Löytyskö keltään Oxford Hotgrip kahvalämmittimien kytkentäkuvaa, niin vois ruveta hakeen vikaa.
Akku antaa yli 14 V kun kone käy.![]()
Mittaat tuleeko jännite vastuksille asti (jos sieltä löytyy sen verran paljasta johdinta mitata), jos tulee niin vastukset on rikki.. Jos ei tule edes sinne asti niin siitä vaan seuraamaan kohti akkua missä kohti jännite katoaa
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Minulla oli Oxfordin liittimissä löysät kontaktit. Korjautui tiukentamalla naaraita.
Kolvilla tippa tinaa päälle ja kutistesukka päälle. Jos vaan on suinkin mahdollista.
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
OK, Kiitos vinkeistä.
Pitääpi heti aamulla mittailla ja kiristellä liitokset.
Laitoin Oxfordin "original" lämpökahvat Banditiin ja asennus onnistui hienosti. Väliin laitoin releen, jolloin virtaa tulee vain, kun on mopossa virrat päällä. Säätöyksikössä on 4 tehoasetusta plus-miinus napein säädettävissä. Eilen sitten oli aikamoinen ukkossadekuuro, jonka jälkeen lähdin ajelulle. Testasin Oxfordeja ja virta meni päälle, mutta vain 40% asento toimi. Plus-miinusnapit mykkänä. On-Off nappi toimi. Välillä sain jopa lämpöä plus-napilla lisää, mutta miinus-nappi pysyi koko ajan mykkänä.
Tänään menin tutkimaan asiaa lisää, mutta kahvatpa toimikin ihan normaalisti. Eli ilmeisesti tuo säätöyksikkö hörppää sateella vettä sisään ja auringon tänään kuivattaessa sen kahvat pelaa taas normaalisti.
Onko tämä näiden kahvojen ominaisuus? Jos on, niin minkälaisia ratkaisuja olette keksineet? Kortsu säätöyksikön päälle
Takuu olis voimassa, ellei sitten mitätöitynyt, kun nappasin virtaliittimet veks ja kytkin releen kautta toimiviksi.
Suzuki DL1000 V-Strom 2015
ex. Suzuki GSF 1250A 2007
ex. Suzuki GSF 650SA 2007
Tiukat naaraat =
Njoo, itsellä kolmatta kesää Oxfordilaiset paikoillaan ja ei mitään ongelmia. Pyörää säilytetty sateessa ja tuulessa, sekä pitkiä reissujakin nähnyt.
Tosiaan tuo liitinhomma varmaan kannattaa ekana kokeilla, et kaikki on kunnolla pohjassa. Tietty jos ei toimi ni takuuseen vaan uutta!
Hyvä sarja tuo on ollut ja tehoa riittää niin, että eipä juuri käyttöä ole ollut täydelle teholle!
Joo, ja ei ole releen kautta, luotan muistiiniJa pitäishän noissa olla se systeemi, ettei ime akkua tyhjäksi, mutta en luota täysin siihenkään..
Viimeksi muokannut: vanha; 07.07.2013 klo 22:52.
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"
Tänään tuli postitse Duellilta uusi lämpökahvojen ohjainyksikkö takuuseen. Tämä onkin erilainen kuin vanha. Vanhassa oli erillinen on/off nappi ja tässä uudessa sitä ei ole lainkaan. On vain + ja - napit, joista lämmitys menee myös päälle tai pois tehonsäädön lisäksi. Vanhassa systeemissä oli tämän "nappiyksikön" lisäksi toinenkin boksi, mutta sitä ei nyt sitten enää tarvita (mikä on hyvä, koska tilat satulan ja tankin alla on rajalliset). Katsoin Oxfordin sivuilta asennusohjetta ja siinä mainitaan virrankulutukseksi lepotilassa 0,071 mA. Ilmeisesti tuo on aika vähän!? Eli siis ei tarvittaisi enää relettä väliin, vaan suoraan vaan akkuun kiinni!?
Suzuki DL1000 V-Strom 2015
ex. Suzuki GSF 1250A 2007
ex. Suzuki GSF 650SA 2007
Uudet Oxfordin Sport kahvalämppärit ei lämpene kunnolla. Asennettu ohjeen mukaan, liitokset on tiukat, katkaisijassa palaa valot normaalisti, mopossa uusi akku. Silti ei pelitä. Kone käynnissä jos hehkuttaa 100% asetuksella, niin huomaa että lämpenee hieman jos paljaalla kädellä kokeilee. Hanska kädessä ei juuri mitään vaikutusta. Onko noissa nyt vain joku juttu mitä en tajua? Liittimissä jos olisi vikaa, niin silloin ei syttyisi edes valo katkaisijaan. Kokeiltu on irroittamalla liitin. Voiko katkaisija olla sökö vaikka valot palaa?
Ebaysta tilasin. Laitoin myyjälle viestiä, saapa nähdä kuuluuko mitään...
Yamaha Tenere 700 & R6R
Oxfordeissa on valmiit piuhat, liitokset ja liittimet joten omaa sähkötyötä niissä ei vaadita. Ja tehokkaatkin ovat. Ainakin oma oxfordi lämpenee ajoviimassa jo pienelläkin teholla. Toki siinä kestää pieni hetki, eli maagisesti eivät lämpene samalla sekunnilla.
Oothan Birke käyny läpi piuhat ja liittimet akulta kahvoihin/kytkimeen saakka, että näyttävät ehjiltä?
Kawasaki Z750 -08
http://taajuuskorjain.pic.fi/
Onko muilla oxfordeissa niin että kaasukahva lämpenee enemmän/ nopeammin?
Itselläni edellisen omistajan asentamat kahvat ja tekee näin. Onko kyseessä ominaisuus? Ohuempi tuppi kaasukahvan takia? Vai pitääkö alkaa etsimään vikaa?
Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
KTM Super Duke -06 2010-2011
Suzuki SV650s -00 2009-2010
Suzuki GSF600n -01 *2008
Käytin kaikki liittimet irti ja laitoin takaisin kiinni. Liittimet napsahtaa kiinni tukevasti ja akussa on puhtaat ja tiukat liitokset. Kahvoissahan on liitokset yhtä puuta kahvan kanssa, joten tuskin on sieltä välistäkään johdin poikki. Ihme homma. Pitää vielä kertaalleen käyttää liitokset auki ja tsekata onko taipuneita pinnejä tms.
Yamaha Tenere 700 & R6R
Olis hyvä jos vasen lämpiäis vähän enemmän kuin oikea. Vasurilla on muutakin askaretta aina välillä, visiirin, kypäräpuhelimen, navin yms. räpläystä, ja tuolloin kahva ja hanska jäähtyy ilmavirrassa. Tosin kohtahan tota ongelmaa ei toivottavasti ole, kelien lämmetessä.
SF 1098S
MTS V4S Sport
oxfort:it temppuilee...
5 kertaa vilkkuu sininen valo, viimeiselle liittimellä tulee oikea jännite...
kokeiltu toimivalla säätimellä, mutta sama juttu....
mistäpä sitten koittaisi vikaa löytää
Tupla-X -04
Mulla tuli kans oikea jännite läpi mittaamalla. Johdossa oli kuitenkin pikku vika joka teki saman 5 väläytystä vian. Säikeitä poikki akun lähellä (ja eriste myös vioittunut)-> alijännite säätäjälle kun vastuksiin ohjattiin virtaa. Huomasin vian vasta kun ostin Birkeltä (yllä) käytetyn setin ja laitoin sen omaan mopoon kiinni. Tosin se on toiminut viimeksi tänään tosi hyvin![]()
Suzuki GSX 1250 FA