Kun olen laiska niin laitampa tälläsen kyssärin... Eli millä lähtee "iki-rasva" ja sulanut kumi parhaiten pois kyykyn muovikatteista? Toiveena olisi että maalit ja teipit säilyvät kuitenkin
Entäpä sitten metallisista pöntöistä lähtee rasva ja kumi?
Sinänsä on ihan kätevää, että katalysaattori on penkin alla lämmittämässä, mutta ne pöntöt penkin alla eivät ole kovin kätevät, kun niihin lentää kaaressa ketjurasvaa, paskaa ja sulaa kumia radalla...
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Cillit Bangilla lähtee metallista,katteiden pesuun en ole kokeillut,tosin siitä lähtee aika huurut
Myös vesi ja sokeripala oiva keino pönttöjen putsaukseen..
Exät:
Yamaha DT 125 R -89
Husqvarna WR 250 -92
Honda CB 750 -73
Honda CBR 1000 f -90
Suzuki Bandit 1200 -02
GSX1300R Hayabusa K5
M1800r -09
Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
Oon iteki koittanu keksii mikä ois paras keino saada takahaarukast,putkist,takavilkuist,vanteest rasvat veks mutten oo siihen kyl mitään helppoo keksiny...
Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
Lakka bensiini - ei vahingoita muovia tai maaleja - kannattaa kokeilla
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
TÄTÄ työpaikan autohallin hyllystä tarttunut mukaan ja hyvin rasvat irtoaa (eikä ole irronnut maalit). Olen suorittanut ko. aineella myös vaatteiden puhdistusta menestyksekkäästi (kaatui puhdasta moot.öljyä housuille). Ainut haitta oli asuntoon tulviva "huumaava" haju ja siitä seurannut avovaimon motkotus...![]()
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
http://www.tarvikeshop.fi/proclean-p...0ml-p-813.html
Menee ainaki metallipinnoilla ja ei haiso pahalle.![]()
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Ei pahalle, mutta kun koko puntin uitti niin asunto oli melkoisissa höyryissä. Tosin hyvin lähti housuista öljyt jotka ei millään googletuksen kotikonsti neuvoilla lähteneet. Ketjurasvat liukenee vanteista ettei mitään jne. todella hyvä aine täytyy sanoa..
Edit. oho sun puhdistusspray olikin eri Wurth kamaa, no en mie tuon tehosta/hajusta tiedäkkään..![]()
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Joku joskus mainitsi, että rasva lähtee rasvalla....kokeilin itse ja olen samaa mieltä.
Rättiin jotain moottoriöljyä yms, niin johan lähtee vanteesta ketjuöljyt,hiekat ja paskat. Sama toimi myös katteisiin. Putsaa vaan kunnolla, niin ei jää edes rasvainen pinta.![]()
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
Täytyy todeta että mua ei harmita niin ne vanteet ja takahaarukka. Musta takahaarukka ja tumman harmaat vanteet eivät ole huono idea
Mutta joku on keksinyt maalata rykkösen valkopunaiseksiOnneks sentään alakate on punainen, eikä valkoinen. Aikoinaan kun oli harmaa-sini-purple värinen kava, vieläpä harmailla vanteilla, ei noi pienet rasva täplät näkyneet niin hyvin.
![]()
Eiköhän se lähde ihan sille tehdyllä aineella, rätti ja chain cleanerii ni lähtee vanteesta, haarukasta ja katteista rasvat pois.
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Tää muju on ihan taianomaista rasvatahrojen poistoon.. http://www.motormarket.fi/verkkokaup...nt/view/153/55
Minä olen myös sitä mieltä, että rasva lähtee rasvalla. Polttoöljyllä olen hinkkaillut kaikki ketjurasvat sun muut liat pyörästä pois talven aikana ja siistiä jälkeä on tullut. Helppoa se ei ole koska nälkä kasvaa syödessä ja lopuksi huomaan olevani mitä ihmeellisimmissä väleissä polttoöljypensselin ja rätin kera![]()
-07 GSX-R 600, -09 YZF-R1, -10 GSX-R 750, -11 YZF-R1, GSX1300R -08,
Mäntysuopaa 10-prosenttiin laimennettuna rasseliin. Kevysti pyyhkäisemällä lähti mun katteista ne ikitahrat ja pikiroiskeet joita ei tensidipesuaineilla ja kärpästyynyllä hinkaten saanut hievahtamaankaan. Lopuksi vaha päälle ja pyörä on kuin uusi, kelpaa sitä sitten ihastella![]()
K1200GT & 701Enduro
Enpä tiedä millä parhaiten, mutta Diesel / löpöllä ainakin lähtee hyvin...
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Ruokaöljyllä lähtee kaikensorttinen paskarasva ja "road-grime" ns. saippualla irtoavaan muotoon. Ainakin käsistä.
Ja joka tallista löytyvä normi CRC 5-56 tai wd-40 toimii yllättävän hyvin.
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Koska oli se kaunis päivä ja talli puuttuu niin pyörä piti vahata ja aikaa oli tasan tunti... Niin Autoglymin Super Resin Polishia käytin vahaukseen ja sillähän lähti nätisti kaikki pinttymät katteista! Eli siitä on liian kauan aikaa kun olen viimeks kerennyt tai pystynyt vahaan pyörän. Eli edellisen pyörän ennen myyntiä n. pari vuotta sitten
Ne pöntöt jäivät kyllä vielä puhdistamatta... Täytyy kokeilla niihin noita ehdotettuja konsteja![]()
Petroolia käytiin ja pyyhkäsy jonka jälkeen normaali pesu. Kyllä lähtee.
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Totapa pitää kokeilla.
Yleensä saippu ja pesusieni on riittäny paskasempiinkin käsiin- sieni on monin verroin tehokkaampi kuin harja, suosittelen.
Ainoastaan kynnen aluset lähtee harjalla paremmin.
spray cleanereilla lähtee ohut lika- ne haihtuu turhan nopeasti paksuja moskia puhistaessa, valopetroolilla lähtee ketjut ja paksumpi lika, vahalla lähtee hyvin maalipinnoista semmonen lika jota voi hangata/hieroo (ei siis hiekkainen).
Mulla oli aikoinaan Natusanin vauvan pepun pesuun tarkoitettua emulsiota (sain kauppiaalta ku oli parasta ennen päivä oli menny) - sillä lähti sitkeinkin ketjuvaha pyyhkäsemällä ja pysy kätöset pehmeinä ja puhtaina.
Pittääpä käyä lastenhoito hyllyllä kun seuraavan kerran semmoseen kauppaan ehtii.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Tuossa yksi tehoaine: CRC Quickleen
http://tuontitukku.fi/tuote/crc-quic...5412386136160/
Omalla pitkäaikaisella kokemuksella sanon että tuo on todella ärhäkkä aine. Varomaton henkilö voi poistaa tuolla aineella helposti maaliakin. Itse vahingossa olen pari kertaa sillä maalia poistanut ennen kuin tajusin tuon aineen tehon. Usein pelkkä suihkutus riittää. Kaverikin tätä käyttelee.
Edit: kun tässä aiheessa mainittiin pakoputket ja muut metalliosat. Toinen toimiva tuon erityisesti pakoputkille yms kuumille maalaamattomille metalleille on pata pata/vaahtoava saippuavilla. Lähtee aika helposti myös palanut rasva irti.
Viimeksi muokannut: Pyörämies; 17.09.2012 klo 05:23.
Rasvathan lähtee raa'alla Pinelinellä, vesiliukoisena huoleton aine.
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.