Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Miten on poliisit olleet kiinnostuneita pyörien kunnosta keski-euroopassa? Kiinnostaa tekevätkö muuten vaan tarkistuksia vai ylinopeuden, ajovirheiden yms. muun seurauksena? Itellä äänet ok mutta e hyväksyntä putkista puuttuu, joten mietin kannattaako vaihtaa putket ennen reissua. Olen kuullut että sakot esim. Sveitsissä on aika reippaita. Mitkä maat on yleensäkkään tarkkoja asian suhteen? Sveitsin voin kyllä kiertää, mut ei viittis hirveästi reittejä alkaa säätää putkien takia.
  2. #2
    Lainaa hoi kirjoitti Katso viesti
    Miten on poliisit olleet kiinnostuneita pyörien kunnosta keski-euroopassa? Kiinnostaa tekevätkö muuten vaan tarkistuksia vai ylinopeuden, ajovirheiden yms. muun seurauksena? Itellä äänet ok mutta e hyväksyntä putkista puuttuu, joten mietin kannattaako vaihtaa putket ennen reissua. Olen kuullut että sakot esim. Sveitsissä on aika reippaita. Mitkä maat on yleensäkkään tarkkoja asian suhteen? Sveitsin voin kyllä kiertää, mut ei viittis hirveästi reittejä alkaa säätää putkien takia.
    Moro, Bike'nTuning (Holola) Teemu kävi viime kesänä Euroopan turneella, kyselepä sieltä niin saat dataa..
    Mikä ei tapa, vah... siis SATTUU!
  3. #3
    Paskanakki voi osua kohdalle, mutta omat useat kokemukset kertoo ettei niitä ole koskaan kiinnostanut.
    Ajeltu useana kesänä Saksassa, Sveitsissä, Ranskassa, Italiassa jne.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  4. #4
    Moi. Teemun kokemukseen pohjautuen aloitinkin tän kyselyn. Heillä toi Sveitsi tais olla kallis mesta, mut muistakin maista olisi mukava saada tietoa.
  5. #5
    Jos pyörä on about siivossa kunnossa, melu ei oo ihan älytön, et p3rseile tai pöljäile, ja niitten nyssyköiden kans kun näytät turistilta, ei virkavalta ole kiinnostunu.
    Paitti sveitsi.
    Siä ei haluta köyhiä motoristeja maahan tai keksitään niille jotain kivaa oheismaksua...
    Se oli jo rikki...
  6. #6
    Eipä ole koskaan ketään kiinnostanut pyörän kunto Euroopassa liikkuessa. Luulen että jos tarkistuksen kohteeksi joudut on tosi huonoa tuuria ellet jotain muuta kohella tai puutteet on todella silmiinpistävät.
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  7. #7
    15v sveitsissä asuneena ja ducateilla sama aika ( n 100thkm) sveitsissä ja lähialueilla ( saksa, italia, ranska etc) tullu pyörittyä, ainoat tsekkaukset on ollu joka toinen vuosi tehtävä katsastus (+ 6 v vanhempiin mopoihin) Pakoputkia on ollu laitonta ja laillista, ainoa kitinä on yleensä tullut radoilla ( melumittaukset)..
    Ihmetyttää noi "hirmusakot", mitä jengi on saanut mopojen kanssa.. Yleensä on huomautuksella selvinny ( paitsi kerran, kun oli uusien poliisien koulutuspäivä/ratsia ja pakko oli mennä pykälien mukaan, eli termignonit kustansi parisataa frangii). Voipi tietty olla että ei sveitsin kilvillä olevia syynätään tarkemmin ja sakotetaan sit "isolla " kädellä...mutta ei täällä käsittääkseni ulkomaalaisia sen kummemmin "vainota"...
    Ylinopeudet on sit toinen juttu, eli uuden lain tultua voimaan nopeuksia valvotaan tarkkaan, ja peltipoliisit ottaa kuvaa molempiin suuntiin.. Kortti lähtee, ja penalttii tulee...esim...50 alueella jos ylinopeutta +25km min.3kk kortti pois ja min.1500f sakkoo ( riippuu tuloista, eli sakkosumma vaan kasvaa tuosta edellä mainitusta..).
    Ei sveitsiläisnä voi tietty jättää sakon maksamatta, mutta jos tulee joskus asiaa takaisin niin se sakko kyl odottelee rajalla..( ja summa yleensä on triplaantunu)..
    Ei muuta kun Bienvenue, kyl tääl paljon on nähtävää, ja hyvää mutkapätkää!
    Viva la figa
  8. #8
    Minä sain toissa kesänä Sveitsissä sakot ylinopeudesta. Nopeusrajoitus oli jossain 50-60 nurkilla, en enää tarkkaan muista ja ylinopeutta oli jotain parin kympin verran. 250fr tuli sakkoa, jonka sai maksettua heti kortilla. En osannut tulla kysyneeksi optiosta jättää maksamatta... Pyörässä oli akrat mutta myös killerit ja äänet olivat varmaan kovemmat kuin vakioputkilla mutta silti varsin maltilliset. Putket, äänet taikka mikään muukaan ei pyörässä kiinnostanut lainkaan, vain tämä ylinopeus.
  9. #9
    Olen reissannut vuodesta 80 Euroopassa 1-4 kertaa kesässä.
    Joskus vakikuntoisella pyörällä, joskus sellaisella jossa on tarvikeputket (Jollymotot RG:ssä, Akraa ja Aprilian omia suorarännejä Aprilioissa).
    Olen seissyt liikennevaloissa poliisiauton edessä "suora"putkisen V2 Rsv:n kanssa ja sen sellaista.
    Kerran käytiin vaihtamassa nahkakalju (kudokset paistoi) BMW:n takakumi Tanskan poliisin Köpiksen varikolla.
    Ikinä ei ole ollut mitään ongelmaa niissä maissa joissa on tullut käytyä, eli Portugal poislukien käytännössä kaikki Euroopan maat. myös sellaiset joita ei enää ole olemassa (DDR, Jugoslavia).
    Että sillee...
  10. #10
    Lainaa OOWEE kirjoitti Katso viesti
    Kerran käytiin vaihtamassa nahkakalju (kudokset paistoi) BMW:n takakumi Tanskan poliisin Köpiksen varikolla.
    Kävi sama homma vajaat 10 vuotta sitten kun kankaita näkösillä. Köpiksen seriffit ajattivat puolenkymmentä Köpiksen rengasliikettä, koska oli lauantai kaikki liikkeet olivat jo kiinni, niin sitten kyllästyivät ja antoivat olla.
    <p>.</p>
  11. #11
    öö - minkätakia lähditte loppuunajetuilla renkailla reissuun? Vai oliko niin pitkä reissu, että menivät ihan ajamalla?
  12. #12
    Se oli aikaa, jolloin vasta aloittelin pidempiä reissuja, enkä arvannutkaan kulutusta raskaammalla kuormalla.
    Eli sen aikuista kokemattomuutta / huolimattomuutta - ei sen kummempaa -siis syyllinen tapahtumaan löytyi peiliin katsomalla.
    <p>.</p>
  13. #13
    Mulla oli renkaat ok, sen sijaan kaverin K1300 Bemarin takarengas taisi olla jo lähdettäessä aika kulahtanut. Autobahnilla kaksi päällä ajaessa kului niin että kankaat alkoi paistaa ennen kuin päästiin Puttgardeniin asti eli mitään toivoa ei olisi ollut päästä Ruotsin kautta kotiin asti. Lauantaipäivä niin joutui vähän etsimään apua, löytyi Tanskalainen BMW-kerhon kaveri joka sattui olemaan skobari niin pästiin niiden varkolle renkaanvaihtoon. Hyvää palvelua Tanskan poliisilta
  14. #14
    A, AL, AND, B, BG, BIH, BY, CH, CZ, DK, E, EST, F, FIN, FL, G, GB, GBG, GBJ, GBZ, GR, H, HR, I, IRL, L, LT, LV, M, MC, MD, MK, MNE, N, NL, P, PL, RO, RSM, RU, S, SK, SLO, SRB, trs, UA, V.
    + EAT,IND,LAO,SGP,T,VN,(MAL,IL,PRC,Q).RIPDR,wD,YU,CZ.
  15. #15
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    aika turhaa laittaa pelkkä linkki johon pitäis kirjautua, jos et samallla kerro tunnuksia ja salasanaasi
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  16. #16
    Lainaa jules kirjoitti Katso viesti
    15v sveitsissä asuneena ja ducateilla sama aika ( n 100thkm) sveitsissä ja lähialueilla ( saksa, italia, ranska etc) tullu pyörittyä, ainoat tsekkaukset on ollu joka toinen vuosi tehtävä katsastus (+ 6 v vanhempiin mopoihin) Pakoputkia on ollu laitonta ja laillista, ainoa kitinä on yleensä tullut radoilla ( melumittaukset)..
    Ihmetyttää noi "hirmusakot", mitä jengi on saanut mopojen kanssa.. Yleensä on huomautuksella selvinny ( paitsi kerran, kun oli uusien poliisien koulutuspäivä/ratsia ja pakko oli mennä pykälien mukaan, eli termignonit kustansi parisataa frangii). Voipi tietty olla että ei sveitsin kilvillä olevia syynätään tarkemmin ja sakotetaan sit "isolla " kädellä...mutta ei täällä käsittääkseni ulkomaalaisia sen kummemmin "vainota"...
    Ylinopeudet on sit toinen juttu, eli uuden lain tultua voimaan nopeuksia valvotaan tarkkaan, ja peltipoliisit ottaa kuvaa molempiin suuntiin.. Kortti lähtee, ja penalttii tulee...esim...50 alueella jos ylinopeutta +25km min.3kk kortti pois ja min.1500f sakkoo ( riippuu tuloista, eli sakkosumma vaan kasvaa tuosta edellä mainitusta..).
    Ei sveitsiläisnä voi tietty jättää sakon maksamatta, mutta jos tulee joskus asiaa takaisin niin se sakko kyl odottelee rajalla..( ja summa yleensä on triplaantunu)..
    Ei muuta kun Bienvenue, kyl tääl paljon on nähtävää, ja hyvää mutkapätkää!
    Onko tossa kamerajutussa kuinka laaja haltijavastuu eli onko Sveitsissä haltija aina syyllinen?
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  17. #17
    Omakohtaisen kokemuksen perusteella, Suomen kilvillä olevalla pyörällä Sveitsissä, olen ajanut monta kertaa ratsiaan jossa ratsataan putket, ja huutoputkissa vaadittiin killerit paikalleen. Tämän tietäen laitoin ne jo ennen rajaa niin mitään ongelmaa ei ole ollut. Mutta jos olit ilman killeriä matkassa, eikä sitä ollut edes mukana, matka kai katkesi siihen ja jatkui hinausautolla ilmeisesti. Eli killeri paikalleen ennen Sveitsin rajaa niin ei pitäisi olla kummempaa ongelmaa jos et muuten törttöile siellä.
  18. #18
    2014 livigno ja siitä tunnelia pitkin Swissiin. Heti ku pääs tuunnelista ulos nii ukko koppalakissaan pysäytti ja katto putken. Killeri paikoillaan ja se riitti silloin. Ei katellu e merkkei onneksi. Vuonna 2015 Itävallassa MP poliisi hyökkäs perään ja arviolta ajo noin 30km takana ja mulla kotari Wingseillä ei tod e merkattu mut killerit paikoillaan. Ei stopannu..
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  19. #19
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Onko tossa kamerajutussa kuinka laaja haltijavastuu eli onko Sveitsissä haltija aina syyllinen?
    Periaatteessa kilpien omistaja on aina syyllinen( täällä kilvet ovat henkilökohtaiset ja kilpiä voi käyttää useammassa mopossa/autossa, tietty auton/mopon kilvet erikseen)
    Sakkolapun mukana tulee "korjaus" lomake missä voi kiistää syyllisyytensä ja esim. mopoa lainannut henkilö voi tunnustaa ajaneensa (esim ylinopeussakoissa peltipoliisi tapauksessa) ja sakko menee hänelle, kilven omistajalle ei tässä tapauksessa tule sanktioita).
    Viva la figa
  20.  
  21. #20
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    aika turhaa laittaa pelkkä linkki johon pitäis kirjautua, jos et samallla kerro tunnuksia ja salasanaasi

    2015_R1163FIG.jpg
    A, AL, AND, B, BG, BIH, BY, CH, CZ, DK, E, EST, F, FIN, FL, G, GB, GBG, GBJ, GBZ, GR, H, HR, I, IRL, L, LT, LV, M, MC, MD, MK, MNE, N, NL, P, PL, RO, RSM, RU, S, SK, SLO, SRB, trs, UA, V.
    + EAT,IND,LAO,SGP,T,VN,(MAL,IL,PRC,Q).RIPDR,wD,YU,CZ.