Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 105:sta
  1. #1
    Täällä opastetaan kivasti, joskin toistuvasti uusia mopoilijoita pyörän hankinnassa. Miksi ei siis voisi kysyä samaa jos takana on jo 35 vuotta kakspyöräisiä. Ajettu on matkalehmillä, kyykyillä, nakuilla, crosseilla, enskoilla, kustomeilla, koptereilla, kilvettömillä, skoottereilla ja trikeilla. Kokemusta on runsaasti asfalttiradoista, kuraspooreista, hiekkateistä, mutkapätkistä, motareista ja korttelirallista.

    Merkkejä on ollut Gagivasta, Harrikan kautta Kotariin ja koko japanialaisten skaala. On jo ollut vaparia ja ahdettua, kakstahtista ja nelikkoa, ykspyttystä, twiniä, rivinelkkua...

    Mitäs nyt ? Jotain uutta olis nasta kokea. Edellytyksinä on toimiva alusta, hyvä ajogeometria, tarpeeksi ruutia, puhuttelevat äänet, loistava ajettavuus ja joku lievä arvonpito ja uushaluttavuus että kikottimesta pääsee joskus irtikin.

    Voimaa pitää olla mutta se ei saa houkutella liikaa hullutteluun, koska poliisi.

    Auttakaa nyt orpolasta keksimään että mitäs seuraavaksi ? En löytänyt vastaavaa ketjua hauilla joten pakko kysyä suoraan.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  2. #2
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Alustaltaan ja jarruiltaan täysin pimpattu 2-tahti kakspuokki. Kuinka lintassa kadulla voi mennä?

    Tai vastaavalla idealla rakennettu SV 650, ER-6 tai joku muu A2-härpäke.

    Tai vaikka tämä: http://www.nettimoto.com/honda/vfr/1...korpiahoracing

    Kässääks?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    Listallasi ei ollut V4 sta, joten tarjoankin hyvillä: äänillä, ruudilla, alustalla ja ajettavuudella... Aprilia V4R Tuono / RSV4.
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  4. #4
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Etsi itselles jostakin kivenkolosta Husqvarna Nuda R
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  5. #5
    Valitse pyörä pelkästään ulkonäön perusteella ja käytä sitä aivan erilaiseen ajoon, kuin mihin se on suunniteltu!

    Customilla radalle ja metsäteille! Ovat kuulemma hyviä ajaa.

    Ducati Diavel! Ei kylläkään ole customi eikä edes hieno ja ajoasento väärin. Muilta osin kriteerit täyttyy enkä keksi lyhyen koeajon jälkeen muuta pahaa sanottavaa. Voima saattaa houkutella
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  6. #6
    Poistettu
    Mä oon aikalailla samassa veneessä. Tosin Harrikoita olen vaan ajanut, enkä sellaista edes halua omistaa. Enkä ihan heti edes ajaa. Eikä oikein mitään muutakaan jonka ajettavuus on tourinkilehmä tai huonompi. Eikä rivinelkuissa ole pitkään aikaan ollut omistamisen iloa vaikka se varmasti paras konstruktio onkin.

    Panokalle on aivan mielettömän upea mopo, mutta muualla kuin radalla ja Alppireissuilla käyttökelvoton kapine. Se vaan huutaa hulluttelemaan tavalla joka johtaa ajoluvan välittömään menetykseen sekä usean tonnin sakkoihin.

    Olen ihan vakavissani harkitsemassa xDiavelia. Tosin siinäkin tuota ruutia on sikailuun aika kivasti, mutta katteettomana ehkä kuitenkin maltillisemmin ajettava kuin esim Pani. 1290 Duke kai pitäs olla hyvä, mutta sen muotoilu ei kyllä puhu mulle. En uskalla mennä koeajamaan xDiavelia, niin hyvältä se näyttää ja kylmätyypit messuilla tuntuivat.
  7. #7
    "– Moto Morini Corsaro 1200 on ehdottomasti paras moottoripyörä, minkä olen koskaan omistanut. Kaikki, joiden olen antanut testata pyörää, ovat palanneet ajoreissulta silmät hehkuen, ihmetellen miten he eivät ole olleet tietoisia moisen loistoyksilön olemassaolosta. Valitettavasti tehtaana Moto Morini oli liian pieni selviytyäkseen." http://www.mpmaailma.fi/uutinen/3700...alansa-ykkonen
  8. #8
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Tai sit tommonen MV Agusta Brutale Dragster RR



    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  9. #9
  10. #10
    6000000004.jpg

    Tuollainen,
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  11. #11
    Se kuka väittää tietävänsä jotain moottoripyöräilystä, niin voisi kokeilla 80-luvn 500 kuutioista crossipyörää, siis jos saa sen edes käyntiin...

    Siinä on kaikkien äijäpyörien äiti.
  12. #12
    ^Ja katukumit alle
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  13. #13
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Täällä opastetaan kivasti, joskin toistuvasti uusia mopoilijoita pyörän hankinnassa. Miksi ei siis voisi kysyä samaa jos takana on jo 35 vuotta kakspyöräisiä. Ajettu on matkalehmillä, kyykyillä, nakuilla, crosseilla, enskoilla, kustomeilla, koptereilla, kilvettömillä, skoottereilla ja trikeilla. Kokemusta on runsaasti asfalttiradoista, kuraspooreista, hiekkateistä, mutkapätkistä, motareista ja korttelirallista.

    Merkkejä on ollut Gagivasta, Harrikan kautta Kotariin ja koko japanialaisten skaala. On jo ollut vaparia ja ahdettua, kakstahtista ja nelikkoa, ykspyttystä, twiniä, rivinelkkua...

    Mitäs nyt ? Jotain uutta olis nasta kokea. Edellytyksinä on toimiva alusta, hyvä ajogeometria, tarpeeksi ruutia, puhuttelevat äänet, loistava ajettavuus ja joku lievä arvonpito ja uushaluttavuus että kikottimesta pääsee joskus irtikin.

    Voimaa pitää olla mutta se ei saa houkutella liikaa hullutteluun, koska poliisi.

    Auttakaa nyt orpolasta keksimään että mitäs seuraavaksi ? En löytänyt vastaavaa ketjua hauilla joten pakko kysyä suoraan.
    Se on kuule sellainen peli jossa on kaikkien kohtuudella vaatimiesi ominaisuuksien lisäksi muutama hieman
    hankalammin toteutettava.....

    Tärkeimpänä se, että virkavalta jähmettyy suolapatsaaksi lähestyttäessä, sulaa vartin kuluttua, eikä
    tapahtumasta jää mitään muistikuvaa tai tallennetta.

    Sitten on tietty nämä.... painaa 120 kg tai 220 kg.... ihan kulloisenkin tarpeen ja tilanteen mukaan.
    Ajotilanteen ja suoritteen mukaisesti vauhdissa muuntuva rengastus.
    ..... + erinäinen määrä "muuta vastaavaa mukavaa" .

    Voi olla, että se vanha ihmeidentekijä, jonka paluusta on kovasti puhuttu rapiat 2000v,
    tärähtää taas kehiin ennen kuin sulle(kaan) enää sitä täydellistä yleiskonetta mistään löytyy .

    Kyllä se montaa muutakin vituttaa, että ei aina voi voittaa....
    Sen vielä kestää, ettei voi voittaa aina, ja vaikka ei edes joka kerta.....

    Mut siitä ei vaan millään pääse yli, ettei aina voi voittaa edes itseään....
    ja tyytyä hopeaan.... .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  14. #14
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Se kuka väittää tietävänsä jotain moottoripyöräilystä, niin voisi kokeilla 80-luvn 500 kuutioista crossipyörää, siis jos saa sen edes käyntiin...

    Siinä on kaikkien äijäpyörien äiti.
    Faija on vissiin sitte vastaava Yammu .

    Ehkä kaikki ei sitte kuitenkaan ennen ollut paremmin.....
    Äijät oli vaan HULLUMPIA .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  15. #15
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Adventurepyöriä et listassasi maininnut
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  16. #16
    Aloittaja on jo sen verran keski-ikää nähnyt ja kookkaaksi kasvanut joten mites olis tyylikäs pyörä tällä kertaa, Californialla auringonlaskuun...
    moto-guzzi-california-1400.jpg
    MAD (mean absolute deviation)
  17. #17
    Olen aika huono sanomaan tähän mitään, vedoten omaan kokemukseeni prätkäilyssä. Voisin kuitenkin heittää ilmoille idean jostain vimpan päälle rakennetusta caferacesita. Uskon, että täsmää arvonpito, äänimaailma, tarvittava teho (mutta ei ehkä liikaa). Hyvin pidettynä uushaluttavuutta ja kysyntää luulisi olevan. Ajoergonomia ja alusta on näissä varmasti pyöräkohtainen, mutta josko sieltä löytyisi hyvääkin!
    Kawasaki ZX-10R 2011
  18. #18
    Pari kertaa on käynyt mielessä joku 390rc:n tyyppinen laite. Sillä voisi ottaa siviililiikenteesäkin edes muutaman sekunnin revityksiä täysillä pyörän silti pysyessä tiellä ja kortin taskussa. Kaarteissakin voisi avata vähän huolettomammin, ja pa-kulut,vakuutukset yms. olisi maltilliset. Absoluuttisella suorituskyvyllä ei tunnu (enää) olevan merkitystä. Ehkä tulee tollasta vielä joskus kokeiltua.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  19. #19
    Lainaa suopo kirjoitti Katso viesti
    Adventurepyöriä et listassasi maininnut
    Joo, eikä hää maininnu mitää ees valkoisista teistä! (GSA + Talavi = ABBM ! B-)
  20. #20
    Prätkäilyä takana vasta 29v ja vielä pieni tauko välissäkin....mutta mulla on vahvistunut käsitys että tarviin kaksi pyörää. Ja molempien päälle tarvii sopia tarvittaessa 2 täysikasvuista ihmistä ja oltava ehdottomasti ruiskupelejä.
    Ensimmäinen on se jolla voin ajaa mukavan sporttisesti mutta riittävien kamojen kanssa kymmenen-kakstoista tuntia pikitietä ilman sen kummempia kiropraktikkoja ajokaverina. Ja toistaa tuon tarvittaessa muutaman päivän ajan. Mukana tarvii kulkea kolme laukkua ja rekan ohi pitää päästä nopsaan. Ja ehdottomat valinnat ovat sähköpleksi ja kardaani sekä se että pyörässä ei tarvita peruutusvaihdetta.
    Toinen on se jolla ajellaan mökille leikkaamaan nurmikot ja ajellaan joko asfalttia tai soratietä mennentullen. Tällä ei tarvitse päästä rivakasti minnekkään mutta tuon 150 kilometriä suuntaansa täytyy pystyä satulalla oleilemaan ilman tuskaa. Ehdottomat vaatimukset enemmän sylintereitä kuin 1, pleksi ja senkokoinen takalaukku että sopii riittävästi kamaa ja 5 litran bensasäiliö.
    Ensimmäisenä noista on tällä hetkellä FJR, toista ei vielä ole...mutta harkinnassa dl650, transalppi tai joku vastaava jokusen vuoden päästä
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  21. #21
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Prätkäilyä takana vasta 29v ja vielä pieni tauko välissäkin....mutta mulla on vahvistunut käsitys että tarviin kaksi pyörää....
    Kyllä tossa mennään kahdella, vielä kolmellakin pyörällä vähän samalla kuin olisi
    kahden, tai kolmen naisen loukussa .

    Tuossa vielä "satsaamisen ja saannin" suhde on väärällä suunnalla.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  22. #22
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Prätkäilyä takana vasta 29v ja vielä pieni tauko välissäkin...
    Tarvitset vain yhden pyörän. CBR600F4i (tai KTM Superadventure).

    Ainiinjoo kardaani ja sähköpleksi...
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  23. #23
  24. #24
    Aikuinen mies tietää? kyllä mitä haluaa. Älä osta mitään jos ei mikään oikeen kolahda.
    Ennakkoluulottomasti ja avoimin mielin kuitenkin eteenpäin.
    HP4
  25. #25
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Tarvitset vain yhden pyörän. CBR600F4i (tai KTM Superadventure).

    Ainiinjoo kardaani ja sähköpleksi...
    Toi eka jo on ollutkin ja toistakin ajoin, siinä oli liikaa kaikkea mulle. Itseasiassa Hondan Vrf 1200 crosstourer menisi yleispärränä jos se olisi vähän erilainen, meinaan valupyörillä, sähköpleksillä ja 50-60 kiloa kevyempänä....
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  26. #26
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Prätkäilyä takana vasta 29v ja vielä pieni tauko välissäkin....mutta mulla on vahvistunut käsitys että tarviin kaksi pyörää. Ja molempien päälle tarvii sopia tarvittaessa 2 täysikasvuista ihmistä ja oltava ehdottomasti ruiskupelejä.
    Ensimmäinen on se jolla voin ajaa mukavan sporttisesti mutta riittävien kamojen kanssa kymmenen-kakstoista tuntia pikitietä ilman sen kummempia kiropraktikkoja ajokaverina. Ja toistaa tuon tarvittaessa muutaman päivän ajan. Mukana tarvii kulkea kolme laukkua ja rekan ohi pitää päästä nopsaan. Ja ehdottomat valinnat ovat sähköpleksi ja kardaani sekä se että pyörässä ei tarvita peruutusvaihdetta.
    Toinen on se jolla ajellaan mökille leikkaamaan nurmikot ja ajellaan joko asfalttia tai soratietä mennentullen. Tällä ei tarvitse päästä rivakasti minnekkään mutta tuon 150 kilometriä suuntaansa täytyy pystyä satulalla oleilemaan ilman tuskaa. Ehdottomat vaatimukset enemmän sylintereitä kuin 1, pleksi ja senkokoinen takalaukku että sopii riittävästi kamaa ja 5 litran bensasäiliö.
    Ensimmäisenä noista on tällä hetkellä FJR, toista ei vielä ole...mutta harkinnassa dl650, transalppi tai joku vastaava jokusen vuoden päästä
    Noilla specseillä taitaa taitaa monella olla sitten gessu nii riittää yksi.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  27. #27
    larion linjoilla eli isokoneinen lähes kisakireä rekisteröity enska.
    Vauhtia ei tule liikaa mutta hauskuutta riittää.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  28. #28
    Aloittajalle: Hommaa lentolupakirja.
    Ei tarvii kuunnella poliisin mielipiteitä.
  29. #29
    Lainaa Spirit kirjoitti Katso viesti
    Aloittajalle: Hommaa lentolupakirja.
    Ei tarvii kuunnella poliisin mielipiteitä.
    Kun kerta karkas pois maan pinnalta, niin jatketaan.

    Vesi on myös semmoinen elementti, missä ei tunneta nopeusrajoituksia (pl. satamat ja kapeikot), rakentelusäädöksiä, melurajoja tai yhtään mitään.
    Niin kovaa voi vetää, kuin itse rakennetusta vehkeestä lähtee ja 160 dB saundeilla.

    Sitten kun vaurastun, ostan 19 Argon ja laitan siihen maailman suuriman perämoottorin ja "suorat putket"
  30.  
  31. #30
    Mä voin myydä omani. Soveltuu hyvin kokeneelle kuskille. Etujarru on tehoton ja täristää, etupumput vuotaa öljyä ja kaasu hirttää ajoittain. Kulkee kuitenkin muna-asennossa yli 200km/h ja renkaina kuluneet TKC80 nappulat. Takaan, että ajokokemus on kokeneellekin kuskille vähintään mielenkiintoinen. Halpakin olisi.

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...2/Scram_02.JPG

    edit: Ja koska tuo on ruiskupeli, niin sen voi helposti ahtaa jos ei pelota tarpeeksi vaparina.
    Viimeksi muokannut: TwinTenox; 22.04.2016 klo 17:47.
    Retired
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen