Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 52:een 52:sta
    On mulla ja ollu pari kawaa ja jos en ois niin tyytyväinen nykyseen v2 tikitykseen ja rahaa ois niin h2 nakuks samantien. Mutta hyvä kuulla oikeesti kun vikakasan asiantuntijat sanoo miten asiat on.
    Rehellinen kysymys pilke silmäkulmassa mutta tais osua vyön alle. Jatkakaa..
    sitä mä en tajuu jos 1500€ arvoseen prätkään tehdään 2000€ hintanen koneremppa
    Lainaa hoplaa kirjoitti Katso viesti
    Minäkään en tajua miksi muutaman satasen prätkään tai autoon laitetaan tuhansilla euroilla ahtimia ym. virityspalikkaa mutta silti olen tehnyt niin jo kymmeniä kertoja.
    Lainaa micco kirjoitti Katso viesti

Minäkään en tajua miksi muutaman satasen prätkään tai autoon laitetaan tuhansilla euroilla ahtimia ym. virityspalikkaa mutta silti olen tehnyt niin jo kymmeniä kertoja.
    Ja oma asiansa ovat nämä kahdentonnin akran rännit yhdistettynä kullanvärisiin kiinalaisiin jarruvipuihin jonka jälkeen ei ole enää varaa ostaa kunnon renkaita tai edes säätää sitä kikotinta
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Ei sitä omalla työllensä hintaa laske. Ei sitä ny huvita mereenkään lykätä sen takia että siitä nyt sattu menemään kampi paskaksi. Jos jollain on niin vitusti rahaa että voi sen mereen laittaa ku jotain pitää tehdä niin ei se mun päänsärky ole.

Mun päänsärky on se että saisin ton kuntoon koska sen tietää sitten kun sen on laittanu että se on laitettu sitten.
    Mutta kaikilla on omat mielipiteensä. Toisilla on enempi rahaa ku toisilla. Toiset ostaa suoraan uuden prätkän, toiset ruuvaa vanhaa.
    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
    Tsemppiä remonttiin! Ei tuosta välttämättä vielä pahanhintaista tuu jos ei karkaa mopo käsistä kuluvia uusiessa. Ja ennenkaikkea jatkossa tietää mitä kone on syönyt!

Taitaa olla kawan heikoimpia puolia (isoissa murheissa) tuo 3-sylinterin kammen laakeri.. Ei ainut mistä on mennyt, liittyy jollain tapaa vissiin öljyn kiertoon väitti eräs prätkäpajan omistaja taannoin.

Ja ei helvetti kammen kauloja täytetä kun täällä siitäkin puhuttiin, en oo ainakaan tälläisissa vioissa sellaisesta koskaan kuullut! Yleensä ne hiotaan alikokoon ja laitetaan ylikokolaakeri.. Ihan järkevä vaihtoehto jos kampuroita ei ole saatavilla järkihintaan, vähän hiottuna ei kestävyydeltään uuteen paljon häpeä.
    mistäs sellasen yliyli koon laakerin luulet löytäväs
    Lainaa TheDuck kirjoitti Katso viesti
    Ei sitä omalla työllensä hintaa laske. Ei sitä ny huvita mereenkään lykätä sen takia että siitä nyt sattu menemään kampi paskaksi. Jos jollain on niin vitusti rahaa että voi sen mereen laittaa ku jotain pitää tehdä niin ei se mun päänsärky ole.

Mun päänsärky on se että saisin ton kuntoon koska sen tietää sitten kun sen on laittanu että se on laitettu sitten.
    Mutta kaikilla on omat mielipiteensä. Toisilla on enempi rahaa ku toisilla. Toiset ostaa suoraan uuden prätkän, toiset ruuvaa vanhaa.
    ei tossa kahdessa tonnissa oo yhtään töitä pelkää osaa ja eikä hinta ees piisaa ja jos vanhoista paskoista kasaat niin se on taas vanha paska
    "mistäs sellasen yliyli koon laakerin luulet löytäväs"

En luule mitään, perustan puheen asioihin joita tiedän. Prätkän suhteen voin myöntää etten ole tämän asian suhteen spesialisti mutta ymmärttäkseni siihen pätee samat asiat kuin muihinkin nelitahtisiin moottoreihin.

Auton moottoreista voidaan pykälä/lovi kampurasta täyttääkin ja hioa takaisin mittaansa, mutta näin en ole koskaan kuullut meneteltävän kun koko kaula on hankautunut ja kulunut. (kuten tässä oletettavasti)

Sinun EI itse tarvitse etsiä laakeria koneeseen, sen tekee kyllä ammattitaitoinen koneistamo jolla on yhteyksiä laitteen alkuperäis/tarvikeosiin sekä korvaavien osien valmistajiin. Monessa tapauksessa koneistamo tekee laakerin jopa itse. KYLLÄ, ne on ihmisten tekemiä osia. Erilaisia laakeripronsseja ja punametallia saa jopa tankoina jotka sorvataan tarvittaviin mittoihin jonka jälkeen osa halkaistaan ja koneistetaan tarvittavat lovet sekä öljyreiät. halutessaanhan tässä materiaalin voi vaihtaa kestävämpäänkin.. Eikä vieläkään välttämättä maksa ihmeitä. (Meidänkin työpaikalla sorvaillaan muutes ihan itse noita liukulaakereita erilaisille kampiakselin kauloille joten tiedän kyllä ettei se rakettitiedettä ole.)

Moottoreihin saa myös yllättävän hyvin "säätölaakereita" ihan merkkiosina, johtuen kampuroiden koneistustoleransseista yms.. Ja vaikka sanotaan "hiotaan alikokoon" se voi parhaillaan pysyä hyvinkin vielä tehtaan omien säätölaakereiden toleranseissa, kampura on kuitenkin kovaa ja tarve hionnalle/kiillotukselle voi olla todella pieni.

Älä ota tätä nyt piruiluna mutta jos tuota moottoria ei ns. käydä läpi kokonaan niin korjaus voi olla hyvinkin järkevää. Minä en tiedä missä kunnossa moottori muuten on mutta muista vioistahan ei ole ollut puhetta.? Jos moottori ei kuluta öljyä eikä ole kulunut vaan kawa on tyypillisesti poikinut kolmosen kaulalta niin eikö parhaillaan selviä sen korjauksella + laakerit kaikille kauloille ja tiivarit?

Eihän tässä ole edes puhuttu paljon tuo kone on maileja niellyt?
    Lähdetään vaikka siitä jos on tarkoitus pitää pitkään samaa mopoa.
    Yleensä viat/huoltotarpeet huomaa melko helposti kun mopo on tuttu.
    Melko varmasti moisen mopon omistaja myös osaa tehdä huoltoja/korjauksia ettei tarvitse kassikaupalla rahaa vielä huoltofirmaan.
    Toki toiset hoitaa huollot kylmästi rahalla mutta uskoisin että melkoisen iso prosentti täällä olevista huoltaa itse laitteensa jollei takuu vaadi muuta.

Vaikuttaa siltä että hoplaa heittää enemmän suomea nousuun maksamalla kaikki huollot vieraissa
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
    Itte vaan korjaamaan. Sehän on kehittävää ja rentouttavaakin parhaillaan jos on joku hyvä paikka rämpätä. Ottaa vähän bisseä samalla ja kuuntelee rokkia.
    Jos on tosiaan vaan muutamasta laakerista kyse, niin tuskin kalliiks tulee...
    HALOO jos kawan kampi kalahtaa ei siitä mitään enään koneistamalla saa, suhde on suunnilleen 1:5000,
    Onhan tuo mahdollista vaikken ymmärrä miksi.? Ja en tiedä 600 zetorin kampiakselista mitään joten tiedä vaikka muovia olisi siitä nähden, en tiennyt edes että 600 kärsii tästä ongelmasta ollenkaan vaikken noita tietty seurannut olekkaan. 1100 zetorista tiedän kyllä noita menneen joka on tutumpi laite ja ainakin yhden tiedän varmaksi korjatun kyseisellä menetelmällä joensuun seudulla, ehkä se oli se 1/5000 laite. Triumphin kampura oli toissa keväänä nauttimassa myös samasta hoidosta, prätkäpaja vielä virnuili että pysykää pojat japanilaisissa. Tää laite on levinnyt viime syksynä ja vaikuttaa että osat ei tule vielä tänä kesänä vaan menee syksyyn. Olikohan männät mitä odottivat.

Joo, mutta tiedä noitten kawojen mahdollisista ongelmista näitten korjauksien suhteen joten odotan innolla lopputulemaa jahka/jos topicin aloittaja kertoo kokemuksistaan kun kyselee ensin asiasta.

Mutta oikein hyvää ajokauden alkua kaikille!
    Lainaa Kiwikasa kirjoitti Katso viesti

Ja ei helvetti kammen kauloja täytetä kun täällä siitäkin puhuttiin, en oo ainakaan tälläisissa vioissa sellaisesta koskaan kuullut! Yleensä ne hiotaan alikokoon ja laitetaan ylikokolaakeri.. Ihan järkevä vaihtoehto jos kampuroita ei ole saatavilla järkihintaan, vähän hiottuna ei kestävyydeltään uuteen paljon häpeä.
    Kyllähän kampiakseleiden kauloja on täytetty niin kauan kuin minä muistan ja jopa hyvällä menestyksellä. Täyttöhomma on kuitenkin se viimeinen keino. Sitä käytetään jos akseli on vaurioitunut niin pahoin, ettei alikokoon hiominen enää ole mahdollista ja / tai uusi kampura maksaa mansikoita. Jossain museoajoneuvossa se saattaa olla jopa ainoa mahdollisuus.
    Tämä siis vain yleistäen, voihan toki olla, ettei täyttäminen tässä zzr-tapauksessa tule kysymykseen. Kawojen ja muidenkin mp:n koneiden kanssa enempi puuhastelleet tietävät varmasti paremmin ja heitä kannattaa uskoa.

Jos tuo olisi minun pyörä, niin ehkä hommaisin jostain halvan vaihtokoneen ja laittaisin kiertoon. Toisena mahdollisuutena ainakin alakerran verran ehjä vaihtokone ja siitä + nykyisestä koneesta yhdistelemällä rakentelisin käyttökelpoisen. Uusilla osilla kasattuna + koneistukset päälle, niin ei mahda olla mitenkään laskien kannattavaa, vaikka itse tekisi. Tuollaisessa tapauksessa metallia on ollut öljykierrossa melkoisesti ja se on voinut aiheuttaa lisätuhoa.
    Noihin itse tekemisiinkin suhtaudun yleistäen varauksella. Todennäköisesti en tekisi itse, vaikka vuosikymmenet sitten moottorikorjaamossa työskentelinkin. Aika monta mahdollisuutta ryssiä jossain pikkuasiassa ja sitten se vasta ketuttaakin..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    omasta zetorista laukes vaiheloota joku vuosi sitten. (4-rattaalta lohkesi 4 hammasta) rumaa jälkee tuli. englannista ebayn kautta 15000 mailia ajettu koko kone 420 puntaa ja rahti päälle. koneen vaihto ja menox. mylly kukkuu edelleen hyvin 50tkm ajettuna. vaihtokone on hyvä vaihtoehto, silloin kun kohdalle sattuu se helmi.
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

Kampuran täyttö kyllä, mutta vain autoihin ja vanhoihin laitteisiin.
    Kun kierrokset alkaa olla päälle 10 000 rpm ei pysy täytöt enään.
    Hyvin harvat pajat antavat edes takuuta täytölle.
    Lämpö muuttaa aina kampuran muotoa, vaikka kaula hiotaan niin siitä
    saadaan ok, entäs runkolaakerien linjaus, kertokaapa se.

Mistäs otat kawaan alikoko laakerit tehdäänkö vaikka starletin laakereista.
    Kawaan kun saa vaan std kokoja, toki montaa eri kokoa mutta ovat vaan hitusen erilaisilla mitoilla jotka
    ei ole lähelläkään normaalia välikokoa.

Paskaako tässä kinaan teidän kanssanne, osaatte varmaan sitten kertoa miten tuolta kolmosen hajoamiselta
    vältytään sit kun kone on tehty uusiksi.

Itelläni on toisena kanssa zetori jolla pärrään radalla, ahtopaineet 1.1 bar ja ei tietoakaan kolmosen vioista, senkin
    saa kestämään.
    Nojoo lisätietoa tästä, mitattiin 2 vs kolmosen pintaosuus ja heittoa näissä 0,43 ja tästä kampuran hiominen niin 0,5 välys ei oo tollasta varmaan ole. Teettämällä ehkä joo mut ohan toi vähä. Vaihtokonetta kävin katsomassa mikä piti olla 90 d mallisesta. Mutta moottorin rungon mukaan tämä on 95 vuoden e3 kone.

En sit uskaltanu ostaa ku en tiennyt käykö rungoiltaan suoraan? Mitä muuta pitää ottaa huomioon? Toinen kone mitä yhtäkkiä suomesta löydän on -97 e moottori? Voiko tuota harkita?
    ota saksasta ehjä kampura kiertokankineen jne. sano että on kiire niin on viikossa täällä.
    muuten sulla menee koko kesä jos suomesta haet jotain mottia.

hinnat näkyy olevan noin 200 egee koko nippu. jaa näkyy olevan englannissa halvempia, muutaman kympin vaan.
    Viimeksi muokannut: jurvelo; 03.04.2016 klo 20:56.
    Asiaa sivuten, monikohan noista Kawan konerikoista on väärien öljyjen syytä?
    Jostain kumman syystä, kun yleinen mielipide on, että mitä luirummat öljyt sen parempi. Eli kun valmistajan suositus on käyttää esimerkiksi 10W-40 öljyä niin moniko konerikon kokeneista on käyttänyt esim: 5W-30 öljyjä?
    Ihan vain sillä kyselen, kun kaverin ZZR:ästä katosi öljynpaineet aina koneen lämmetessä ja nyt 15W50 öljyillä ajellut jo 20000km:ä ilman että kertaakaan öljynpaineen varoitusvalo olisi syttynyt.
    juuri näin, kawaan 15w-50 tai 20w-50 ja on hyvä, mitä sillä luirulla tekee, harvempi ajaa zetorilla talvella.

Toinen asia mikä hukkaa zetorin öljynpaineet on öljypumpun siivilän o-rengas, kaikki mitä olen purkanut niin o-renkaat on ollut ihan neliskanttisia. Yhdestä jopa putosi koko sihti itsekseen lattialle kun otin öljypohjan pois.
    Pumppu ei sit enään ime kun ilmaa ja kierroksilla ilmaa ja öljyä, kumpikaan ei ole hyvä.
  22.  
    Lainaa jurvelo kirjoitti Katso viesti
    ota saksasta ehjä kampura kiertokankineen jne. sano että on kiire niin on viikossa täällä.
    muuten sulla menee koko kesä jos suomesta haet jotain mottia.

hinnat näkyy olevan noin 200 egee koko nippu. jaa näkyy olevan englannissa halvempia, muutaman kympin vaan.
    Tehty työtä käskettyä ja tilattu kampura kankineen saksasta. Toivottavasti tulisi pikapuoliin ja olisi täysin kunnossa. No tuurilla ne isotki laivat seilaa vai miten se meni? Sit vaan kasaus jq uudet luirut koneeseen ja testi.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12