Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Löytyskö keltään Oxford Hotgrip kahvalämmittimien kytkentäkuvaa, niin vois ruveta hakeen vikaa.
    Akku antaa yli 14 V kun kone käy.
  2. #2
    Mittaat tuleeko jännite vastuksille asti (jos sieltä löytyy sen verran paljasta johdinta mitata), jos tulee niin vastukset on rikki.. Jos ei tule edes sinne asti niin siitä vaan seuraamaan kohti akkua missä kohti jännite katoaa
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  3. #3
    Minulla oli Oxfordin liittimissä löysät kontaktit. Korjautui tiukentamalla naaraita.
  4. #4
    Kolvilla tippa tinaa päälle ja kutistesukka päälle. Jos vaan on suinkin mahdollista.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  5. #5
    Korjautui tiukentamalla naaraita.

  6. #6
    OK, Kiitos vinkeistä.
    Pitääpi heti aamulla mittailla ja kiristellä liitokset.
  7. #7
    Laitoin Oxfordin "original" lämpökahvat Banditiin ja asennus onnistui hienosti. Väliin laitoin releen, jolloin virtaa tulee vain, kun on mopossa virrat päällä. Säätöyksikössä on 4 tehoasetusta plus-miinus napein säädettävissä. Eilen sitten oli aikamoinen ukkossadekuuro, jonka jälkeen lähdin ajelulle. Testasin Oxfordeja ja virta meni päälle, mutta vain 40% asento toimi. Plus-miinusnapit mykkänä. On-Off nappi toimi. Välillä sain jopa lämpöä plus-napilla lisää, mutta miinus-nappi pysyi koko ajan mykkänä.

    Tänään menin tutkimaan asiaa lisää, mutta kahvatpa toimikin ihan normaalisti. Eli ilmeisesti tuo säätöyksikkö hörppää sateella vettä sisään ja auringon tänään kuivattaessa sen kahvat pelaa taas normaalisti.

    Onko tämä näiden kahvojen ominaisuus? Jos on, niin minkälaisia ratkaisuja olette keksineet? Kortsu säätöyksikön päälle

    Takuu olis voimassa, ellei sitten mitätöitynyt, kun nappasin virtaliittimet veks ja kytkin releen kautta toimiviksi.
    Suzuki DL1000 V-Strom 2015
    ex. Suzuki GSF 1250A 2007
    ex. Suzuki GSF 650SA 2007
  8. #8
    Lainaa Kootee kirjoitti Katso viesti
    Laitoin Oxfordin "original" lämpökahvat Banditiin ja asennus onnistui hienosti. Väliin laitoin releen, jolloin virtaa tulee vain, kun on mopossa virrat päällä. Säätöyksikössä on 4 tehoasetusta plus-miinus napein säädettävissä. Eilen sitten oli aikamoinen ukkossadekuuro, jonka jälkeen lähdin ajelulle. Testasin Oxfordeja ja virta meni päälle, mutta vain 40% asento toimi. Plus-miinusnapit mykkänä. On-Off nappi toimi. Välillä sain jopa lämpöä plus-napilla lisää, mutta miinus-nappi pysyi koko ajan mykkänä.

    Tänään menin tutkimaan asiaa lisää, mutta kahvatpa toimikin ihan normaalisti. Eli ilmeisesti tuo säätöyksikkö hörppää sateella vettä sisään ja auringon tänään kuivattaessa sen kahvat pelaa taas normaalisti.

    Onko tämä näiden kahvojen ominaisuus? Jos on, niin minkälaisia ratkaisuja olette keksineet? Kortsu säätöyksikön päälle

    Takuu olis voimassa, ellei sitten mitätöitynyt, kun nappasin virtaliittimet veks ja kytkin releen kautta toimiviksi.
    p.s. käytin kahvojen asennusliimana akkain hiuskiinnettä "extra strong". Toimii
    Suzuki DL1000 V-Strom 2015
    ex. Suzuki GSF 1250A 2007
    ex. Suzuki GSF 650SA 2007
  9. #9
    Lainaa BOMBARIDER kirjoitti Katso viesti
    Minulla oli Oxfordin liittimissä löysät kontaktit. Korjautui tiukentamalla naaraita.

    Tiukat naaraat =

    Njoo, itsellä kolmatta kesää Oxfordilaiset paikoillaan ja ei mitään ongelmia. Pyörää säilytetty sateessa ja tuulessa, sekä pitkiä reissujakin nähnyt.
    Tosiaan tuo liitinhomma varmaan kannattaa ekana kokeilla, et kaikki on kunnolla pohjassa. Tietty jos ei toimi ni takuuseen vaan uutta!
    Hyvä sarja tuo on ollut ja tehoa riittää niin, että eipä juuri käyttöä ole ollut täydelle teholle!

    Joo, ja ei ole releen kautta, luotan muistiini Ja pitäishän noissa olla se systeemi, ettei ime akkua tyhjäksi, mutta en luota täysin siihenkään..
    Viimeksi muokannut: vanha; 07.07.2013 klo 22:52.
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  10. #10
    Lainaa Kootee kirjoitti Katso viesti
    Laitoin Oxfordin "original" lämpökahvat Banditiin ja asennus onnistui hienosti. Väliin laitoin releen, jolloin virtaa tulee vain, kun on mopossa virrat päällä. Säätöyksikössä on 4 tehoasetusta plus-miinus napein säädettävissä. Eilen sitten oli aikamoinen ukkossadekuuro, jonka jälkeen lähdin ajelulle. Testasin Oxfordeja ja virta meni päälle, mutta vain 40% asento toimi. Plus-miinusnapit mykkänä. On-Off nappi toimi. Välillä sain jopa lämpöä plus-napilla lisää, mutta miinus-nappi pysyi koko ajan mykkänä.

    Tänään menin tutkimaan asiaa lisää, mutta kahvatpa toimikin ihan normaalisti. Eli ilmeisesti tuo säätöyksikkö hörppää sateella vettä sisään ja auringon tänään kuivattaessa sen kahvat pelaa taas normaalisti.

    Onko tämä näiden kahvojen ominaisuus? Jos on, niin minkälaisia ratkaisuja olette keksineet? Kortsu säätöyksikön päälle

    Takuu olis voimassa, ellei sitten mitätöitynyt, kun nappasin virtaliittimet veks ja kytkin releen kautta toimiviksi.
    Ite en laittanut mitään relettä väliin, kahvat ei lämpiä alijännitteellä, eli toimii vain jos kone on käynnissä.
    Laita takuuseen vaan, ei se siihen voi kaatua että johdon päästä puuttuu se liitin.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  11. #11
    Lainaa Kootee kirjoitti Katso viesti
    Laitoin Oxfordin "original" lämpökahvat Banditiin ja asennus onnistui hienosti. Väliin laitoin releen, jolloin virtaa tulee vain, kun on mopossa virrat päällä. Säätöyksikössä on 4 tehoasetusta plus-miinus napein säädettävissä. Eilen sitten oli aikamoinen ukkossadekuuro, jonka jälkeen lähdin ajelulle. Testasin Oxfordeja ja virta meni päälle, mutta vain 40% asento toimi. Plus-miinusnapit mykkänä. On-Off nappi toimi. Välillä sain jopa lämpöä plus-napilla lisää, mutta miinus-nappi pysyi koko ajan mykkänä.

    Tänään menin tutkimaan asiaa lisää, mutta kahvatpa toimikin ihan normaalisti. Eli ilmeisesti tuo säätöyksikkö hörppää sateella vettä sisään ja auringon tänään kuivattaessa sen kahvat pelaa taas normaalisti.

    Onko tämä näiden kahvojen ominaisuus? Jos on, niin minkälaisia ratkaisuja olette keksineet? Kortsu säätöyksikön päälle

    Takuu olis voimassa, ellei sitten mitätöitynyt, kun nappasin virtaliittimet veks ja kytkin releen kautta toimiviksi.
    Tänään tuli postitse Duellilta uusi lämpökahvojen ohjainyksikkö takuuseen. Tämä onkin erilainen kuin vanha. Vanhassa oli erillinen on/off nappi ja tässä uudessa sitä ei ole lainkaan. On vain + ja - napit, joista lämmitys menee myös päälle tai pois tehonsäädön lisäksi. Vanhassa systeemissä oli tämän "nappiyksikön" lisäksi toinenkin boksi, mutta sitä ei nyt sitten enää tarvita (mikä on hyvä, koska tilat satulan ja tankin alla on rajalliset). Katsoin Oxfordin sivuilta asennusohjetta ja siinä mainitaan virrankulutukseksi lepotilassa 0,071 mA. Ilmeisesti tuo on aika vähän!? Eli siis ei tarvittaisi enää relettä väliin, vaan suoraan vaan akkuun kiinni!?
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Suzuki DL1000 V-Strom 2015
    ex. Suzuki GSF 1250A 2007
    ex. Suzuki GSF 650SA 2007
  12. #12
    Uudet Oxfordin Sport kahvalämppärit ei lämpene kunnolla. Asennettu ohjeen mukaan, liitokset on tiukat, katkaisijassa palaa valot normaalisti, mopossa uusi akku. Silti ei pelitä. Kone käynnissä jos hehkuttaa 100% asetuksella, niin huomaa että lämpenee hieman jos paljaalla kädellä kokeilee. Hanska kädessä ei juuri mitään vaikutusta. Onko noissa nyt vain joku juttu mitä en tajua? Liittimissä jos olisi vikaa, niin silloin ei syttyisi edes valo katkaisijaan. Kokeiltu on irroittamalla liitin. Voiko katkaisija olla sökö vaikka valot palaa?

    Ebaysta tilasin. Laitoin myyjälle viestiä, saapa nähdä kuuluuko mitään...
    Yamaha Tenere 700 & R6R
  13. #13
    Lainaa Birke kirjoitti Katso viesti
    Uudet Oxfordin Sport kahvalämppärit ei lämpene kunnolla. Asennettu ohjeen mukaan, liitokset on tiukat, katkaisijassa palaa valot normaalisti, mopossa uusi akku. Silti ei pelitä. Kone käynnissä jos hehkuttaa 100% asetuksella, niin huomaa että lämpenee hieman jos paljaalla kädellä kokeilee. Hanska kädessä ei juuri mitään vaikutusta. Onko noissa nyt vain joku juttu mitä en tajua? Liittimissä jos olisi vikaa, niin silloin ei syttyisi edes valo katkaisijaan. Kokeiltu on irroittamalla liitin. Voiko katkaisija olla sökö vaikka valot palaa?

    Ebaysta tilasin. Laitoin myyjälle viestiä, saapa nähdä kuuluuko mitään...
    Kuinka tehokkaat nuo on ? onhan sähköä syöttävät liitokset kunnolla tehty, huonoon liitokseen hukkuu
    tehoa yllättävän paljon kun virtaa kulkee enemmän kuin hitunen.
  14. #14
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Kuinka tehokkaat nuo on ? onhan sähköä syöttävät liitokset kunnolla tehty, huonoon liitokseen hukkuu tehoa yllättävän paljon kun virtaa kulkee enemmän kuin hitunen.
    Oxfordeissa on valmiit piuhat, liitokset ja liittimet joten omaa sähkötyötä niissä ei vaadita. Ja tehokkaatkin ovat. Ainakin oma oxfordi lämpenee ajoviimassa jo pienelläkin teholla. Toki siinä kestää pieni hetki, eli maagisesti eivät lämpene samalla sekunnilla.

    Oothan Birke käyny läpi piuhat ja liittimet akulta kahvoihin/kytkimeen saakka, että näyttävät ehjiltä?
    Kawasaki Z750 -08

    http://taajuuskorjain.pic.fi/
  15. #15
    Onko muilla oxfordeissa niin että kaasukahva lämpenee enemmän/ nopeammin?
    Itselläni edellisen omistajan asentamat kahvat ja tekee näin. Onko kyseessä ominaisuus? Ohuempi tuppi kaasukahvan takia? Vai pitääkö alkaa etsimään vikaa?
    Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
    Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
    KTM Super Duke -06 2010-2011
    Suzuki SV650s -00 2009-2010
    Suzuki GSF600n -01 *2008
  16. #16
    Lainaa Taajuuskorjain kirjoitti Katso viesti
    Oothan Birke käyny läpi piuhat ja liittimet akulta kahvoihin/kytkimeen saakka, että näyttävät ehjiltä?
    Käytin kaikki liittimet irti ja laitoin takaisin kiinni. Liittimet napsahtaa kiinni tukevasti ja akussa on puhtaat ja tiukat liitokset. Kahvoissahan on liitokset yhtä puuta kahvan kanssa, joten tuskin on sieltä välistäkään johdin poikki. Ihme homma. Pitää vielä kertaalleen käyttää liitokset auki ja tsekata onko taipuneita pinnejä tms.
    Yamaha Tenere 700 & R6R
  17. #17
    Lainaa hillomunkki kirjoitti Katso viesti
    Onko muilla oxfordeissa niin että kaasukahva lämpenee enemmän/ nopeammin?
    Itselläni edellisen omistajan asentamat kahvat ja tekee näin. Onko kyseessä ominaisuus? Ohuempi tuppi kaasukahvan takia? Vai pitääkö alkaa etsimään vikaa?
    Noin ne toimii. Kaasukahvan muovinen holkki estää lämmön karkaamisen tankoon ja siten lämmittää kahvakumin nopeammin.
  18. #18
    Lainaa Peltsi kirjoitti Katso viesti
    Noin ne toimii. Kaasukahvan muovinen holkki estää lämmön karkaamisen tankoon ja siten lämmittää kahvakumin nopeammin.
    Ok. Asia selvä, näin vähän ajattelinki.

    Eipä tarvii alkaa purkaa jotta näpit pysyylämpinä.
    Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
    Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
    KTM Super Duke -06 2010-2011
    Suzuki SV650s -00 2009-2010
    Suzuki GSF600n -01 *2008
  19. #19
    Olis hyvä jos vasen lämpiäis vähän enemmän kuin oikea. Vasurilla on muutakin askaretta aina välillä, visiirin, kypäräpuhelimen, navin yms. räpläystä, ja tuolloin kahva ja hanska jäähtyy ilmavirrassa. Tosin kohtahan tota ongelmaa ei toivottavasti ole, kelien lämmetessä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  20. #20
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Olis hyvä jos vasen lämpiäis vähän enemmän kuin oikea. Vasurilla on muutakin askaretta aina välillä, visiirin, kypäräpuhelimen, navin yms. räpläystä, ja tuolloin kahva ja hanska jäähtyy ilmavirrassa. Tosin kohtahan tota ongelmaa ei toivottavasti ole, kelien lämmetessä.
    Joidenkin valmistajien laitteissa vasen kahva lämpeää enemmän, mutta syynä on se, että oikean kahvan muoviputki ei kestä samaa lämpöä. Tai ainakin näin valmistaja väittää.
    vm 99 bmw K1200LT
  21. #21
    oxfort:it temppuilee...
    5 kertaa vilkkuu sininen valo, viimeiselle liittimellä tulee oikea jännite...
    kokeiltu toimivalla säätimellä, mutta sama juttu....

    mistäpä sitten koittaisi vikaa löytää
    Tupla-X -04
  22.  
  23. #22
    Lainaa janneja kirjoitti Katso viesti
    oxfort:it temppuilee...
    5 kertaa vilkkuu sininen valo, viimeiselle liittimellä tulee oikea jännite...
    kokeiltu toimivalla säätimellä, mutta sama juttu....

    mistäpä sitten koittaisi vikaa löytää
    Mulla tuli kans oikea jännite läpi mittaamalla. Johdossa oli kuitenkin pikku vika joka teki saman 5 väläytystä vian. Säikeitä poikki akun lähellä (ja eriste myös vioittunut)-> alijännite säätäjälle kun vastuksiin ohjattiin virtaa. Huomasin vian vasta kun ostin Birkeltä (yllä) käytetyn setin ja laitoin sen omaan mopoon kiinni. Tosin se on toiminut viimeksi tänään tosi hyvin
    Suzuki GSX 1250 FA