Vaisua ollut tänä talvena org sivuilla uutuuksista keskustelu.
Yleensä messujen alla jo on kovasti hehkutusta uutuus malleista ja tarvikkeista.
Minua tulevilla messuilla eniten kiinnostaa nähdä
1. xDiavel
2. Ktm 1290 Super Duke Gt
3. Honda crf 1000L Africa Twin
4. Ducati Multistrada 1200 Enduro
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
Itseäni kiinnostaa jaappanin sankareiden kaasukeulalla varustetut kyykyt... Mutta kun lompakko kertoo, että pyörää ei vaihdeta hetkeen, niin kiva on katsella.Ja sitten ne messutytöt
![]()
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Yamaha MT-10 ehdottomasti, sekä Honda Africa Twin myös.
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
Jep MT-10 on kiinnostavin uutuus!! Ainahan siellä katseltavaa riittää...
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
jos siellä olis jotain uusia messutyttöjä..?
ja vois kokeilla jotain uutta olutta, jos löytyypi..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Muo taas kiinnostaa nämä supermotot, myös offroad, eli mitä Ktm, Husqvarna, Tm, nyt tämä uusi SWM..
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Triumph osasto... Alkaa veri vetään brittien suuntaan taas. Uusi Thruxton R ja uusi/uudistunut Explorer. Mt-10 ja Xdiavel.
Mä katon kaikkea missä vain on 2- pyörää
Ystävä on esittelemässä pyöräänsä, hänet on ehdottomasti morjenstettava![]()
Rahaa ei oo eikä sitä äkkiseltään tuu, mutta ihailen sitten kadulla teidän hienoi pyörii
Kai vanha kuha-kurppelo voi ajaa retro pärräl ni ei me maailman kirjat sekasi![]()
Mitä yhteistä on sairaalla ja M.A Nummisen äänellä?
Kummallekin toivotaan pikaista paranemista.
Tänäkin vuonna odotetaan niitä Bemuja näyttelyyn ja Suomeen......
niitä, joita mainostetaan ja listataan ihan kiinnostavaan hintaan.....
MUTTA JOITA ERI VIELÄ KOSKAAN OLE OLLUT NÄHTÄVILLÄ
TAI KEVÄÄLLÄ KOEAJETTAVISSA !
Ne olisivat varmaan monen muunkin mielestä niitä
"kiinnostavimpia uutuuksia".
Kai se on vähän samanlaista noiden odottaminen kuin
odottelis sen ihmeidentekijän ilmestymistä uudelleen....
Sen jota jo alun kolmatta tuhatta vuotta on mainostettu ja
markkinoitu.
Sori, oli vaan ihan pakko.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Jostain syystä ei oikein tunnu olevan mitään mielenkiintosta tarjolla. Kai se pitää käydä kuitenkin kattomassa, oisko Suzuki ekaan kertaan tällä vuosikymmenellä osannu tehä hyvän kyykkypyörän. Jarruthan ne sentäs älys laittaa noihin gixereihin pari vuotta takaperin.![]()
Superbike #7
Ihan off-topic:ina... jos joku sattuu olemaan kiinnostunut / tuolla päin reissussa:
Vuosittain tammikuun lopussa järjestetään Etelä-Saksassa tällaiset messut: http://www.motorradwelt-bodensee.de/. Yli 270 näytteilleasettajaa ja 25000m² tilaa. Kivempi kierrellä kuin esim. Intermot; tilaa paremmin.
Toiminut minulla Helsingin messujen korvikkeena vuosia asuntopoliittisesta syystä. Mutta Suomi ja suomen kieli on oma lukunsa; niitä ei korvaa mikään.
Messujen kiinnostavimmat pyörät:
1. uusi Africa Twin
2. Honda Crosstourer (optimaalinen vaihtoehto monikäyttöiseksi matkalaitteeksi) ... kuolannut jo kauan
3. BMW:n R 1200 RT; leppoisa ja matala istuinkorkeus
4. Kawa H2
5. Yamaha Super Tenere
.
.
.
Näitä vehkeitä on tietenkin nähnyt jo moninaisia kertoja, mutta aina vaan niiden ympärillä pörrää uudestaan![]()
Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports
Pikku nipsua vaan (taas kerran) meidän Bemuedustajien valitsemalle ja
harjoittamalle tarjontapolitiikalle.
Elikäpä:
Totta ihmeessä voi tilata kylmiltään ja suorilta jaloilta (ajamatta)
perusmallin, joka hinnastoissakin parrasvaloissa loistaa.
Eli sellaista ei löydy keltään koeajettavaksi.
Heitätkö 25-35 kiloa tiskiin laitteesta jota et ole ajanut ?
Et varmasti, jos ei "ulkokultaiset asiat" mopoilussa ole niitä,
joilla mennään ja määrittävät pitkälti koko ns. harrastamista.
Jaa, että miksi ei löydy ajettavaksi....?
Kauppiaan tarina on siitä se, että "kaikkki tilaa pyörät kaikilla vermeillä".
Ihan fiksua.... että tietää mistä sitten sen 25-35 kiloa heittää.
Saattaisi olla monella se tilanne, että kaikki olis ihan jees ja kohdallaan
sillä perusmallilla..... ilman itselle turhia +30% maksavia hilavitkuttimia.....
Saattais tulla jonkin verran uusia Bemaristeja, ehkä heistä osa seuraavalla
kierroksella (kun esim. välirahapolitiikka näyttäisi paremmalta) päätyisikin
kaikella mahdollisella maallisella lastattuun versioon.
Epäilen vahvasti, etten ole ihan ainoa, jolla olisi jo perusmalli tallissa,
ainoana tai kakkospyöränä, jos moista ei tarvitsisi lähteä
isoon maailmaan kokeilemaan.
Tällaisen jälkeen ei sitten jää millään tapaa realistiseksi vaihtoehdoksi,
että ilostuttaisi kotimaisen kauppiaan päivää tekemällä hänen kanssaan
kaupat perusmallista.
Ei liioin ihan jaksa lähteä mukaan siihen, että esim.
perusgessu tai varsinkaan uusi R 1200R olisi aivan sysipaska ja
mitääntekemätön laite kolmanneksen kalliimpaan verraten.
Ei kaikella "maallisellakaan" lastattu sitten kuitenkaan edes
"ota nenän alle, eikä keitä kahveja"..
Että näin.... terveisiä taas sinne.... mihin nuo kuuluukin.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
kai niitä keväällä on jo koeajettavissa? toukokuun kieppeillä ainakin.. muistelen. tosin omani koeajoin joulukuussa.tilausajasta en osaa mitään sanoa.. ja saattaahan niissäkin koeajopyörissä olla niitä lisävarusteita, joita peruspertti ei halua. keväällä sitte taas tilaukset varmaan venyy kohtuudella, kun ei varastoissa vehkeitä ole ku "tilauksesta". jos olis malli jo tiedossa syksyllä, niin silloin melkein kannattaisi koeajaa ja tehdä talvella tilaus ylimääräisine romuineen tai karvalakkina. mut keväällähän se kuume usein liikkeelle lähtee..
mut hei, 11 aamua!![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Triumph Bonneville ja Thruxton.
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
Okei. Eli pyydät anteeksi Bemarin edustajilta. Mutta miksi ihmeessä? Monisanaisen argumentointisi perusteellahan anteeksipyynnön suunnan pitäisi pikemminkin olla päinvastainen.
Sinänsä uskon, että sulla on kyllä pointti. Kävin tuossa taannoin ihmettelemässä ihan samaa asiaa, olis kiinnostanut kokeilla juurikin mainitsemaasi mallia ilman ESAa. Kuulemma viimeiseen pariin-kolmeen vuoteen oli ainoastaan yksi pyörä, S1000R, tullut ilman tuota varustetta ja sekin oli ollut vahinkotilaus.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Poteitou tomeitou
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Just. Olen ostamassa 25-35k mopoa, mutta en voi tehdä sitä koska koeajomopossa on liikaa lisävarusteita.
Ensimmäisen maailman ongelmia.
Olen ostanut toista kymmentä uutta mopoa koeajamatta (tosin niistä vain kaksi oli mainitussa hintaluokassa)...
Ajatus herää talvella ja uutuusmopo pitää saada alle heti keväästä, kokeilumahdollisuuksia ei siis ole.
Harvoin ne ihan paskoja on.
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
Kuin myös, mutta joku aika sitten sain a-haa-elämyksen ja kävin koeajoilla. Olisi saattanut jäädä jokunen hankkimatta, jos olisin aikaisemmin vaihtanut käytäntöä. Semmoinenkin havainto tuli tehdyksi, ettei sen mopon välttämättä tarvitse olla uusi, kunhan on hyvä ja ennen kaikkea sopiva. Sellaisen hankin viimeksi.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Ei ole... Tai sitten on, jos ei ole väliä millä alustalla
mopo on ja muutoinkaan ei ole niin nokonnuukaa,
kunhan merkki ja status täsmäävät ja hintaa on "riittävästi".
Voihan kaikki "ylimääräiset" repiä hevon helvettiin ja mitä ei voi,
kärsii sitten nöyrästi niiden aiheuttamista ylimääräisistä
näpräämisistä käytön yhteydessä. (hieman yleisempikin riesa modernien pelien kanssa)
Vaikka yleisenä esim. mihin helvettiin ihminen tarvitsee useita eri ajomoodeja normissa katuajossa
ja silloin tällöin puolivallattomassa humppailussa... jos pelissä on looginen kaasunvaste
ja lineaarinen tehontuotto.... vaikka reilumpikin.
Se on vähän sama, kun timpuri ei osais paneloida saunaa kun kymppisellä lekalla olantakaa paiskimalla....
ja elektroniikalla pitäisi sitten hoitaa "naputtelu" kohdalleen.... ettei vaan sattuis mitään.
Onhan se nyt jotenkin, enemmän kuin naurettavaa panna
kohtuullinen läjä tonttuja johonkin, jota ei halua, eikä tarvitse.
Niitä monia joutavia asioita ei tietenkään ole tarpeen "koeajaa".
Ne jää vaan sitten esim. tulematta sen perusmallin mukana.
Huonompi on kuitenkin sen ihan pienen asian kanssa..... vaikka alustan.
Huono on sitä peliä ajaa, mitä ei ole mahdollista ajaa.
Noo.... saattaa olla liian monimutkainen juttu tuo hahmottaa.....
kuten monelle sekin, että jotkut sissit ei vaan sikaa säkissä....
jos on selkeä käsitys mitä haluaa/hakee ja ymmärtää sen verran, ettei arpa
välttämättä aina suosi rohkeaa.
Mut joo....
On se oikeasti nykypäivänä varsin mielenkiintoinen tuo täkäläinen
politiikka Bemua tuovilla ja kauppaa tekevillä kaikkinensa.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ei tossa taktiikassa mitää väärää ole.
Kiville homma menee tasan tarkkaan siinä kohtaa,
kun joku jossain ottaa asiakseen lähteä siitä, että
"näin sen on mentävä"..... ja käytännössä sitten
aletaan työntää sitä "sisään jommasta kummasta päästä"......
ASIAKASTA.
Että mitä sitten oikeastaan ollaan myymässä.....
Moottoripyöriä..... vai persepanoa?
Jos jälkimmäistä, ei ole ulkoseinällä tai katolla
BMW, Kawasaki.... jne. kyltin paikka.
Siellä kuuluisi silloin olla:
Tule meille, me höyläämme sua ahteriin,
laadukkaasti ja kalliilla.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Se ei auta ku pysytellä viime vuosituhannen vehkeissä, jos enemmän kuin kaksi nappulaa ohjaustangossa on liikaa...Oisko hoodee mitään?
![]()
MAD (mean absolute deviation)
Alkaa menemään pahasti Off-Topic tämä kaikki mitä kukakin kauppias/ maahantuoja haluaa myydä -jutut.
Mun mielestä Bone tekee melkoista kärpästä pienestä härkäsestä (vai miten päin se meni), koeajon voi hyvin suorittaa liikkeessä olevalla täysin varustetulla pyörällä (Esim. S1000R ajetaan Road-modella ja DDC on asennossa comfort tai vastaava) silloin pyörä vastaa jotakuinkin täydellisesti sitä ei-varusteltua mallia jonka voi sitten tilata tehtaalta muutaman viikon tomitusajalla.
Ja BMW ei ole mikään poikkeus tässä, kyllä muutkin harrastaa samanlaista "otathan kaikki varusteet -jooko?" mentaliteettia.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Onko se Bonen Kinky muuten ihan tehdasvakio?
Mitä uutuuksiin tulee, niin katsotaan taas jälkeenpäin, mikä jää mieleen. Käytettyjen osaston koluaminen on myös elämys ja Petrol Circus tietty.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Täytyy myöntää että olet oikeassa. Autoni radiossakin on kymmeniä kanavia enkä tarvi kuin Rockia ja joskus NRJiä. Varsin ärsyttävää yrittää navigoida noita haluamiani asemia kun välissä vaihtelee x-määrä turhaa roskaa. Penkinlämmittimessä asennot 0-3, ja koskahan mä muka kakkosta olisin tarvinnut tai käyttänyt? Varapyörääkin raahaan mukana kontissa 35tkm vuodessa ja vielä ei oo ollu tarvetta 24,5 vuotta autoiltuani. Ja listahan on loputon.
Ongelma jonka havaitsit on siis varsin iso.
On-topic: petroolimopot, oluthanat, builders arean poreamme tyttöineen, tutut ja kylienmiehet. Uusista mopoista ei monikaan kiinnosta, ehkä XD Diavel kiinnostaa nähdä.
Ducati 959
Africa Twin
Suzuki GSXR1000 2017. Ei vielä olemassa, muttei niin kaukana, etteikö osastolla henkisesti jo osin läsnä.
Hyvä haaveilla, kun ei oikeastaan ole varaa edes messuille matkustaa.
Edit. Syksyisen HD testauksen vuoksi saattaisin hetken jalat pitkällä eessäkin istuskella.
![]()
Testi
No joo.
Mutta vakavammin ja ihan ilman sarvia & hampaita, toisille kaikki paitsi purjehdus on turhaa.
Jokaisella sukupolvella "turhuudet" vaihtuu, eikä sille mitään mahda.
"Turhuuksia" vaan tahtoo pukata järjettömästi ja alati kiihtyvällä tahdilla eri asioihin ja
se todellinen ongelma tulee usein juuri sitä kautta, että yksinkertaisten perusasioiden
ja toimintojen käyttö menee helposti sen verran hapokkaaksi, että oheisjutut haittaavat jo
eri puitteissa ihan perusfunktiota.
Ihan OT:nä, mutta loistavana esimerkkinä Mikroaaltouuni.
Kaikki tehtävissä oleva koituu kahdella käännettävällä nappulalla.
Toisessa tehonsäätö, toisessa ajastus.
Ylivoimaisen nerokasta selkeydessään ja yksinkertaisuudessaan.
Merkittävä osa mikroista alkaa tosin olla jo sellaisia ohjelmoitavia mysteerejä,
joissa joutuu näpyttelemään hyvän aikaa saadakseen nakkinsa halutun lämpöiseksi.
Satunnaiselle käyttäjälle ei useinkaan napiskoiden vaihteleva symboliikka ja toiminnot
ihan samoin tein aukea.... ja sitä rataa.
Kyllä ajassa on pakko taapertaa mukana, ei siinä mitään, mutta tosiaan siinä kohtaa
kun eri asioissa alkaa tekniikka- ja elektroniikkaporno valua kirvellen käyttäjän
kintuille, alkaa jokaisella olla suoranainen velvollisuus "puhaltaa pilliin".
Eli edelleen aiheeseen ja asiaan.
SE ALUSTA!
Paha on todeta onko se oman mieleinen ja omissa tarpeissa toimiva.....
jos sitä ei pääse Suomessa kokeilemaan.
Onhan se vittu ihan naurettavaa touhua, että moni ostaa mopon hartaan koeajelun pohjalta
ja päätteeksi.... ja todetaan, että tää on vähän edes sinne suuntaan... ja sitten
aletaa sitä alustaa pimppaamaan omaan makuun ja tarpeeseen sopivaksi.
Toisille sellainen laite ja alusta joka palvelee omia tarpeita ja mieltymyksiä löytyy
sopivalla kompromissilla jopa suoraan kaupastakin... ja kaikki hyvin.... paitsi ettei
kaveri siinä tapauksessa muka edes ymmärrä miten hyvä alusta voisi olla.
Sehän se sitten vasta umpipösilö on, joka haluaisi ihan vaan edes koeajaa pyörän
jota olisi ostattelemassa.
Samaan pakettiin tästä Go-Zalle terkut.....
Se "hästäggialusta" kun nyt ei vaan satu olemaan samanlainen millään asetuksilla
kuin "perinteinen alusta".
Jos ei sitä ymmärrä tai huomaa, ei se mitään. Ihan OK,
mutta miksi lähdetään siitä, että että kaikkien pitäisi samanlaisia puupä.....
eiku puuperseitä ja liittyä jonkun vetämään "niionki muuten"- kerhoon.
Edelleen.... Merkin edustajien logiikka ja perustelut ovat varsin mielenkiintoiset,
eikä markkinoinnissa ja mainonnassa käytetty hinnoittelu poikkea linjasta.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
No eipä tietenkään.
Siinä on kuitenkin katuhumppaan täysin riittävästi
johdonmukaista ja yksinkertaista perustekniikkaa,
myös alustan osalta.
"Tehdasvakiosta" jos puhutaan, Bimmereissähän ihan
samalla tavalla "manuaalialusta" on ns. vakioalusta.
Hinnoittelukin tukee tätä.
Ostamaankin sellaisen toki pystyy, mutta käytännössä siis
vaan sikana säkissä.
Eihän tuon kanssa tarvitse laittaa tikkua ristiin
kärpäsen modaamiseksi härkäseksi.
Merkin oma edustus on ton homman hoitanut jo
huolella kuntoon järjestämällä asian kattavasti siten,
että koeajettavissa on vain "elektronisilla" lisävarustealustoilla
varustettuja laitteita.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY