Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Olen ensi heinäkuussa lähdössä reissuun eteläranskaan ja Espanjaan. Olen tässä miettinyt jonkun erittäin kevyen kesäajotakin ostoa millä kestäisi ajella espanjan heinäkuun kuumuudessa. Nykyisellä ajotakilla (Lindstrands Cougar) menee vielä jotenkuten 30°C mut hiki tulee jos joutuu ajelemaan hitaasti vaikka kaikki vetoketjut lävet olis auki ja takki puoleenväliin asti. Onko tuollaiset ohuen ohuet kesätakit mitenkä viileitä? Onko niissä huomattavaa eroa kunnolliseen ajotakkiin? Vai olisiko joku muu ratkaisu, kuumassa ajeluun parempi. Esim. suojat ja paita pelkästään.. sellaiset vähän niinkuin crossikamat?
    ZZR1400
  2. #2
    Tuossa aiheesta.
    http://www.moottoripyora.org/keskust...light=kuumalla

    Jos haku olis pikkuisen toimivampi, niin varmaan löytyisi lisää.
  3. #3
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Tuossa aiheesta.
    http://www.moottoripyora.org/keskust...light=kuumalla

    Jos haku olis pikkuisen toimivampi, niin varmaan löytyisi lisää.
    kotin kyllä hakua muttei toiminut
    ZZR1400
  4. #4
    Lainaa Peking kirjoitti Katso viesti
    Olen ensi heinäkuussa lähdössä reissuun eteläranskaan ja Espanjaan. Olen tässä miettinyt jonkun erittäin kevyen kesäajotakin ostoa millä kestäisi ajella espanjan heinäkuun kuumuudessa. Nykyisellä ajotakilla (Lindstrands Cougar) menee vielä jotenkuten 30°C mut hiki tulee jos joutuu ajelemaan hitaasti vaikka kaikki vetoketjut lävet olis auki ja takki puoleenväliin asti. Onko tuollaiset ohuen ohuet kesätakit mitenkä viileitä? Onko niissä huomattavaa eroa kunnolliseen ajotakkiin? Vai olisiko joku muu ratkaisu, kuumassa ajeluun parempi. Esim. suojat ja paita pelkästään.. sellaiset vähän niinkuin crossikamat?
    "Välimerellisessä kesäkelissä", eli 30 ja välillä reilusti ylikin, en ole moneen vuoteen ajanut muulla
    kuin "täydellä" crossihaarniskalla. "Suojapaita" on joillain toinen versio.

    Noihin sitten pintaan riittävän väljä crossipaita. (Värikäs toimii hieman.... ihan hieman tyylikkäämpänä
    huomioliivinäkin ).

    Joku nyt taas heittää "oikeat, turvalliset ajovarusteet"- kortin peliin.

    Täysiin vetohommiin nahkapuku, tietty.

    Jos muutoin on joku tolkku edes päässä.... ollaanhan kuitenkin usein "lomareissulla" niin joku ajatus pitäisi
    olla siitä, että tullaan ehjänä takaisin ja vehkeet kelpaa vielä muuhun kuin ehkä varaosiksi.

    En kuitenkaan ole saanut vielä yhtään järjellistä vastausta siihen, että missä se turvallisuus niissä
    "oikeissa" ajovarusteissa... esim. tix-texeissä piilee, kun ne lepattavat joka vitun luukku ja vetskari
    levällään..... eikä ole juuri toivoa edes niiden päällä pysymisestä kun konttaamaan lähdetään .
    Oisko siinä vika, että järkevää vastausta ei vaan ole?

    Oikean kokoinen ja hyvin istuva "crossisetti" tuskin on ainakaan huonompi turvan kannalta kuin
    "tiikerihäkissä käytetty", lepattava, suojia siellä täällä pyörittävä tixtex.

    Jos kontata täytyy... tai joutuu... ihan kantapään kautta...tixtexi jää ihan hyväksi pilkkiasuksi.
    Parempihan se tietty on kuin puuvillahuppari joka tapauksessa.

    Mut joo... se tuosta taas.... Näennäisestä muka- turvallisuudesta monessa kohtaa .

    Toi haarniska-paitasetti tahtoo olla asia, joka jää kovin monelle kokeilleille helleasuksi.
    Myös monelle sellaiselle, joka tuota toimivuutta, erinomaisuudesta puhumattakaan, on kovin epäillyt.

    Neljässäkympissä, valoissa seistessä olo pamahtaa heti tyttömäiseksi riippumatta siitä mitä on päällä.
    Haarniska/paitasetissä on se juttu, että suojat ovat ja pysyvät aika hyvin oikeilla kohdilla ja
    heti liikkeelle lähtiessä setin läpi tulee niin paljon ajoviimaa, että välittömästi alkava haihtuminen
    toimii kuin laittaisi coolerin päälle.

    Homma toimii ihan kaupunkinopeuksissakin loistavasti.

    Viime kesänä oli hauska seurata yhden "käännynnäisen" kokemuksia tixtexeihin verraten .

    Tixtexeillä jo iltapäivästä aivan adjöö ja finaalissa.
    Haarniska/paitasetillä meni koko ajopäivä suorastaan freeshinä .

    Sellainen neljänkympin helteessä lämpöhalvauksen partaalla, puoliksi kuivunut "Tom/Tiina Gore Of Finland
    on tuolla liikenteessä hoipparoidessaan TOOOOOSI TURVALLINEN tapaus..... itsensä lisäksi myös muille .

    Mikäs se isoimmista riskeistä tuolla ajellessa (reikäpäisyyden ohella) mahtoikaan olla???

    Ai niin... Tarkkaavaisuuden herpaantuminen .

    Tarkoitukseensa valmistettu ja siihen myyty nuttu CE-merkinnöin ei kuitenkaan aina ole automaattisesti
    ainoa oikea ratkaisu.... niin vittumaista kun se monen mielestä onkin.

    MUT HEI! Loppuun bonariheitto!

    Saat yhdistettyä "parhaan helleasun", välikelin asun ja lämpimämmän ajotakin + sadetakin seuraavasti.....
    Eli All IN ONE!

    Valitset haarniskan päälle, crossipaidan vaihtoehdoksi, mieleisen tixtexin sen kokoisena, että se menee
    haarniskan päälle ilman omia suojia . Voit jättää tixtexin lämpövuorenkin pois ja korvata sen
    mieleisellä, hyvällä kauluksellisella windstopper fleecetakilla.

    Sillä on muutakin kuin ajokäyttöä, varsinkin korkeammalla/viileämmällä ja tuolla erityisesti iltaisin.
    Se pelittää korkealle/viileeseen mennessä myös haarniskan/suojapaidan päällä, crossipaidan alla
    lämmikkeenä kuivalla kelillä.... ja on helppo heittää pois laskeuduttaessa alas helteisiin takaisin.

    Tolla systeemillä saat siis "koko setin" toimivana kaikkiin ajokeleihin + "iltavilliksen" kylille.

    PS. Jossain kohtaa tulee tuollakin sitten väistämättä eteen se, että hengissä selviäminen vaatii
    yksinkertaisesti vaan "vettä nuttuun", jotta saadaan kehonlämpö pysymään aisoissa.

    Crossisetillä mennään kuitenkin, erityisesti pienissä nopeuksissa ylivoimaisesti pisimmälle
    sillä, että vesi kaadetaan vaan "sisään", ilman että siinä pitää vielä jatkuvasti kylpeäkin.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #5
    Rukalla on Airider-maillisto juurikin kuumille keleille, mutta Rukan myyjän mukaan tuo takki ei enää sellaisenaan sovellu alle 15 asteen keleihin, koska päästää ilman lävitseen. Sadetta varten tarvii sitten oman asunsa.

    Viime kesänä ajelin suojapaita (Thor Impact Rig) päällä 26-37 asteen keleissä. Suojapaidan päällä oli crossipaita.
    Takki päällä (oli se sitten kiinni tai auki) olisi tullut lämpöhalvaus.
  6. #6
    Tästä löytyy paljon tietoa aiheesta.
    Huomattavaa on mm. se, että ilman lämpötilan ylittäessä ihon pintalämpötilan (n. 34 °C), alkaa se aiemmin viilentävä ilmavirta kuumentamaan kehoa ja eristäville ajokamppeille tulee taas käyttöä.
    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
  7. #7
    Mulla on hellekamppeina Rukan Airider takki ja Str Lindstrands ajohousut. Hanskoina Hanxilta vuosia sitten hankitut ajoviiman läpipäästävät hanskat. Kenkinä nilkkurityyppiset kalvottomat, olikohan ne Alpinestarsit. Oikeastaan paljoa alle 20 asteen lämpötiloissa noilla ei pitemmälle pärjää, mutta hellekamppeina toimivat hyvin.

    Toivomisen varaa olisi Rukan takin istuvuudessa, sillä vallankin selkäsuojaa käyttäessä takki muuttuu "takapainoiseksi", eikä tunnu omalta takilta.. Str saisi myös päivittää housujaan, tai ainakin niiden epämääräisiä polvisuojien kiinnityksiä. Nämä http://hanxkauppa.fi/product_details.php?p=1755 ovat parasta mitä käsiin voi hellesäällä laittaa, suosittelen.

    Jos hellekamppeet on päällä, niin mukana kulkee kevyt sadepuku. Se ja lisäksi vähän siviilikamppeita, niin ei noilla ihan hetkessä tule kylmä viileälläkään kelillä. Aika tarkkaan vaan pitäisi osata harkita, mitä kamppeita pitemmälle Etelän reissulle ottaa mukaan. Nuo mainitut olivat virhevalinta toissa alkusyksyn Kroatian reissulle..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  8. #8
    Lainaa Roark kirjoitti Katso viesti
    Tästä löytyy paljon tietoa aiheesta.
    Huomattavaa on mm. se, että ilman lämpötilan ylittäessä ihon pintalämpötilan (n. 34 °C), alkaa se aiemmin viilentävä ilmavirta kuumentamaan kehoa ja eristäville ajokamppeille tulee taas käyttöä.
    Ei aleta vääntämään sen enempää nutuista....

    Totean nyt vaan, että muovipussi päässäkin eristää hyvin, estää myös kosteuden haihtumista
    ja tämän viilentävää vaikutusta.

    Pilkkihaalari on kyllä siitä(kin) hyvä, että "ei pääse lämmin lähelle". Toimiihan eristäminen molempiin suuntiin.

    Jossain aina, eri käytännön puitteissa, pötköttelee se kulminaatiopiste, jossa ajokamojen puitteissa
    "voittajien puolella" käytetään haihtumisen tuomaa viilennystä, kun taas "eristäjä" lopulta hukkuu omiin
    eritteisiinsä.... tuppaa tuo paskakin vielä valumaan usein punttiin kun viikate heilahtaa.

    Ihan vakavasti kuitenkin.... Foliohatulla/takilla kyllä eristää itsensä muultakin kuin "vihollisen" säteiltä .

    Ymmärsin kyllä oikeasti poinntisi .

    "Helle" on sitä paitsi kovin subjektiivinen asia ellei mennä aivan ääriolosuhteisiin.
    Kunhan vaan nestetasapaino on kunnossa, yksi tekee jo kuolemaa siinä kohtaa kun toisella
    on rehellisesti vasta mukavan lämmintä.

    Ajohommissa, ilman urheilusuorituksia, tuolla henkisellä tilalla ja tarkkaavaisuuden säilymisellä
    on todella suuri merkitys. Paljon suurempi kuin Antarctiksen / Atacaman ulkopuolella, teoreettisesti
    hieman paremmalla lämpöteknisellä ratkaisulla.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #9
    Joskus aiemminkin asiasta kirjoittanut, mutta... Noista ääriolosuhteista tulee vaan ja taas mieleen Route 66 - heinäkuussa 2006. Lämpötilat joka ainoana päivänä ~45 astetta, pahimmillaan yli 50. Muistan varmaan ikuisesti, kun Las Vegasissa naapurihotellin katolla ollut mittari näytti 42 astetta - kello oli 2 yöllä!

    Ajoviima ei todellakaan viilennä noissa lämpötiloissa, vaan päin vastoin... Tunne on kuin joku puhaltaisi jättiläismäisellä kuumailmapuhaltimella, vai oliskohan kiertoilmauuni parempi ilmaisu. HooDeen moottori oli kuin tulinen hiiligrilli jalkojen välissä ja tuli oikeasti muutaman kerran vilkaistua onko pyörä tulessa.

    Kun päästiin kotiin, niin ei tuntunut 30 asteen "helle" missään. Eikä ollut seuraavan kesän Etelä-Euroopan reissukaan yhtään paha, vaikka lämpötila olikin 35 lukemilla.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  10. #10
    Kun helle reissussa iskee, lähtee rotsi päältä ja laitetaan mustekalalla kapsäkkeihin kiinni.
    Paljaisiin käsivarsiin hieman aurinkorasvaa, ettei kärähdä.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  11. #11
    Rotsi lähtee ja homma lähtee lapasesta.... taas .

    Mut joo. Kun nyt ollaan edes jossain "normihelteissä", eikä pyöritä
    viidenkympin pinnassa, alkaa homma mennä vivahteikkaammaksi
    kuin pelkästä "ajoviiman" vaikutuksesta vääntämiseksi.
    Että milloin se sellaisenaan viilentää ja milloin se sellaisenaan kuumentaa.

    Parhaaseen lopputulokseenhan päästään tuolla "meidän helteissä",
    eli 30-40 ja hieman vielä ylikin keleissä asustuksella, joka on sopiva kompromissi
    turvallisuuden (suojaus), viiman kulun/hillitsemisen ja haihtumisen suhteen.

    Neljänkympin suunnalla vaaditaan tietty aavistuksen verran vähemmän virtaavuutta
    kuin kolmessa kympissä, mutta se ei kuitenkaan saa syödä liikaa haihtumisen edellytyksiä.....
    ja Virolainen merikapteenikin tietää, että huonosti käy turvallisuuden suhteen kaikki luukut auki ajellessa .

    Jostain kumman syystä tuo haarniska/suojapaita + vaaleahko crossipaita toimii varsin hyvänä
    kokonaisuutena, sekä kolmessa, että neljässä kympissäkin..... tuolloin toki jo
    "kasteltuna"..... kuten nuo "oikeatkin ratkaisut"

    Ehkä tuo "väärän yhdistelmän" hyvä käytännön toimivuus tulee juuri "kokonaissuorituskyvystä" ja
    erityisesti tuolla 28-35 alueella varsin "ylivertaisista" toimivuudesta.

    Kuten sanottu.... harva kokeillut on pettynyt.... jos kukaan.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  12. #12
    Itsellä on Arlen Nessin nahkatakki, jossa on paljon mesh-paneelia, mutta silti istuu päällä tosi napakasti.Voisi kyllä olla muunkin värinen kuin musta, jos joutuu tosi paahteeseen.Viilenevään iltaan on helppo laittaa alle taskuun menevä Haltin drymax takki.Sonny Barger kertoi kirjassaan mielenkiintoisen väitteen, että ilmastoitu koko potta on viileämpi, kuin paljain päin ajaen. Sanoi asuvansa Arizonassa.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  13. #13
    Muistui ajatuksiin kesä 2010, jolloin palailtiin Triumph Runista Lieksasta elokuun ensimmäisen vklopun jälkeen. Lämpöä oli yli 30 astetta. Ilma oli autereisena Venäjän metsäpalojen vuoksi. Porukoilla oli vaaleita suolajuovia pitkin nahkavermeitä, kun hiki oli puskenut läpi, muijillakin. Paluu meni hihattomalla farkkupaidalla ja farkuilla ja silti piti vetää nestettä, joka tauolla oli 1,5 litrainen huulilla. Kotona Jykylässä piti mennä vielä uimarannan kautta ennen kämpille menoa. Muistelin jonkun juttuja road 66:lta miten piti ajaa t-paidalla ja kastella sitä, että pysyi suunnilleen tolkuissaan jossain siellä kuumemmassa. Anyway, vaikka en kelmukavereita olekkaan niin kyllä jotain nahan suojana olis hyvä yli 300km siirtymillä, vähintään pitkähihainen paita tai huppari. Ihan vaikka siksi ettei aurinko polta.
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  14. #14
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Itsellä on Arlen Nessin nahkatakki, jossa on paljon mesh-paneelia, mutta silti istuu päällä tosi napakasti.Voisi kyllä olla muunkin värinen kuin musta, jos joutuu tosi paahteeseen.Viilenevään iltaan on helppo laittaa alle taskuun menevä Haltin drymax takki.Sonny Barger kertoi kirjassaan mielenkiintoisen väitteen, että ilmastoitu koko potta on viileämpi, kuin paljain päin ajaen. Sanoi asuvansa Arizonassa.
    Yhdyn väittäjään.. Aivan varmasti on viileämpi kuin paljain päin ajellen. Säästyy myös auringonpistokselta, jonka oikea nimi lienee paremminkin hengenvaarallinen lämpöhalvaus. Tämäkin Routella nähtiin..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  15. #15
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Yhdyn väittäjään.. Aivan varmasti on viileämpi kuin paljain päin ajellen. Säästyy myös auringonpistokselta, jonka oikea nimi lienee paremminkin hengenvaarallinen lämpöhalvaus. Tämäkin Routella nähtiin..
    Se Bargerin kirja kannattaa lukea.Äijällä kun on aikas laaja kokemus alasta ja ihan fiksut jutut.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  16. #16
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Se Bargerin kirja kannattaa lukea.Äijällä kun on aikas laaja kokemus alasta ja ihan fiksut jutut.
    Mikä niistä? Äkkiseltään tulee mieleen kuusi eri kirjaa ko. herralta.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  17. #17
    Lainaa compinho kirjoitti Katso viesti
    Mikä niistä? Äkkiseltään tulee mieleen kuusi eri kirjaa ko. herralta.
    Ööh, en edes muista, nyt nolottaa.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  18. #18
    Ok eli kiitos vastauksista, jään miettimään millä varustuksella lähdetään liikkeeseen. Kokemusta on kuumassa ajamisesta itsellä ja omilla varusteillakin. Näitä juuri tässä pohdin että jättäiskö tixtexit ja jättäiskö myös tuon nahkarotsin kotiin kun viime vuonna oli niin kuuma parina päivänä 36°C (Italiassa). Liikkeellä ei siis ole mitään ongelmaa kuumuuden kanssa, mutta kaupungissa liikennevaloissa venailu ja köröttelyvauhti oli perseestä. Käytiin Kroatiassa ja sielläkin oli lämmin..

    Tänä vuonna mennään vielä 2 viikkoa normaalia myöhemmin ja käydään Barcelonassa. Voi olla että heinäkuun helteet suurkaupungissa alkaa olla liikaa normi kesäajoasulle, jolla siis ajelen Suomessakin. Suojahaarniska on siis hyvä vaihtoehto, ja hyvä tekosyy sitten hankkia vaikka enduropyörä kakkospyöräksi

    Onko jollain kokemuksia sellaisista vesiliiveistä ja kesätakki yhdistelmästä? Esim. Rev'It GT-Air ja siihen sellanen liivi? Onko vaikutus ihan sama jos kastaa paidan takin alla?
    ZZR1400
  19. #19
    Itse ostin Sweepin kuuman kelin ajotakin, siinä on kaikki suojat ja verkkokangas päästää ajoviiman läpi, myöskään paikalla ollessa ei ole tullut kuuma vaikka aurinko paistaa kesällä. Oikeastaan samanlainen tunne kuin ajelisi t-paidassa, mutta kuitenkin päällä ajotakki kaikilla suojilla käytännössä takki miltei kokonaan verkkokangasta joka päästää ilman vaihtumaan todella hyvin.

    suosittelen jos jostain vielä niitä saa
    Suzuki GT 125 x4 vuonna 1984 aloitettiin moottoripyörä harrastus ja jatkuu edelleen tosin Kawan ja Hondan kanssa eri malleja kokeillen ;-) vuoron perään


  20. #20
    Äärimmäisessä helteessä, siis silloin kun ilman lämpötila ylittää ruumiinlämmön, ei tahdo enää tuulen läpipäästävä takkikaan riittää. Mutta silloinkin voi ottaa fysiikan avuksi: Kastele se ajotakki tai alla oleva t-paita läpimäräksi, niin kyllä palelee taas. Kokeiltu on ja toimii: nesteen haihtumisen viilentävää vaikutusta se koneellinen ilmastointikin hyödyntää ja tämähän on "koneellinen" kun mp-n moottorin eteenpäin vievä vaikutus tehostaa haihtumista.

    Täällä tuhansien järvien maassa vettä kyllä riittää. Muissa maissa vesipulloa matkaan.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  21. #21
    Koitan päättää mitä pakata mukaan Ducati Scramblerilla seikkailuun Mallorcalle, ja silmiin osui mm. Sweepin mesh-takki ja -housut. Mitenköhän tuollaiset mahtaa suhtautua suojaavuudeltaa vaikka suojilla varustettuihin kevlar-ajofarkkuihin (mulla on Alpinestarsin Axiomit)? FC-Motosta saa myös järkihintaan erilaisia alpparin air-takkeja, jotka vaikuttaisivat olevan tukevampia kuin Sweepin tekele.

    Umpikypärästä en meinaa tinkiä ja otan parit viileimmät hanskaparit mukaan, mutta onko jotain skenaarioon sopivia kenkiä? Mahdollisimman hengittävät, ei ihan paskat kävellä ja jonkun verran sais suojata kuitenkin.
    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
  22. #22
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Kun helle reissussa iskee, lähtee rotsi päältä ja laitetaan mustekalalla kapsäkkeihin kiinni.
    Paljaisiin käsivarsiin hieman aurinkorasvaa, ettei kärähdä.
    Samaa mieltä.
    Avopotta tai sitten treenataan niskoja visiiri auki.
    Turvallisuus on tärkeää, mutta kyllä joskus pitää päästä ajelee paljaaltaan.
    Nautiskelee vaikka vähän rauhallisemmin.
  23. #23
    Lainaa Spirit kirjoitti Katso viesti
    Samaa mieltä.
    Avopotta tai sitten treenataan niskoja visiiri auki.
    Turvallisuus on tärkeää, mutta kyllä joskus pitää päästä ajelee paljaaltaan.
    Nautiskelee vaikka vähän rauhallisemmin.
    Aivan, sillä vaikka en itse enää ajele t-paidassa, niin prätkällä kaatuminen on aika vaikeaa, jos ajaa rauhallisesti ja ennakoiden.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  24. #24
    Ostin siis Rukan Päijänne takin kuumalle kelille kun halvalla sain .
    Eilen Stormin EMC:n myyjä selvitti ettei minun kokoa ole takkini värisenä tehtykään

    No eilen ajoin muutaman satkun sitten farkut ja lenkkarit jalassa mutta lämmöt oli kohdillaan
    Eli kyssäriä
    Asvalttiajoon pienet kengät jotka tuulettaa .
    Onko ajofarkuissa tuulettavaa mallia?

    Riumpin jäähdytysilma tulee tehokkaasti munille alta 70 vauhdeissa mutt kovemmalla vauhdilla sekoittuu ajoviimaan ,eli hanaa vain eikä seisoskella .
    Pikku serpentiineillä kyllä taidan olla ne vaahdossa koko ajan .
    Kuinka korkealla merenpinnasta helteet loppuu?
    Triumph Tiger 800 XRX

  25.  
  26. #25
    Lainaa Stinde kirjoitti Katso viesti
    Itse ostin Sweepin kuuman kelin ajotakin, siinä on kaikki suojat ja verkkokangas päästää ajoviiman läpi, myöskään paikalla ollessa ei ole tullut kuuma vaikka aurinko paistaa kesällä. Oikeastaan samanlainen tunne kuin ajelisi t-paidassa, mutta kuitenkin päällä ajotakki kaikilla suojilla käytännössä takki miltei kokonaan verkkokangasta joka päästää ilman vaihtumaan todella hyvin.

    suosittelen jos jostain vielä niitä saa

    Ostin kanssa Sweepin läpösten kelien verkkokangas takin, ja olen kyllä takkiin tyytyväinen ollut. Tämä mallisto tosin taisi jo poistua markkinoilta, eli valmistus on loppunut. Sweepillä tosin voi olla tämän reikätakin tilalle joku toinen helletakki versio, jälleenmyyjiltä kannattaa asiaa kysellä, tai sweepin nettikaupasta vilkaista. MP-farkuissa en ole valmistajilla nähnyt tuuletettavia malleja, mutta minusta mp-farkut on paras asuvalinta kuumille keleille. No USA markkinoilla toki voi olla vaikka ja mitä mp-kamaa netistä saatavana.
    Suzuki PV50, Honda VT600, Honda Magna VF750, Suzuki GSX1400, Triumph Sprint St1050, BMW F800 GT, BMW R1200 RS