Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 75:sta
  1. #31
    Lainaa Rajis kirjoitti Katso viesti
    60tkm huolto oli tehty liikkeessä juuri ennen kuin pyörän ostin, mutta jostain syystä tulpat oli jätetty vaihtamatta, eli vaihtokunnossa ne voi olla muutenkin.

    Edit: Biltema sattui reitinvarrelle joten kävin ostamassa woke:n vinkkaaman täyttösarjan. Huomenna kun kotiudun niin tsekkaan/vaihdan tulpat.
    No eikö kannattaisi kysyä ko. liikkeestä, miksi tulpat on jätetty vaihtamatta? Ja jos ei ole järkeenkäypää syytä, niin liikkeen piikkiinhän tuo homma menee.. Tulee mieleen, ehkä siihen on vaihdettu 30 tkm huollossa iridiumit (muistelen, että aiempaan K12 S pyörääni tehtiin juuri näin) Jos on vaihdettu, niin seuraavan kerran ne vaihdetaan 90 tkm huollossa. Bemun sytytystulppia ei tarvitse tarkastella yhtään sen ihmeemmin kuin henkilöautonkaan tulppia = niille ei tarvitse tehdä mitään huoltojen välillä.

    Jos tulpilla ei ole ajettu >30 / 60 tkm, niin tulppavika on hyvin epätodennäköinen. Sikäli kun siellä on 30 tkm ajetut iridiumit, niin avattuasi löydät vain 4 kpl uutta vastaavan näköistä tulppaa.
    Vika ei edes voi olla tulpissa, koska tulppavika ei aiheuta kuvaamiasi oireita ja kaikki tulpat eivät käytännössä voi hajota yhtäaikaa. Edes sytytyspuolan pimeneminen ei aiheuta tuollaista ja nekin hajoaa yksi kerrallaan.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 09.04.2016 klo 22:15.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  2. #32
    Noniin, pikku tauko oli tallihommista muiden kiireiden vuoksi. Akku kiinni, kaasuläppien synkro ja starttaus, eikä edelleenkään käyntiin. Irrottelin tulpat ja sieltähän löytyi todella nokisia ja märkiä NGK iridiumeja.

    Ennen kuin laitan uudet tulpat ja mahdollisesti pilaan ne, niin mitenkäs sitä kaasuläppä hommaa lähtisi tutkimaan vai onko GS911 ainoa vaihtoehto?

    Kun kaasukahvaa vääntää virrat päällä niin kuuluisiko läppien säätimen surina kuulua koko kahvan väännön aikana vaiko vain siinä ensimmäisen kolmanneksen matkalla?

    Akkua asentaessa huomasin tällaisen irtonaisen piuhan. Onko tietoa mikä tämä voisi olla kun en sille mitään paikkaa löytänyt.
    image1-5.jpg

    …jaha jostain syystä kuva kääntyi ylösalaisin..
  3. #33
    Lisävarusteliitäntä, mm. navigaattori.
    Olisiko ollut kytkentä tähän tyyliin...
    Brown = ground
    Red white = +12 V (stay on for +20 seconds after ignition turned off)
    Blue/green = 12 V (follow the ignition key immediately)
  4. #34
    Lainaa Klonkku kirjoitti Katso viesti
    Lisävarusteliitäntä, mm. navigaattori.
    Olisiko ollut kytkentä tähän tyyliin...
    Brown = ground
    Red white = +12 V (stay on for +20 seconds after ignition turned off)
    Blue/green = 12 V (follow the ignition key immediately)
    Ok, kiitos infosta!
  5. #35
    Lainaa Rajis kirjoitti Katso viesti
    Kun kaasukahvaa vääntää virrat päällä niin kuuluisiko läppien säätimen surina kuulua koko kahvan väännön aikana vaiko vain siinä ensimmäisen kolmanneksen matkalla?
    Just alkuviikosta tein tuon TPS-anturin resetoinnin (K1200R -06, akku oli irti koko talvikauden), kyllä se anturin "surina" kuului vain n.1/2-väliin kahvaa käännettäessä. Tuli kiinnitettyä tuohon seikkaan erityistä huomiota kiitos sinun käyntiongelmien...
    MAD (mean absolute deviation)
  6. #36
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    Just alkuviikosta tein tuon TPS-anturin resetoinnin (K1200R -06, akku oli irti koko talvikauden), kyllä se anturin "surina" kuului vain n.1/2-väliin kahvaa käännettäessä. Tuli kiinnitettyä tuohon seikkaan erityistä huomiota kiitos sinun käyntiongelmien...
    Hyvä että tästä on ollut apua 😄

    Pitääkö sulla se TPS-anturi ääntä jo silloin kun laittaa virrat päälle?

    Täytyy varmaan hakea uudet tulpat ja koittaa josko tärähtäis käyntiin.
  7. #37
    Lainaa Rajis kirjoitti Katso viesti
    Hyvä että tästä on ollut apua 
    Pitääkö sulla se TPS-anturi ääntä jo silloin kun laittaa virrat päälle?
    Täytyy varmaan hakea uudet tulpat ja koittaa josko tärähtäis käyntiin.
    En osaa sanoa mistä ne surinat, hurinat ja naksaukset kuuluu kun kääntää virrat päälle, onhan pyörässä välppiä ja releitä jotka aktivoituu... On lähtenyt toistaiseksi käymään nikottelematta niin menty rutiinilla ilman mitään analyyttista tutkiskelua.
    Tuli vaan mieleen että jos se TPS anturi on sulla antautunut talviseisonnan aikana/jälkeen, niin mistä moinen? Hieman erikoista... (korroosiota, kurapaskaa...?) Vikahan voi olla myös johdossa (ECU:lle tuleva liitin?) Miltä lie näyttänyt se Hidas57:n anturi kun vaati vaihtoa?
    Lämpenis ny kelit niin vanhan luutkin sietäis ajella...
    MAD (mean absolute deviation)
  8. #38
    Kun virrat kytketään, ääntä pitää ainakin joutokäyntimoottori ja polttoainepumppu. Suosittelen diagnostiikan tutkimista, silloin vika löytyy melkovarmasti aika pian. Pyöriikö polttoainepumppu? Onko polttoainepumpun ohjainelektroniikka ehjä? Imuilman lämpötila-anturin tieto? Asentotunnistimien pyörintätieto? TPS tieto?...
  9. #39
    Lainaa Klonkku kirjoitti Katso viesti
    Kun virrat kytketään, ääntä pitää ainakin joutokäyntimoottori ja polttoainepumppu. Suosittelen diagnostiikan tutkimista, silloin vika löytyy melkovarmasti aika pian. Pyöriikö polttoainepumppu? Onko polttoainepumpun ohjainelektroniikka ehjä? Imuilman lämpötila-anturin tieto? Asentotunnistimien pyörintätieto? TPS tieto?...
    Joo kyllä polttoainepumppu pyörii ja saa siis ainetta niin että starttiyrityksen jälkeen pakoputken päästä voi impata itelleen kivan olon
    Mahtaakohan kenelläkään olla tässä keski-pohjanmaalla tahi eteläisellä pohjois-pohjanmaalla GS-911 laitetta?

    Lähin merkkihuolto on senverran kaukana että on päivän reissu lähteä käyttään pyörää siellä. Ja muutenkin, marmoritiskillä on marmoritiskin hinnat..
  10. #40
    Lainaa Rajis kirjoitti Katso viesti
    Joo kyllä polttoainepumppu pyörii ja saa siis ainetta niin että starttiyrityksen jälkeen pakoputken päästä voi impata itelleen kivan olon
    Mahtaakohan kenelläkään olla tässä keski-pohjanmaalla tahi eteläisellä pohjois-pohjanmaalla GS-911 laitetta?

    Lähin merkkihuolto on senverran kaukana että on päivän reissu lähteä käyttään pyörää siellä. Ja muutenkin, marmoritiskillä on marmoritiskin hinnat..
    Ässä kuskina olisi mukava tietää, joko mopo on liikenteessä? Itse sain 100000 km:n merkkipaalun omaan 2005 mallin ässään. Jänkhällä Jytisee tapahtumaan sillä taas lähdetään 15.8.16. ajelee kolmatta kertaa. Siellä sitten nähdään kanssamotoristit.
    Bmw R1250RS Triple Black 2023
  11. #41
    Lainaa Polo kirjoitti Katso viesti
    Ässä kuskina olisi mukava tietää, joko mopo on liikenteessä? Itse sain 100000 km:n merkkipaalun omaan 2005 mallin ässään. Jänkhällä Jytisee tapahtumaan sillä taas lähdetään 15.8.16. ajelee kolmatta kertaa. Siellä sitten nähdään kanssamotoristit.
    Ei ole vieläkään mopo liikenteessä, kohtalaisen kiirus kesä ollut töiden puolesta. Vielä viikko töitä ja sit lomille niin jospa sitten sais homman edistymään.
  12. #42
    Lainaa Rajis kirjoitti Katso viesti
    Ei ole vieläkään mopo liikenteessä, kohtalaisen kiirus kesä ollut töiden puolesta. Vielä viikko töitä ja sit lomille niin jospa sitten sais homman edistymään.
    Vikakoodien luku ensimmäiseksi. Tyhjäkäynti moottori ongelmia näissä on kuulemma ollut. Itselläni antaa vikakoodin mutta kuitenkin käy ihan hyvin. RM heinolla kun käytin huollossa niin kertoivat ongelmasta, kun avaa kaasua niin sammuu.
  13. #43
    Pyörä on nyt merkkihuollossa tutkittavana. Varashälyttimen akku oli kuollut jolloin pyörä ei enään tunnistanut virta-avainta (ajonesto ei lähde pois päältä). Nyt pyörä jo käy mutta on edelleen levällään kun odottavat takaisinkutsuun liittyviä osia. Saas nähdä korjaantuuko käyntihäiriö itsestään vai vieläkö käy miten sattuu.

    Prkl kun ei tuo ajonesto ikinä käy mielessä vaikkei ole ensimmäinen kerta kun kulkupeli ei lähde sen vuoksi käyntiin.
  14. #44
    Noniin, pyörä haettu huollosta. Neljä viikkoa ja hitollinen kasa euroja köyhempänä minulla on taas pyörä tallissa.. joka ei edelleenkään toimi. Tyhjäkäyntiä ei ole vieläkään ja alle 4500 kierroksen käy miten sattuu, pätkii ja röpöttää. Yli 4500 kierroksen käy kuin enkeli ja vetoja on todella hyvin.
    Luulis että 85 euron tuntitaksalla saisivat kuukaudessa pyörän kuntoon, vaan ei. Tulpat ja lambda-anturi on nyt vaihdettu (oli antanut vikakoodia), mutta epäilivät että tyhjäkäyntimoottori jumittaa vaikkei testerillä sitä herjaakkaan.

    Jos jollakin on tallissa tilaa ja haluaa suht edukkaasti pikkuvikaisen mutta pirun siistin bemun itselleen niin ei muuta kuin yksityisviestiä tänneppäin. Kuulemma 140€ merkkiliikkeessä se tyhjäkäyntimoottori ja helppo vaihtaa. Ei ole aikaa eikä varsinkaan mielenkiintoa alkaa rassaamaan ja pitäis saada pikaisesti talliin tilaa..
  15. #45
    Väkisin epäilykset kohdistuvat liian korkeaan bensanpaineeseen. Tyhjäkäyntimoottorin vika voi olla tyhjäkäynnin puutteen takana, mutta kaiken järjen mukaan sen ei pitäisi mitenkään voida ruiskukoneessa sotkea asioita muuten noin pahasti. Veljellä oli autossa joskus paineensäädin rikki, ja se nosti juuri tyhjäkäynnillä ja alakierroksilla paineet kattoon ja seokset rikkaalle. Isommilla kierroksilla toimi paremmin...

    Toki asiantuntevalla pajalla tuokin asia olisi pitänyt tarkistaa, mutta tehtiinkö niin? Vai oliko siellä homma ihan hukassa, kun ei vikakoodien antamat viat korjannutkaan pyörää...
  16. #46
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Väkisin epäilykset kohdistuvat liian korkeaan bensanpaineeseen. Tyhjäkäyntimoottorin vika voi olla tyhjäkäynnin puutteen takana, mutta kaiken järjen mukaan sen ei pitäisi mitenkään voida ruiskukoneessa sotkea asioita muuten noin pahasti. Veljellä oli autossa joskus paineensäädin rikki, ja se nosti juuri tyhjäkäynnillä ja alakierroksilla paineet kattoon ja seokset rikkaalle. Isommilla kierroksilla toimi paremmin...

    Toki asiantuntevalla pajalla tuokin asia olisi pitänyt tarkistaa, mutta tehtiinkö niin? Vai oliko siellä homma ihan hukassa, kun ei vikakoodien antamat viat korjannutkaan pyörää...
    Niin no, eikai ne vikakoodit ole mikään autuaaksi tekevä asia. Olis kyllä luullu että kuukaudessa saavat merkkihuollossa pyörän pelaamaan, mutta en sitten tiedä mitä ovat siellä nuo viikot touhunneet.

    Käsittääkseni tuo tyhjäkäyntimoottori hoitaa ns ryypyttämisen, eli sen jumiminen voisi selittää liiallisen bensan saannin. Pyörää kun hetken käyttää paikallaan niin bensa haisee todella raakasti. Mutta miksi pyörä ei sitten käy tyhjäkäyntiä vaikka se saa yllinkyllin polttoainetta?
  17. #47
    Lainaa Rajis kirjoitti Katso viesti
    Käsittääkseni tuo tyhjäkäyntimoottori hoitaa ns ryypyttämisen, eli sen jumiminen voisi selittää liiallisen bensan saannin. Pyörää kun hetken käyttää paikallaan niin bensa haisee todella raakasti. Mutta miksi pyörä ei sitten käy tyhjäkäyntiä vaikka se saa yllinkyllin polttoainetta?
    Tyypillisessä ruiskukoneessa tyhjäkäyntimoottori säätelee kaasuläppien ohi virtaavaa ilmaa. Tuossa toteutuksessa tyhjäkäyntimoottori ei sinänsä kajoa bensan määrään mitenkään, vaan ruisku säätää sitä samaan tapaan kuin ruiskutusmäärää yleensäkin, eli kierrosluvun, kaasun asennon, lämpötila-antureiden ja alipaineen mukaan. Lambda osallistuu peliin vasta lämmettyään, eli kylmäkäyntivaihe menee aina ennalta ohjelmoitujen karttojen mukaan.
  18. #48
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Tyypillisessä ruiskukoneessa tyhjäkäyntimoottori säätelee kaasuläppien ohi virtaavaa ilmaa. Tuossa toteutuksessa tyhjäkäyntimoottori ei sinänsä kajoa bensan määrään mitenkään, vaan ruisku säätää sitä samaan tapaan kuin ruiskutusmäärää yleensäkin, eli kierrosluvun, kaasun asennon, lämpötila-antureiden ja alipaineen mukaan. Lambda osallistuu peliin vasta lämmettyään, eli kylmäkäyntivaihe menee aina ennalta ohjelmoitujen karttojen mukaan.
    Juuri näin. Tyypillisesti siellä kait on askelmoottori, joka avaa ilmaläppiä määritellysti. Kun aikaa kuluu/ja/tai lämpö nousee niin läppien annetaan sulkeutua enemmän. Eli vaihtoehtoisesti tyhjäkäynti pitäisi löytyä kaasukahvalla. Jos ei löydy (alle tuon 4500RPM) niin kuulostaa siltä että jossain on isompi ongelma.
    <p>2002-2014</p>
  19. #49
    Osaisiko joku antaa hieman vinkkiä ilmanputsarikotelon irroittamiseen. Vai pitääkö vain alkaa yksitellen irroittelemaan letkuja&liittimiä mitä sieltä pohjasta löytyy?
  20. #50
    Lainaa Rajis kirjoitti Katso viesti
    Käsittääkseni tuo tyhjäkäyntimoottori hoitaa ns ryypyttämisen, eli sen jumiminen voisi selittää liiallisen bensan saannin. Pyörää kun hetken käyttää paikallaan niin bensa haisee todella raakasti. Mutta miksi pyörä ei sitten käy tyhjäkäyntiä vaikka se saa yllinkyllin polttoainetta?
    Tyhjäkäyntimoottori ei ryypytä. Kylmäkäyntirikastus hoidetaan suuttimen pulssia pidentämällä. Tyhjäkäyntimoottori säätää läpän ohi menevää ilmaa ja siten tekee suurinpiirtein samaa kuin jos kädellä säätäisi kierrokset. Bensapaine kyllä kannattaa mitata, koska sitä ei mikään anturi mittaa eikä siis myöskään testerillä näe vikakoodia siitä.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  21. #51
    Lainaa sefo kirjoitti Katso viesti
    Tyhjäkäyntimoottori ei ryypytä. Kylmäkäyntirikastus hoidetaan suuttimen pulssia pidentämällä. Tyhjäkäyntimoottori säätää läpän ohi menevää ilmaa ja siten tekee suurinpiirtein samaa kuin jos kädellä säätäisi kierrokset. Bensapaine kyllä kannattaa mitata, koska sitä ei mikään anturi mittaa eikä siis myöskään testerillä näe vikakoodia siitä.
    Ok, marmoritiskillä totena minulle kertoivat että tyhjäkäyntimoottori hoitaa ryypytyksen ja se voisi aiheuttaa liiallisen bensan saannin.
    Päätin nyt ensin vaihtaa TPS anturin josko vika olisi siinä.

    Pitäisikö ilmanputsarikotelosta läpille menevät putket irrota ihan vain klemmarit löysäämällä?
  22. #52
    Lainaa sefo kirjoitti Katso viesti
    Tyhjäkäyntimoottori ei ryypytä. Kylmäkäyntirikastus hoidetaan suuttimen pulssia pidentämällä. Tyhjäkäyntimoottori säätää läpän ohi menevää ilmaa ja siten tekee suurinpiirtein samaa kuin jos kädellä säätäisi kierrokset. Bensapaine kyllä kannattaa mitata, koska sitä ei mikään anturi mittaa eikä siis myöskään testerillä näe vikakoodia siitä.
    Harvinaista on että bensanpaineelle olisi anturia mutta pemarissa sellainen kuitenkin on.
    13 53 7 694 579 FUEL PRESSURE SENSOR

    http://www.euromotoelectrics.com/product-p/fps-579.htm
  23. #53
    OK, bemari on sitten fixumpi kuin muut merkit tässä suhteessa.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  24. #54
    Lainaa Rajis kirjoitti Katso viesti
    Käsittääkseni tuo tyhjäkäyntimoottori hoitaa ns ryypyttämisen, eli sen jumiminen voisi selittää liiallisen bensan saannin. Pyörää kun hetken käyttää paikallaan niin bensa haisee todella raakasti. Mutta miksi pyörä ei sitten käy tyhjäkäyntiä vaikka se saa yllinkyllin polttoainetta?
    Pyörä ei siis vieläkään käy kunnolla? Jos Englanti taipuu, niin tutustu interwebin ihmeelliseen maailmaan. Sieltä löytyy muutamia lankoja gookkelin haulla BMW K1200S idle problems/issues. Tarjolla on imukoteloa (näitä päivitetty alkupään malleihin ainakin jenkeissä), tyhjäkäyntimoottoria, TPS-anturia, pa-pumppua, jopa tukkeutunutta/paskaista pa-suodatinta...
    MAD (mean absolute deviation)
  25. #55
    TPS-anturi olisi nyt vaihdettu. Pisti silmään kuitenkin tuollainen osa läppärungossa (en nyt valitettavasti saanut puhelimella laitettua kuvia tähän, mutta linkit löytyy alta), kyse siis keinusta mihin kaasuvaijeri tulee. Kuuluuko tuon pienen lirpakkeen olla vinossa vai onkohan tuo taipunut? Koitin googletella kuvia mutta ei oikein löytynyt.

    http://aijaa.com/tJNbQE
    http://aijaa.com/BTK6RV
  26. #56
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Muusta en tiedä, mutta mun silmään noi läppärungot/kaasuläpät ei näytä (sisäpuolelta) normaalilta. Näyttävät lähinnä hemmetin paskasilta tms. Noiden pitäis olla kuin sairaalan pöydällä pidetyiltä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  27. #57
    Samaa myös kattelin, puhtaampi pitäisi olla. Kuvia löytyy kuuklella hakusanoilla "bmw k1200s throttle bodies"
  28. #58
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rajis kirjoitti Katso viesti
    Noniin, pyörä haettu huollosta. Neljä viikkoa ja hitollinen kasa euroja köyhempänä minulla on taas pyörä tallissa.. joka ei edelleenkään toimi. Tyhjäkäyntiä ei ole vieläkään ja alle 4500 kierroksen käy miten sattuu, pätkii ja röpöttää. Yli 4500 kierroksen käy kuin enkeli ja vetoja on todella hyvin.
    Muistelen lukeneeni sellaisen geneerisen lauseen ihan muussa yhteydessä, kun että "lambdalla säädetää seosta tyhjäkäyntialueella ja isommilla kierroksilla mennään closed looppiin".

    Nyt kun noita läppärunkoja katsoo, niin musta on ihan varma että imuilman puolella on jotain paljon pielessä, tai sitten vähän pielessä ja pitkän aikaa (ilmavuotoa suodattimen ohi/takaa). No oli mite oli, niin voiko olla että paskainen imuilma on tuhonnut lopulta lambda-anturin ja seokset olleet jo kauemmin sekaisin (rikkaalla) tolla tyhjäkäyntialueella 500-4500 rpm. Mainitsit ylempänä että sytytystulpat on nokiset (seos rikkaalla).
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  29. #59
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Muistelen lukeneeni sellaisen geneerisen lauseen ihan muussa yhteydessä, kun että "lambdalla säädetää seosta tyhjäkäyntialueella ja isommilla kierroksilla mennään closed looppiin".

    Nyt kun noita läppärunkoja katsoo, niin musta on ihan varma että imuilman puolella on jotain paljon pielessä, tai sitten vähän pielessä ja pitkän aikaa (ilmavuotoa suodattimen ohi/takaa). No oli mite oli, niin voiko olla että paskainen imuilma on tuhonnut lopulta lambda-anturin ja seokset olleet jo kauemmin sekaisin (rikkaalla) tolla tyhjäkäyntialueella 500-4500 rpm. Mainitsit ylempänä että sytytystulpat on nokiset (seos rikkaalla).
    Tulpat ja lambda vaihdettu merkkihuollossa mutta ei auttanut ongelmaan. Rikkaalla käy kyllä vieläkin.
  30.  
  31. #60
    paskanen imuilma tuhoaa moottorin satavarmasti hieroo väljäksi .
    jonka seurauksena tulee monenlaista ongelmaa...
    esim . koneöljyä niin paljon tulppiin ettei pysty pienillä kierroksilla polttamaan
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen