Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 37:sta
  1. #1
    Elikkäs mitä hinta arviota seuraavalle pyörälle?

    Honda CBR 600RR vm 2009, ajettu 33 000km

    Tehdyt muutokset pyörään:
    Käännetty vaihdekaavio (ennen; vakio kaavio), akrapovic slip-on ränni (ennen vakio putki)

    Kaikki huollot tehty Bike World:ssä (huoltokirja siis luonnollisesti täydellinen)

    Päällisin puolin ei naarumuja/kolhuja.
  2. #2
    Eikös tuo selviä massiivisen helposti nettiauton hinnat tarkastamalla ja katsomalla myytyjen lopulliset hinnat.
    ...
  3. #3
    Mun mielestä tää on hyvä ketju. Ketjun idea on, "Mitä olisit valmis maksamaan?". Nettimotossa/autossa on vaikka mitä myynnissä sellaiseen hintaan jolla pyörä on vielä seuraavanakin kesänä pihalla seisomassa, se on eri asia mihin hintaan tavara lopulta liikkuu eli paljon ostaja on siitä valmis maksamaan. Monesti tullaan jopa muutamalla tonnilla hinnassa alas jotta tavara lähtee liikkeelle.

    Esimerkiksi, 7v vanha pyörä 50.000km ajettu, pyynti 7000€, uusi vastaava ajamaton n.10k€. Onko oikein hinnoiteltu?
    http://www.nettimoto.com/kawasaki/er-6f/1987591

    Ketjun aloittajan pyörän hintahaarukka pyörii siellä 5-6k€, hinta sen mukaan kauan sitä haluaa pitää myynnissä. ~5000€?
    Viimeksi muokannut: Tuuchen; 28.04.2016 klo 22:39.
  4. #4
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa CBR 600RR kirjoitti Katso viesti
    Elikkäs mitä hinta arviota seuraavalle pyörälle?

    Honda CBR 600RR vm 2009, ajettu 33 000km

    Tehdyt muutokset pyörään:
    Käännetty vaihdekaavio (ennen; vakio kaavio), akrapovic slip-on ränni (ennen vakio putki)

    Kaikki huollot tehty Bike World:ssä (huoltokirja siis luonnollisesti täydellinen)

    Päällisin puolin ei naarumuja/kolhuja.
    5000-5500€. Tosin ite tarjoisin max. 4500.
    Superbike #7
  5. #5
    Jos haluaa saada kaupaksi tsättimotossa, niin hinta pitää yleensä olla 3 halvimman joukossa.mieluiten se halvin vastaavista. Silti pitäisi ottaa vaihdossa datsun cherry ja soutuvene

    Sanoisin että alle 5000€ pyynnillä saattaa liikkua?
    Drz
  6. #6
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Jos yksikään alan liike, myy samanlaista/vastaavaa kikotinta halvemalla tai edes sunnilleen samaan hintan, on hinnoitellu pyöränsä täysin pihalle...
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  7. #7
    Mikäli aidosti haluat pyöräsi myidä, on pyörän kauppahinta ilmoittamassasi kuosissa reilu nelisen tonnia. Vakiokunnossa parisataa enemmän. Mikäli haluat pitää pyörää vain myynnissä, pistä pyyntihinnaksi 4500, tai enemmän.

    Kyykkypyörät eivät ole menekkikamaa näinä päivinä.
    .
  8. #8
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Vakiokunnossa parisataa enemmän.
    Hah, mä kyllä maksaisin pari sataa enemmän sliparillisesta kuin vakiosta. Vakiovaimennin ei kelpaa kuin verkonpainoksi.. Jos (ja kun) vaihdekaavion muutos oikeinpäin vaatii jotain osaa niin pisteet täältä sillekin. Eli mun silmissä huomattavasti arvokkaampi kuin vakio.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  9. #9
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Hah, mä kyllä maksaisin pari sataa enemmän sliparillisesta kuin vakiosta.
    -
    Jokainen saa luonnollisesti laittaa rahansa vaikka hirvipilleihin. Usein vaan nuo vakiokuntoiset ovat korkeammin hinnoiteltuja myös liikkeissä, verrattuna slipari yms. pilipali tuunattuihin.
    .
  10. #10
    Se reaalihinta selviää kun käyt tarjoamassa sitä kikotinta liikkeeseen vaihdossa. Siitä yli saatu hinta on pelkkää plussaa. Ajat on karuja pyörän myyntiin..
  11. #11
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Jokainen saa luonnollisesti laittaa rahansa vaikka hirvipilleihin. Usein vaan nuo vakiokuntoiset ovat korkeammin hinnoiteltuja myös liikkeissä, verrattuna slipari yms. pilipali tuunattuihin.
    Sehän on meille asioista ymmärtäville vain ja ainoastaan hyvä asia.
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  12. #12
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Mikäli aidosti haluat pyöräsi myidä, on pyörän kauppahinta ilmoittamassasi kuosissa reilu nelisen tonnia. Vakiokunnossa parisataa enemmän. Mikäli haluat pitää pyörää vain myynnissä, pistä pyyntihinnaksi 4500, tai enemmän.

    Kyykkypyörät eivät ole menekkikamaa näinä päivinä.
    Tuohon suuntaan, jos olisi vakio räpeltåmåtön niin joku voisi sen 4500 maksaa jos uudehkoilla kumeilla ja jarrutkin huollettu. Jos kulutusosat ehtoopuolella niin neljäkin nykykunnossa tiukassa tai menee kaks tonnia, soutuvene ja skootteri - välillä
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  13. #13
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Sehän on meille asioista ymmärtäville vain ja ainoastaan hyvä asia.
    Tää on kyllä tuhannen tosi. Harmittavan vähän vaan on myynnissä millään järkevillä palikoilla laitettua mopoa. Se Streethawkin entinen Blade lienee niitä harvoja poikkeuksia.

    Edit. Ceebraa kaupitellessa kannattaa huomioida, että pyörä on sama abseja lukuunottamatta vuodesta 2007 eteenpäin, joten vuosimallilla ei ole juuri väliä vaan kunto ja ajokilometrit on määräävä tekijä. Ton käännetyn kaavion ja sliparin takia olisin ite maksamaan yli 4k€ varsinkin jos vakio-osat on tallessa. Vakiokuosissa pitäs saada melkein ilmaseks.
    Superbike #7
  14. #14
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Sehän on meille asioista ymmärtäville vain ja ainoastaan hyvä asia.
    Mikäli thyynung sliparin ja käännetyn vaihdepolkimen laskee "asioiden ymmärtämiseksi", niin ehdottomasti ja sataprosenttisesti kyllä.

    Toisaalta, on hyvä että noiden pilipali tuununkien ymmärtäjiä ja arvostajia löytyy. Näin markkinat pysyvät edes jonkinlaisessa liikkeessä.

    Itse ko hinkettä myydessä laittaisin pyörän vakiokuntoon, ja huoltaisin pyörän. Tämän jälkeen sliparit yms. myyntiin nettiin, ja niistä saatavat rahat kiitollisena taskuun.

    Edit. Ducatissa laskisin Termit yms eduksi, mikäli vakio-osat saisi mukaan.
    Viimeksi muokannut: vma; 29.04.2016 klo 09:37.
    .
  15. #15
    maksaisin 3500, jotta voisin myydä sen 500 kalliimmalla, ja en ainakaan jäisi tappiolle, eli maksaisin vähemmän kuin uskoisin saavani jos olisin samalla hetkellä myymässä sitä.

    aika paljon ajettu kuitenkin 600:cc:ksi, jos tuohon ajaa 7 lisää, niin ei sitä osta enää kukaan.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  16. #16
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    maksaisin 3500, jotta voisin myydä sen 500 kalliimmalla, ja en ainakaan jäisi tappiolle, eli maksaisin vähemmän kuin uskoisin saavani jos olisin samalla hetkellä myymässä sitä.

    aika paljon ajettu kuitenkin 600:cc:ksi, jos tuohon ajaa 7 lisää, niin ei sitä osta enää kukaan.
    Ajossa ei mitään merkitystä noilla kilometreillä, mutta vuoden tai ainakin kahdenajamisen jälkeen vaikeampi myytävä.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  17. #17
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    aika paljon ajettu kuitenkin 600:cc:ksi, jos tuohon ajaa 7 lisää, niin ei sitä osta enää kukaan.
    Eikös Hondalla ne ekat 100tkm ole vasta sisäänajoa

    Itsellä eka ja nykyinen ovat molemmat olleet hieman reippaammin km jo keränneitä eikä kummassakaan ole ollut yhtään mitään ongelmia ikinä. Tosin tämä kyykky-luokka nyt on sitten kokonaan oma juttunsa, vaan kyllä luulisi Hondan kuitenkin korkean laatutasonsa niissäkin säilyttävän = km on vain lukema mittaristossa, muusta sitä ei juuri huomaa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  18. #18
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    maksaisin 3500, jotta voisin myydä sen 500 kalliimmalla, ja en ainakaan jäisi tappiolle, eli maksaisin vähemmän kuin uskoisin saavani jos olisin samalla hetkellä myymässä sitä.

    aika paljon ajettu kuitenkin 600:cc:ksi, jos tuohon ajaa 7 lisää, niin ei sitä osta enää kukaan.
    Ei nuo kilometrit ole kovin kummoiset. Tuon verran Hondan pata kestää pelkkää rata-ajoakin ilman isompia huoltoja. 100+tkm ajettua vois sanoo paljon ajetuksi.
    Superbike #7
  19. #19
    Joo siis tosiaan niin en tiiä vaikuttaako toi käännetty kaavio pyörässä mitään hintaan, vakioksi takasi laittaminen kestää 10min kun ite laittaa ellei jopa vähemmän sikäli mikäli omistaa 10mm lenkkiavaimen... Powershifteriä tai quickshifteriä EI OLE!!! eli sitä samaa kytkimen runkkaamista se on kuin vakiossakin.

    Vakioputkikin on hyvässä tallessa osineen päivineen. En ole juurikaan kiinnostunut tällä hetkellä myymään pyörää, ajattelin muuten vaan tiedustella noin hintaa... ainoa pyörä mitä nyt kuolaan on 600RR vm -16 Repsol Hondan väreillä...mutta, mitä järkeä vaihtaa -09 RR:stä -16 RR:ään... ja mielestäni 33tkm ei ole vielä mitenkään älyttömän paljon...no ehkä kyykkyt ei olekkaa tarkoitettu kestämään semmosella ajolla yhtä monta km ku esim gold wing... tai en tiiä miten muut kyykyn omaavat ajaa mut mä en ainakaa omaani päästä helpolla :P nön nön mies kun oon :P nön nön nöööööö nööööö NÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ NÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ NÖÖÖÖÖ!!! NIIIIIIIIIIIIIIIIJAUUUUUUUUUU UUUUUUU UUUU :P

    Ja muutenkin niin eipä noi tonniset paljoo silmää miellytä... kawalla nyt hienoimmat tonniset mut ne o remonttimiehen pyöriä, täytyy olla työkalut mukana ku lähtee niide kans ajamaa, kasawika :P
  20. #20
    Itse ostajana katon netistä halvimmat vastaavat vm/kilsat ja parista halvimmasta sit joko löytyy se voittaja tahi ei. Harvemmin tulee ees vilkuiltua sinne hinnaston yläpäähän, ellei ole joku ihan timanttiyksilö.

    Tuninkiosistakaan en nuukana maksa ekstraa. Jos on jotain sellaista kilkettä mukana, mikä itseäkin miellyttää niin se on plussaa. Monesti vaan esim. se myyjän kehuma änkkäri (OVH:865e! huom!) on korottavana tekijänä pyyntihinnassa ja susiruma syöksytorvi muutenkin ja lähtis ekana vaihtoon.
    Kawasaki z1000 2006
    Kawasaki zzr1400 2006
    Yamaha fjr1300 2007
  21. #21
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    maksaisin 3500, jotta voisin myydä sen 500 kalliimmalla, ja en ainakaan jäisi tappiolle, eli maksaisin vähemmän kuin uskoisin saavani jos olisin samalla hetkellä myymässä sitä.
    aika paljon ajettu kuitenkin 600:cc:ksi, jos tuohon ajaa 7 lisää, niin ei sitä osta enää kukaan.
    Minä tinkisin tuosta - kovasti - ja ylöspäin... Kalliimmaksi tinkiminen vasta onkin varsinainen osaajan taidonnäyte.
    Kannattaa kokeilla.
    MAD (mean absolute deviation)
  22. #22
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Mikäli thyynung sliparin ja käännetyn vaihdepolkimen laskee "asioiden ymmärtämiseksi", niin ehdottomasti ja sataprosenttisesti kyllä.

    Toisaalta, on hyvä että noiden pilipali tuununkien ymmärtäjiä ja arvostajia löytyy. Näin markkinat pysyvät edes jonkinlaisessa liikkeessä.

    Niin, voi tosiaan tehdä siten kun minä tein eli ostin 4k€ R6R:n ja oon nyt reilun vuoden aikana hakannut siihen toisen 4k€ rahaa. Olis vissiin ollut järkevämpi ostaa suoraan 6k€ pyörä missä olis ollu noi osat valmiina? Toisaalta sitten olis jäänyt kaikki rakentelemisen riemu väliin

    Itse kauppasin R1:stä alimmillaan 2700€:lla. Kaikkine osineen sen olis saanut varmaan 4,5k€:llä. Ei mennyt kaupaksi joten pistin osiksi ja nyt olen netonnut niillä yli 6k€ ja vieläkin on osia jäljellä..

    Tää kaupanteko on hieno laji!


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  23. #23
    Minkä takia esim.Pohjois-Suomessa on tietyt pyörämallit halvempia??
    Johtuuko se väkimäärästä pohjosessa vai pyörämäärästä etelässä??
    Honda CBR650R 2022
    BMW F800R 2011
    Yammaha FZS1000 2004
    Honda CB600F 2004
    Honda CBR600F 2006
  24. #24
    Lainaa messerschmitt kirjoitti Katso viesti
    Minkä takia esim.Pohjois-Suomessa on tietyt pyörämallit halvempia??
    Johtuuko se väkimäärästä pohjosessa vai pyörämäärästä etelässä??
    Vähän kysyntää. Ei täällä mene pyörät kaupaksi niinkuin etelässä. Ei se ole mikään homma lähteä täältä käsin hakemaan pyörä/auto etelästä, mutta kukapa se lähtee kehä III pohjoispuolelta mitään hakemaan
    "Mieluummin soralla."

    GS 1200 vm -09 & XT660R vm -07
  25. #25
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Olis vissiin ollut järkevämpi ostaa suoraan 6k€ pyörä missä olis ollu noi osat valmiina? Toisaalta sitten olis jäänyt kaikki rakentelemisen riemu väliin

    - T -
    Valmiiksi rakennettu pyörä on tylsä.
    Pala palalta, vähintään ostohinnan verran tai mieluiten yli, jopa tuplat pitää pumpata tuunaamiseen, se on tosimiesten teko. Nössöt ostelee valmiiksi tuunattuja pilkkahintaan ja tyrkyttävät vielä mummoaankin vaihdossa.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  26. #26
    Lainaa jarska kirjoitti Katso viesti
    ... jopa tuplat pitää pumpata tuunaamiseen, se on tosimiesten teko. Nössöt ostelee valmiiksi tuunattuja pilkkahintaan ja tyrkyttävät vielä mummoaankin vaihdossa.
    Ja sitten tuunaamisesi jälkeen yrität epätoivoisesti myidä kahden tonnin pyörää neljällä tonnilla, ja nillität palstalla kun kukaan ei pyytämääsi kiikusta maksa. Se on tosimiesten teko.
    .
  27. #27
    Eikös tuommoiset ole vaan köyhien ongelmia?
    FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
  28. #28
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Ja sitten tuunaamisesi jälkeen yrität epätoivoisesti myidä kahden tonnin pyörää neljällä tonnilla, ja nillität palstalla kun kukaan ei pyytämääsi kiikusta maksa. Se on tosimiesten teko.
    Juuri näin.
    Tämän jälkeen palstan asiantuntijataho kertoo pyöräsi todellisen arvon tuunattuna, joka on 500-1000€.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  29. #29
    Lainaa jarska kirjoitti Katso viesti
    Juuri näin.
    Tämän jälkeen palstan asiantuntijataho kertoo pyöräsi todellisen arvon.
    Yleensä sen hinnan asiantuntijataho on ns. ostavat ja maksavat markkinat.
    .
  30.  
  31. #30
    Oman, Öhlinsin alustalla, Brembon palikoilla, shifterillä ja monilla muilla pilipali tuuninki osilla rakennetun, kivikautisen hontani todellinen arvo(myös myyntihinta) on tällä hetkellä 12000€, joka tosin nousee koko ajan.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen