Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Elikkä tulin käymään Suomeen ja iski pyörä kuume... pakko se pyörä on saada Suomeenkin (Vaimo sanoo ideaa tyhmäksi koska tulen suomeen ehkä viikoksi vuodessa.. mutta mitä hän tietää )

    Pyöräksi valikoitui Kawan GPZ900r, ja koska Suomessa ei ollut valikoimaa juurikaan ja hinnatkin olivat niissä muutamissa pilvissä kävin hakeen omani Saksan maalta..

    Tämä osoittautui vaikeammaksi kuin oletin..
    Ensimmäinen myyjän kanssa sovin että lennän Dusseldorffiin ja tulen hakeen pois, varasin liput ja seuraavana päivänä myyjä ilmoitti että myi pyörän, No ei muuta kuin uutta etsiin, ja kuinkas ollakkaan uusi löytyi Lyypekistä!
    Loistavaa, säästyy reilun 500km ajolta kun on ihan sataman vieressä.. miinusta tietenkin siitä että lentoliput olivat Dusseldorffiin eli junalla pitäisi sinne mennä.. no ostin junaliput sitten ja varasin hotellin..

    Koska myyjä ei puhunut Englantia hoidin kommunikoinnin Saksalaisen kaverin kanssa joka asuu Thaimaassa, hän soitti myyjälle ja sopi asiat ja kaiken piti olla valmista.. sitten illalla ennen aamun lentoa sain myyjältä jotain sähköpostia, google translate oli ihan pihalla käännöksen kanssa.. no ajattelin että ei ole mitään tärkeetä....
    saapuessani Dusseldorffiin sain kaveriltani viestin... Tämä ei tiennyt hyvää.. Ilmeisesti myyjä ei halunnut myydä pyörää!!!!

    Soitin myyjälle ja sain erään naisen tulkkaamaan... kävi ilmi että ei halunnut myydä koska en puhunut Saksaa!!! No ei muuta kuin Mobile.de auki ja uutta katsoon.. ja yksi löytyikin Colognen alapuolelta Troisdorfin kaupungista mutta.... ei numeroa vaan osoite! Ei muuta kuin junaan ja paikan päälle..

    No tietenkin perille päästyäni ketään ei ollut kotona! Tunnin venailin pihalla ennen kuin omistaja saapui kotiin..
    ja yllätys oli suuri että hän puhui Englantia hyvin.

    Teimme kaupat ja kun olin lähdössä hotellia kohden hän sanoi että voin jäädä yöksi hänen vierashuoneeseen
    ja että illalla hän tilaa pitsat ja tarjoo juotavat

    Seuraava päivä olikin rankka.. venailua että sai siirto kilvet ja kovaa ajoa.. sateessa!!! Bonnissa oli käytävä Polon (http://www.polo-motorrad.de/) liikkeessä ostamassa sadeasu.

    noin. 100km ennen Travemundea lähtiessäni huoltoasemalta vedin suodaan rotvallin reunaan, vitutus oli kova!
    Ei siksi että etuvanne meni romuksi vaan että se saattaisi vaarantaa satamaan saapumisen.
    Onneksi ilman lisäämisen jälkeen se keskiajoa ja pääsin satamaan jäätyneenä kalikkana tosin..



    Sain pyörän Vantaalle juuri kun alkoi lunta sataan.


    2 Tuntia sen jälkeen kun sain pyörän vantaalle..
    Talvi tuli...

    ja joku voi sanoa että pyörä on kaunis mutta minä en!!
    Joten muutoksia on tiedossa, perää lyhemmäksi noin 10cm, keula vaihtoon, katteisiin muutoksia ja muuta sellaisia.


    Itse pidin Iconin Old Ghost pyörän muotoillusta ja löysin osatkin siihen Japanista.. mutta pelkkä etukate maksaa jo melkein 500eur ilman tulleja ja alveja.. joten ei muuta kuin kate irti ja hakeen savea..



    Saven ja kitin jälkeen oli aika tehdä muotti, muodoista johtuen piti tehdä kolmiosainen muotti.

    Aprilia Shiver 750 -2008
    Kawasaki GPZ900 -1993
    Honda CBR1000r -2008 SOLD
    CFmoto 650NK -2012 SOLD
  2. #2

    mutta ilman alipaine pusseja eräät alueet tulivat mahdottomiksi tehdä jotein ei muuta kuin laminoimaan osa alkuperäisestä katteesta kuituun kiinni.


    Muotista irti saaminen olikin sit tuskan takana! ja jälki ei ollut kaunista

    Seuraavaksi oli aika kuljettaa pyörä siskon talliin ja aloittaa muut työt.



    Katteet irti ja noin 10cm perseestä poikki.




    Katteita hieman lyhemmäksi.


    Dremmelillä hieman muutoksia kun takapää nousi hieman.


    Hieman uretaania
    Aprilia Shiver 750 -2008
    Kawasaki GPZ900 -1993
    Honda CBR1000r -2008 SOLD
    CFmoto 650NK -2012 SOLD
  3. #3

    Odotellessa uretaanin kuivumista aika ottaa keula irti.




    Keulaksi valikoitui Z1000 2013 keula. Alakolmioksi ZX6r ja yläkolmioksi Z1000 2007,




    koska tietenkään pelkällä laakerien vaihdolla ei päässyt painettiin vanha ohjausakseli pois kolmiosta ja tehtiin sovite jolla se saatiin takaisin ZX6r alakolmioon.


    ZX6 yläkolmiolla vielä.


    Uretaanin muotoilua.


    Etukehikon muotoilua että mahtuu Bixenonin projectori paikoilleen.
    Aprilia Shiver 750 -2008
    Kawasaki GPZ900 -1993
    Honda CBR1000r -2008 SOLD
    CFmoto 650NK -2012 SOLD
  4. #4

    Kevyttä hiomista -25 pakkasessa...


    Lisää uretaania!!


    Lisää muotoilua.


    Teippailua...


    Alkakoon kuidutus!!!!


    Jonka jälkeen leikkaus ja kittaus.


    Etuosan asettelua.


    Matta mustaksi spraymaalilla nyt. koska ei ole aikaa oikeeseen pintaan nyt vielä.
    Aprilia Shiver 750 -2008
    Kawasaki GPZ900 -1993
    Honda CBR1000r -2008 SOLD
    CFmoto 650NK -2012 SOLD
  5. #5

    Sama koski takaosaa.


    Istuin paneelin kuidutus.


    Etulinssin asennus.


    Bixenon projektori, myöhemmin jotenkin paremmin suojaus.





    Istuinpaneeli joka lähtee Vietnamiin mukanani jossa teetän siihen istuimen.


    Vanha etupää joka on myynnissä jos joku kaipaa ;)


    Aika viedä pyörä säilöön ja jatkaa kun pääsen takaisin Suomeen.

    Tehtävää on jonkin verran! uusi takapyörä Z750 mallista koska en halua 18" takarengasta.
    Ehkä uusi takahaarukka ZZR1100 pyörästä joka mahdollistaa leveämmän pyörän käytön.
    sulakerasian siirto ja paisuntasäiliön myös, uudet mini sivukatteet, ilmanputsarin roskiin heitto ja jostain 4-1 putkisto, vilkut ja sun muuta.

    Tällä hetkellä etupään osat ovat putket Z1000 (2013), jarrut Z1000 (2013), Vanne Er6n (2013), Levyt ZX10r, Alakolmio ZX6r (2007), Yläkolmio Z1000 (2007)
    Aprilia Shiver 750 -2008
    Kawasaki GPZ900 -1993
    Honda CBR1000r -2008 SOLD
    CFmoto 650NK -2012 SOLD
  6. #6
    Tässä on kyllä tekemisen meininki, seurantaan!
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  7. #7
    http://pakkouskonto.fi
  8. #8
    Kopion originaalissa on ainakin tyylit niin kohdallaan kuin ikinä voi olla.

    Old Ghost ja New Jack on todella maukkaita kierrätyksiä originaaliteemasta.

    Ja jo teininä vannoin kolmannen konerempan jälkeen, että en koskaan enää kusekaan Kawan suuntaan, mutta ei mahda mitään. Jos originaalin tavoitat niin 10/10 tulee pisteitä.
  9. #9
    Hieman on edistystäkin tapahtunut..

    Teetin satulan.. ja sanotaan näin että ei se kyllä ole ihan sama kuin esikuvassa :/





    Sulake rasialle piti etsiä uusi paikka ja ainoa jonka keksin oli takaboksissa..



    Sit piti akulle etsiä paikka.. No se mahtuikin satulan alle kun ensin teki akkukotelon..



    Akuksi piti valita joku pieni ja onni onnettomuudessa että Stormilla oli juuri kantis päivät ja uuden akun sai hyvään hintaan.



    Kartio suodattimien jälkeen pyörä ei kiertänyt yli 6000.. syykin selvisi liian pienistä suuttimista, joten uudet suuttimet ja johan pelasi taas.
    Aprilia Shiver 750 -2008
    Kawasaki GPZ900 -1993
    Honda CBR1000r -2008 SOLD
    CFmoto 650NK -2012 SOLD
  10. #10
    'sivupaneelit piti tehdä..





    Seuraavaksi pitäisi tehdä tuo alakate.. ja kun en jaksa/viitsi maksaa 300usd plus postit/tullit... säästän ja teen itse




    Mitäköhän tästäkin syntyy...?

    Aprilia Shiver 750 -2008
    Kawasaki GPZ900 -1993
    Honda CBR1000r -2008 SOLD
    CFmoto 650NK -2012 SOLD
  11. #11
    Lisää vaan juttua! Mukavaa katseltavaa ja luettavaa, kun näyttää näkemystä olevan..
  12. #12
    No niin, tekevälle sattuu ja tapahtuu.


    Sain plugin valmiiksi..


    Kuidutus alkakoon.. päätin tehdä muotista kaksi osaisen jotta se olisi helppo irroittaa.
    mutta! koska kommunikointi oli hankalaa otin lasikuitu kangasta ja tämä oli väärä valinta kosta se ei taipunut ihan niin hyvin muotoihin kuin lasikuitu matto, vaikkakin kangas on vahvempaa ja ei ime niin paljon hartsia.


    Muotti onnistui yllättävän hyvin ja gelcoat oli väritöntä.

    Valitettavasti tästä muotista syntyi vaan yksi kappale joka lähti irti muotista repimällä muotin hajalle.

    Joten ei muuta kuin alkuun taas! hommahan olisi helpompaa jos olisi löytynyt Epoxy hartsia mutta polyesteriin oli tyydyttävä


    Tällä kertaa suojasin muotin ihan PVA liimalla eli erikeepperillä ;)



    Tämän jälkeen vedin päälle yhden harsomaton.



    Kittaus.. Ei kaunista ja hirvee hiominen :/


    Valmis tulppa.


    Tällä kertaa päätin pistää sauman muottiin hieman erillailla..



    Valmiin osan tekemistä, valitettavasti takapää pääsi leviämään kun ensimmäinen muotin teko epäonnistui (hieman)
    joten siksi naru takapään ympärillä hieman estäen leviämistä.
    Aprilia Shiver 750 -2008
    Kawasaki GPZ900 -1993
    Honda CBR1000r -2008 SOLD
    CFmoto 650NK -2012 SOLD
  13. #13





    Valmis tuote. Valitettavasti gelgoattia ei ollut jäljellä juurikaan joten pääsin jättää sen pois.
    värjäsin hartsin mustaksi.
    Aprilia Shiver 750 -2008
    Kawasaki GPZ900 -1993
    Honda CBR1000r -2008 SOLD
    CFmoto 650NK -2012 SOLD
  14. #14
    Tilasin Kiinasta katesarjan, odotin hieman parempi laatuista koska oma CBR1000rr katteet ovat sieltä ja ovat ihan A+ laatua.



    Ajatus oli että muovi hitsaan näistä erillaiset.. mutta laatu teki tenät ja käytänkin tätä vaan tehdäkseni tulpan ja siitä muotin


    Tankin osan käytän sellaisenaan ellen sit innostu hieman muuttaan sitä ja tekeen sit siitä lasikuituversiota
    Aprilia Shiver 750 -2008
    Kawasaki GPZ900 -1993
    Honda CBR1000r -2008 SOLD
    CFmoto 650NK -2012 SOLD
  15. #15
    http://pakkouskonto.fi
  16. #16
    Hieman päivitystä, elikkä ensimmäiseksi sai kyytiä GPZ oma takahaarukka ja vanne. Tilalle tuli 2004 Z750 vanne ja ZZR1100C takahaarukka ja 2012 Z1000 takajarru.

    Eli vanhat romut pois


    Sitten piti hitsata uusi kiinnike takajarrun reaktio tangolle





    Ja hieman mallintaa sopivuutta



    Taka haarukkaa joutui muokkaamaan kevyesti että se saatiin sopimaan paikoilleen.


    Eli keskiosan joutui poistamaan ja koneistaan uudet puslat.
    Aprilia Shiver 750 -2008
    Kawasaki GPZ900 -1993
    Honda CBR1000r -2008 SOLD
    CFmoto 650NK -2012 SOLD
  17. #17
    Samalla meni muutakin osaa uusiksi esim jalkatapit. Alkuperäisiä piti hieman muutella ja sitten jauhemaalata.



    Samalla meni takahaarukkakin väriin ja jäähdyttäjän tukirauta.







    Uusiksi meni myös pakosarja josta tuli nyt 4-2-1. Suunnittelin myös uuden öljynjäähyn laittamisesta mutta valitettavasti kyseinen suunnitelma torppasi liian vähään tilaan jäähdyttäjän alla jolloin siitä olisi tullut erittäin ruma. Joten uusi paikka oli löydettävä alkuperäiselle jäähdyttävälle.




    Hieman on jäänyt tavaraa ylimääräiseksi.. ei kukaan tarvitse

    Aprilia Shiver 750 -2008
    Kawasaki GPZ900 -1993
    Honda CBR1000r -2008 SOLD
    CFmoto 650NK -2012 SOLD
  18. #18
    Seuraavaksi oli aika avata kaasutin ja vaihtaa suuttimet ja lisätä LEDAR kit
    .



    Aprilia Shiver 750 -2008
    Kawasaki GPZ900 -1993
    Honda CBR1000r -2008 SOLD
    CFmoto 650NK -2012 SOLD
  19. #19
    No niin.. motivaatio on ollut kadoksissa ja eipä siitä ole löytynyt oikein kuin rippeitä.. eikä asiaa auta että jos haluaa leikkiä lasikuidulla se pitää tehdä autotallissa koska vaimo ei tykkää hyvää jos hartsi haisee eikä mieleni tee juurikaan nukkua autotallissa koiran kanssa ;) tosin eipä koiraakaan näy tallissa jos hartsi tuoksuu..

    Mutta vihdoin sain valmiiksi etumaskin. Vielä kun se vaan sopisi paikoilleen.


    käytin gelcoatia jossa oli vain hieman väriä joten siitä tuli hieman ihmeen värinen..

    Mutta maalin ja hionnan jälkeen siitä syntyi jotain..

    myöskin teetätin lampun lasin suojaksi tälläisen kehyksen, suunnitelmissa oli käyttää ihan lasia mutta se ei ollut erityisen kestävää joten joutuu nyt tyytymään tälläiseen muovinpalaseen.




    Aprilia Shiver 750 -2008
    Kawasaki GPZ900 -1993
    Honda CBR1000r -2008 SOLD
    CFmoto 650NK -2012 SOLD
  20.  
  21. #20
    Asiallisen näköstä tekemistä