Elikkäs omistan kyseisen pyörän vm. 03 ja tuli vastaan ihmeellinen ongelma. Pyörästä katosi lähivalot ja minä näppäränä ajattelin, että polttimo on palanut. Ei ollut, ja kun yleismittarilla mittailin lampun kantoja niin pitkille tulee normaalisti 12V, mutta lyhyelle valolle vain 9V. Voisiko ongelma olla jännitteensäätimessä kun välillä meinaa akkukin tyhjentyä vaikka on uusittu viime synsynä. Mikäli jännitteensäädin kyseessä niin missä se sijaitsee, onko kallis ja minkälainen homma vaihtaa?
Samalla kysyisin pikaohjetta nokkaketjun kiristimen vaihtoon.
Kiitos jo etukäteen
Eka neuvo omia huoltoja ajatellen on hyvä manuaali. Siitä se sitten lähtee. Hondaspesialistit saavat jatkaa tästä.
https://haynes.co.uk/catalog/motorcy...00rr-2003-2006
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mitä tarkoittaa normaalisti 12 volttia? Jos kone on käynnissä, niin pitäs tulla kyllä (reilustikin) yli 13volttia, jopa 14 taitais olla normaalia. Jos kone ei ole käynnissä, niin sais olla mieluummin yli 12,5 volttia kuin reilusti alle 12,5 volttia. Kone käynnissä = latausongelma ja kone sammuksissa = akkuongelma, jos noi on kunnossa akun navoista mitattuna, niin sitten ongelma löytyy jostain akun ja/tai laturin ja etuvalon välistä.
Mä epäilisin jotain johtoliitosta tai melkein poikki nirhautunutta johtoa. kytkentäkaaviosta näkee mallia missä kohdin on liittimiä (mahdollinen vikapaikka) ja minkäväriset johdot menee minnekin.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
http://www.mprata.fi/index.php?actio...a=view;down=44
Tuolta taitaapi löytyä servicemanuska avuksi. Saattaa vaatia rekisteröitymisen.
Superbike #7
Jos kaukovalovilkku toimii on todennäköinen vikapaikka käynnistyspainikkeessa. Käynnistyspainike sammuttaa lähivalon joka syttyy virran päälle laiton yhteydessä starttauksen ajaksi.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Vähän epäselvästi ehkä kirjoitin tuossa ensimmäisessä viestissä. Kone sammuksissa noin 12,5V, kone käynnissä päälle 13V kaukovalolta mitattuna. Akku vaikuttais olevan hengissä mittausten mukaan. Tuo käynnistysnappi kuulostaisi vaihtoehdolle, vika kun ilmaantui pyörän oltua sateessa. Minäpä infoan jahka tiedän enemmän niin saavat seuraavatkin tietoa jos samaa vikaa