Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Pitäisi hommata Honda Cbf 1000:seen uudet vitjat, mutta kummat on nykyään laadukkaammat RK 530 gxw vai DID:n zwm-x:t? Taitaa olla loppupeleissä melko akateeminen kysymys, mutta väännetään nyt
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  2. #2
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Isojen poikien mukaan RK rullaa vähän DID ketjua herkemmin, kestävyydessä noissa tuskin on mitään käytännön eroa.
    Superbike #7
  3. #3
    Minä sijoitin DID:n vitjoihin kun enskakuskitkin niihin luottaa, sitä en tiedä onko näillä mitään eroa, kai nämä kummatkin suht laadukkaita on.
    Moto Guzzi Mandello V100 S -23
    Moto Guzzi V85TT -21
    Victory Hammer S -10
    Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Honda NX 650 Dominator -93
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
  4. #4

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Ihan sama kumpi.. vastaava rk520 kesti todella kovaa käyttöä noin 4000km (85% venymästä täynnä), didit suunnilleen saman. Kadulla kunnolla voideltuna 50 tkm ei pitäs olla mahdottomuus.

    Crossilla ajoin bilteman ketjuilla 40h. Ei nekään ihan täys pettymys ollu.
  5. #5
    Hondan alkuperäisketjuilla on nyt menty 36t ja TM:kestotestissä ne haukuttiin luokattoman paskoiksi, joten kai laatuvitjoilla se 50t menee.Nyt ne nousee ehkä vajaa puoli hammasta ylös.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  6. #6
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Laadusta en sitten tiedä, mutta 29 tonnia on rmheinon reginoilla menty ja uudet tulee ny. Sen kaltaista napsumista ja päksimistä pitävät jos eivä "ui ketjyöljyssä". Millään en usko etä viittäkymppiä ajetaan millään. Paitsi Paimiossa, mutta sitä ei lasketa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7. #7
    Silloin kun itselleni ostin Hondan ketjuratas paketin niin ne ketjut oli DID:it, hyvin ovat kestäneet kilometrejä.
    Jos Hondassa on eturattaassa kumit vulkanoituna rattaan kylkiin niin kannattaa käyttää aina alkuperäistä ratasta. Vähentää värinöitä.
    Älä korjaa ehjää....
  8. #8
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Laadusta en sitten tiedä, mutta 29 tonnia on rmheinon reginoilla menty ja uudet tulee ny. Sen kaltaista napsumista ja päksimistä pitävät jos eivä "ui ketjyöljyssä". Millään en usko etä viittäkymppiä ajetaan millään. Paitsi Paimiossa, mutta sitä ei lasketa.
    Minulla on ollut yhdet Reginat ja niissä oli kolme venähtänyttä lenkkiä 20t:ssa.Ei enää ikinä.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  9. #9

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Laadusta en sitten tiedä, mutta 29 tonnia on rmheinon reginoilla menty ja uudet tulee ny. Sen kaltaista napsumista ja päksimistä pitävät jos eivä "ui ketjyöljyssä". Millään en usko etä viittäkymppiä ajetaan millään. Paitsi Paimiossa, mutta sitä ei lasketa.
    Regina on sen tason lehti, mitä ei paljoa tullut luettua... ainakaan en myönnä. Hyvät ketjut voi kestää sen 50-100tkm huollettuna. Eräs fzr liikkui mm. 70tkm vakio kettingillä. Taidat ajella rataa ympäri noilla reginoilla... jos siellä on paljonkin radalla kiihdyttelyä taustalla, niin toki ne kuluu enemmän.
    Omilla gixxerin vakioketjuilla ajoin 35tkm ja kävin hakemassa kaupasta mielen rauhaa ja vaihdoin. Huolto oli välillä huonoa eikä ketju ollut täysin loppu tuossa kohtaa.

    Joku hyvä nyrkkisääntö hyvästi huolletulle ketjulle voisi olla noin 5-10 takakumia.
  10. #10
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Regina on sen tason lehti, mitä ei paljoa tullut luettua... ainakaan en myönnä. Hyvät ketjut voi kestää sen 50-100tkm huollettuna. Eräs fzr liikkui mm. 70tkm vakio kettingillä. Taidat ajella rataa ympäri noilla reginoilla... jos siellä on paljonkin radalla kiihdyttelyä taustalla, niin toki ne kuluu enemmän.
    Omilla gixxerin vakioketjuilla ajoin 35tkm ja kävin hakemassa kaupasta mielen rauhaa ja vaihdoin. Huolto oli välillä huonoa eikä ketju ollut täysin loppu tuossa kohtaa.

    Joku hyvä nyrkkisääntö hyvästi huolletulle ketjulle voisi olla noin 5-10 takakumia.
    Mitä, eikö naisille suunnattu pehmoporno kiinnostanut Milloin muuten katsotte ketjun olevan loppuunajettu?
    Viimeksi muokannut: pupu; 14.02.2016 klo 21:55. Syy: korjattu lainaus
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  11. #11
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    :Milloin muuten katsotte ketjun olevan loppuunajettu?
    Mulle on muodostunut jotenkin fiksaatio että kolme kiristystä tai kaksi jäykkää lenkkiä tai jos näkyy yli puoli piikkiä takarattaan keskeltä.
    Minulla on ollut kummatkin Didit ja Rk.t ja kummallakin ajaa sen +70000km.
    Viimeksi muokannut: pupu; 14.02.2016 klo 21:58. Syy: korjattu lainaus
    Elämä on onneksi mutkikasta
  12. #12
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mä en ole mittaillut "venymää", mutta kun alkaa tuntua että jotain menee kohta rikkipoikkikatki, kräksii naputtaa hitaasti ajaessa/lähdössä/kurvatessa niin ei ole kovin kiva ajaa.

    Mä en tajuu niitä ketkä pystyy ajamaan eturattaan teräville piikeille tms. Mulla on aina ollu sitä enne sellainen show kettingissä että joo ei...
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #13
    Heh, nuorena pers aukisena motoristin alkuna oli takaratas nin kulunut rd 125:ssa, että ketjut löi yli, vaikka antoi jaloilla alkuvauhdit.,
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  14. #14
    Eiköhän noilla kahdella merkillä pärjää, tietysti on vielä afam.
    Minulla on mennyt yleensä 30 tkm:n nurkilla ketjut ja rattaat vaihtoon, yleisimpänä vikana parin lenkin jumiutuminen.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  15. #15
    No niin, kiitos vastanneille. Ostin Stormilta RK:t, kun niissä oli isompi alennusprosentti, kuin All rightin ystävänpäivä tarjouksessa.Oli kai sekin joku peruste...
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  16. #16
    Onko näistä ketjuista mihinkään vai pitäisikö päätyä suoraan esim. D.I.D ketjuihin?

    https://www.louis.eu/artikel/enuma-m...list=232641128
    Suzuki GSF 650 S Bandit 2005
  17. #17
    Lainaa Korppi650 kirjoitti Katso viesti
    Onko näistä ketjuista mihinkään vai pitäisikö päätyä suoraan esim. D.I.D ketjuihin?

    https://www.louis.eu/artikel/enuma-m...list=232641128

    Enuma ketjut ainakin Kawassa alkuperäisketjuna. Siihen saa Enuman patentoiman murtopulteilla olevan ketjulukon, ei tarvi mitään niittauksia, lenkkiavain riittää. Menee oikeaan tiukkuuteen ilman arpomista.
    Löytyy tuosta samassa linkissä alempana, voi pitää ylimääräistä vaikka ajossa mukana varalla työkalu satsissa.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  18. #18
    Lainaa Jim Goose kirjoitti Katso viesti
    Enuma ketjut ainakin Kawassa alkuperäisketjuna. Siihen saa Enuman patentoiman murtopulteilla olevan ketjulukon, ei tarvi mitään niittauksia, lenkkiavain riittää. Menee oikeaan tiukkuuteen ilman arpomista.
    Löytyy tuosta samassa linkissä alempana, voi pitää ylimääräistä vaikka ajossa mukana varalla työkalu satsissa.
    Eli olisivat ihan hyvä vaihtoehto. Itsellä Suzuki 650 bandit. Kiinnostuin noista kun saisi vähän värillä näköä. Katselinkin tuota ketjulukkoa. Motonetistä n. 100€ olisi niittauslaite mutta ennemmin sillä rahalla ostaa pari ylimäärästä ketjulukkoa
    Suzuki GSF 650 S Bandit 2005
  19. #19
    WAU ! Hei Jimi, tapahtuuks toi ENUMA-lukon kiinnitys niin, että kierretään ja kiristetään ja sitten se menee NAKS ja se on sit siinä... lukossa ja ei ku menoks ......????
  20. #20
    ^ Tuossa Louisin tuotevalokuvissa on hyvä kuvaus siitä mitä tapahtuu, mukaan lukien se että siinä on mallin vuoksi kierretty mutterit auki "kesken niittauksen". Eli joo, kiristä mutterit tasaisesti niin kauan että katkeavat irti, ja sitten vaan kovaa ajoa.

    https://www.louis.eu/artikel/enuma-m...list=237961497
  21. #21
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    ^ Tuossa Louisin tuotevalokuvissa on hyvä kuvaus siitä mitä tapahtuu, mukaan lukien se että siinä on mallin vuoksi kierretty mutterit auki "kesken niittauksen". Eli joo, kiristä mutterit tasaisesti niin kauan että katkeavat irti, ja sitten vaan kovaa ajoa.

    https://www.louis.eu/artikel/enuma-m...list=237961497
    Näppärän näkönen kyllä toi lukko.
    Superbike #7
  22. #22
    Jos laittaa tuon väriketjun tuolla murtopultti jatkolla, voi ottaa ketjupaketin mukana tulevan värillisen lukon sivulevyn ja kasata ketjulukko sillä, levyn paksuus on sama molemmissa.
    Näin ei erotu erivärinen jatkos ketjun pyöriessä.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  23.  
  24. #23
    Mitäs eroa on EK vs Enuma ketjulla? Sama tuote, eri markkina alue?

    Itselleni vataten: sama putiikki se on..

    Näyttää Louis tarjoavan MVXZ ketjua kaikkiin prätkiin, vaikka tehdas ei sitä suosittele yli 1000cc pyöriin => Pitäisi olla ZVX-sarjan ketjut
    Ei kiinnosta pätkääkään