Elikkäs mitä hinta arviota seuraavalle pyörälle?
Honda CBR 600RR vm 2009, ajettu 33 000km
Tehdyt muutokset pyörään:
Käännetty vaihdekaavio (ennen; vakio kaavio), akrapovic slip-on ränni (ennen vakio putki)
Kaikki huollot tehty Bike World:ssä (huoltokirja siis luonnollisesti täydellinen)
Päällisin puolin ei naarumuja/kolhuja.
Eikös tuo selviä massiivisen helposti nettiauton hinnat tarkastamalla ja katsomalla myytyjen lopulliset hinnat.
...
Mun mielestä tää on hyvä ketju. Ketjun idea on, "Mitä olisit valmis maksamaan?". Nettimotossa/autossa on vaikka mitä myynnissä sellaiseen hintaan jolla pyörä on vielä seuraavanakin kesänä pihalla seisomassa, se on eri asia mihin hintaan tavara lopulta liikkuu eli paljon ostaja on siitä valmis maksamaan. Monesti tullaan jopa muutamalla tonnilla hinnassa alas jotta tavara lähtee liikkeelle.
Esimerkiksi, 7v vanha pyörä 50.000km ajettu, pyynti 7000€, uusi vastaava ajamaton n.10k€. Onko oikein hinnoiteltu?
http://www.nettimoto.com/kawasaki/er-6f/1987591
Ketjun aloittajan pyörän hintahaarukka pyörii siellä 5-6k€, hinta sen mukaan kauan sitä haluaa pitää myynnissä. ~5000€?
Viimeksi muokannut: Tuuchen; 28.04.2016 klo 22:39.
Jos haluaa saada kaupaksi tsättimotossa, niin hinta pitää yleensä olla 3 halvimman joukossa.mieluiten se halvin vastaavista. Silti pitäisi ottaa vaihdossa datsun cherry ja soutuvene
Sanoisin että alle 5000€ pyynnillä saattaa liikkua?
Drz
Jos yksikään alan liike, myy samanlaista/vastaavaa kikotinta halvemalla tai edes sunnilleen samaan hintan, on hinnoitellu pyöränsä täysin pihalle...
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Mikäli aidosti haluat pyöräsi myidä, on pyörän kauppahinta ilmoittamassasi kuosissa reilu nelisen tonnia. Vakiokunnossa parisataa enemmän. Mikäli haluat pitää pyörää vain myynnissä, pistä pyyntihinnaksi 4500, tai enemmän.
Kyykkypyörät eivät ole menekkikamaa näinä päivinä.
.
Se reaalihinta selviää kun käyt tarjoamassa sitä kikotinta liikkeeseen vaihdossa. Siitä yli saatu hinta on pelkkää plussaa. Ajat on karuja pyörän myyntiin..
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Tää on kyllä tuhannen tosi. Harmittavan vähän vaan on myynnissä millään järkevillä palikoilla laitettua mopoa. Se Streethawkin entinen Blade lienee niitä harvoja poikkeuksia.
Edit. Ceebraa kaupitellessa kannattaa huomioida, että pyörä on sama abseja lukuunottamatta vuodesta 2007 eteenpäin, joten vuosimallilla ei ole juuri väliä vaan kunto ja ajokilometrit on määräävä tekijä. Ton käännetyn kaavion ja sliparin takia olisin ite maksamaan yli 4k€ varsinkin jos vakio-osat on tallessa. Vakiokuosissa pitäs saada melkein ilmaseks.
Superbike #7
Mikäli thyynung sliparin ja käännetyn vaihdepolkimen laskee "asioiden ymmärtämiseksi", niin ehdottomasti ja sataprosenttisesti kyllä.
Toisaalta, on hyvä että noiden pilipali tuununkien ymmärtäjiä ja arvostajia löytyy. Näin markkinat pysyvät edes jonkinlaisessa liikkeessä.
Itse ko hinkettä myydessä laittaisin pyörän vakiokuntoon, ja huoltaisin pyörän. Tämän jälkeen sliparit yms. myyntiin nettiin, ja niistä saatavat rahat kiitollisena taskuun.
Edit. Ducatissa laskisin Termit yms eduksi, mikäli vakio-osat saisi mukaan.
Viimeksi muokannut: vma; 29.04.2016 klo 09:37.
.
maksaisin 3500, jotta voisin myydä sen 500 kalliimmalla, ja en ainakaan jäisi tappiolle, eli maksaisin vähemmän kuin uskoisin saavani jos olisin samalla hetkellä myymässä sitä.
aika paljon ajettu kuitenkin 600:cc:ksi, jos tuohon ajaa 7 lisää, niin ei sitä osta enää kukaan.![]()
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Eikös Hondalla ne ekat 100tkm ole vasta sisäänajoa
Itsellä eka ja nykyinen ovat molemmat olleet hieman reippaammin km jo keränneitä eikä kummassakaan ole ollut yhtään mitään ongelmia ikinä. Tosin tämä kyykky-luokka nyt on sitten kokonaan oma juttunsa, vaan kyllä luulisi Hondan kuitenkin korkean laatutasonsa niissäkin säilyttävän = km on vain lukema mittaristossa, muusta sitä ei juuri huomaa![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Joo siis tosiaan niin en tiiä vaikuttaako toi käännetty kaavio pyörässä mitään hintaan, vakioksi takasi laittaminen kestää 10min kun ite laittaa ellei jopa vähemmän sikäli mikäli omistaa 10mm lenkkiavaimen... Powershifteriä tai quickshifteriä EI OLE!!! eli sitä samaa kytkimen runkkaamista se on kuin vakiossakin.
Vakioputkikin on hyvässä tallessa osineen päivineen. En ole juurikaan kiinnostunut tällä hetkellä myymään pyörää, ajattelin muuten vaan tiedustella noin hintaa... ainoa pyörä mitä nyt kuolaan on 600RR vm -16 Repsol Hondan väreillä...mutta, mitä järkeä vaihtaa -09 RR:stä -16 RR:ään... ja mielestäni 33tkm ei ole vielä mitenkään älyttömän paljon...no ehkä kyykkyt ei olekkaa tarkoitettu kestämään semmosella ajolla yhtä monta km ku esim gold wing... tai en tiiä miten muut kyykyn omaavat ajaa mut mä en ainakaa omaani päästä helpolla :P nön nön mies kun oon :P nön nön nöööööö nööööö NÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ NÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ NÖÖÖÖÖ!!! NIIIIIIIIIIIIIIIIJAUUUUUUUUUU UUUUUUU UUUU :P
Ja muutenkin niin eipä noi tonniset paljoo silmää miellytä... kawalla nyt hienoimmat tonniset mut ne o remonttimiehen pyöriä, täytyy olla työkalut mukana ku lähtee niide kans ajamaa, kasawika :P
Itse ostajana katon netistä halvimmat vastaavat vm/kilsat ja parista halvimmasta sit joko löytyy se voittaja tahi ei. Harvemmin tulee ees vilkuiltua sinne hinnaston yläpäähän, ellei ole joku ihan timanttiyksilö.
Tuninkiosistakaan en nuukana maksa ekstraa. Jos on jotain sellaista kilkettä mukana, mikä itseäkin miellyttää niin se on plussaa. Monesti vaan esim. se myyjän kehuma änkkäri (OVH:865e! huom!) on korottavana tekijänä pyyntihinnassa ja susiruma syöksytorvi muutenkin ja lähtis ekana vaihtoon.
Kawasaki z1000 2006
Kawasaki zzr1400 2006
Yamaha fjr1300 2007
Niin, voi tosiaan tehdä siten kun minä tein eli ostin 4k€ R6R:n ja oon nyt reilun vuoden aikana hakannut siihen toisen 4k€ rahaa. Olis vissiin ollut järkevämpi ostaa suoraan 6k€ pyörä missä olis ollu noi osat valmiina? Toisaalta sitten olis jäänyt kaikki rakentelemisen riemu väliin
Itse kauppasin R1:stä alimmillaan 2700€:lla. Kaikkine osineen sen olis saanut varmaan 4,5k€:llä. Ei mennyt kaupaksi joten pistin osiksi ja nyt olen netonnut niillä yli 6k€ ja vieläkin on osia jäljellä..
Tää kaupanteko on hieno laji!
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Minkä takia esim.Pohjois-Suomessa on tietyt pyörämallit halvempia??
Johtuuko se väkimäärästä pohjosessa vai pyörämäärästä etelässä??
Honda CBR650R 2022
BMW F800R 2011
Yammaha FZS1000 2004
Honda CB600F 2004
Honda CBR600F 2006
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Eikös tuommoiset ole vaan köyhien ongelmia?
FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Oman, Öhlinsin alustalla, Brembon palikoilla, shifterillä ja monilla muilla pilipali tuuninki osilla rakennetun, kivikautisen hontani todellinen arvo(myös myyntihinta) on tällä hetkellä 12000€, joka tosin nousee koko ajan.
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi