Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Kokemuksia kaivataan Khao Lakin mopon vuokraus operaatiosta. Mitä kannattaa huomioida ja saako vakuutusta mopoon vuokra-ajaksi? Mistä kannattaa vuokrata? Vuokrausfirmoja on miljoona, mutta kun olen epäilevä suomalainen niin en viitsi vain rynnätä vuokramaan.
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Just tossa kylässä en ole mopoa vuokrannut, mutta muualla Thaimaassa useinkin.
    Vakuutuksia niissä ei ole tainnut koskaan olla. Kaikki isot moottoripyörät on ollut aivan surkeassa kunnossa. Tekevät kuulemma omatekoisia kuristuksia. Yleensä ilmanputsari tukittu. Mitään ei huolleta mukaanlukien jarrut.
    Skootterit 100-150cc on jopa nopeampia, kuin ne isot moottoripyörät.
    En ole koskaan löytänyt ammattimaista vuokraamoa. Taitaa yleensä olla ravintolan ja mopokorjaamojen sivu bisnes. Kauhujuttuja olen kuulluut, että yksi turisti naarmuttaa pyörän, jonka jälkeen seuraavatkin vuokraajat joutuu maksamaan samasta naarmusta. Itselle ei näin ole koskaan käynyt. Saattaa olla myös turistien urbaani legenda. Mä otan aina vuokratessa kännykällä videokuvaa ympäri pyörää ja kuvaan samalla näkyvästi myös vuokraajaa. Tämän jälkeen palauttaessa ne ei edes tarkasta pyörää.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
    Monenlaisia kusetuksia noihi liittyy...
    Ainakaan passia EI pidä missään nimessä antaa pantiksi.

Khao Lakissakin on mopojen vuokrausta joka kulmalla.
    Kannattanee kysyä oppaalta, jos sellane on, mitä putkaa suosittelee.

Itte jätin mopon vuokraamisen välistä, vaikka tietysti ois ollu ehkä
    edukkaampi vaihtoehto verrattuna kusettaviin taksisuhareihi nähe
    Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
    Edellisten hyvien neuvojen lisäksi.

Siellä on Kypärä pakko. Vaikka paikalliset ei niitä käytäkkään. Turistille tulee sakot jotka voi joutua mennä poliisiasemalla maksamaan ja polisiiasema voi olla aika kaukana.

Myös kansainvälinen ajokortti vaaditaan. Turistille tulee sakot. Thaimaa on vaan maa, missä poliisi toimii miten sitä huvittaa. Saarilla ollaan hyvin leväperäisiä

Kaverin Venäläinen kaveri ajo taxin kanssa kolarin. Tuli poliisi juttu ja vuokraaja vaati 2000 eur skodesta.
    Keveri kävi lähetystön attasean kanssa juttusilla onko mitään tehtävissä näin törkeästä vaatimuksesta.
    Attasean sanoi että ei ole, poliisi on niin koruptoitunut. Kysyi onko kavelilla passi tallessa (oli) Ohje oli että poistu maasta

Kaverini joka asuu Thaimaassa varoitti näin:
    Sellainen pikku muistutus Suomesta tuleville.
    Jos meinaatte ajella skoottereilla tai autoilla Thaimaassa, niin siihen tarvitaan virallinen ajokortti. Normaali Suomalainen ajokortti ei siihen riitä, vaan siihen tarvitaan Autoliitosta saatava kansainvälinen ajokortti.
    Poliisit on todella ahkeria pysäyttelemään ja tarkistamaan papereita ja jos korttia ei löydy, niin siitä tulee pikku sakko ja matka poliisiasemalle sitä maksamaan.

Samoin paikallisissa lehdissä oli tänään ilmoitus kännissä ajamisesta.
    0.5 promillen ylityksestä heti 10000 bahtin sakko ja 30 vrk vankila reissu.
    Eli kehotan huomioimaan myös tän jälkinmäisen.
    Kuinka tarkkoja ovat se jää nähtäväksi...

Hauskaa matkaa
    Terveisin Reiska

- Kawasaki Z1000SX -
    juu ei siis mikään vakuutus ole voimassa jos paikallinen päättää tienata ja hyppää eteen niin kuski maksaa niin ja sairaala hoito ei ole turistille halpaa ,eikös bangokin liepeillä kuollut joka päivä se 12 turistia liikenteessä skooterilla
    Kiitoksia älyttömän hyvistä neuvoista!! Taitaa jäädä vuokraamatta vaikka kuume ajeleen nousee täällä aika huippuunsa huomioiden kelit ja maisemat! 😄

Pitää varmaan odotella paluuta suomeen ja pääsiäisajeluita.

Kiitoksia vielä kerran!
    Muutamissa paikoista saa vakuutuksen, mutta se on yleensä niin kallis, että kukaan sitä ei ota.
    Mopo kannattaa kuvata ennen vuokraamista niin voi sitten todistaa, että naarmu/lommo oli jo ennen vuokraamista...jos siis tulee ongelmia.

Suurin osa firmoista myös vaatii passin, koska heillä ei muuta takuuta ole (että pyörä palautuu takaisin vuokraajalle).

Mielestäni ehdoton kulkuväline, jos ei ole lapsia mukana reissussa...

edit: ja Khao lakissa on niin rauhallista, että siellä ei ainakaan liikenteestä ole ongelmaa.
    Suzuki GSXR 600 L1
    Itse olin viime talvena ekaa kertaa Thaimaassa ja aluksi ei käynyt edes mielessä vuokraaminen, kun kuvittelin liikenteen olevan kaaos.

Hotelli oli hieman sivummalla ja kun pari "kallista" taksimaksaa maksoi, niin ryhtyi mopo kiinnostamaan. Ajattelin aluksi vuokrata ihan mopon, mutta kun menin siihen niitä tiirailemaan ja 125cc skootterit oli paljon paremmassa kunnossa ja hinnan sai 1,5vk tingattua hyväksi, niin ei muuta kuin vuokraten ja baanalle.
    Ajokortti jäi pantiksi, joten eipä siinä olis paljoa poliiseille ajokorttia pystynytkään esittelemään. Toisen kypärän sai sitten ilman veloitusta.

Minulla oli ihan oma nopeusrajoitin kyydissä, joten vauhti oli erittäin hillitty ja kaikesta liikkuvasta (ja melkein liikkumattomastakin) sain ennakkovaroituksen jo puoli kilometkiä etukäteen. Khao Lak oli vielä yllättävän rauhallinen paikka, niin siellä oli ihan kiva ajella. Heti ekan vuokrapäivän jälkeen, oltiin sitä mieltä että täysin oikea päätös ja saatiin lomalta paljon enemmän irti. Lähiseudun hiekkarannat ja nähtävyydet oli näin ollen käden ulottuvilla ja ei tullut tylsää kun hetken mielijohteesta lähdettiin minne nokka näytti. Käytiin ehkä parinkymmenen kilometrin päässä parhaimmillaan.

Meillä tietysti puolsi vuokraamista se, että hotelli oli jo sen verran kaukana keskustasta ettei sinne iltapalalle kehdannut kävellen lähteä. Matkaa taisi olla jotain 5km, suuntaansa.

Polttoainekustannukset oli olemattomat. Skootteri ei paljoa syönyt ja polttoaine oli halpaa.
    juu olen määkin siellä ajellut skooterilla ja 250 customilla ja nelisatasella hondalla jossa 600 cc kone ihan vaimon kanssa mut jos joku kysyy tällä palstalla onko se viisasta tai turvallista niin ei helvetissä
    Kannattaa kysyä vuokraamoa hotellista. Itse ajelin tuolla juuri viikon 110cc skootterilla ilman ongelmia. Kypärä ja korttipuoli oli kunnossa vaikka poliisi ei kertaakaan pysäyttänykään. Passista ottivat kuvan vuokraamossa ja minä kuvasin mopon vuokrauksen yhteydessä.
    GSX 1400 -07
    Juu meidän hotellilta ei löydy scooterin vuokrausta. Ollaan The Waters of Katathani, moderni hotelli/spa. Hyvällä sijainnilla ja mopovuokraamoja on vieri vieressä. Ajattelin olla ottamatta turhaa riskiä ja kulkea joka paikkaan Tuk Tukilla. halpaa kuin saippua ja noutavatkin sieltä mihin jättivät tarvittaessa.
  13.  
    Melko mielenkiintoisia kokemuksia Thaimaasta. Itse ajelin siellä joulun alla omalla pyörällä varmaan 5000 km. Yhtään kertaa ei poliisi pysäyttänyt enkä kertaakaan näyttänyt ajokorttiani kenellekään. Viisumia uudistaessani piti ottaa paikallinen vakuutus pyörälle. Maksoi muistaakseni reilut 50 € kolmeksi kuukaudeksi. Liikennekulttuuri on mitä on, mutta kaikkeen tottuu. Intian jälkeen ainakin. Thaimaassa sentään pysähdytään (yleensä) punaisiin valoihin. Bangkok on oma lukunsa, muualla on helpompaa.

Khao Lakissa oli paljon turisteja liikkeellä vuokraskoottereilla eikä kukaan ainakaan minun tietääkseni valittanut laadusta tai muustakaan.