Ilmatieteenlaitos ei ainakaan vielä ole kisaa siunannut.. Pakkaako porukka sateisia mukaan? Ajetaanko vaikka tulisi vanhoja rouvia alas?
Lippu ostettu lähtöruudukkoon
Koska Paimiolaisittain kaikkeen panostetaan täysillä niin nyt lähdetään voittamaan.
JMH piti hoitaa toi kyykkyluokka ja minä hoidan faitteri luokan ykköspystin plakkariin. Koska JMH pisti Marttiinin osiksi hyllylle, pitää luovuttaa toi kyykkyluokka johonkin toiseen pitäjään.
Jos haluat olla mukana voittaja joukkueessa niin nyt siihen on mahdollisuus. Nyt on mahdollisuus saada oma sloukani kilpavehkeeseen.
Eli tarjolla on 50mmx100mm tila johon tussata oma nimmari tai muu töherrys 2 euron hintaan.
Ja koska tässä ollaan tosissaan niin kaikki varat jotka sponsorien kautta tulee, luovutetaan lyhentämättömänä Orgin hovikuvaaja Holtsun bensarahastoon, jotta jatkossakin saamme ihailla pro tason valokuvista Orgin ratapäiviltä.
Tule mukaan voittamaan![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Muu osa päivästä on tarkoitus ajella, mutta otanpa kuvausrojut mukaan niin saadaan tästä kuvia/videota. Taisi olla muutama muukin ottamassa kameroita mukaan, voitaisiin varmaan aamupäivästä juonia, miten jakaudutaan radan varrelle. Jos on riittävästi kamerallisia, niin voitaisiin saada koko homma aika kivasti videollekin.
CBR1000RR 2013
Kai sitä vois kameran kans mennä palloileen tonne kisan ajaksi
www.trackpunkracing.com
Huhun mukaan kisaan osallistuu myös Moto 3-luokan laite.
Mielenkiintoinen kisa tulossa.![]()
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Myös ennusteissa on tapahtunut kehitystä:
http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/loim...forecast=short
http://www.yr.no/sted/Finland/V%C3%A...detaljert.html
http://www.foreca.fi/Finland/Loimaa/...tails/20160717
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Miten meni kisa? F5 on jo rikki...
Todella hieno tapahtuma ja tosiaan voittajia oli koko gridillinen, mutta jos pitää nimetä suurin voittaja on se ehdottomasti moottoripyöräily itsessään. Ruudukossa olleista suurin osa ei ollut koskaan aiemmin kisannut, eikä monikaan ollut edes osallistunut lähtoharjoituksiin ikuna - kun katsoi kisan jälkeen porukan hymyjä on vaikea kuvitella että kukaan olisi pitänyt tapahtumaa huonona asiana.
Suuri kiitos kuuluu myös mielestäni MotOrgin aktiiveille, jotka eivät jää poteroihinsa makaamaan vaan koittavat kokoajan kehittää toimintaa eteenpäin neuvottelemalla ja järjestämällä erilaisia mahdollisuuksia jäsenistölle. Hieno homma että intoa riittää ja uusia puurtajia + ideoita tulee, toki vanhojen konkareiden tukemina. Se pitää toiminnan eloisana.
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Parempaa materiaalia odotellessa, tuossa on kännykkävideo lähdöstä:
https://youtu.be/FN-Nw9eOU14
Triumph Street Triple 765 -24
Pitkä lista exiä.
http://www.youtube.com/user/exhaust34
Hienoa että tämä järjestettiin sillä kyllä oli hienoa ajaa tämä "kisa" vaikkei varsinaisia sijoituksia vissiin laskettu kuin kolme ekaa nopeaa . Adrenaliinit pääsi kyllä pitkästä aikaa jylläämään kunnolla kisan tuoksinassa ja ainakin itse olen erittäin tyytyväinen että osallistuin kisaan. Ei muuta kuin lisää tämmöistä toimintaa ratapäiville . Iso kiitos järjestäjille tästä.
Ultrafast KTM machine .
Mukava lueskella, että kisa meni onnistuneesti. Josko se porttiteoria toimisi näissäkin joidenkin kohdalla. Omaa vauhtia ei kannata hirveästi jännittää viivalle mentäessä. Uskoisin, että mahdolliset kierroksella ohittavat ymmärtävät tapahtuman luonteen ja osaavat varoa riittävästi. 23 kpl on aika hyvä määrä. Seuraavaan vaan gridi täyteen![]()
Viimeksi muokannut: S^Hansu; 18.07.2016 klo 00:14.
Testi
Kiitos täältäkin järjestäjille ja vapaaehtoisille.
Kisaneitsyys meni ja pirun kivaa oli!
Lisää näitä.
Elämä on onneksi mutkikasta
Matkani Motorg Race parissa.
Tähän päivään 17.7.2016 on ollut pitkämatka kun taustalla on tehty sopimusta SML:n kanssa ja mietitty
miten saamme tehtyä Motorg ry:n näköisen jäsentenvälisen kilpailun.
Saavuin tänään Mäntsälästä Alastarolle ja Ypäjälle asti kaikki oli märkää ja pilvistä.
Vihdoin Loimaalla aurinko rupesi paistamaan ja koko tienoon oli sateettoman näköistä.
Varikolle saavuttuani kiinnitin ensin huomiota täyteen ahdattuun varikkoon ja t-paidassa kulkeviin ihmisiin.
Perus välittämistervehdykset suoritettiin tuttavien kesken heti varikolla ja snäkärijonossa.
Kello 13 oli aika mennä kuulemaan mitä Pasi kilpailunjohtajana kertyy suurelle joukolle vapaaehtoisia jotka olivat tulleet auttamaan ja mahdollistivat tämän tapahtuman järjestämisen tänä päivänä.
Pasin pitäessä puhettaan ja kertoessaan toimintatapoja rupesi kisantunnelman aistimaan joukossamme, nyt oli tultu tekemään jotain vakavasti otettavaa asiaa jossa jokaisen täytyy tietää mitä milloinkin kuuluu tehdä ja miten jokaisen paikka tulee hoitaa.
Sen aisti niin selvästi että tämä turvallisuusasia otettiin niin vakavasti ja haluttiin että toimitsija joukolla oli toimintaohjeet ja valmius vaikka mihin.
Kisan lähtöaika läheni lähenemistään ja oli aika käydä harjoittelemassa omaa tonttiani raatoauton apumiehenä kun juuri ennen radansulkeutumista yksi motoristi kaatui radalla (onneksi ei mitään vakavaa käynyt).
Oli tullut aika kaikkien mennä toimitsijapaikoilleen ja valmistautumaan kisan lähtöön. Jännitys tiivistyi edelleen ja kaikkien toiminnassa oli yliherkkyyttä sekä jännitystä selkeästi havaittavissa.
kilpailijat päästettiin varikonportista radalle ja varmasti jännitys oli sillä hetkellä myös kypäröiden sisällä suuri. Kilpailijoiden määrä oli 23kpl ja jokainen oli tarkistettu katsastustiimin puolesta.
Järjestäymiskierros oli hetkessä ohi ja hiukan pitkään jatkunut kilpailijoiden järjestäminen hiukan kesti joku kärkijoukosta ilmaisi itseään äänekkäästi kaasuttaen.
Kaikki oli kunnossa ja kilpailijat päästettiin lämmittelykierrokselle. Se meni joutuisasti ja kilpailijat asettuivat tutuille paikoilleen nopeasti ja pahin mokaamiskohta oli ohitettu. Lämmittelykierros sujui hyvin ja kisaajat olivat valmiina todella nopeasti.
kilpailijoiden takana nostettiin vihreälippu merkiksi että valmista on… Edessä punaisella lipulla kehoitettiin kuljettajia katsomaan lähtövalojen ilmestymistä näkyi merkki 5s sitten tulivat valot… Kierrokset nousivat ylös kun 23 pyörää valmistautui lähtemään ekaan Motorg Raceen… Ja valot sammuivat ja kaikki ampaisivat kohti ykkösmutkaa.
Yksi kisaaja ajautui hietikolle mutta pysyi pystyssä, muut jatkoivat radalla lähes yhtenä letkana.
Kärjessä nähtiin heti kisaamista ja kuka tahansa voisi voittaa tämän kisan, ihan jokaisesta sijasta näytti syntyvän kahinaa. En tiedä jännittikö kilpailijoita tuossa vaiheessa mutta varikolla ihan hiukan huokaistiin kun eka kierros oli onnistunut ja saatiin siirtyä jännittämään miten kuskien käy kisan edetessä.
Kisan aikana oli pari teknistä keskeytystä ja pari ulosajoa mutta kaikki selvisivät hyvin pienillä vaurioilla.
Kisaa oli jännittävää seurata olihan siinä kumminkin noin 18kpl ensikertalaisia joilla ei ollut kisakokemusta ja varmaan heistä 10kpl oli sellaisia jotka eivät ole olleet edes lähtöharjoituksessa.
10 kierrosta oli hetkessä ohi ja tunsin suuresti ylpeyttä jokaiseen joka viivalle oli tänään saapunut, te kuskit kumminkin sitten sen kisan loitte ja piditte kisan turvallisena kaikille.
Suureksi iloksi Motorg porukalle oli Esa ensimmäisenä maalissa ja seuraavan heti perässä oli Juha sitten Tami jaetulle neljännelle sijalle tulikin sitten loppuporukka…
Wau! mitä kisaa te teitte meille katsojille.
Oli aika jakaa palkinnot kun Allright lahjakortein heitä voitiin muistaa.
Tsemppi palkinnot menivät Scuuballe, Tuurihaukalle ja kummikuskillemme Janne Nurmelle.
Kärkikolmikko palkittiin lahjakortein myös.
Motorg viirejä jaetaan harvoin mutta silloin kun jaetaan on sen saaja todellakin sen ansainnut.
kilpailun palkintojen jaon yhteydessä Motorg ry halusi muistaa Alastaron omistajaa Tero Tupalaa hänen ansiokkaasta työstään Alastaro Circuit:lla. Mahtava työtä olet Tero tehnyt, siitä vielä Kiitos.
Palkinnot kun oli jaettu ja paikalla oli enemmän porukkaa kuin kuulemma SM-kisojenpalkintojenjaossa oli aika olla ylpeä tästä motoristiporukasta johon kuulumme. Siinä hetki huilattiin ja lähdimme parin kaverin kanssa lähelle Oripäähän ajelemaan enduroa koska pitäähän minunkin saada oma annokseni moottoriurheilusta.
Päivä oli moottoriurheilulle ansiokas uskon että tällä kisallamme autamme kuskeja saamaan sitä fiilistä mitä vain kisaamalla voi saada ja olen myös aivan varma että osa näistä Rookiesta näemme vielä SM- kilpailuissa.
Suuri osa varmasti käy hakemassa jo lisäkokemusta jo kenties tänä kesänä MP-tuen kerhokisoista.
Tuntuu että nyt on saatu tie Ajotaito 2 kurssista kisakuljettajaksi auki, enää ei pitäisi olla isoja harppauksia otettavana mikäli se moottoriurheilukärpänen puraisee.
Kiitos kaikille jotka autoitte ja uskoitte tähän tapahtumaan ja teitte siitä meille kaikille muistoihin uskomattoman ensimmäisen kerran kun Motorg Race pidettiin.
Vielä kerran vapaaehtoisille Kiitos, kuskeja toivotaan sitten viivalle uudestaan taas ensikesänä.
Hallitusaktiivi,EVP
Honda CBR1000F 1991
Toyota Celica 1990
Oli Jannellekin uusi kokemus olla noin isossa gridissä, ja vieläpä aika nappistartin saaneena kakstahtarilla ( ykkösen pituus puolet huippunopeudesta ), mutta ykkösmutkassa ison ja pienen pyörän ajolinjaerot kohtasivat sillä seurauksella että vaihdepoljin katkesi pikku osumassa ja kisa jäi sikseen, mutta onneksi ei isompaa !
Hieno lisä ratapäiville kaiken kaikkiaan ja saatu lahjakortti saattaa mennä polvipalaostoksiin !
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Soikkeli, tätä mä tarkotin ku mä ihmettelin ett miks sulla oli räpylä pystyssä ku mä ohitin sut.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Iso kiitos myös "torniapinalta" tasapuolisesti sekä kisaajille, että toimitsijoille. Vapaaehtoisia tämän tapahtuman järkkäämisessä oli tosiaan suurinpiirtein saman verran kuin kisaan osallistuneita kuskejakin. Upeaa nähdä ORG-fiilistä työssään, eli porukka on ennakkoluulottomasti mukana järkkäämässä ja osallistumassa uudenlaiseen tapahtumaan.
Varikolla nähtyjen hymyjen ja kisailijoiden fiilisten perusteella ei tainnut jäädä ainutkertaiseksi tapahtumaksi, eli eiköhän suunnitella jotain tällaista myös ensi kesälle. ;)
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Kisassa tuli pataan ihan joka suunnalta, mutta hauskaa oli silti kun hymy ei meinaa vieläkään hellittää. Iso kiitos kaikille järjestelyihin osallistuneille kun teitte tästä mahdollista. Toivottavasti kisasta tulee uusi perinne orgin päiville. Tässä vielä peräpukaman näkökulma kisaan
...saakelin ötökkä
Alastaron radan omistaja ja vetäjä Tero Tupala oli myös erittäin tyytyväinen näkemäänsä.
Teron mukaan juuri tämänkaltaisella hyvällä vapaaehtoisten auttajien yhteishengellä, sitoutumisella ja välittämisellä saadaan kunnon tapahtuma aikaiseksi.
Totesimme Teron kanssa että tällaisia tapahtumia pitää saada lisää, näistä opimme kaikki, nämä viihdyttävät yleisöä ja näiden avulla myös SML:n omaa toimintaa voidaan kehittää.
Tero oli positiivisesti hämmästynyt myös siitä että meidän kisassamme palkontojen jakoa seurasi paljon enemmän ihmisiä kuin SM-kisoissa keskimäärin.
Kuvastanee yhdistyksemme jäsenten sitoumusta ja intoa yhteiseen toimintaamme.
Aikataulutus onnistui.
Vapaaehtoisia talkoolaisia oli riittävästä ja he kaikki osasivat hommansa.
Kilpailijoita oli upeat 23 kpl. Ekassa kisassamme!
Lähtö onnistui ekalla yrittämisellä.
Kisaa ei jouduttu keskeyttämään, liki kaikki ajoivat maaliin voittajina.
Upea kisa!
Hyvä me kaikki! Hyvä Tero!
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Siinä yks näkökulma aiheeseen:
https://www.youtube.com/watch?v=heGpMxvoSzk
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ja siinä toinen. Takakamerasta tulee huomenna video, ehkä joskus niiden yhdistelmä jahka saa jonkun hyvän editointisoftan (lue halpa ja osaan käyttää).
https://www.youtube.com/watch?v=GEOD...ature=youtu.be