Kyseinen kypärä oli nyt keväällä erään Vantaalla sijainneen prätkäliikkeen konkurssi loppuunmyynnissä naurettavaan 120€ pilkkahintaan + tumma lisävisiiri 29€ , joten SuloVileninä oli ne mukaanhan otettava…ja varsinkin kun S2:sen integroitu aurinkovisiiri kiinnosti kesäkäyttöä ajatellen. Tähän saakka olen käyttänyt tarvittaessa erivärisiä aurinkolaseja kypärän sisässä ja niiden vekslaamiseen olen kyllästynyt.
Hinta-laatu on tuolla S2:n hinnalla oltava kohdallaan…. Näin ainakin merkin maineen mukaan vuoksi voisi olettaa….
Verrokkina S2:seen on tähän asti käytössä olevat Marushin 999rs ja vanhempi 778….. ja säätila se mitä nyt tänä keväänä on ollut tarjolla… Kylmää kyytiä, lämpötilat -1C - +8C, vettä, räntää, auringon paistetta… Moottoriteitä, pienempiä sivuteittä……
Mitä hyvää S2:sessa on?
• Onnistunut muotoilu, joka näyttää kokonaisuutena hyvältä ja tuntuu toimivan myös moottoritievauhdeissa, eli ei ajoviima heiluttele juurikaan….
• Loistava istuvuus ainakin minun päähäni ( aivan kuten Marushin),
• Kuulokkeiden ja mikin asennus pehmusteiden alle helppoa, nopeaa ja siellä on hyvät tilat niille.
• Visiirin muotoilu, toimivuus, lukittuvuus, optiikka ja sen helppo vaihdettavuus
• Aurinkovisiirin helppokäyttöisyys
• Ilmastointi todella lämpimissä keleissä on varmasti yksi markkinoiden parhaimmista
Mikä mättää S2:sessa?
• KARMEA melu vs 999rs… ensimmäisellä ajo kerralla jouduin laittamaan korvatulpat jo kun vauhti nousi yli 50km/h.
Suhina on aivan käsittämätön ja radion/puhelimen käyttö yli 70km/h nopeudessa alkaa olla mahdoton, kun mitään ei kuule.
Melu ei tule huonosti istuvasta visiiristä tms, vaan ilmeisesti ilmastoinnin kautta ja koska pehmusteissa on korvien kohdalla
PALJON tilaa, niin se kuluu helposti.
• Ilmastoinnin säätäminen ei onnistu kunnolla kylmemmällä säällä... se on aina osittain päällä ja minulla meinasi paleltua nenä,
kun viimaa ei saanut pois kasvoilta
• Aurinkovisiiri höyrystyy kylmällä tai kostealla säällä ja sitä ei voi käyttää kun sen läpi ei meinaa nähdä.
• Hihnan pikalukitus on kömpelö.
Täytyy vielä tutkia tarkemmin tuota melua ja voisiko sille jotain tehdä. Muuten ensikesän reissulle lähtee mukaan 999rs ja S2:nen jää lasten kyyditys/hätävara kypäräksi.
Ei kiinnosta pätkääkään
Itsekin vaihdoin S1:n S2:een ja hyvä oli muuten, mutta sitä joutui modifoimaan, koska kaulus on erilainen kuin S1:ssä.Kaulusta kiertää joustamaton muovinauha ja hassusti pää meni kauluksesta korvia repien läpi, mutta on erittäin istuva, kun sen saa päähän. Melu ei ole minua haitannut, päinvastoin ja varsinkin nyt on korvien kohta tiivis, kun siellä on kajarit.Jos korvien kohdalla on liikaa tilaa, niin kannattanee laittaa sinne sopivaa fylliä.Minulla ei ole aurinkovisiiri höyrystynyt, mutta jos oireet alkaa, niin minulla on kyllä hyvää huurtumisenesto ainetta.Omassa potassa on tupla DD lukitus ja se on hyvin onnistunut riittävän isojen lenkkien takia, mutta ottaisin silti mielummin saman microlockin, mikä on toisessa Schubertissani.Kypäräpuhelimen kuuluvuus on erinomainen, koska soittaessani vaimolle satasen vauhdissa, vaimo luuli minun olevan pysähdyksissä.Tämä on ehdottomasti paras potta, mikä minulla on ikinä ollut ja laatu tuntuu olevan huippuluokkaa.Ainut mitä muuttaisin olisi S1:n kaulus ja aurinkovisiirin käyttövipu samanlaiseksi kuin S1:ssä, koska nyt se tulee juuri siihen, johon halusin asentaa kypäräpuhelimen.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Itsellä oli S2 ja olin tyytyväinen. Nyt vaihdoin C3 Pro -malliin ja ei kun parani. Hiljeni vielä tuostakin (tosin hiljaisuus riippuu paljon siitä miten tiivis kaulus on omaan päähän). Ei tarvitse olla kuin pieni kolo jossain niin johan tulee tuulen huminat sisään. S2:ssa ei tahtonut alhaalla oleva suulake pysyä auki kun vauhti kasvoi. Nyt pysyy hyvin. Kaikki suulakkeet kun on kiinni niin on myös näin kylmillä lämpimämpi kuin S2 (kun ei tule mitää vetoa sisään). Mutta tämä on niin kuin sanottu paljon kiinni siitä miten hyvin kaulus istuu. Uskoisin että avattavissa on helpompi saada kaulus tiiviiksi, joten on sitä kautta hiljaisempi.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.