Tuossa helpottaa jos jarruletkut on niin että satulan voi nostaa niin ylös pyörän viereen että letku on pystysuorassa ja palojen välissä joku vaneri tms. toimittamassa jarrulevyn virkaa.
FJR -17
Jos jarru laahaa kannattaa kokeilla löysätä ilmausruuvia ja mikäli painetta oli järjestelmässä (eli laahaus loppuu) on vika pääsylinterin paluukanavan tukkeutumisessa tai mahdollisesti tukkeutuneissa letkuissa. Tämän vian takiahan GoldWingeihin tehdään jarrukorjaukset takuuna.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Se paluukanavan aukko näkyy jarrunestesäiliön pohjassa ja yhdistää jarrujärjestelmän nesteen säiliön nesteeseen. Kun aletaan jarruttaa niin pääsylinterin männässä oleva tiivistekumi "ohittaa" aukon jolloin nestesäiliö ja järjestelmä on toisitaan erillään. Siellä on toinen kumi sitten männässä kauempana joka estää ettei nesteet valu kahvalle.
Järjestelmä voi laahata myös silloin, jos syytä tai toisesta kahva ei palaudu niin että tuo aukko ei pääse avautumaan.
FJR -17
Hyvä huomio. Ainakin uudemmissa pyörissä on nestesäiliön kannessa haitarikuminen "tutti". Sen tarkoitus on varmistaa paisumisvara jarrujen lämmetessä eikä sitä saa missään tapauksessa täyttää nesteellä. Myös ton sylkästä säiliöön johtavan reiän tulee olla auki kun vipu on vapautettu. Muuten voi käydä niin että etujarru laahatessaan lämpiää, neste laajenee, laahaa enemmän ja nappaa lopulta kiinni.
SF 1098S
MTS V4S Sport