Katsottiin vaimon kanssa perjantain iltaelokuva yhdessä, hauska tapa aloittaa viikonloppu yhdessä. Leffan jälkeen oli pakko käydä pihalla haukkaamassa happea - ja tietysti piti käydä katsomassa Herttuaa.On se omalla tavallaan pirun kaunis pyörä tuo KTM Dukekin. Tajusin siinä pihalla, että Dukekin vain vaatii kantajaltaan omanlaisensa vaatteet. Vaimo on huomenna jossain koulutuksessa niin Kartsalla on koko päivä aikaa tehdä mitä huvittaa. Voisi vähän lähteä ajelulle ja kierrellä samalla noita prätkävaatekauppoja. Jos sitä ensin ostaisi Dukelle sopivat prätkävaatteet. Tuo käytettynä ostettu prätkätakki on oikeastaan ihan kohtalaisen jees, se on musta, mutta kyljissä on ilmeisesti jotain heijastavaa hopeaa. Pitää vain ostaa niihin sopivat housut ja siistimpi kypärä. Housut ja kypärä voisi olla vähän urheilullisemmat - niin kuin Dukekin. Ostetaan sitten klassiset mattamustat prätkävaatteet näytelmän osassa 4 kun on hankittu se mattamusta uusi naku.
Ja pakko kai se on vielä kerran käydä Boot Factoryssakin ostamassa vähän urheilullisemmat bootsit Dukea varten. Säästetään nykyiset klassiset Boot Factoryn bootsit sitä mattamustaa nakua varten.
En ole tuota Triumphin street tripleä ajanut, mutta se on nyt sellainen joka pitää päästä kokeilemaan.
Nyt alkaa olla viitisen sataa kilsaa alla tuolla tonnisella allekirjoituksen jammulla. Lapsettaa, ei voi kieltää ja se vastaa ihan mukavasti siihen tarpeeseen. Etenkin kun tänään ajeltiin taas emännän kanssa, sillä on jammun FZ6N ja tuolla isolla pysyy mukavasti mukana. Ei haittaa vaikka emäntä avaa hanan kokonaan, mulla riittää löylyä ettei tarvi jäädä odottelemaan. Etenkin kun pysyy hereillä ja potentiaalisissa kiihdytyspaikoissa pitää pienen vaihteen silmässä.
Kävin tänään sitten myös kokeilemassa tuota emännän pyörää ja täytyy myöntää että se ketteryys on ihan mukavaa mikä siinä kusiaisessa on. Madallettuna se on mulle kuin Honda Monkey ja paino tuntuu entistä vähemmän. Toki kahvat on liian ylhäällä, vaihdepoljin väärässä asennossa jne. mutta silti se on kevyt ja ketterä ajettava. Ymmärsin vähän paremmin tuon jälkeen miksi Kartsa arvostaa kevyttä ja helppoa pyörää.
Voimaa vaan ei ole etenkään alhaalla (alkaa tulla tuntumaa tuohon tonniseen), mutta kulkee se liikenteen mukana vinguttamatta. Tuo tonninen on monessa suhteessa norsun tuntoinen, kusiaisessa ei ole alhaalla väääntöä. Siksipä kiinnostaisi kovasti käydä kokeilemassa tuota Trumpan kolmisylinteristä vehettä. Voisin kuvitella että siinä on keveyttä ja ketteryyttä, sen vääntökäyrä lupailee myös mukavaa ajoa, eli koeajoon se pitää hakea. Katotaan vaihtuuko joskus myöhemmin pienempään kun tämän isomman saa kunnolla koeajettua. (vuosi, pari siis).
Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
... tuli tuosta mattamustasta prätkästä ja vaatteista vielä turvallisuus-näkökohta mieleen. Noin maalaisjärjellä ajateltuna ei ole ehkä paras mahdollinen idea täysin mattamusta prätkä ja sen selässä täysin mattamustaan puettu mies mustaa asfalttia vasten - ei välttämättä ole autoilijoille kaikkein helpointa havaita. Tässä mielessä tuo musta/valko/oranssina kirkuva Duke on kyllä varmasti turvallisempi vaihtoehto. Mutta kaipa tuohonkin mattamustaan voi löytää jonkin siistin pyörään sopivan heijastuskeinon, mikä lisää turvallisuutta mutta ei pilaa ulkonäköä.
Joo, näistä kahdesta jos pitäisi valita, niin kyllä se olisi tuo moto guzzi.
Tässä olisi vähän sellaista kokonaisuutta, mitä olisi seuraavassa pyörässä (ja miehessä) hakemassa:
16-hd-promo-lit-book.jpg
Mutta nyt on Duke. Otetaan vastaan ehdotuksia, millaiset prätkävaatteet sopisi Duke-kuskille?
Onhan pyörissä valot....
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Ei saamari. Moneskohan kerta tämä jo on: Kartsa herää klo 3 yöllä aivot pirteinä kuin peipponen. Pakko se on myöntää: kahdeksan tunnin apinanraivokoodaussession jälkeen aivot jää yölläkin jotenkin ylikierroksille. Pakko keksiä tähän jokin ratkaisu - vanhaan yksikköön en palaa maitojunalla piirtelemään laatikoita ja viivoja, se on jo nähty. No, onneksi ei ole enää pieniä lapsia, valvotaan sitten joka yö klo 3-4. Onhan tässä jo yöllä luettu Nelson Mandelan omaelämäkerta Long Walk to Freedom, ja nyt on Martin Luther Kingin (editoitu) omaelämäkerta menossa. Ja voihan tässä vähän lukea Orgin artikkeleita, vaikka kännykän ruutua ei saisi yöllä sinisen valon takia kuulemma katsoa.
Selasin Tori.fi:n ilmoituksia ja sielläkin on paljon tosiedullista MP-rompetta. Pistin pari urlia ylös, josko huomenna kävisi katsomassa. Jotenkin tykkään ajatuksesta ostaa käytettyä tavaraa - säästää rahaa ja samalla vähän yrittää pelastaa planeettaa siinä sivussa.
Kävin myös Eurobikerin sivulla. Liike vaikutti kuvien mukaan tosi isolta. Voisi hyvinkin ostaa vähän Dukemaisia MP-vaatteita - pyörälläajo on näköjään vähän fiilisjuttu. Nyt on alkanut vähän nykyiset romppeet tuntua häiritseviltä, kun vastaan tulee niin herrasmiehen näköistä väkeä viimeisen päälle tamineissa. Herttuakin on alkanut vihjailla, että voisin vähän enemmän pyörään sopivaa vaatetta laittaa päälle.
Yksiosainen nahkapuku. Selkä ja rintapanssari. Kunnon tukevat ajosaappaat. Suojaavat hanskat ja päähän sopiva kypärä. Väreillä ei juurikaan merkitystä. Jos pitää mustasta niin sitten mustat.![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Minkä kokoisia varusteita Kartsa etsiskelee?
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
Muistankohan oikein eli 180 cm / 82 kg taisi olla Kartsan yhdessä viestissä mainittuna.
Joo muistin oikein
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Itselleni tulee mieleen Duke-pukeutumisesta nämä "urban camo" vai mitä lienevätkään kuteet. Tuohon vaikka se nahkatakki niin olisiko hyvä?
duke-390-wheelie.jpg
Päähän vielä lisäksi esim. Shark Raw kypärä samalla kuosilla niin ei heti arvaisi, että alta paljastuu 50v koodari
shark-raw-kurtz-matt-wsa-2868-p.jpg
What is your one purpose in life? To explode of course.
Joo, Kartsa on 82 kg ja 180 cm, tosin tavoitepaino olisi jotain 78 kg, että pärjäisi paremmin sulkapallossa.
Laitoin tori.fi-sivulla pari kyselyä ajopuvuista ja housuista. Jos vastaavat, niin menen tänään katsomaan. Jos hyvät, niin ostan, käytettyä tavaraa saa aika halvalla.
Tällä välin taidan kohta hurauttaa tuonne Eurobikeriin katsomaan kamoja. Pakko kai mennä autolla, on siellä sitten helpompi sovittaa vaatteita (ks. yllä selitys, mikä pukeutumishelvetti on tällä hetkellä ilman sitä lämmintä ajohaalaria, että uskaltaa pienessä flunssassa ajaa näillä keleillä).
Kyl mä kartsalle kasvotusten antasin vinkkinä että unohtaa kaikenlaiset pilkkihaalari viritelmät. Tekstiili ajohousut ja takki joiden alle mahtuu lämpökerrasto ja vaikka huppari. Housujen alle esim kollarit. Itestä ainakin tuntuu että jos on pukenu ittensä miseliini-mieheks, rupee satulassa liikkuminen olemaan liian kankeeta. Ei vaan enää saa itteensä kääntyyn olan yli kurkkimiseen kaistan vaihdoissa eikä taitu niin luontevasti pyörä mutkiinkaan kun ahistaa oma liikluminen.
Ko. varusteilla oon tarjennu hyvin yli 300km siirtymiä näillä 2-4 asteisinä kevät päivinä.
Nopeet reagoinnit/suunnanmuutokset vaan sujuu sutjakammin. Pilkkihaalari ja muut vastaavat varusteet on tarkotettu paikallaan istumiseen. Ajaminen on kuitenkin aika aktiivista touhua varsinkin kehä3:n sisäpuolella. Hyvät (ei tarkota kallista) ajovarusteet tekee harrastuksesta paljon hauskenpaa kun voi nauttia ajamisesta.
Kartsalle myöhästyneet onnittelut oivasta hankinnasta.
Pidä lippukorkeella ja kypärä syvällä päässä. Moikataan sormella kun kohdalle osutaan!
rane77(ät)moottoripyora.org
"Ja sen jälkeen kun mennään kauppaan ostamaan pyörävermeitä, niin budjettiin ei ole laitettu ylärajaa."
Ducatille löytyy paljon tuohon kategoriaan sopivia ajoasusteita![]()
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
... aurinko paistaa, nyt saa riittää tori.fi-sivuston katselu. Ja tässä millään autolla lähdetä kun aurinko paistaa ja on lauantai - Duke käyntiin. Pitää tällä kertaa kokeilla vähentää sitä pukeutumishelvettiä ja vaihtaa kokeeksi se tekninen paita ja tuulitakki yhteen villapaitaan MP-takin alle. Otetaan reppu mukaan ja sinne vähän varavaatteita, jos tulee kylmä.
Menoksi!
![]()
Joo kannattaa säästellä noita BF:n bling-bling-buutseja parempaan tarkoitukseen ja ajokäyttöön hommata kunnolliset, ajamiseen tarkoitetut jalkineet. Siis sellaiset jotka suojaavat nyös nilkkaa. Kun se kaatuminen kuitenkin on vielä edessä. Ihmisen nilkassa nimittäin on pirun monta pientä osaa, jotka ottavat kipeetä hämmästyttävän pienestäkin.
-jp-
Viimeksi muokannut: J-PS; 16.04.2016 klo 11:40. Syy: typo
Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
Tuollaista Wool poweria alle, sekä housut että paita ja jos ei vielä riitä, niin sitten vielä se 400 grammainen paita lisäksi. Noilla on tarkenee.
Aivan loistava kerrasto, ei ole parempaa tullut vastaan ja pistää puhdasta merinovillaa pataan 6-0 joka suhteessa. Ei tunnu märältä ja kestää paljon paremmin. Se ei tunnu urheilukerraston kanssa märältä ennen kuin tulee kunnon norsun hiki. Mulla on ollut noita parikymmentä vuotta, Helly Hansen on testaamatta, se vois olla toinen hyvä.
Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
Siihen osa neljään liittyen...
Voisiko se mielitietty olla jotakin tällaista: http://www.nettimoto.com/triumph/bonneville/1984034
Pyöriä vuosien aikana viitisenkymmentä
Nopea päivitys. Kävin Eurobikerissa ostamassa sellaisen windstopper kypäräpipon ja toisen windstopper-kaulurin, windstopper-paidan ja siellä oli tarjouksessa 107e (muistaakseni) Sweep hauska kangastakki, musta, jossa on oranssia raitaa - tajusin heti, että sopii Dukeen.Takki tuntui myös väljemmältä kuin käytettynä ostamani nahkarotsi, joten allekin saa helpommin lämpöisen paidan. Lisäksi takin liepeet on vähän pidemmät. Nyt ei muuta kuin uudet kamat alle, tankkaamaan ja kohti seikkailuja!
Kerron illalla sitten viinilasin kanssa lisää, mitä päivällä tapahtui.
Hanaa!![]()
Mikäs se on maailmaa näitten läpi kattella.
![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Näköjään aina nenällään...
KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> )
ex. Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 - 2024)
ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
Jumppahuitsi! Kartsa on Nurmijärvellä, Rajamäellä Cafe Murussa. Aamulla oli niin kiire, ettei malttanut aamiaista laittaa.
Uusi takki ja windstopper-kamat on tosi jees, tuli nekin testattua matkalla.
Lähdin ajamaan Vanhaa Hämeenlinnantietä pohjoiseen. Sitten kohti Nurmijärveä sitä vanhaa tietä. Sieltä sain päähäni, että käydään etsimässä Rajamäellä se Racing Bike Side Car. Paikka löytyi, mutta harmillista, oli kiinni. Sitten vasta tajusin, ettei Kartsa ole syönyt mitään koko päivänä - nyt siis kahvilassa.
Nurmijärveen liittyy sellaista historiaa, että Kartsan faija rakensi täällä kaksi omakotitaloa hartiapankilla perheelleen. Ensimmäisen kun Kartsa oli 9, toisen talon rakentamisessa Kartsa sai sitten kesän 16-v olla työmaalla. Täällä tuli siis koulut käytyä. Täällä on paljon hauskoja pikkuteitä ja lähellä Helsinkiä. Tänne pitääkin tehdä Herttuan kanssa muutama kesäretki.
Harmillista, että paikka oli kiinni, olisin ostanut Dukeen öljynsuodattimen ja öljyä ja kysellyt, milloin pyörän voi tuoda huoltoon. Haluaisin heti tehdä siihen huollon, että pysyy kunnossa.
Ulkona paistaa aurinko. Herttua kimmeltää mustaa, valkoista ja oranssia kahvilan ikkunan läpi.
Minne seuraavaksi?