Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Heipähei!

    Aloittelija ilmoittautuu, kymmenen pyörättömän vuoden jälkeen kipinä alkaa polttaa lujaa...

    Kiikarissa R 1200 R, tarjolla 2007 ja 2011, mitttarissa alle 50 000 molemmilla, itseasiassa alle 40 tuolla 2007.

    Eli Teillä varmaan löytyisi hetikin faktaa suuremmista eroista kys. vehkeillä.
    Itse en sitä äkkiseltään hoksannut.

    Varustelutaso on tuolla 2007 parempi, on ESA ja kahvanlämppärit...
    Ja muitakin huomioita voi laittaa mitä kannattaa katsoa ja kuunnella kun käyn kokeileen...

    Kiitos etukäteen!

    Ville
  2. #2
  3. #3
    Lainaa Wilhelm kirjoitti Katso viesti
    Tuossa speksit. Nopealla katsauksella ei eroja. Korjatkaa jos olen väärässä.

    http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...1200r%2007.htm

    http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...1200r%2011.htm
    Erot löytyi,2011 mallissa on puristussuhde 12:1 (11:1 ), teho 110hv (109) ,vääntömomentti 120Nm (115) ja polttoaineen kulutus 5,2l/100km (7,2)
  4. #4
    2011 -mallissa on doch -moottori.
  5. #5
    Mittaristo taitaa olla erilainen. 2007ssakin on päästy eroon servojarruista. Jos 2007 onkin 2006-mallia niin sitten siinä on vielä servojarrut. Niitä on hiukan kalliimpi huoltaa ja vanhempana rikkoontumistodennäköisyys lisääntyy servottomiin verrattuna.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  6. #6
    Jes!
    Kiitoksia kommenteista.

    Taitaa olla oikea 2007 mistä sen muuten erottaa helpoiten, sen servohomman?

    Eipä muuten isoja eroja ole, toki tuo kulutus....mutta onko saatu kikkailemalla tuo lukema pieneksi??! Eli onko oikeasti noin iso ero.
  7. #7
    Servojarrut surisee kun painaa jarrukahvasta. Muistaakseni riittää että virrat on päällä.

    Polttoaineen kulutuseroon en usko. Itselläni on vm.2005 RT ja se menee normiajossa hiukan alle 5 l/100km. Pientä eroa saattaa bensankulutuksessa olla R:n ja RT:n välillä olla mut ei kahta litraa.
    X
  8. #8
    Lainaa WannaBe kirjoitti Katso viesti
    ... mistä sen muuten erottaa helpoiten, sen servohomman?
    Kun vetää jarrukahvasta tai painaa jarrupoljinta kuuluu sähkömoottorin surina. Virrat toki pitää olla päällä. Lisäksi tankin päällä on ollut uutena asiasta kertova tarra, mutta en yleensä se kuluu pois.

    Servojarrullinen on hyvä ja luotettava peli, kunhan huoltaa ohjeiden mukaan.
  9. #9
    Itselläni on vähän päälle 40 tkm ajettu 06 rekisteröity 07-mallinen. Ilmeisesti noin, koska ei surise kuin bokseri. Ei ESAa tai Kallea, mutta lämpökahvat, tietsari ja hyvä moottori, jousitus ja jarrut. Melkoinen kasa lisävarusteita tuon päälle. Eipä ole tiedossa mitään isompaa syytä vaihtaa tuota uudempaan vastaavaan. Jos tuolla ei pärjää, on äijä valmis eläkkeelle. Itse asiassa vaihdoin siihen kuusi vuotta nuoremmasta, tosin toisenmerkkisestä työtötanko-V-kakkosesta.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  10. #10
    Persana mä oon eläkkeellä ja pärjään kuiteskin1100cc rt
    Vanhalla oppimisen vaikeus
  11. #11
    Lainaa 750cc kirjoitti Katso viesti
    Persana mä oon eläkkeellä ja pärjään kuiteskin1100cc rt
    Väärä ilmaisu. Tarkoitin eläkkeelle myös mopohommista ja mitäpä sitten jäljelle jää...
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  12. #12
    boxeriin tuli muutoksia 2010, sen jälkeen ne on ollu palikoilla säädettävät ne venttiilit. itellä 2009 just sen takia, ettei tarvi palikoilla leikkiä.. mut sehän riippuu ihan huoltajasta. minä kun en muutenkaan noiden päälle mitään ymmärrä.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  13. #13
    Mjoo -07 mallilla mennään ja keskikulutus normi ajossa alle 5l ...
    BMW R1200R
  14. #14
    Lainaa mp71 kirjoitti Katso viesti
    Mittaristo taitaa olla erilainen. 2007ssakin on päästy eroon servojarruista. Jos 2007 onkin 2006-mallia niin sitten siinä on vielä servojarrut. Niitä on hiukan kalliimpi huoltaa ja vanhempana rikkoontumistodennäköisyys lisääntyy servottomiin verrattuna.
    Toi servoyksikkö taitaa kyllä olla halvempi kuin muut abs yksiköy. Ne toimivat kyllä hyvin, ainoa vika-aiheutaja on sähkömoottorin hiilien ja johtoliitoksien hapetuminen. Ne on helppi puhdistaa ja suojata esim. lps 1 tai vdm spreillä. Toimiihan ne mersun autossakin ilman ongelmia.
  15. #15
    Lainaa Joojoo kirjoitti Katso viesti
    Toi servoyksikkö taitaa kyllä olla halvempi kuin muut abs yksiköy. Ne toimivat kyllä hyvin, ainoa vika-aiheutaja on sähkömoottorin hiilien ja johtoliitoksien hapetuminen. Ne on helppi puhdistaa ja suojata esim. lps 1 tai vdm spreillä. Toimiihan ne mersun autossakin ilman ongelmia.
    No ei nyt ihan noin. Se yhdistetty servo-ABS-yksikkö maksaa kyllä hunajaa ja maltaita ja tosiasia on, että kyllä niitä kohtuullisen paljon on paukkunut. Korjaustakaan noihin ei ole kuin yksittäistapauksissa vaan pömpeli menee aina vaihtoon tai poistoon. Toki isolla osalla on toiminut hyvin huollettuna vuosia. Yleinen teoria on, että säännöllinen jarrunesteiden vaihto auttaa noiden kunnossa pitämisessä.
    <p>2002-2014</p>
  16. #16
    Ja E-Mersuistaki ne servojarrut jäi pois -07 faceliftin yhteydessä. Liekö vain sattumaa...
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  17. #17
    Lainaa mp71 kirjoitti Katso viesti
    Ja E-Mersuistaki ne servojarrut jäi pois -07 faceliftin yhteydessä. Liekö vain sattumaa...
    ei ne vielä ole pyöriin onneksi tehneet samaa systeemiä, et jarrut olis aina päällä, kun hyppää satulaan parkkipaikalla.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  18. #18
    No niin... Enää ei oo mitään väliä millään

    2007 R1200r adoptoitu hyvään perheeseen
    Nyt alkaa vaan tottuminen tuohon ihanan hytkyvään laitteeseen.

    Missä osiossa olisi hyvä jatkaa tarinaa....sikäli kun joutaa enää netissä notkumaan?
    Paikkakuntakohtainen osio?

    Ville Oulusta....
  19.  
  20. #19
    Onko paikalla sellaista joka voisi käyttökokemuksiin perustuen verrata vanhempaa R1200R:ää tähän uudempaan USD-keulalla olevaan malliin?
    .