Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 36:een 36:sta
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    No monella on se pelko että rikkoo jotain. Toinen syy on se että kun merkkihuollossa huollettu niin tietenkin se toimii niin kuin pitää.
    Mulle meinasi käydä ohrasesti kun ajoin kaverin pyörällä ja jarrut eivät toimiseetkaan yhtä tehokkaasti kuin omassa vaikka oli samanlainen pyörä
    Tuossa kyllä olis monella merkkihuollolla petraamisen paikka.
    Superbike #7
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Jos haluaa hipistellä, niin tuossa on listaa. http://aijaa.com/NH290z
    Jos on mielenkiintoa, kannattaa laittaa talteen. Näkyy alkuperäinen lähde (Peter Verdone Designesin wiki) olevan kyykyssä. En tiedä kuinka monta vuotta tuo aijaassa säilyy.
    Sama data (alunperin Peter Verdone, sivut offline) :
    http://mahonkin.com/~milktree/motorcycles/fork-oil.html

Tuolla on sitten osin samoja mutta erityisesti iskari- ja pyörävalmistejien "omien" öljyjen ominaisuuksia lisää:
    https://transmoto.com.au/comparative-oil-weights-table/

Mitä tulee noihin iskarihuoltojen välttelyyn/laiminlönteihin niin mä ymmärrän kyllä miksi - ennen kuin etti tiedon ja rupes sitä harrastaan oli se semmonen ettei olis arvannu ilmn ohjeita purkaa. Nykyisin tosin internjetistä löytyy ohjetta ja videota jne helposti.
    Toinen on se että perushuolloista se vaatii ehkä eniten aloittelijan näkökulmasta purkamista - kun pyörä pitää saada pukeille, renkaat irti jne.- ja jos ei ite tee niin sitten pitää löytää paikka joka tekee huollot.
    Toisekseen jos ei harasta huoltamista ja/tai lueskele huolto keskusteluja täällä jne niin ei välttis tuu vastaan että näitä voi ja pitää huoltaa - eihän autojenkaan iskareille yleensä tehdä mitään ennen kuin öljyt näkyy.
    Uuden polven kuskeille taas on normaalia että auto/pyörä viedään määräaikaishuoltoon ja sillä selvä.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Jos nyt ymmärsin oikein niin ketjun aloittaja on hommannut juuri tuon kyseisen pyörän. Siitä ei juuri voi tietää mitä öljyä keulassa on ellei kaupan mukana tullut faktaa mitä on sisään pistetty. (itse pidän joka kuitin tallessa, mitä huollatan)

Silloin on paha sanoa pitäisikö jäykistää lisää jos esim. edellinen omistaja on tarkoituksella löysännyt alkuperäisestä tai toisin päin. Pistäisin manuaalin suosittelemat litkut sisään ja ajoa vaan niin kauan että tietää onko se jäykkä vai löysä omaan makuun. Seuraavalla kerralla sitten on vertailukohtaa mitä itse haluaa.

Tuskin se kuitenkaan ihan täysin pilalle menee kun pistää mitä valmistaja suosittelee. Eikä pelkkä öljyn vaihto kallis juttu ole vaikka teettäisi sen liikkeessä jos se tuntuu ihan väärältä ja ajokelvottomalta.

Tuossa keulassahan ei ole mitään säätöjä tarjolla. Eli ei siitä tule ratapyörän keulaa öljyä vaihtamalla. Oma kokemus on eräästä toisesta pyörästä että parani kun vaihdettiin jäykempään öljyyn, mutta siitä tuli tietyllä tavalla pintakovempi. Mun makuun parani, mutta ei se kaikkea ratkaise.

Vaimolla on siis tuollainen pyörä, ostettu viime syksynä. Ei mitään hajua mitä öljyä keulassa on, mutta kyllä se toimii. Siihen ainakin pistetään seuraavassa huollossa just tarkalleen alkuperäiset suositusöljyt. Merkkiä se mitä sattuu liikkeessä olemaan. En siis tee sitä itse vaan vaihdatan liikkeessä kun muutakin huoltoa tehdään.
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Jos nyt ymmärsin oikein niin ketjun aloittaja on hommannut juuri tuon kyseisen pyörän. Siitä ei juuri voi tietää mitä öljyä keulassa on ellei kaupan mukana tullut faktaa mitä on sisään pistetty. (itse pidän joka kuitin tallessa, mitä huollatan)

Silloin on paha sanoa pitäisikö jäykistää lisää jos esim. edellinen omistaja on tarkoituksella löysännyt alkuperäisestä tai toisin päin. Pistäisin manuaalin suosittelemat litkut sisään ja ajoa vaan niin kauan että tietää onko se jäykkä vai löysä omaan makuun. Seuraavalla kerralla sitten on vertailukohtaa mitä itse haluaa.

Tuskin se kuitenkaan ihan täysin pilalle menee kun pistää mitä valmistaja suosittelee. Eikä pelkkä öljyn vaihto kallis juttu ole vaikka teettäisi sen liikkeessä jos se tuntuu ihan väärältä ja ajokelvottomalta.
    Joo, noin se menee - jos ei tiedä mitä siellä on niin pitää kokeilla, eikä pelkkä sae numero anna tarkkaa vastausta, vain hehtaarin.

Tosin usein löytyy netistä paljonkin keskustelua mallien iskareiden tuunaamisesta eri öljyillä ja näitä kannattaa etsiä - ja näissä tapauksissa voi tehdä valistuneen arvauksen, kannattaako aloittaa tehtaan suosituksella vai jollain toisella ja näin päästä lähemmäs oikeaa ekalla yrittämällä, mutta siitä on edettävä kokeilemalla.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Joe ymmärsi asian ytimen... Tuollanen tusina mopo tuli hommattua ja ei hajuakaan kuinka keula toimii vakiona... Anyway, ostin vakio öljyä vastaavat lirut ja kokeilen miltä ne tuntuu ajossa... Kiitos foorumilaisille, homma selkee jo...
  6.  
    Tuohon tietysti sitten renkaisiin sopivat paineet. Emännän pyöräsä on pilot road 3 renkaat. 6 vuotta customin renkailla ajaneena nuo on mahtavat renkaat. Ei vetele urissa, pitoa löytyy sekä edestä että takaa, ei tarvinnut montaa kurvia vetää kun tuolla pyörällä uskalsi ajaa mutkaan selvästi lujempaa kuin omalla.

Tuo 1700 kilsan perusteella ei ole pahaa sanottavaa pyörästä. Vaimo on erittäin tyytyväinen hankintaa eikä se omasta mielstänikään huono ollut. Vääntöä kaipaan omaani enemmän, mutta ei tätä mulle ostettukaan. Vaimolla kun on tuota pituusrajoitusta aika reippaasti (155 senttinen) niin tästä saatiin sille ihan kelpo pyörä.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12