Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 105:een 105:sta
  1. #91
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Jos tossa ois sen verta enempi tehoo, ettei virkavalta pääse pysäytysetäisyydelle?
    Meni sillä viimekski liki 20 kilsaa ennenku ilmesty niin lähelle peiliin että vetelin pysäkille jo ennenku valot ees ehti syttyä. Ja sekin vaan siks että kunnioitin, kuten valveutuneen motoristin kuuluu, taajaman nopeusrajoitusta

    Sekin kans yks farssi kun sitä kiinnosti siinä kohtaa enemmän mun kotarin renkaat kun varsinainen pysäytyksen syy. Nyppi ja näpläs niitä ja kiros että tollaset heidänkin pitäs saada.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  2. #92
    Jos sillä ei ollut valoja niin se olis halunnut ajaa sun veturoimassa letkassa pidempään.

    Siis ihan vaan varmistaakseen ettei sun pieni ylinopeus lipsahda isommaksi
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  3. #93
    No tätäpä ei ole vielä ehdotettu: osta joku sähkömoottoripyörä! Zero Onellakin taisi olla jokin näppärä sähköenduro ja onhan noita nykyisin vaikka mitä. Niissähän taitaa olla kiihtyvyys aika hurja eli periaatteessa hauska peli, mutta eivät keskimäärin ole suuremmilla nopeuksilla mitään vauhtihirmuja = hankalampi joutua poliisin haaviin.

    Lisäksi kun sun kokoinen tarvii viime kädessä isohkon fillarin, niin jokin suuremman kokoinen malli vain auttaa mahduttamaan entistä enemmän akkuja mukaan.
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
  4. #94
    Lainaa yason kirjoitti Katso viesti
    No tätäpä ei ole vielä ehdotettu: osta joku sähkömoottoripyörä! Zero Onellakin taisi olla jokin näppärä sähköenduro ja onhan noita nykyisin vaikka mitä. Niissähän taitaa olla kiihtyvyys aika hurja eli periaatteessa hauska peli, mutta eivät keskimäärin ole suuremmilla nopeuksilla mitään vauhtihirmuja = hankalampi joutua poliisin haaviin.

    Lisäksi kun sun kokoinen tarvii viime kädessä isohkon fillarin, niin jokin suuremman kokoinen malli vain auttaa mahduttamaan entistä enemmän akkuja mukaan.
    Tällanen olis muutes aika peli ihan radalle. Tulevaisuus on tätä. Ikävä kyllä.

    https://www.youtube.com/watch?v=q2THOCMZ-kM
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  5. #95
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Tällanen olis muutes aika peli ihan radalle. Tulevaisuus on tätä. Ikävä kyllä.

    https://www.youtube.com/watch?v=q2THOCMZ-kM
    Botniaringin sähköt kyykkää nykyään jo pelkistä rengaslämppäreistä, siihen vielä muutamat sähköpyörät pikalatureilla kiinni niin...
    Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat ät moottoripyora.org
  6. #96
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Taivahan tosi. Mutta kun jo kymmenen vuotta kaapi kuraa irti, mössötti ilmanputsariöljyn kanssa, runno sormensa lähes viikottaisten rengastöiden kanssa, pesi ajokamoja painepesurilla ja hais risiiniöljylle niin sekin on jo ikään kuin koettu. Tosin pakko sanoa että mieli on halajanut montulle tuhannesti. Tiedän vaan sen että päälle viiskybäselle rapakuntoiselle laji ei enää sovellu kunnon kohottamiseen. Hyväkuntoiselle kunnon ylläpitämiseen ehkä parasta evö. Enska ei koskaan sytyttänyt kunnolla mutta Crossi on maailman hienoimpia lajeja.

    Nitrous, tossa sä just hivottelet asian dilemmaa. Samalla logiikalla yksikään veturi ei saisi haluta kusiaista kummempaa peliä. Kun aina ( tai no melkeen aina) mukana on joku joka kiskoo kuitenkin kovempaa. Joskin valituksia liian hitaasta etenemisestä tuli vuosien mittaan huomattavasti vähemmän kuin liian ripeästä sellaisesta.

    Ei siis aivan helppo rasti. Toistaiseksi ilmoituksia selaamalla yksi mielenkiinnon kohde on ollut isolohko Buell. Papattaa ja paukkuu, pornofactory on tallella mutta oletettu ajettavuus sen verta kammottava että ei olis houkuttelemassa kokoajan vallesmannin toimistoon lainlukuun.

    Eli jäähdyttelumopon löytäminen, kun melkeen kaikki alalajit on jo koettu, ei ole aivan simppeli keissi. Mutta tavattoman hauskoja kuvia ja ehdotuksia tää höpöhöpö-ketju on poikinut, se on pakko sanoa. Ja toki odotetuista suista ne pakolliset "mikävittusäluuletolevas" kommentit. Ilman niitä ei olisi vastakkainasetelua ja ilman vastakkainasettelua ei synny keskustelua.
    Taitaa vaan olla tilanne se, että kun paljon on kaikkea kokeillut ja touhunnut (mopojen parissa),
    parhain mihin mopon hankinnassa täällä pystyy on niinkin järkyttävä asia kuin..... hyvä kompromissi .

    Että vähän keltaseen Jopoon noin kuvainnollisesti viettää.

    Toinen realistinen vaihtoehto on "luikhia thäälthä withuun" Italian-Ranskan-Espanjan syrjäseutujen
    lähistölle, jossa ihminen voi vielä (toistaiseksi) keskittyä suht omaehtoisesti olennaiseen.... eli ajamiseen.

    Se ahdistaa aivan vitusti tää nykytodellisuus täällä sen ikäluokan ihmistä, joka on aikanaan
    vielä päässyt maistamaan "vapautta" vetohommissa..... käytännön puitteissa.
    Joku hassu, ennalta arvattava tutkaviritelmä siellä täällä ei ollut mikään konkreettinen ongelma jos
    yhtään kykeni ympäristöään hahmottamaan.

    Tuohon verrattuna "vetäminen" on nykyään sama kuin pelaisi Venäläistä rulettia viisi patia rullassa......
    tai sitten joutuu rakentamaan lähes eeppiset mittasuhteet saavuttavat "varmistukset" ladun varrelle.

    Crossia olis makee (lieveilmiöistä huolimatta).
    Risiiniöljyn jumalainen tuoksu.... kun sen jostain vielä sattuu nenäänsä saamaan....
    "toimii" kuitenkin nykyisin melkein paremmin kuin vieno tussun tuoksu
    Mutta mutta..... Pari vuotta tarttis vetää kondista kasaan ihan homona että kehtais mennä
    mitään rataa kiertämään..... just lanattuakin .

    Joo... Melko ironinen on tää ketju ja sen aloitus .

    Ehkä jokaiselle "hieman pidemmälle ehtineelle" optimiratkaisu olisi, kun hommaisi jostain
    tarpeen mukaan sen verran sopivaa peliä käyttöön kun sattuu tarvitsemaan ja huvittamaan.

    Itsellä tuo toimi aika kivasti "ruuhkavuosina" jonkun 15 vuoden ajan.
    Kiitos moisesta ylellisyydestä kuului tietty kaikille "lainaajille" yhdessä ja erikseen.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  7. #97
    Tuo virkavallan lietsominen nyt onnistuu vaikka piikillä, ainut millä sen vältät on asentamala mopoon rajotin, tai sellanen joka ei vaan kulje yli 120 tai tippuu viimestään hampaat suusta (enskat jne). Elä siis suotta pidä sitä kriteerinä. Jos taas ei osaa olla ajamatta kovaa, ja samaan aikaan pelottaa ne poliisit, niin harrastus väärä? Mutta tänhän sä jo tiesitkin.
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  8. #98
    Makkaranpaistoenduro ja sorasurauksille mukaan. Ei tartte kummosta kondista, löytyy läheltäkin uusia teitä ja harvemmin kissalanpojat on vastaan tullut. Se on siinä ;)
    Viimeksi muokannut: epoksi; 25.04.2016 klo 18:32.
  9. #99
    Lainaa epoksi kirjoitti Katso viesti
    Makkaranpaistoenduro ja sorasurauksille mukaan. Ei tartte kummosta kondista, löytyy läheltäkin uusia teitä ja harvemmin kissalanpojat on vastaan tullut. Se on siinä ;)
    Tää on oikeen hyvä idea. Aikanaan tonnisella Vstromilla ku kisko lomamatkoilla Puumalan ja Juvan vuoristoratoja muistuttavia hiekkateitä, se oli ihan pirun hauskaa vaikka mopo olikin melkonen sotanorsu. Vaikkakin vaatii aina kohtalaisen siirtymän vissiin ennenku pääsee kunnolla loikottamaan, vai ?
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  10. #100
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Vaikkakin vaatii aina kohtalaisen siirtymän vissiin ennenku pääsee kunnolla loikottamaan, vai ?
    No tuota juuri vedin Veikkola - Karkkila - Veikkola letkan sorateitä pitkin pakostahan tuolla jonkin verran tulee asphalttia mutta kyllä esim. Siuntiosta, Lohjalta, Karkkilasta, Kiikalasta, Räyskälästä nyt muutamia mainitakseni löytyy ajettavaa aika pirusti. Onko nuo sitten pitkällä on jokaisen omakohtainen tuntemus.

    Garmin topografisilla kartoilla on pop. Sitä kun edellisenä iltana vertailee vaikkapa gmapsin satelliittikuviin rupeaa löytymään tutkittavia paikkoja.


    Tää on esimerkiksi alle tunnin päässä Helsingistä.
  11. #101
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Täällä opastetaan kivasti, joskin toistuvasti uusia mopoilijoita pyörän hankinnassa. Miksi ei siis voisi kysyä samaa jos takana on jo 35 vuotta kakspyöräisiä. Ajettu on matkalehmillä, kyykyillä, nakuilla, crosseilla, enskoilla, kustomeilla, koptereilla, kilvettömillä, skoottereilla ja trikeilla. Kokemusta on runsaasti asfalttiradoista, kuraspooreista, hiekkateistä, mutkapätkistä, motareista ja korttelirallista.

    Merkkejä on ollut Gagivasta, Harrikan kautta Kotariin ja koko japanialaisten skaala. On jo ollut vaparia ja ahdettua, kakstahtista ja nelikkoa, ykspyttystä, twiniä, rivinelkkua...

    Mitäs nyt ? Jotain uutta olis nasta kokea. Edellytyksinä on toimiva alusta, hyvä ajogeometria, tarpeeksi ruutia, puhuttelevat äänet, loistava ajettavuus ja joku lievä arvonpito ja uushaluttavuus että kikottimesta pääsee joskus irtikin.

    Voimaa pitää olla mutta se ei saa houkutella liikaa hullutteluun, koska poliisi.

    Auttakaa nyt orpolasta keksimään että mitäs seuraavaksi ? En löytänyt vastaavaa ketjua hauilla joten pakko kysyä suoraan.
    Miten olis Jawa maaratapyörä ? Vanhoja Jappeja ei taida löytyä mistään. Olis tehoa, sutii kivasti, saa vetää sladissa ja kyllähän se ihan kivasti kulkeekin.
    Solifer Speed -67
    Kawasaki ER 5 -98
    Yamaha FZ 6 S -05
    Yamaha FJR 1300 - 07
  12. #102
    yks heppu houkutteli kerran kokeilemaan sellasta jäärata jawaa, sitte kun mikään ei enää tunnu miltään...

    en oo viel uskaltanu mutta sekin päivä viel tulee
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  13. #103
    kaikki suosittelee heti ensimmäiseksi sitä turbo busaa.. ei vielä ole sitä turbotettua erskaa nähty..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  14. #104
    Tuli muuten tänään tässä ihan omalla kylällä Bosse vastaan. Voi helevettiläinen että on epäsopusuhtaisen näköinen mopo. Ihan kun ne jotkut bodarit jotka näyttää että niiden hartioista työntyy normi ihminen ulos Aivan jäätävä takanakki. Hauska läpätys siitä lähtee, ei ekana tunnista äänestä prätkäksi.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  15.  
  16. #105
    Lainaa epoksi kirjoitti Katso viesti
    No tuota juuri vedin Veikkola - Karkkila - Veikkola letkan sorateitä pitkin pakostahan tuolla jonkin verran tulee asphalttia mutta kyllä esim. Siuntiosta, Lohjalta, Karkkilasta, Kiikalasta, Räyskälästä nyt muutamia mainitakseni löytyy ajettavaa aika pirusti. Onko nuo sitten pitkällä on jokaisen omakohtainen tuntemus.
    Mikähän reitti tosta syntyi?

    Olen sorateitä mennyt opportunistisesti viimeiset pari vuotta, ja aina löytyy yksittäisiä hyviä tai peräti alueita, joissa on paljon sopivasti risteäviä sorapätkiä, mutta niitä pitkin on vaikea kulkea pidempiä matkoja. Nääs maantiet kun on tehty pitkiä matkoja varten, niin ne näkyvät puhelimien kartoilla ensimmäisinä ja pienet soratiet vasta, kun zoomaa tarpeeksi. On siis vaikea nähdä tien päällä kokonaiskuvaa, että minkähänlaista sorasyheröä pitkin pääsisi oikeasti paikasta toiseen.
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234