista omien kokemusten perusteella. Misukan MPP:een verrattuna kun tuo rengas on vähän vaimennusta (kova?) tarjoava, uutena erityisen liposa, vähänkin kuluneena hyvin kulmikkaasti käyttäytyvä ja uraherkkä, ihan kuin tyhjä rengas. Tämä siis katukäytössä.
  30.  
    Lainaa (TeroT @ Joulu. 02 2009,13:53) kirjoitti
    Reipas käyttö on juuri tuota. Mitä enemmän rengasta rasitat, eli ajat vauhdikkaasti (esim 200+ nopeuksia) vaikkapa baanaa, niin sitä paremmin ratarenkaat kestää verrattuna tourinkirenkaisiin
    Ehkä näin, ei ole oikein kokemusta, mutta ei noi +200 nopeudet minun mielestä mitään keskiverto yleiskäyttöä ole. Eipä tule ainakaan minulla Saksan baanoillakaan +kahtasataa ajeltua, jos on matkustaja kyydissä ja 4 laukkua täynnä tavaraa - ei ainakaan pitkiä matkoja..

Taitaa olla koko Suomen harrastajien lukumäärään suhteutettuna kourallinen motoristejä, jotka edes Euroopassa reissaa.. Ja vielä vähemmän on niitä, jotka ajaa Saksan halki >200 lasissa.
    Route 66 - 2006.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen