Pitäisi hommata Honda Cbf 1000:seen uudet vitjat, mutta kummat on nykyään laadukkaammat RK 530 gxw vai DID:n zwm-x:t? Taitaa olla loppupeleissä melko akateeminen kysymys, mutta väännetään nyt![]()
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Isojen poikien mukaan RK rullaa vähän DID ketjua herkemmin, kestävyydessä noissa tuskin on mitään käytännön eroa.
Superbike #7
Minä sijoitin DID:n vitjoihin kun enskakuskitkin niihin luottaa, sitä en tiedä onko näillä mitään eroa, kai nämä kummatkin suht laadukkaita on.
Moto Guzzi Mandello V100 S -23
Moto Guzzi V85TT -21
Victory Hammer S -10
Moto Morini Corsaro Veloce -07
Honda NX 650 Dominator -93
Honda VFR 750 f -95
Kawasaki GPX 600 R -96
Honda CB 450 twin, -74 ?
Solifer SM -77
Solifer Export -73
Ihan sama kumpi.. vastaava rk520 kesti todella kovaa käyttöä noin 4000km (85% venymästä täynnä), didit suunnilleen saman. Kadulla kunnolla voideltuna 50 tkm ei pitäs olla mahdottomuus.
Crossilla ajoin bilteman ketjuilla 40h. Ei nekään ihan täys pettymys ollu.
Hondan alkuperäisketjuilla on nyt menty 36t ja TM:kestotestissä ne haukuttiin luokattoman paskoiksi, joten kai laatuvitjoilla se 50t menee.Nyt ne nousee ehkä vajaa puoli hammasta ylös.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Laadusta en sitten tiedä, mutta 29 tonnia on rmheinon reginoilla menty ja uudet tulee ny. Sen kaltaista napsumista ja päksimistä pitävät jos eivä "ui ketjyöljyssä". Millään en usko etä viittäkymppiä ajetaan millään. Paitsi Paimiossa, mutta sitä ei lasketa.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Silloin kun itselleni ostin Hondan ketjuratas paketin niin ne ketjut oli DID:it, hyvin ovat kestäneet kilometrejä.
Jos Hondassa on eturattaassa kumit vulkanoituna rattaan kylkiin niin kannattaa käyttää aina alkuperäistä ratasta. Vähentää värinöitä.
Älä korjaa ehjää....
Regina on sen tason lehti, mitä ei paljoa tullut luettua... ainakaan en myönnä. Hyvät ketjut voi kestää sen 50-100tkm huollettuna. Eräs fzr liikkui mm. 70tkm vakio kettingillä. Taidat ajella rataa ympäri noilla reginoilla... jos siellä on paljonkin radalla kiihdyttelyä taustalla, niin toki ne kuluu enemmän.
Omilla gixxerin vakioketjuilla ajoin 35tkm ja kävin hakemassa kaupasta mielen rauhaa ja vaihdoin. Huolto oli välillä huonoa eikä ketju ollut täysin loppu tuossa kohtaa.
Joku hyvä nyrkkisääntö hyvästi huolletulle ketjulle voisi olla noin 5-10 takakumia.
Viimeksi muokannut: pupu; 14.02.2016 klo 21:58. Syy: korjattu lainaus
Elämä on onneksi mutkikasta
Mä en ole mittaillut "venymää", mutta kun alkaa tuntua että jotain menee kohta rikkipoikkikatki, kräksii naputtaa hitaasti ajaessa/lähdössä/kurvatessa niin ei ole kovin kiva ajaa.
Mä en tajuu niitä ketkä pystyy ajamaan eturattaan teräville piikeille tms. Mulla on aina ollu sitä enne sellainen show kettingissä että joo ei...
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Heh, nuorena pers aukisena motoristin alkuna oli takaratas nin kulunut rd 125:ssa, että ketjut löi yli, vaikka antoi jaloilla alkuvauhdit.,
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Eiköhän noilla kahdella merkillä pärjää, tietysti on vielä afam.
Minulla on mennyt yleensä 30 tkm:n nurkilla ketjut ja rattaat vaihtoon, yleisimpänä vikana parin lenkin jumiutuminen.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
No niin, kiitos vastanneille. Ostin Stormilta RK:t, kun niissä oli isompi alennusprosentti, kuin All rightin ystävänpäivä tarjouksessa.Oli kai sekin joku peruste...![]()
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Onko näistä ketjuista mihinkään vai pitäisikö päätyä suoraan esim. D.I.D ketjuihin?
https://www.louis.eu/artikel/enuma-m...list=232641128
Suzuki GSF 650 S Bandit 2005
Enuma ketjut ainakin Kawassa alkuperäisketjuna. Siihen saa Enuman patentoiman murtopulteilla olevan ketjulukon, ei tarvi mitään niittauksia, lenkkiavain riittää. Menee oikeaan tiukkuuteen ilman arpomista.
Löytyy tuosta samassa linkissä alempana, voi pitää ylimääräistä vaikka ajossa mukana varalla työkalu satsissa.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
WAU ! Hei Jimi, tapahtuuks toi ENUMA-lukon kiinnitys niin, että kierretään ja kiristetään ja sitten se menee NAKS ja se on sit siinä... lukossa ja ei ku menoks ......????![]()
^ Tuossa Louisin tuotevalokuvissa on hyvä kuvaus siitä mitä tapahtuu, mukaan lukien se että siinä on mallin vuoksi kierretty mutterit auki "kesken niittauksen". Eli joo, kiristä mutterit tasaisesti niin kauan että katkeavat irti, ja sitten vaan kovaa ajoa.
https://www.louis.eu/artikel/enuma-m...list=237961497
Jos laittaa tuon väriketjun tuolla murtopultti jatkolla, voi ottaa ketjupaketin mukana tulevan värillisen lukon sivulevyn ja kasata ketjulukko sillä, levyn paksuus on sama molemmissa.
Näin ei erotu erivärinen jatkos ketjun pyöriessä.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Mitäs eroa on EK vs Enuma ketjulla? Sama tuote, eri markkina alue?
Itselleni vataten: sama putiikki se on..
Näyttää Louis tarjoavan MVXZ ketjua kaikkiin prätkiin, vaikka tehdas ei sitä suosittele yli 1000cc pyöriin=> Pitäisi olla ZVX-sarjan ketjut
Ei kiinnosta pätkääkään