Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Tulihan käytyä ja tykkäsin pirusti. Kerrankin pääsi kokeilemaan ja vertailemaan ison määrän pyöriä rintarinnan. Tavoite oli ajaa päivän aikana kaikki seikkailupyörät ja melkein onnistuinkin. Yhtä pyörää odotellessa tein yhden ratkaisevan virheen ja kävin ajelemassa lenkin Bemarin R1200RS:llä. Ja jotenkin ne seikkailupyörät ei enää oikein kolahtaneetkaan...

    Tapahtuma oli loistava idea ja toimi hienosti. Messukeskus oli vaan paikkana täysin väärä. Tiet oli välillä tukossa ja ruuhka-aikana homma meni liikennevaloissa istuskeluksi. Ja lähistöllä ei muutenkaan sellaisia teitä missä voisi ottaa kunnon ajotuntumaa. Mutta paljon ajettiin ja opittiin.

    Mitäs muulle porukalle jäi tapahtumasta mieleen?
    BMW K1200rs
  2. #2
    Sain ajettua ne mitä halusinkin. Samaa mieltä tuosta sijainnista vaikka aamupäivällä ei ruuhkia ollutkaan. Hyvä tapahtuma jonka soisi olevan joka vuosi.
    .
  3. #3
    En ehtinyt paikan päälle, mutta keskustelin kaverin kanssa, joka oli menossa tapahtumaan huomenna, kun oli jotenkin luontevaa, että tapahtuma on lauantaina. Valaisin koeajopäivän olevan tänään perjantaina ja se sitten siitä hänenkin osaltaan. Miksi siis perjantaina?
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  4. #4
    Käytiin kaverin kanssa myös pyöriä kokeilemassa. Tapahtuma oli todella mahtava mutta paikkaa mekin hiukan kritisoitiin nimenomaan alueen ruuhkaisuuden takia muuten toki mukava miljöö. Oheismyyntiä hiukan kaipasin kun olin jotenkin saanut päähäni että on myytävääkin ... anyway osallistun ehdottomasti uudelleen jos tuollainen järjestetään ... Ja tietysti kiitokset järjestäjille mahtavasta päivästä
    Jan Mankki
    15320 Lahti
    0505358295
    jan.mankki@gmail.com
  5. #5
    Tuossa hommassa oli kyllä kerrakseen ideaa, mutta ei täältä kauempaa kyllä perjantaiksi monetkaan pysty paikalle saapumaan..!
    Koeajomahdollisuudethan on melko rajalliset muualla Suomessa verrattuna pääkaupunkiseutuun.

    Lauantai olisi ollut parempi ja paikkana mieluummin vaikkapa Lahti..? No, tuo oli ehkä tuommoinen kokeiluhomma ja toivottavasti jatkuisi tulevaisuudessa myös!

    Miten homma käytännössä toimi, ketkä paikalla kävitte, pitikö kauan odottaa omaa ajovuoroa jne.?
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  6. #6
    Tapahtuma taisi olla Messukeskuksen järjestämä, se selittänee sijainnin. Mutta tiettävästi kaikki maahantuojat olivat tyytyväisiä tapahtumaan. Lue lisää täältä.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  7. #7
    Lainaa vanha kirjoitti Katso viesti

    Miten homma käytännössä toimi, ketkä paikalla kävitte, pitikö kauan odottaa omaa ajovuoroa jne.?
    Puolenpäivän jälkeen jonotusajat 0..1h, Suositut mallit jatkuvasti ajossa, muut odottivat ottajaa. Iltaa kohden jonot kasvoivat, 2h ainakin. Ajovuoro noin 20min, riittävä minulle, kolmea pyörää kokeilin. Menen uudestaankin, jos järjestetään
  8. #8
    Olihan tämä hieno! Keli oli lähes täydellinen ja ajoreittejäkin löytyi monipuolisesti jo 20min pyörähdyksellä. Piti vain käyttää pelisilmää reittivalinnoissa ja pahimmassa ruuhkassa.
    Eteläisen sisäänkäynnin käyttäminen aiheutti toisaalta aivan turhaa jonotusta liikennevaloissa seisoskellessa, mutta messuhallin takainen suora oli kuitenkin ainoa paikka, jossa pystyi avaamaan edes vähän kaasua laillisesti.
    Kiitos järjestäjille ja muille osallistujille hienosta päivästä
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  9. #9
    Itse hyödynsin koeajopäivän menemällä Espoon RM Heinolle, jossa oli iltapäivällä todella hiljaista. Pyörät sai tunnin koeajoille, joilla ehti mukavasti ajaa Lepsämä-Perttula-Selki ympäri ja takaisin.

    Ajettua tuli S1000XR ja R1200RS, joissa tuntui olevan rungot ja koneet menneet keskenään ristiin.

    XR:n väljä ajoasento oli pitkälle mukava, alusta mukavan jämäkkä ja leveästä stongasta oli kevyt kääntää sisään, kone taas oli muuhun kokemukseen nähden turhan ylävireinen. Helvetin hauskaa toki pikkulenkillä imuäänet koristeen ja vaihtovalo vilkkuen, mutta muuten tourinkituntuisessa paketissa menisin alavääntö edellä.

    RS:ssä oli sitten se tourinkikone, mutta mulle hiukan kompaktissa paketissa. 193-senttisen jalat oli aika tiukassa nipussa eikä pleksi tarjonnut juuri suojaa vauhdissa. Mittaristo oli todella huono, digitaalisesta rundikellosta ei nähnyt mitään auringon paistaessa.

    Oman pyörän satulaan palatessa kytkimen ja jarrukahvan raskaus tulivat yllätyksenä ja loppua kohti käyvät PR2:t eivät ole ne nopeimmat taittumaan mutkaan. Pitänee kokeilla Angel GT:tä seuraavaksi.
    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
  10. #10
    Ei krpele töiltä ehtiny, täytyy tyytyä RM Heinon tarjontaan ens viikolla.
    Saapahan ainakin testailla rauhassa.
  11. #11
    Loistava tapahtuma sijaintiaan myöten. Lauantai saattaisi olla liikenteen kannalta suotuisampi viikonpäivä tulevaisuudessa.
    Zippa da Duida
    SM,Sport,GT125, CB750K, K12RS, R9T,
    GPZ1100, 1200 GSA, 1100 XX
  12. #12
    Ei oikea paikka mutta rykäisin tämän tähän eli täytyypä käydä hämmästelemässä.
    LähiTapiolan ja SE-teamin ajopäivä

    Kiitos ilmoittautumisestasi LähiTapiolan ja SE-Teamin ensi viikon ajopäivälle Sipoon Motocross-radalla. Tässä tulee vielä lisätietoa tapahtumasta.

    Tiistaina 14.6. klo 10-13
    Sipoon Motocross-rata
    Öljytie 618
    04130 Sipoo
  13.  
  14. #13
    "Sipoon ajoradalla on 1500 metriä pitkä motocross-rata ja toinen 650 metrinen lyhyempi rata. Motocross-ratojen lisäksi alueella on 8,5 km pitkä enduro-rata. Käytössämme ovat sekä motocross-radat että enduro-rata. Päivän aikana voit halutessasi kokeilla molempia lajeja tai keskittyä vain toiseen.

    Mukana on kaiken tasoisia kuljettajia, joten tavoitteena on pitää hauska ajopäivä, jossa kaikki saavat ajaa rennosti halunsa ja taitonsa mukaan. SE-Teamin huippukuskeilla on varmasti hyviä vinkkejä sekä aloittelijoille että kokeneille kuljettajille." Olihan tosi hieno kokemus ja tätä pitää saada lisää. On se ihme primitiivireaktio kun vetää potan päähän ja radalla on muitakin niin pitää ajaa omille kyvyilleen hieman liian kovaa. Lepäilinkin hiekalla pari kertaa eli rajat löytyivät, sama homma kun aikanaan kun aloitti laskettelua niin tuli kaaduttua pari kertaa päivässä mutta nyt ei enää ole kaatunut pitkään aikaan. Ilmalennot oli ihmeen helppoja ja pyörä tuli maahankin ihan sopivassa asennossa, tuon enduroradan kovat ja syvät spoorit oli pari pykälää haasteellisempia. Rankkaa ja hikistä touhua ja ajokamat meneekin ensimmäistä kertaa pesuun, esim. molemmat hihat oli aivan likomärät kyynärpäistä ranteisiin. Päitsin kiertäjiä arvostaa entistä enemmän.