Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
  1. #1
    Ostin SV1000S:n, kuten olen pitkin motorgia kailotellut. Kilometrejä on tullut parissa päivässä reilu 200, joten yhteinen taipaleemme on vasta aluillaan. Olen vallan innostunut ajokista. V2-koneisia pyöriä olen joskus harvakseltaan kokeillut, mutta tämä on ensimmäinen oma. Ajoasento passaa minulle, ja joku aikaisemmista omistajista on hommannut tuplakuplapleksin, joka ohjaa turbulenssit juuri kypäräni alapuolelle. Niska suorana ajaessani pää on häiriöttömässä ilmavirrassa, mutta päätä painaessani metakka on melkoinen.

    Vaan pääasiani oli herätellä SV-keskustelua. Muutama aikaisempi ketju tuolla on, mutta päätin kuitenkin aloittaa uuden
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyxät CBR900RR -97, VFR750F -94 ja VF500F -84; Exät: SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88
  2. #2
    Ajoin SV1000S:llä 3 vuotta / 25tkm. Tykkäsin kovasti ja välillä funtsin ostaa sellainen toiseksi pyöräksi. Sopii myös matkaan, mm. Assenissa tuli superbikea käytyä katsomassa. Päädyin SV:hen tuolloin myös moottorin takia, aiemmin olin vuokrannut RSV:n ja päätin että seuraava pyörä on V2
  3. #3
    Olen nyt kummastellut sitä moottoria. Alavääntöä tosiaan piisaa. Välillä tuntuu siltä, että ihan sama, mikä vaihde on silmässä. Vekottimen äänimaisema on myös kiintoisa. Rivimoottori pitää sitä omaa ärinäänsä, jonka korkeus ja voimakkuus vaihtuu, tuo veekakkonen purluttaa, rytisee, murisee, urisee ja viheltää Eiköhän se äänistä huolimatta ole ehjä... Moottorijarrutuksen murina vallankin on mellevä.

    Luottamus pyörään on herännyt. Lähinnä mietin vihreää liitintä, josta olen lueskellut... Sellainen kuulemma saattaa kärähtää jostain päin pyörää, ja ajokki kokee black outin.

    Ainoa moitteen sija tähän mennessä on satula. Sitä ei kyllä ole muotoiltu ainakaan päin minun persettäni. Jos tarkoitus olisi ajella satoja kilometrejä päivässä, sen uudelleen toppaaminen olisi aiheellista. (<--piti laittaa tuo hymiö, kun se on niin hassu.)
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyxät CBR900RR -97, VFR750F -94 ja VF500F -84; Exät: SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88
  4. #4
    Täältä löytyy naku-SV:n omistaja, ei siis naku SV:n omistaja

    Sv-portal.comista löytyy paljon tietoutta ja hyvää ohjetta lontoon murteeksi kirjoitettuna, eli jos englanti on hallussa niin sieltäkin löytyy hyvin apua.

    Olen itse tarkastanut tuon vihreän liittimen kunnon ja näytti olevan ok, sijaitsee ihan edessä sellaisen kumilärpäkkeen alla. Joudut nostamaan bensatankin ylös jotta pääset käsiksi liittimeen.
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  5. #5
    Lainaa Juska2000 kirjoitti Katso viesti
    Täältä löytyy naku-SV:n omistaja, ei siis naku SV:n omistaja

    Sv-portal.comista löytyy paljon tietoutta ja hyvää ohjetta lontoon murteeksi kirjoitettuna, eli jos englanti on hallussa niin sieltäkin löytyy hyvin apua.

    Olen itse tarkastanut tuon vihreän liittimen kunnon ja näytti olevan ok, sijaitsee ihan edessä sellaisen kumilärpäkkeen alla. Joudut nostamaan bensatankin ylös jotta pääset käsiksi liittimeen.
    Selvä. Pyörä on menossa venttiilien säätöön jossain vaiheessa tässä, niin samalla voinee kurkata sen liittimen kondiksen.
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyxät CBR900RR -97, VFR750F -94 ja VF500F -84; Exät: SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88
  6. #6
    Hyvä on mankeli:-)
    5 kesää ja 100 tkm ilman minkäänlaista ongelmaa.
    Euroopan ja Norjan reissut,sekä 1000km päivätaipaleet onnistuivat myös.
    Penkki tosin hiukan perseestä,mutta Airhawk korjasi tilanteen.
    Menettelee myös kyytiläisenkin kanssa,vaikka askeettinen tarakka onkin:-)
    Alusta ei nyt parhaimpia ole,mutta eteenpäin pääsee.
    Serpenttiineille kannattaa vaihtaa piikin pienempi eturatas.

    Ei osannut luopua v-moottorista vieläkään ja nyt on alla korvaajana L-moottorinen:-))
    Tosin paljon paremmalla alustalla mitä SV aikanaan.
  7. #7
    Muistelisin, että tuo vihreän liittimen ongelma koski enemmän nimenomaan varttikatettuja eli S-malleja erilaisen lamppuratkaisun takia. SV-portal tulikin jo mainittua, sieltä kyllä löytää lähes kaiken minkä tästä pyörästä voi haluta tietää.

    Mulla nyt toka kausi lähtenyt nakulla käyntiin. Lyhyet -1/+2 välitykset ja Leo Vincet tuovat oman mausteensa. Oon tykänny aivan hulluna ja rivikoneisiin en ihan heti näe paluuta. Vakiopenkistä samaa mieltä... joku geelipenkki voisi olla omiaan. Ei tolla samanlaisia päivätaipaleita perse ole mukisemata kestänyt kuin bandiitilla, mutta svessalla ajaessa on aina hymy korvissa.

    Edittiä: Ainoat murheet toistaiseksi olleet kytkinkahvan mikrokytkimen antautuminen (ei lähde mopo käyntiin jos niitä kärkiä ei saa oikosuljettua jollain), mutta tästä selvisi parinkympin sijoituksella. Lisäksi kytkimen työsylinterin sijoitus on sellainen, että se kerää paskaa sylkän tiivistepinnoille eturattaan kotelossa. Siitä ei mulla tiiviste tykännyt ja alkoi valuttaa nesteitä ulos. Taaskin selvittiin muutaman kympin korjaus-satsilla. Taisi olla enemmän alkupään vuosimallien ongelma ja myöhemmissä paranneltu tiiviste. En vain suoraan muista mistä vuosimallista alkaen.
    SV1000 -03
  8. #8
    Tulipa tässä mieleeni, että ohittajia tuntui olevan kovasti, kun ajelin Espoosta kotiin toissapäivänä. Onkos SV-kuskeilla näkemystä nopeusmittarin virheestä?
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyxät CBR900RR -97, VFR750F -94 ja VF500F -84; Exät: SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88
  9. #9
    Eipäs ole kyllä tietoa. Omassa tosin on speedo healer ja sen kanssa tuntuu pitävän melko hyvin kutinsa. Ei muuta kuin gepsi esiin ja kokeilemaan. Ootko tietoinen onko vakioratastus? Jos on ratastusta muutettu ja mitään muuta ei oo tehty, niin virhettä voi olla reilustikin.
    SV1000 -03
  10. #10
    Motorg ry:n hallituksen sihteeri Knaku:n avatar
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ted kirjoitti Katso viesti
    Tulipa tässä mieleeni, että ohittajia tuntui olevan kovasti, kun ajelin Espoosta kotiin toissapäivänä. Onkos SV-kuskeilla näkemystä nopeusmittarin virheestä?
    SV:stä ei ole kokemusta, mutta GSXR:n mittari vakioratastuksella näytti noin 10% väärin lähes systemaattisesti. Motarilla sai ottaa pyörän mittariin 132 km/h niin oltiin tikkarissa... Mittasin TomTom:n kanssa.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

    Sihteerille voit lähettää sähköpostia osoitteeseen knaku(ät)moottoripyora.org tai sihteeri(ät)moottoripyora.org
  11. #11
    Arvelen, että mittarini on noin 10 % optimistinen, mutten uskalla ihan luottaa siihen. Kahtotaan, saisinko gepsun jostain lainahan.
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyxät CBR900RR -97, VFR750F -94 ja VF500F -84; Exät: SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88
  12. #12
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    SV:stä ei ole kokemusta, mutta GSXR:n mittari vakioratastuksella näytti noin 10% väärin lähes systemaattisesti. Motarilla sai ottaa pyörän mittariin 132 km/h niin oltiin tikkarissa... Mittasin TomTom:n kanssa.
    Saman peukalosäännön mukaan ajelin GSX750F:llä.
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyxät CBR900RR -97, VFR750F -94 ja VF500F -84; Exät: SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88
  13. #13
    Mulla on omassa SV:ssä Sargent- merkkinen satula. Maksaa muutaman satasen, mutta on kyllä tässä kolmen kesän aikana hintansa haukkunut. Onhan tuohon muutakin pientä tullut näperreltyä



    Neljä kesää ollut pyörä omistuksessa ilman isompia murheita. Ajot olleet lähinnä nurkissa pyörimistä, mutta muutamia pitempiäkin päivätaipaleita ja parina viime kesänä rataakin jonkin verran.
    Suzuki SV1000S & BMW G650 X-Challenge & KTM EXC250
  14. #14
    Lainaa Kaks-Seiska kirjoitti Katso viesti
    Mulla on omassa SV:ssä Sargent- merkkinen satula. Maksaa muutaman satasen, mutta on kyllä tässä kolmen kesän aikana hintansa haukkunut. Onhan tuohon muutakin pientä tullut näperreltyä



    Neljä kesää ollut pyörä omistuksessa ilman isompia murheita. Ajot olleet lähinnä nurkissa pyörimistä, mutta muutamia pitempiäkin päivätaipaleita ja parina viime kesänä rataakin jonkin verran.
    On se vain hauskan näköinen punaisenakin. Jotenkin koko vekottimesta tulee mieleen avaruusalus
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyxät CBR900RR -97, VFR750F -94 ja VF500F -84; Exät: SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88
  15. #15
    Oletko itse vaihtanut keulan tuohon?
    Yamaha MT-01 vm.2008

    Ex: Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  16. #16
    ^Juu, oli edellisen kevään projekti Takaiskari on myös gixxeristä.
    Suzuki SV1000S & BMW G650 X-Challenge & KTM EXC250
  17. #17
    Onko etuvanne ja jarrulevy alkuperäiset vai gixeristä?
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyxät CBR900RR -97, VFR750F -94 ja VF500F -84; Exät: SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88
  18. #18
    Alkuperäinen vanne sopii. Jarrulevyn koko riippuu keulaputki/jarrusatula kombinaatiosta. Itse jouduin vaihtamaan halkaisijaltaan 10mm isommaksi.
    Suzuki SV1000S & BMW G650 X-Challenge & KTM EXC250
  19. #19
    Hmm. Kiintoisaa. Pieni virittelijä minussa heräilee, vaikken ole vielä edes kunnolla tutustunut pyörääni, eivätkä ajotapani taida edellyttää huippuunsa viritettyjä säätöjä ja komponentteja. Mutta kun...
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyxät CBR900RR -97, VFR750F -94 ja VF500F -84; Exät: SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88
  20. #20
    Mul on -03 SV 1000 S sinisenä ja yhen kesän oon sillä nyt pärissy ja täytyy sanoo et mahtava peli on.
    Yhteinen taival ei ehkä kovin ruusuisesti alkanu ku ostamaan mennessä ei pyörään saatu mitään sähköjä aluksi, kunnes satuin vähän nostaan virtalukon kaapelinippua niin pyörään tuli sähköt. Syyllinen oli se vihree pistoke, mutta koeajon jälkeen ei ollu puhettakaan ettenkö pyörää olis ostanu, sen verra oli naama näkkärillä.
    Tyyppivikoja olen siitä korjaillut poes ja vähä koettanu väkerrellä. mm. lyhemmät välit, healeri, commanderi, kampikammion hengitystä parantanu, projektorit umpioihin.. LeoVincen mökäpöntöt löyty jo onneksi ostaessa.
    Kytkinkruunuhan näissä on se surullisen kuuluisa heikkolenkki. Meneevät väljäksi ja sit rupee täristää tosi paljon alle 4000rpm. Itse käytin sen nyt tuolla jenkeis Werks Partsilla korjuussa ja täytyy sanoa et tekivät kyl tosi hyvää duunia. Pääsin pikkusen testaakki sitä ku oli Oulussaa keliä alkuviikosta nii enää ei tunnu että tippuu hampaista paikat alle 4krpm ku vääntää happee kunnol. SV-Portalista löytyy juttua hyvästi niistä kytkin oireista.
    Penkissä pitäs käyttää ku ei ole varmaan toi valmis Dynojetin kartta kohillaan.
    Alla kuva tältä keväältä.
    IMG-20160329-WA0025.jpg
    Suzuki GSX 750F -94
    Suzuki SV 1000 S -03
  21. #21
    Jep. Kyllähän se minunkin pyöräni ravistaa, kun antaa kaasua. Olen olettanut sen olevan V2-moottorin ominaisuus.
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyxät CBR900RR -97, VFR750F -94 ja VF500F -84; Exät: SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88
  22. #22
    Lainaa Kaks-Seiska kirjoitti Katso viesti
    Mulla on omassa SV:ssä Sargent- merkkinen satula. Maksaa muutaman satasen, mutta on kyllä tässä kolmen kesän aikana hintansa haukkunut. Onhan tuohon muutakin pientä tullut näperreltyä



    Neljä kesää ollut pyörä omistuksessa ilman isompia murheita. Ajot olleet lähinnä nurkissa pyörimistä, mutta muutamia pitempiäkin päivätaipaleita ja parina viime kesänä rataakin jonkin verran.
    Taisit olla Kemoralla viime kesänä? Taisin käydä kuolaamas ton vieres itekki, muttei näkyny omistajaa...
    Suzuki GSX 750F -94
    Suzuki SV 1000 S -03
  23. #23
    Lainaa ted kirjoitti Katso viesti
    Jep. Kyllähän se minunkin pyöräni ravistaa, kun antaa kaasua. Olen olettanut sen olevan V2-moottorin ominaisuus.
    Kyllähän se ominaisuus on V-koneelle ravistus, muttei sellainen järkyttävä rynkytys. Mulla oli vaan onneksi siinä jousissa vasta väljystä sen sentin verran kytkin ulkokehällä, eli kytkin kruunu pääsi pyörähtään ennen kuin jouset otti vastaan ja tästä sitten tuli se rynkytys hapettaessa. Nyt ei oo mitää väljystä ja paaaalijo tasasemmin vetää.

    Tuossa kerrottu siitä kytkimen tyyppiviasta: https://www.werksparts.com/clutch-baskets-pg-1.html

    Tuolla käytin omani ja hyvin toimi homma.

    https://www.youtube.com/watch?v=O2BFS7pYc_0

    EDIT: Linkki youtube videoon missä väljystä esitetty. Alkaa ~1:30 kohil.
    Suzuki GSX 750F -94
    Suzuki SV 1000 S -03
  24. #24
    Kävin tällä välin kokeilemassa pyörääni. Ei sitä käynnin karkeutta ja tärinää nyt suorastaan rynkytykseksi voi sanoa. Kaikenlaisia värinöitä ja tärinöitä sieltä kiihdyttäessä tulee, mutta tasakaasulla ajaessa värinät ovat hyvinkin kohtuulliset. En siis ainakaan välittömästi huolestu siitä. Ei muuta kuin ajoa, ja kunhan talous pyörän oston jälkeen palaa raiteilleen, niin uudet öljyt ja suodatin ja muuta pientä huoltoa! Venat ehkä kannattaa säädellä myös alkaneen kauden aikana
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyxät CBR900RR -97, VFR750F -94 ja VF500F -84; Exät: SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88
  25. #25
    Oma SV1000S -04 meni lunariin viime kesänä. Pidin pyörästä paljon, mutta tiukka polvikulma oli tämän mittaiselle pieni ongelma pidemmillä reissuilla. Kone oli tosi miellyttävä. Ei ainakaan yhtään häpeä tälle mun nykyiselle kotarin 990:lle.
    Mulla olis muuten pari KN öljynsuodatinta SV:hen, ja neljää litraa Teboil Superbike öljyä, joista voisin luopua edulliseen hintaan. Kaarinassa sijaitsevat. Niin ja punainen takapenkin suojus, seat cowl.

    Muok. Suodattimet ja seat cowl myyty.
    -11 KTM 990SMT
    -04 Suzuki SV1000S
    -94 Suzuki GSX750F
    -98 Honda CB Sevenfifty
    -84 Yamaha RD125
    -86 Helkama Raisu
    -84 Honda Monkey Dax 73cc
  26. #26
    Lainaa IhmeJanne kirjoitti Katso viesti
    Taisit olla Kemoralla viime kesänä? Taisin käydä kuolaamas ton vieres itekki, muttei näkyny omistajaa...
    Ihan mahdollista. Edellis kesän viimeinen Kemoran päivä päättyikin mulla kaatoon. Onneksi oli siinä vaiheessa ratakatteet kiinni, niin ei alkuperäiset hajonneet. Jonkin verran tuli kuitenkin käytönjälkee tuohon oikealle kyljelle.
    Suzuki SV1000S & BMW G650 X-Challenge & KTM EXC250
  27. #27
    Lainaa ted kirjoitti Katso viesti
    Kävin tällä välin kokeilemassa pyörääni. Ei sitä käynnin karkeutta ja tärinää nyt suorastaan rynkytykseksi voi sanoa. Kaikenlaisia värinöitä ja tärinöitä sieltä kiihdyttäessä tulee, mutta tasakaasulla ajaessa värinät ovat hyvinkin kohtuulliset. En siis ainakaan välittömästi huolestu siitä. Ei muuta kuin ajoa, ja kunhan talous pyörän oston jälkeen palaa raiteilleen, niin uudet öljyt ja suodatin ja muuta pientä huoltoa! Venat ehkä kannattaa säädellä myös alkaneen kauden aikana
    Paljo sun mopol ajettu? Se riippuu paljo siitäki miten ajettu ja kuinka paljon kuin nopeesti se väljistyy. Mulla nyt mittarissa 49tkm. Ei se tasakaasulla ajaessa täristäny mullakaa, mut ku laitto kunnolla happea et vääntöä oli käytös nii rupes tärrää liian paljo mun makuun. Toi werksin tyyppi tuumas mulle et ei ollu kauheen paha vielä toi mun kytkin ja siten onnistu uudelleerakentaminen hyvin. Ja totta, ajoa vaan, ei se hajoa käsiin.
    Suotimista ja öljyistä sen verran et ite käyttäny Motulin 5100 10W-40 ja Suzuki oem suodatinta nii hyvin pelannu. Molempia löytyy motonetistä.
    Suzuki GSX 750F -94
    Suzuki SV 1000 S -03
  28. #28
    Tänään meni uudelle omistajalle SV100S ja ylimääräiseksi jäi SW-Motecin tarakka. Siisti ja pieni kyykkyyn sopiva tavarateline. Itselläni oli siihen kytketty Bags Connectionin tankkilaukku hevosenkenkä kiinnityksellä.
    Myydään siis pois, joko pelkkä teline tai teline+laukku kiinnikkeineen.
    Kuvia ja yhteyden otot miel sähköpostilla, niin tavoittaa minut parhaiten. Tavarat ovat Hki.
    kajosma@gmail.com

    Takateline 50€
    Laukku, teline ja kiinnike 120 €
    ER-5
    ZR-7S
    SV 1000S
    FZ-1S
  29. #29
    Täällä on yksi pikku sv kuski. Vallan tyytyväinen olen pyörään ollut kahden kauden perusteella. Sopii kaupunkipyörittelyyn ja pieneen matkailuunkin. Kolmatta kautta jo vähän aloiteltukin
    Suzuki SV650S
  30.  
  31. #30
    Myöhäinen vastaus. noin 48 000 on nyt matkamittarissa. Ja viikon päästä menee pyörä venttiilien säätöön. Öljyt ja filtteri vaihdetaan samalla. Muita huoltoja siihen on myyjältä saamani kuittinivaskan mukaan tehty hiljattain, joten ei muuta kuin lisää kilometrejä!

    Lainaa IhmeJanne kirjoitti Katso viesti
    Paljo sun mopol ajettu? Se riippuu paljo siitäki miten ajettu ja kuinka paljon kuin nopeesti se väljistyy. Mulla nyt mittarissa 49tkm. Ei se tasakaasulla ajaessa täristäny mullakaa, mut ku laitto kunnolla happea et vääntöä oli käytös nii rupes tärrää liian paljo mun makuun. Toi werksin tyyppi tuumas mulle et ei ollu kauheen paha vielä toi mun kytkin ja siten onnistu uudelleerakentaminen hyvin. Ja totta, ajoa vaan, ei se hajoa käsiin.
    Suotimista ja öljyistä sen verran et ite käyttäny Motulin 5100 10W-40 ja Suzuki oem suodatinta nii hyvin pelannu. Molempia löytyy motonetistä.
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyxät CBR900RR -97, VFR750F -94 ja VF500F -84; Exät: SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen