Luulenpa että MotoGP kisojen ulkopuolelta tehdään joku porsaanreikä aidanpurku sinne radalle jolloin sitä rataa voi käyttää vakuutettuna, ni ratayhtiö saa jopa katetta radan käytöstä. En hetkeäkään usko että Kymiring jätettäis vakuutuksien ulkopuolelle koska se on varma konkka radalle ku sitä ei kellään ole varaa käyttää.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
En vaan käsitä miksi varikolla sattunut onnettomuus pitäisi olla kytketty liikennevakuutukseen? Kaadut portaissa saat siihen hoitoa ja saikku ajan palkan. Jos tönäiset jonkun portaikkoon saat sakkoa/linnaa maksat korvauksia. Miksi tämä sitten pitää olla kytketty vakuutukseen, jos ajat varikolla jonkun yli niin samalla lailla sen pitäisi mennä. Nyt jo rahastetaan kytkemällä jalankulkijat ja pyöräilijät autoilijoiden ja mp vakuutuksiin, niiden vahingot menee lv oli syyllinen kuka hyvänsä. Ennen mentiin radalle porsastelemaan koska kasko korvaa, mistään ei olla valmiita ottamaan vastuuta se on tätä sosialismia.
Hayabusa+ Massey ferguson
Stay safe stay away from COV-19 vaccine!
Olisi mielenkiintoista nähdä tilastoa kuinka monta motoristia loukkaantuu tai kuolee radalla ja maantiellä? Sen mitä noita ratapäiviä sun muita olen kiertänyt, niin ei niitä nyt oikein porsasteluksi voi sanoa, hyvin järjestettyjä turvallisia tapahtumia, joissa voi harjoitella ajamista valvotussa turvallisessa ympäristössä, ennen on voinut olla toisin.
Aika harva kyllä tuolla radalla minkään kaskon turvin on porsastellut. Useimmilla itsesuojeluvaisto alkaa rajoittaa ennen kaskon tarvetta ja loppujen kohellukseen puuttuu järjestävä taho aika äkkiä. Toki vahinkoja ja virheitä sattuu aika-ajoin ja kun riittävän monta tapausta korvattiin kaskosta, alkoivat yhtiöt muuttaa ehtoja heille edullisempaan suuntaan, koska näkivät mahdollisuuden säästää rahaa. Sinänsähän nuo kaskosta korvattavat on ihan pähkinöitä, kun mopoista puhutaan. Maksimissaankin ollaan 5-numeroisissa summissa.
Superbike #7
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Onko tuo ensimmäinen tosiaan Pohjolavakuutuksen tarjous?
ZX-10r 2019 rekisteröimätön, OP-Pohjola 23.2.2021:
"Hei!
Kiitos yhteydenotostasi.
Liikennevakuutus pyörällesi olisi 9.526 e vuodessa eli 794 e kuukaudessa. Rekisteröimättömissä pyörissä ei ole vuodenaikahinnoittelua eli kaikki kuuakudet ovat samanhintaisia. Minimimaksu on 100 e. Voin myös soittaa sinulle vielä, jos haluat."
Soittelin LähiTapiolaan ja sieltä alustavasti lupailtiin samankaltaista hintatasoa ja ehtoja kuin viime kesänä.
Kirjallisena en vielä tarjousta saanut.
Kysyin asiaa pari kertaa ja vastaus oli aina tuo reilu 700€ vuosi. Ja laitoin vielä viestiä ja vastaus oli....
Hei
tarkistin asian ja ei rekisteröidyissä moottoripyörissä on myös käytössä vuodenaikahinnoittelu.
Moottoripyörää, mopoa, mönkijää, moottorikelkkaa ja matkailuvaunua käytetään yleensä vain osa vuodesta. Näiden ajoneuvojen vakuutukset on hinnoiteltu vuodenaikojen mukaan. Vakuutusmaksu painottuu ajoneuvon tyypilliselle, esimerkiksi mopoilla kesäkuukausille ja vastaavasti moottorikelkoilla talvikuukausille.
Ja vakuutustarjouksessa oli ihan oikeen, että ei rek. Ja näytti olevan laskettu 74% boonuksilla.
En alkanu enempää vänkäämää asiasta.
Kyllä se IF:in tarjous oli 8500€/vuosi. Tai sitten viikoksi pariksi kerrallaan vakuutus voimaan. Minimiveloitus 100€.
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
LähiTapiola Pirkanmaa:
Liikennevakuutus
Moottoripyörä EI-REK
KAWASAKI ZX-10 Yksityinen
1000 Ratapyörä
2019
149kw
203kg
Liikennevakuutuksesta pienin perittävä maksu on 100 €.
Vuosimaksu
1.867,14 € (ei vuodenaikahinnoittelua)
Laita YV, jos asut Pirkanmaalla ja haluat ohjauksen samalle tarjoajalle.
6-Ninjaan tuntu olevan saman hintanen vakuutus ku kyselin.
Tarkottaako tuo ei-vuodenaika hinnottelu, että joka kuukausi on saman hintainen, reilu 150 euroa?
-Ile-
Ilmeisesti muita kuin OP ja lähitapiola ei kannata edes soitella läpi? Jos kk hinta pysyy alle 200e niin eipä noita kannata edes kesän aikana paljoa katkoa. Jos ihan siitäkin syystä että saadaan hinnat myös pysymään järkevinä tulevaisuudessa.
R6 ratalelu
Ex: Z750, ZX6R, R1 rata
Tärkeintä on näyttää nopeelta
Kierrätysvastaava, kliparivastaava
Kyllä se Tapiolan vakuutus ratapyörälle on 153€/kk. Vähän eri kun op jossa vuoden maksu 5.5k. Pyöränä R6R -07
#73
Yamaha YZF R6R 2007
MV Agusta Brutale 989r 2008
Yamaha YZF R6 2008
www.tomannsport.com
http://www.youtube.com/user/tomann
https://www.facebook.com/sami.tomann
https://www.facebook.com/TomannSport/
Solisluu paranneltu ja ratarällätin hommattu. Eli valmiina kohti uusia pettymyksiä.
Vakuutukset sai LähiTapiolasta hintaan:
1770€ / v Liikenne
110€ / v palo/vark.
-Triumph Daytona 675 '08
-Yamaha R6R '07
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
OP ja Lähitapiola soiteltu läpi.
R1 -08
28v
Lähitapiola 1900e/vuosi
OP 8000+e/vuosi
Aika helppo valinta...
R6 ratalelu
Ex: Z750, ZX6R, R1 rata
Tärkeintä on näyttää nopeelta
Kierrätysvastaava, kliparivastaava
Laitoin mielenkiinnosta OP/Pohjola feelerin näihin vakuutuksiin liittyen, että pysyy tatsi markkinahintaan:
Aprilia +11.000 euroa per vuosi
KTM +2.800 euroa per vuosi
Tapiolalta soitti juuri ja tarkisti ties monennenko kerran speksit. Ilmeisesti näillä ei ole mitään historiatietoja tai muistioita asiakkaisiin liittyen, kun samaiset pyörät mm. viime kesänä olleet vakuutettuina siellä. "Siis mitä pyöriä nämä ovat? Missä niillä ajetaan?"
e. toki yksi syy laittaa OP:llekin viestiä on nuo yllämainitut kilvellisen hinnalla myönnetyt vakuutukset. Jos nyt joku kesähessu vaikka joskus sellaisen sattuisi vahingossa arpomaan kohdalle. Selkeästi kuitenkin todennäköisempää tuo on kuin vaikkapa voittaa lotossa, kun tässäkin ketjussa taitaa muutama alle tonnilla kilvettömän OP:lla vakuuttava kirjoitella![]()
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.