Monelta osin juuri näin. Itse näen näiden merkityksen huimana kokemuksenlisääjänä. Se joka ei ole koskaan kokenut tunnetta, missä kolmattakymmentä peliä nostaa kierroksia muutama sekunti ennen valoja, on jäänyt elämänsä adrenaliinisyöksystä paitsi. Toki jos se tunne vielä jää kalvamaan niin paljon että halu kokea asia yhä uudestaan, ajaa harrastajan kisaamaan muutenkin, ollaan jo itse asian äärellä.
Kaikki moottoriurheilu sisältää pienen riskifactorin. Jos ei sisältäisi, harrastajamäärät romahtaisivat, tai harrastajien hegemonia muuttuisi 4H kerhoksi. Tilastollisesti RR on kuitenkin yksi turvallisimmista. Varsinkin kun puuhamiehet viisaudessaan päätyivät Alastaron ensinäyttämöksi.
Toivottavasti saadaan ruudukot täyteen ja monta uutta elämänsä huiminta kokemusta kokenutta enemmän. Näin se yhdistys tarjoaa uutta, tekee töitä jäsentensä toiveiden eteen ja kehittää toimintojansa.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Lähtötreenit on sit asia erikseen.
Esim: http://www.moottoripyora.org/keskust...sa-n-klo-14-00
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Mielenkiintoista . Mukana ollaan jos sallitaan . Lähtöjärjestys varmaan kannattaa nopeimpien ja kokeneimpien mukaan eli taakse hitaimmat joita sitten nämä nopeimmat saa ohitella sitten kun kierroksella ohituksia tulee .
Ultrafast KTM machine .
No tuonnehan pitää ilman muuta lähteä katsomaan miten Orggilaiset vääntää kahvaa
Kyllähän kilvan ajo on aina huippuhienoa hommaa mutta itse en lähde ... pitäisi kai ensin vähä treenatakkin että pysyy edes viivojen välissätällä hetkellä kun kokemus radalta kakspyöräsellä on 0 -kierrosta.
Mukavaahan se on katsella tota hommaa ja viettää mukavaa kesäpäivää rennolla meiningillä![]()
Kawasaki ZXR 750R K1
Honda VF 500F
Honda VFR 750F
Honda CBR 1000F
Honda CBR 1000F
Honda VF 1000F II
Honda CB 750K
Lahjomaton myyttinen sankarihahmo
YZF-R6R -06
&
FZ6-S -05
Itsellä kävi sama mielessä. Lippumiehelle tehtäväksi liputtaa hitaat ulos, kun nopeimmat alkaa saavuttaa... 2 kierrosta pitäisi ehtiä kisaamaan ennen kun oikeat kuskit painaa ohiToisaalta, jos paljon löytyy innostuneita, niin onkohan tuo ihan mahdoton ajatus ajaa 2 kisaa...? Toinen esim keskihitaan vuorolla, ja ne jotka menettävät oman ajovuoronsa kisan takia joko keskinopeaan/hitaaseen nauttimaan yksi kompensaatiosetti.
Käytännön järjestelyt haasteelliset kyllä, mutta vois saada myös meissä etanamutkailijoissa tiettyä kisakiimaa aikaiseksi.
Miten muuten noiden toimitsijoiden kanssa? Tuskin riittää tavalliset lippumiehet, vai riittääkö?
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Kaikista yksityiskohdista tulee kyllä lisäinfoa lähempänä tapahtumaa. Lippumiehiä on oltava tod. näk. normaalia enempi. Ens kesänä vielä tuskin on kahta lähtöä, mutta mistäpä sitä tietää mitä kaikkee aikatauluun saa mahtumaan. Tavotteena kuitenkin minimaalinen häiriö muulle ratapäivälle, ja maksimaalinen mahdollisuus kisaamisesta kiinnostuneille päästä kokeilemaan, että millaista se on.
Superbike #7
Veikkaan, että vaikka nyt olisi vain yksi kisa, niin kiinnostusta olisi enempäänkin. Miksei jopa kaikkien nopeusryhmien omaan kisaan.Olisi radalla ns tuttuja pyöriä, joita muutoinkin näkee ajamassa samaan aikaan itsensä kanssa.
Joka tapauksessa tää on huikee juttu, että tällainen kisa saadaan järjestettyä. Ja jos toimitsijoita tarvitaan, niin mikäli vain olen paikalla niin luonnollisesti käytettävissä. Mutta sen näkee sitten kun kesän menot varmistuu.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Tuo on varmasti totta, että kysyntää olisi. Orgissa asiat on totuttu vaan tekemään mahdollisimman hyvin ilman turhaa hosumista. Eli tässä käytettäneen samaa ideologiaa kuin ratapäivien ja koulutusten kehittämisessä muutenkin: Eka sorvataan paperilla hyvän kuulonen toteutustapa, sitten kokeillaan kerran käytännössä, kerätään hyvät ja huonot puolet ja hiotaan siitä sitten parempi iteraatio. Parin kokeilun jälkeen yleensä on valmista ja hommaa voi lähteä skaalaamaan. Eli ei kerralla makeaa mahan täydeltä, mutta pitkässä juoksussa takuulla laadukasta.
Superbike #7
Mun mielestä 1.40 on vähän falski raja.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Vauhtiero vaan minusta jotenkin tuntuu pikkasen ujolta.. Tai tuntuu itsestä että onko tolla nopeudella vielä tarpeeks taitoa kisaamiseen.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Hmm.. tais tulla kuvausreissu - sen verran uniikkia settiä kortille luvassa![]()
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Ajattelin pitäiskö tuota yrittää ihan videokuvata. Jos ottais ihan porukalla eri kohdista kuvaa ja joku osais jaksais editoida sitten.
Testi
Eipäs nyt tehä tästä liian vakavaa.![]()
Pääasiallisena tarkoituksena on mahdollistaa jäsenistölle erittäin edullinen tapa kokeilla kilvanajoa ilman isojen kisojen tuomia paineita. Näissö kekkereissä on tarkoitus pitää hauskaa eikä sijoituksilla ole mitään merkitystä (paitsi sit saunan lauteilla). Ja jokainen tietysti ajaa oman taitotasonsa mukaan. Näkisin, että jos keskinopeaan riittää vauhti niin kyllä se leikkimieliseen jäsentenväliseenkin piisaa.
Osallistujia varmasti vielä muistutetaan siitä, että kukaan ei pitkässä juoksussa muista sijoituksia, mutta sen muistaa varmasti jos tuolla jotain hölmöä töhöilee.
Superbike #7
Mukana ja suosittelen kaikille muillekin hitaamman pään kuskeille.
Pääasia että olisi paljon porukkaa samoilla kierrosajoilla jolloin olisi tiukkaa vääntöä![]()
Minusta maltti on valttia rataharjoittelussa. Eli treenataan mielummin rauhassa perusteita ennenkuin aletaan skabaamaan puutteellisilla taidoilla. Hitaassa ja keskiryhmässäkin on vielä melko kokematonta porukkaa jotka kilpailutilanteen kiimassa saattavat ajaa yli taitojensa...ja Juhaa voi sattua leukaan.
HP4
Tämän paremmin asiaa tuskin voi sanoa !
Esimerkiks vielä että oma Vaimo puoliväkisin houkuteltiin pari kesää sitten tuen kerhokisaan (parhaalla ajallaan 1.38) aikanaan. Pienintäkään vaaratilannetta ei kokenut, mutta huimia taistelutarinoita asiasta kuultiin kotona koko se vuosi loppuun. Eikä muutes ees tullu vikana maaliin. Pilke silmäkulmaan, omaa kivaa ajamaan ja kokemaan se omituinen Suomalaisia riivaava syndrooma, jossa kulmakunnan kivoimmastakin hoosiannaa hiljaa hyräilevästä helluntailaisesta tulee esille pikku viirusilmäinen peto, kun kypärä on päässä, kone huutaa alla ja valot odottaa sammumistaan.
![]()
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Nyt alkaa kuulostamaan siltä että jäsenyys pitää lunastaa.![]()
jouni
Eipä se nopeus tai kierroskaika ole se ratkaiseva asia, vaan asenne. Jos asenne on väärä, on ihan varmasti naamallaan, oli kyseessä normi ratapäivä tai kerhokisa tai oikea kisa. Ja pahimmassa tapauksessa kolaa jonkun toisen kuskin.
Eli kerhokisassakin kannattaa/ pitää ajaa omien taitojen mukaan.
Vauhtiero kärjen ja hännän välillä on, mutta sekään ei haittaa kun kärjen asenne on oikea, eli kyseessä on kerhokisa, eikä SM A tai B-sarja.
Ja häntäpään kuskit ei edes häiriinny, koska nopeammat suorittavat ohituksen niin nopeasti.
Ts kyseessä ei ole hitaan ryhmän kuskien ohittamisen vaikeus/ väkisin ohittaminen, joka johtuu siitä että ohittaja on yhtä abaut yhtä hidas kuin ohitettava.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Rupeaa ideat kehittymään. Nyt kun kuvauspuoli rupeaa olemaan kohdillaan niin saisikohan sinne vielä jonkun paikallisen Kyllösen selostamaan.![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Täähän kiinnostaisi kyllä.
Tarviiko kerhokisoihin olla toi ajajatutkinto suoritettu?
Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
Ex Daytona 675 07
Ex honda hornet 900 05
Ex honda cbr 600f
Ex kawasaki zx6r 98