Hieno viikonloppu kaikin puolin. Kiitokset järjestäjille sekä varikko- ja ajoseuralle! Tässä video sunnuntain keskinopeasta (klo 12.20). Parin ensimmäisen kierroksen possujuna editoitu pois. 1.45-46:ia sai ajaa melko rauhassa, kun löysi sopivan välin ja ohitti nopeammat.
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Millasta kyytiä ajelit? Tietäs vähän pysyykö rengas lämmössä vai ei? Keskiryhmä ilmeisesti.
Kulunut rengas+vähän tippunu renkaan lämpö+yks turhan pienelle vaihteelle on kyllä semmonen yhistelmä, että voipi pito antautua. Itellä on kerran vastaavasti lähteny pito irti moottorijarrulla mutkaan mennessä, mutta sllon oli tosiaan takanen ihan kalju. Parista paikkaa näky jo kulutuspinnan läpi alempi kumikerros kun sen kierroksen jälkeen rengasta katto.
Kannattaa muuten tosiaan ajaa toi vasuri nelosella ja tiputtaa kolmonen vasta seuraavaan tai sitä seuraavaan vasuriin.
Viimeksi muokannut: Nitrous; 15.06.2016 klo 20:30.
Superbike #7
Kannattaa kiinnittää huomiota pariin asiaan:
1) Ajolinja: Jos et saa sisäkanttareita kiinni ja linja elää yli metrin kierrosten välillä, ajat liian kovaa->hidasta vauhtia kunnes linja alkaa pysymään -> kierrosaika tippuu vaikka ajat mielestäsi hiljempaa.
2) Ajat kaikki mutkat veto päällä läpi->mopo ei käänny->joudut pitämään mopoa tarpeettoman pitkään kallellaan -> highsiderin riski on aika iso. Keskity siihen, että et koske kaasuun ennen apexia niin kellosta tipahtaa 5-10 sekkaa ja ajamisen riskit pienenevät.
Superbike #7
Kiitoksia vinkeistä! Nuo opit on kyllä tiedossa, mutta jotenkin kaasunkäyttö on jäänyt päälle etenkin pitkissä mutkissa. Alussa opituista virheistä on vaikea päästä eroon. Ja vielä, kun saisi jarruja myöhäisemmälle, niin paha tapa koskea kaasuun jäisi automaattisesti pois, kun koko matka ennen apexia menisi hidastamiseen.
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Helppo tapa saada vauhti riittämään apeksiin asti on ajaa tosi kevyillä jarruilla tai kokonaan jarrutonta ajoa, elikkäs aloittaa jarruttaminen/hidastaminen aiemmin, mutta selkeästi löysemmin. Sitten kun vauhti alkaa piisaamaan mutkaan asti, voi alkaa siirtämään sitä jarrumerkkiä ja koventamaan jarruja. Tuolla tapaa haen itsekin talven jälkeen ajolinjaa/mutkanopeutta. Esim. nyt viikonloppuna en vielä jarruttanut kovaa oikeastaan missään vaan keskityin ajolinjan pitämiseen ja ja ihan kohtuullisesti tuollakin tapaa näytti ehtivän.
Superbike #7
Olihan se hauska päivä La 11,6, ainoo mikä harmitti kun ei saanu luottooo noihin kumeihin, tuli himmattua ihan turhan paljon!!Takakumi meni aika huonoon kuntoon!!Kyselin neuvojakin, kiitos vaan avusta tälle J kirjaimella alkavalle sällille, mutta kyllä se tais olla ihan korvien välissä, taisin ajaa +5-10 sek hitaammin kun parivuotta sitten jolloin keli oli aurinkoinen ja lämmin!!Mutta kaikenkaikkiaan ihan jees Day!!![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Keskiryhmässä tosiaan ajelin.
Lämppärit oli säädetty 85 asteeseen ja ainakin varikolta lähtiessä kumit oli kuumat. Vauhtia oli tolla edellisellä kierroksella 1.41 ja muuten ajat heitteli päivän aikana 1.38-1.45 ruuhkasta riippuen....
Takanen SC2 oli sivuilta kulunut jo reilusti kulutusmerkkien tasalle.
Kaadossa tuntui ihankuin hidastetusti olisi pyörä lähtenyt kummastakin päästä luistamaan alta pois. Monta kertaa aikaisemminkin tulin tuohon rajummallakin moottorijarrulla eikä takanen tuntunut luistavan millään kertaa..
Kerran vedin tuon mutkan pitkäksi hiekoille lauantaina niin sunnuntaina otin varman päälle ja jarruttelin vauhdit ajoissa pois tuohon mutkaan.
Täytyy tosiaan ens kerralla kokeilla tulla tuohon nelosella ja ehkä vaihdella rengasta ajoissa.
KTM EXC-F 250 Six Days -15
Meinaan vaan jos olit!!Sorry lipoista, mutta nuo ajat!!Heitin ohi joka setissä, mutta en omasta mielestä päässyt lähellekkään 1,38 aikaa,no tiedä miten oli!!![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Motopark 12.06.2016 klo 12 (motorg!)
https://youtu.be/cERDYt-NRzg
Motopark 12.06.2016 klo 13 (motorg!)
https://youtu.be/fSNdoTUQZYI
Suzuki GSXR 600 L1
Superbike #7
Tässäpä multa pari leikkaamatonta lyhyttä pätkää sunnuntain keskiryhmästä, jossa puolikuntoisena kävin pari kertaa ajamassa:
https://www.youtube.com/watch?v=T2HFrSf9SdQ
https://www.youtube.com/watch?v=UC4tRPxESXA
Muissa videoissa ei oikein muita näy.
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
Pari nopean ryhmä videota lauantailta:
https://youtu.be/OuzP8frDv40
https://youtu.be/qIC_Aj4jB0w
Näköjään vähän laiskasti synkattu data.
Suzuki GSXR 600 L1
Onnetar on suorittanut työnsä ja voittaja on....pakoputken pärinää.... Nimimerkki: IIGEL eli laittelen tässä hänelle asiasta yytä ja veetä.Jäi se lahjakortti arpomatta kun ei sopivaa saumaa tullut kun olennainen vei ajan luonnollisesti. Mietittiin järjestäjätahon kanssa että tekee sen kaikkien ratamaksun maksaneiden kesken eli ei jää lupaukset lunastamatta Joten saattaa onni potkaista...JarLai:lle meni just osallistujalista (lipun ostaneet + liputtajat) meilitse.
Onnetar arpoo ja JarLai kertoo voittajan...
Kiitos kaikille mukavasta ratapäivän tunnelmassa...kyllä sitä ens kerralla täytyy ihan yön yli olla!![]()
Honda CBR 954RR -02
Viimeinkin kerkesin kaivella kamerasta ajeluita.
Tein tollasen koosteen jossa on muitakin osunu videolle. Lopussa meinaa lähtee vehkeet lapasesta siinä Tornin mutkien välissä...
https://youtu.be/FXNvZXblnQg
Jopo
Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä.
Soininen racing
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."